- Как включить API Vulkan для Android?
- Как включить Vulkan на Android?
- Доступен ли Vulkan для Android?
- Как активировать Vulkan API?
- В моем телефоне есть Вулкан?
- Стоит ли включать Vulkan?
- Как получить Вулкан?
- Vulkan API мертв?
- Вулкан бесплатный?
- Vulkan лучше Directx 12?
- Есть ли у меня Vulkan API?
- Вулкан работает на Nvidia?
- Нужен ли мне Vulkan на моем компьютере?
- Как вы тестируете Vulkan API?
- Как вы используете Вулкан?
- Что такое Vulkan API для Android?
- Api vulkan для android
- Api vulkan для android
- About
- Vulkan on Android
- Getting Started with Vulkan on Android
- Vulkan Readiness on Android & NVIDIA SHIELD
- Vulkan 1.0
- Vulkan 1.1
- Vulkan OS
- Vulkan Android Development
- More Vulkan Information
Как включить API Vulkan для Android?
Как включить Vulkan на Android?
Вы должны использовать устройство, поддерживающее Vulkan, на котором работает Android API уровня 24 или выше. Вы можете подтвердить свою версию Android, перейдя в меню «Настройки» и выбрав «Об устройстве»> «Версия Android».
…
Android Studio
- Выберите Файл> Структура проекта. …
- Выберите свой проект на панели Android Studio Project.
Доступен ли Vulkan для Android?
Android поддерживает Vulkan, кроссплатформенный API с низкими накладными расходами для высокопроизводительной трехмерной графики. Как и OpenGL ES (GLES), Vulkan предоставляет инструменты для создания высококачественной графики в реальном времени в приложениях. Преимущества использования Vulkan включают снижение нагрузки на ЦП и поддержку языка двоичного промежуточного уровня SPIR-V.
Как активировать Vulkan API?
Чтобы включить Vulkan API в Valheim, игрокам необходимо сделать следующее:
- Откройте Steam и перейдите в Библиотеку.
- Щелкните правой кнопкой мыши Valheim и выберите «Свойства».
- На вкладке «Общие» найдите «Параметры запуска». В текстовом поле введите -force-vulkan.
- Закройте окно «Свойства» и запустите Valheim.
В моем телефоне есть Вулкан?
Vulkan — экспериментальная сборка Unity 5.6. … Устройство Android, поддерживающее Vulkan, должно работать под управлением Android API уровня 24 или выше.
Стоит ли включать Vulkan?
Если ваша цель — изучить или написать движок, используйте Vulkan. Если ваша цель — написать и опубликовать игру самостоятельно, используйте движок. Если вы пишете движок, я бы начал использовать оболочку OpenGL более высокого уровня, такую как glium, но не раскрывать детали за пределами вашего бэкэнда рендеринга.
Как получить Вулкан?
Если вы используете Windows 10, используйте Windows-I, чтобы открыть приложение «Настройки». Выберите «Приложения»> «Приложения и функции» и введите Vulkan в поле поиска на странице.
Vulkan API мертв?
API Vulkan изначально назывался «инициативой OpenGL следующего поколения» или «OpenGL next» от Khronos, но использование этих имен было прекращено, когда было объявлено о Vulkan.
…
Вулкан (API)
Автор (ы) оригинала | AMD, DICE (оригинальный дизайн мантии) |
---|---|
Первый выпуск | 16 февраля 2016 г. |
Стабильный выпуск | 1.2.178 (10 мая 2021 г.) [±] |
Вулкан бесплатный?
Как и OpenGL, Vulkan является открытым бесплатным стандартом для любой платформы.
Vulkan лучше Directx 12?
Без всяких сомнений, dx12 предлагает отличные игровые возможности, если посмотреть на интегрированные тесты этого вида спорта. Средняя стоимость произведенной рамы немного выше при использовании Vulkan, но при использовании не более 6%, в первую очередь, исходя из наших проверок.
Есть ли у меня Vulkan API?
API был добавлен как функция в каждое из последних обновлений этой компании. Вы можете проверить, установлен ли он уже, набрав «Vulkan» в строке поиска в меню «Пуск». Или вы можете проверить панель управления вашего компьютера. Если он уже установлен на вашем компьютере, вы должны увидеть его там.
Вулкан работает на Nvidia?
NVIDIA тесно сотрудничала с Khronos Group, создателями Vulkan, на протяжении всего процесса разработки, и на сегодняшний день все видеокарты Kepler и Maxwell под управлением Windows 7 или новее или Linux поддерживаются Vulkan.
Нужен ли мне Vulkan на моем компьютере?
Если вы часто играете в компьютерные игры или используете другие программы, требующие графики, мы рекомендуем вам оставить библиотеки времени выполнения Vulkan установленными в системе. Однако, если вы не играете в игры или не используете какое-либо программное обеспечение, требующее графики, вы можете не заметить отсутствие библиотек времени выполнения Vulkan.
Как вы тестируете Vulkan API?
