Apple business chat возможности

Apple Business Chat

Не нужно устанавливать приложения — клиенты смогут начать общение в Business Chat,
нажав на иконку Messages на вашем сайте или в приложении. Также клиенты могут легко найти вас в Поиске на своем устройстве или в Apple Maps.

Ваш сайт

Приглашение в поиске

Apple Maps

Возможности

Встроенная аутентификация

Помогает выстроить персонализированное общение

Ссылки

Помогайте клиентам узнать больше о вашем продукте

Файлы

Передавайте фото и документы, которые помогут решить вопросы быстрее

Time Picker

Клиенты могут выбрать подходящее время, которое отобразится в их календаре

Списки

Клиенты могут выбрать подходящие товары/услуги из списка

Продажи

Apple Business Chat поддерживает продажи. С Apple Pay клиенты могут совершать покупки прямо внутри чата.

Кейсы

Компании уже используют Apple Business Chat для общения с клиентами, технической поддержки и продаж

Легко для клиентов.
Полезно для бизнеса.

У Webim есть все для общения с клиентами онлайн

Сообщения как из Apple Business Chat, так и из других каналов коммуникации будут отображаться в рабочем месте оператора Webim. Не нужно отвлекаться на разные программы, вся переписка ведется в одном интерфейсе.

Webim поддержит вас на каждом этапе подключения
Apple Business Chat

Подготовка
пользовательских кейсов

Новый уровень клиентского сервиса с Webim

  • Политика конфиденциальности
  • Согласие на обработку персональных данных
  • Лицензионное соглашение

Москва, Серебряническая набережная, 29

Санкт-Петербург, Большой пр. ПС, д. 18, офис 501

Источник

Business Chat

A whole new way to talk to companies.

Now you can ask for information, schedule appointments, and even make purchases right in Messages on your iPhone or iPad. Which makes connecting with your favorite companies as easy as texting your favorite people.

A conversation that’s easy to start.

If you’re looking up a company in Maps, Safari, or Search, simply tap the Messages icon to send a text. Many businesses also let you start a conversation directly from their own app or website.

Control what you share. And when you chat.

Only you can start a conversation. And when you do, the company can’t see personal information, like your name or phone number, unless you choose to share it for appointments or deliveries. Once you delete a message thread, the company can’t contact you again until you start another conversation.

Talk to a real person. Or easily get to one.

Most often, your conversations will be with a live agent. You might get a fast, automated response for simple requests, but a real person will be available if needed.

Pay for purchases right then and there.

If you’d like to make a purchase, you can complete it using Business Chat. With Apple Pay, it’s even easier because you can pay with just a touch or a glance without leaving the Messages conversation.

Skip the call. Save some time.

Why wait on hold to ask a question when you can simply get a text instead? If you’re too busy to reply at the moment, no problem. You can get back to the conversation when it’s convenient. Scheduling an appointment is easy, too. Because Business Chat is built into iOS, it can let you know about any conflicts on your calendar.

Читайте также:  Как выглядит 13 айфон про макс розовый

Give it a go.

We’re already working with a variety of innovative companies who want to connect to their customers through Business Chat. And we’ll be adding many more partners over time.

Источник

Настройка дополнительных возможностей Apple Messages for Business

Перед тем, как отправить подключение канала Business Chat на верификацию в Apple, мы крайне рекомендуем проверить все обязательные сценарии использования.

Сделать это можно с помощью специального тестового подключения Apple Messages for Business. Тестовое подключение не требует верификации и начинает работать сразу, но, в отличие от коммерческого, в этот канал могут обращаться только с тех Apple ID, которые были внесены как тестировщики.

Важно!

Сценарии Apple Messages for Business используют функционал богатых ссылок, поэтому убедитесь, что они включены в вашем Битрикс24 и корректно отображаются на Apple-устройствах.

Перейти в раздел Настройки и активировать опцию Включить богатые ссылки:

В административном интерфейсе перейти в Настройки > Настройки продукта > Настройки модулей > Главный модуль > Настройки и активировать опцию Включить богатые ссылки:

Формирование богатой ссылки в чате происходит c помощью специальных мета-тегов страниц вашего сайта в формате Оpen graph.

Если ссылка на ваш сайт, у которого нет тегов Оpen graph, будет отправлена в чат, то богатая ссылка не будет сформирована. Богатые ссылки являются обязательным условием для прохождения модерации подключения Apple Messages for Business.