Чтобы запустить Rainbow Six Siege на Vulkan, нажмите соответствующую кнопку воспроизведения при запуске игры на ПК. Вы сможете выбрать DirectX 11 или Vulkan на своих пусковых установках. Не забывайте, ОБНОВЛЯЙТЕ СВОИ ГРАФИЧЕСКИЕ ДРАЙВЕРЫ. (Обновление Nvidia 441.87, обновление AMD 20.1.
Как вы используете Вулкан?
Как использовать Вулкан в Rainbow Six Siege
- Обновите свою видеокарту до последних доступных драйверов. …
- Откройте Steam.
- Перейдите к Tom Clancy’s Rainbow Six Siege в вашей игровой библиотеке. …
- Нажмите «Играть». …
- Щелкните Запустить Vulkan.
Что такое Vulkan API для Android?
Vulkan — это кроссплатформенный API с низкими накладными расходами для высокопроизводительной трехмерной графики. Он предоставляет инструменты для создания высококачественной графики в реальном времени в приложениях. Vulkan также обеспечивает такие преимущества, как снижение нагрузки на ЦП и обеспечение поддержки двоичного промежуточного языка SPIR-V.
Источник
Api vulkan для android
Vulkan Best Practice for Mobile Developers
This project has been donated to Khronos Group. Development has now moved to:
Please open issues and pull requests there.
The Vulkan Best Practice for Mobile Developers is collection of resources to help you develop optimized Vulkan applications for mobile platforms.
- Create a collection of resources that demonstrate best-practice recommendations in Vulkan
- Create tutorials that explain the implementation of best-practices and include performance analysis guides
- Create a framework that can be used as reference material and also as a sandbox for advanced experimentation with Vulkan
Disclaimer: This project covers advanced Vulkan concepts. If you are new to Vulkan here are a few links to get you started:
- Project Basics
- Controls
- Debug window
- Create a Sample
- Vulkan Essentials
- How does Vulkan compare to OpenGL ES? What should you expect when targeting Vulkan?
- Vulkan Swapchains
- Appropriate use of N-buffering
- Appropriate use of surface rotation
- Pipelines
- Use of pipeline caches to avoid startup latency
- Utilizing Specialization Constants
- Descriptors
- Descriptor and buffer management
- Render Passes
- Appropriate use of load/store operations, and use of transient attachments
- Choosing the correct layout when transitioning images
- Render Subpasses
- Benefits of subpasses over multiple render passes, use of transient attachments, and G-buffer recommended size
- Workload Synchronization
- Using pipeline barriers efficiently
- How to synchronize back to the CPU and avoid stalling
- Command Buffers
- Allocation and management of command buffers
- Multi-threaded recording with secondary command buffers
- AFBC
- Appropriate use of AFBC
- Misc
- Driver version
- Memory limits
- Vulkan FAQ
Clone the repo with submodules using the following command:
Follow build instructions for your platform below.
- Windows — Build Guide
- Linux — Build Guide
- macOS — Build Guide
- Android — Build Guide
The following shows some example command line usage on how to configure and run the Vulkan Best Practices.
- System Test — Usage Guide
- Generate Sample — Usage Guide
This project has some third-party dependencies, each of which may have independent licensing:
- astc-encoder: ASTC Evaluation Codec
- CTPL: Thread Pool Library
- docopt: A C++11 port of the Python argument parsing library
- glfw: A multi-platform library for OpenGL, OpenGL ES, Vulkan, window and input
- glm: OpenGL Mathematics
- glslang: Shader front end and validator
- dear imgui: Immediate Mode Graphical User Interface
- dear imgui shaders: GLSL shaders for dear imgui
- HWCPipe: Interface to mobile Hardware Counters
- KTX-Software: Khronos Texture Library and Tools
- spdlog: Fast C++ logging library
- SPIRV-Cross: Parses and converts SPIR-V to other shader languages
- stb: Single-file public domain (or MIT licensed) libraries
- tinygltf: Header only C++11 tiny glTF 2.0 library
- nlohmann json: C++ JSON Library (included by tinygltf)
- vma: Vulkan Memory Allocator
- volk: Meta loader for Vulkan API
- vulkan: Sources for the formal documentation of the Vulkan API
This project uses the following 3D models. Each one has its own licence.
- Sponza: CC BY 3.0 license with the following modifications:
- All textures are converted to ASTC in .ktx format.
- Converted to gltf using Blender exporter.
- Bonza: MIT license
- Space Module: MIT license
Sponza model downloaded from Morgan McGuire’s Computer Graphics Archive.
Fonts downloaded from Google Fonts, under license Apache 2.0
Vulkan is a registered trademark of the Khronos Group Inc.
All contributions are accepted under the same LICENSE.
Источник
Api vulkan для android
A set of samples to illustrate Vulkan API on Android with Android Studio To build on windows for tutorial02/03, copy/install ndk-r12 ( or better ) to a directory close to root dir ( C: ) to workaround command path 260 character limit issue; see tutorial02/03’s build.gradle for details. To Build samples:
- Inside Andriod, menu File —> New —> Import Project
- Find your sample’s build.gradle and open it This will force andrioid studio to create local.properties file to config your SDK and NDK location; if you see error during importing, open local.properties file and correct the NDK and SDK location, then re-sync.
Other Resources: Additional Android Studio/NDK samples:
- Tutorial 1 — Load Vulkan
- create a vulkan device
- Tutorial 2 — Prebuilt Layers
- create a vulkan device with vulkan validation layers
- Tutorial 3 — Traceable Layers
- create a vulkan device with validation layers that could be traced. Refer to README.md under its directory
- Tutorial 4 — First Window
- create a vulkan window with WSI
- Tutoiral 5 — Triangle
- draw a simple triangle with Android Studio integrated shaderc feature
- Tutorial 6 — Texture
- draw textured triangle with CDep packed shaderc pre-built binary
- glsl shaders are compiled at app run time (similar to openGL traditional shader compiling model)
- A device running Android 7.0 (API level 24) or higher
- Android Studio 3.0 or higher
- Android NDK
- NDK
- SDK with the latest cmake package
Andrid Studio Version | cmake in SDK | NDK | device |
---|---|---|---|
3.0.0 | 3.6.4111459 | NDK-r16 | Pixel XL |
- From the Welcome screen, select «Import Project» (or, if you already have a project open, select File > New > Import Project)
- Navigate to the sample you downloaded and click OK
Copyright 2016 Google, Inc.
Licensed to the Apache Software Foundation (ASF) under one or more contributor license agreements. See the NOTICE file distributed with this work for additional information regarding copyright ownership. The ASF licenses this file to you under the Apache License, Version 2.0 (the «License»); you may not use this file except in compliance with the License. You may obtain a copy of the License at
Unless required by applicable law or agreed to in writing, software distributed under the License is distributed on an «AS IS» BASIS, WITHOUT WARRANTIES OR CONDITIONS OF ANY KIND, either express or implied. See the License for the specific language governing permissions and limitations under the License.
About
A set of samples to illustrate Vulkan API on Android
Источник
Vulkan on Android
Get going quickly with Vulkan on Android using NVIDIA’s extensive developer materials and the ultimate Android development platform, NVIDIA SHIELD.
Getting Started with Vulkan on Android
Vulkan is the latest and most cutting edge 3D programming API for Android games and 3D applications. Built by experts from across the industry working together through Khronos, the Vulkan API provides common low level access to 3D hardware on a range of operating systems. To learn how to use Vulkan on Android and for all the latest Vulkan techniques, check out NVIDIA’s developer information below and NVIDIA’s main Vulkan developer hub.
We have been using NVIDIA hardware and drivers on both Windows and Android for Vulkan development, and the reductions in CPU overhead have been impressive.
John Carmack, Chief Technology Officer, Oculus
Vulkan Readiness on Android & NVIDIA SHIELD
NVIDIA is the world leader in visual computing and is supporting Vulkan with information, developer guides and drivers across a large range of NVIDIA graphics cards for the desktop and NVIDIA SHIELD devices.
Vulkan 1.0
Vulkan 1.0 is supported on NVIDIA SHIELD TV (OTA 3.0.0), SHIELD TABLET K1 (OTA 1.2.0), and SHIELD TABLET (OTA 4.1.0) with Android 6.0 “Marshmallow” and later.
Vulkan driver updates and additional extensions have been regularly delivered via subsequent OTAs.
Vulkan 1.1
Vulkan 1.1 is supported on NVIDIA SHIELD TV, with Android 8.0 “Oreo” and later (Shield Experience 7.0 OTA).
SHIELD ANDROID TV is the latest offering in the SHIELD family and is powered by the advanced NVIDIA Tegra X1 processor. Running Android TV and offering the highest Android performance, full game controller input and highly tuned audio, the SHIELD ANDROID TV offers developers the ultimate Android development platform and a new way to engage with users directly in their living rooms.
Vulkan OS
To check the SHIELD OS version, boot the device, go to Settings->About->Version. If your device has not yet recieved the required OTA, click the «Check for Updates» option in Settings->About, or check the SHIELD forums, Vulkan forums or SHIELD support site for more information.
Vulkan Android Development
Android developers wanting to begin with Vulkan and start taking advantage of the new API, you can start now! Using a Vulkan ready device (see above) you can setup a Vulkan application and start making API calls to the device’s 3D hardware straight away. To do so, refer to the «Using the Vulkan API on NVIDIA SHIELD» document to correctly setup Vulkan in Android and on NVIDIA SHIELD devices.
Google now provides documentation detailing how to use Vulkan on Android on the official Android NDK documentation site. Vulkan will be officially supported in Android commencing with Android «N» but you can use Vulkan now on SHIELD using the techniques in the SHIELD documentation listed above.
- Category: Performance, Visuals
The Chopper demo uses the Vulkan API to render dozens of high quality helicopters at high framerate and low CPU overhead. The demo is available on launch day for Windows, Linux and Embedded (L4T) and will be available in the coming days for Android.
More Vulkan Information
Vulkan is a cutting-edge, industry supported, cross-platform 3D API. NVIDIA’s developer support division has prepared a wealth of documentation and sample code to get you up to speed as quickly as possible. For more information on Vulkan generally and for drivers and installation guides for Windows, Linux and Linux4Tegra, check out the specific platform pages and NVIDIA’s main Vulkan developer hub.
Источник