Создание тестового подключения

Чтобы создать тестовый аккаунт, нужно выбрать на шаге Business Chat Account TypeInternal test Account (подробнее):

Далее на шаге Tester Apple IDs вам понадобится внести Apple ID ваших тестеров – только они смогут писать сообщения iMessage в тестовый чат Apple Messages for Business:

Не забудьте в конце настроек нажать кнопку Send to review. Ваш тестовый аккаунт должен иметь зеленый статус Online:

Rich features

Для подключения Apple Messages for Business необходимо показать специалисту Apple возможности обработки чатов (Rich features):

  1. Rich Link – «богатая» ссылка.
  2. List Picker – список выбора.
  3. Time Picker – выбор времени.

Это является обязательным условием для прохождения верификации канала в Apple.

Далее даны примеры для ознакомления. CRM-формы c возможностями обработки чатов для прохождения верификации необходимо создавать с данными, приближенными к вашему бизнесу.

«Богатые» ссылки в отдельной настройке не нуждаются. Любая внешняя ссылка, отправляемая в мессенджере Битрикс24, получает описание и изображение, и передается в iMessage клиенту. То же самое и в обратном направлении.

2. Список выбора (List Picker)

Список отправляется оператором через Продажи в чате:

Отправляется форма клиенту только из раздела Форма CRM:

Создаем Пользовательское поле, например, в карточке Лида – Список:

Заполняем элементы списка:

Создаем CRM-форму (в примере – Простой список формы), где указываем созданное поле с простым списком:

Не забудьте сохранить CRM-форму и включить ее в списке форм.

Далее в разделе Центр продаж в блоке Запись на услуги в чате создаем новую страницу из вашей CRM-формы:

Редактируем страницу, выбираем нужную CRM-форму и сохраняем:

Проверяем, что CRM-форма приходит в iMessage нативным списком, а не ссылкой:

Аналогично создается CRM-форма с мультивыбором (с галочками).

Создаем CRM-форму со списком продуктов (в примере – Продажа товаров):

Товары можно выбрать как из каталога, так и добавить строкой вручную:

Не забудьте сохранить CRM-форму и включить ее в списке форм.

Далее в разделе Центр продаж в блоке Запись на услуги в чате создаем новую страницу из вашей CRM-формы:

Редактируем страницу, выбираем нужную CRM-форму и сохраняем:

Проверяем, что CRM-форма приходит в iMessage нативным списком товаров, а не ссылкой:

3. Выбор времени (Time Picker)

Выбор времени аналогично отправляется оператором через Продажи в чате:

Отправляется форма клиенту только из раздела Форма CRM:

Создаем Пользовательское поле, например, в карточке Лида – Бронирование ресурсов:

Заполняем пользовательское поля так, чтобы опции Только дата без времени и Добавить услуги и длительность были пустыми:

Читайте также:  Как уменьшить потребление энергии айфона

Создаем CRM-форму (в примере – Бронирование) и переходим к настройке формы:

В настройках CRM-формы обязательно выбираем одного сотрудника, ответственного за эту форму, опция Длительность должна быть пустая:

Не забудьте сохранить CRM-форму и включить ее в списке форм.

Далее в разделе Центр продаж в блоке Запись на услуги в чате создаем новую страницу из вашей CRM-формы:

Редактируем страницу, выбираем нужную CRM-форму и сохраняем:

Проверяем, что CRM-форма приходит в iMessage нативным списком с выбором времени, а не ссылкой:

После того, как вы создали CRM-формы и протестировали их работу в тестовом аккаунте, можно переходить к настройкам и регистрации коммерческого аккаунта.

Предложение чата (Chat Suggest)

Данная возможность не является обязательной, для ее активации вам необходимо связаться с поддержкой Apple либо во время модерации канала Apple Messages for Business, либо в любое удобное время после прохождения модерации.

Ваш клиент касается на устройстве Apple любого из зарегистрированных номеров телефона вашей компании, ему отображается новое окно с функцией выбора – вместо звонка по телефону, клиент может легко начать диалог в Apple Messages for Business.

Подробнее о работе и подключении опции Предложение чата (Chat Suggest) читайте в документации Apple RU / EN.

Источник

Apple business chat возможности

Apple Business Chat, or Business Chat, allows customers to interact with a business through the Messages app. Businesses engage with a Messaging Service Provider (MSP) to manage customer enquiries through Business Chat.

Apple devices running iOS 11.3 and later or macOS 10.13.4 and later support Business Chat.

It depends on the scope of your Business Chat deployment and the Messaging Service Provider (MSP) used to implement your vision.

To identify a business that uses Business Chat look for a button, which looks like a Messages bubble with a call to action (see image on right). Customers can start a Business Chat conversation by tapping the Business Chat button on any touch point the business placed it, such as websites, mobile sites, emails, leaflets through a QR code, or in an iOS app.

For additional entry points, see Business Chat Suggest

Business Chat currently does not support internal business, or business-to-business, communications.

A blend of bots, or virtual agents, and human agents is recommended to manage Business Chat. The option to escalate to a human agent is mandatory in Business Chat. For implementation purposes, a virtual assistant needs to access Business Chat through a Messaging Service Provider (MSP), not through the Business Chat REST API.

This is not possible because phone numbers are not sent through Business Chat.

Apple recommends a blend of bots, or virtual agents, and human agents to manage Business Chat. The option to escalate to a human agent is mandatory in Business Chat. Therefore, we won’t approve a deployment using virtual agents exclusively.

An MSP implements the server-to-server REST API solutions on their messaging platform, which makes it possible to send and receive texts and photos, request payment through Apple Pay, and much more. They also provide the live agent console to interact with customers and route messages, if necessary, to the correct team in your customer care center.

Businesses need to register for Apple’s Business Chat service and confirm that they can provide a Messaging service. Once Apple confirms the capability, in addition to other details businesses provided, then the business can be reached by customers through Business Chat.

Group chat with a business is not supported.

Ask for permission before enrolling a customer in push notifications. Don’t assume people always want notifications. When a customer opts into notifications, explain how to opt out in the future. For example, you could send a response that says “You’re now signed up for order status notifications. Text ‘unsubscribe’ at anytime to turn off notifications.” Make sure your opt out process is straightforward and easy to remember.

Читайте также:  Сенсор айфона не слушается

Learn more about conversation guidelines from Business Chat’s Human Interface Guidelines

Respond only to active conversations. When a customer ends a conversation they shouldn’t receive additional messages unless they initiate a new conversation.

Learn more about conversation guidelines from Business Chat’s Human Interface Guidelines

The diagram to the right shows the basic flow when a customer’s device sends a message to a business. The Business Chat service receives the message and posts it to the MSP platform endpoint. The MSP platform takes the message, performs backend processes, if applicable, and forwards it to the appropriate business agent for a response. The Business agent responds to the customer, which sends the message back to the MSP platform and posts it to the Business Chat Service, and it is forwarded back to the customer’s device.

Learn more about the Business Chat’s REST API

Getting Started

First, choose a Messaging Service Provider (MSP) to deploy your Business Chat solution. Apple has integrated with over 20 MSPs to date. Contact your chosen MSP to discuss first steps. Following that, go to Apple Register and create your Business Chat account with Apple (at no charge). During the registration process, let us know which MSP you chose, indicate the names of your project team, approve our terms, and upload your branding. Then you can start implementing Business Chat.

Apple has integrated with a wide variety of approved MSPs.

Learn more about available MSPs at Business Chat

MSP platforms are responsible for receiving, routing, processing, responding where appropriate, and forwarding customer messages to businesses. MSPs can implement the many Business Chat features, as well as a bot to respond to simple questions such as store hours or store locations.

When you log into Apple Register make sure that you review all actions pending for the account. When logged in, you can also send us a message by clicking Help. Additionally, we recommend that you contact your MSP representative.

Business Chat Features

Business Chat supports the OAuth2 protocol that allows you or your MSP to integrate password autofill, which uses a third-party vendor’s authentication to provide the authentication. Also, your MSP or third-party vendor can implement a full authentication and authorization flow.

Learn more information about implementing Authentication

Apple Pay provides an easy and secure way for customers to buy goods and services through Business Chat.

Learn more about implementing Apple Pay in Business Chat

A list picker allows you to provide visually organized choices to your customer, such as items they want to buy or questions that lead to more choices. This gives you a better understanding of what your customer wants without the back and forth of simple text messaging.

Learn more about List Pickers

A time picker gives your customer a choice to conveniently schedule a pick up and delivery of items and services.

Learn more about Time Pickers

Rich links enhance the customer experience by allowing them to preview content, such as images and video, inline.

Learn more about Sending Rich Links

Chat Suggest allows your customers to choose how to contact your business through Apple Business Chat in the Messages app. When your customers tap on any of your registered business phone numbers, a phone sheet appears.

Learn more about Chat Suggest

iMessages App

An iMessage app allows your customers to interact with your app directly within Messages, including within a Business Chat conversation.

Learn more about building and submitting your iMessage app

An iMessage app extension allows customers to interact with your app directly in Messages. A standalone app sends the customer to the iOS app to interact, which resides outside of the Messages app. Your iMessage app extension is hosted inside your current iOS app.

Источник

Оцените статью