- Using app-specific passwords
- How to generate an app-specific password
- How to manage app-specific passwords
- Инструкции по созданию идентификатора Apple ID
- Создание идентификатора Apple ID на устройстве iPhone, iPad или iPod touch
- Создание идентификатора Apple ID в процессе настройки устройства
- Создание идентификатора Apple ID с помощью App Store на устройстве
- Создание идентификатора Apple ID на компьютере Mac
- Создание идентификатора Apple ID на компьютере с ОС Windows
- Создание идентификатора Apple ID на другом устройстве
- Создание идентификатора Apple ID на веб-сайте
- Если отображается запрос на вход в iTunes
- Дополнительная информация
- Change your Apple ID password
- On your iPhone, iPad, iPod touch, or Apple Watch
- On your Mac
- On the web
- Learn more about passwords and your Apple ID
- What to do after you change your Apple ID or password
- Apple Developer Programs
- Apple Online Store
- iPhone, iPad, and iPod touch
- Mac with OS X Mountain Lion or later, or Windows PC
- Apple Retail Store services
- Apple Support website and Apple Support Communities
- FaceTime
- iPhone, iPad, and iPod touch
- Mac with OS X Mountain Lion or later
- iCloud
- iPhone, iPad, and iPod touch
- Windows PC
- Apple TV
- App Store, Books Store, and iTunes Store
- iPhone, iPad, and iPod touch
- Apple TV
- Smart TV or streaming media device
- Windows PC
- Jobs at Apple
- Messages
- iPhone, iPad, and iPod touch
- Mac with OS X Mountain Lion or later
- Volume Purchase Program
Using app-specific passwords
App-specific passwords allow you to sign in to your account securely when you use third-party apps with your Apple ID.
App-specific passwords are passwords for your Apple ID that let you sign in to your account and securely access the information you store in iCloud from a third-party app. For example, use app-specific passwords with mail, contacts, and calendar services not provided by Apple. App-specific passwords maintain a high level of security and help ensure your Apple ID password won’t be collected or stored by any third-party apps you use.
If you are signed in to iCloud for Windows, you don’t need an app-specific password when using your Apple ID with third-party Microsoft apps.
To generate and use app-specific passwords, your Apple ID must be protected with two-factor authentication.
You also need an app-specific password for your devices that use Mac OS X Lion 10.7.5 and earlier or iOS 5 and earlier. If you don’t have devices that can be updated to iOS 9 or later or OS X El Capitan or later, you can set up two-step verification and generate app-specific passwords.
How to generate an app-specific password
- Sign in to your Apple ID account page.
- In the Security section, click Generate Password below App-Specific Passwords.
- Follow the steps on your screen.
After you generate your app-specific password, enter or paste it into the password field of the app as you would normally.
How to manage app-specific passwords
At any given time, you can have up to 25 active app-specific passwords. If you need to, you can revoke passwords individually or all at once.
- Sign in to your Apple ID account page.
- In the Security section, click Edit.
- In the App Specific Passwords section, click View History.
- Click next to a password you want to delete, or Revoke All.
After you revoke a password, the app using that password will be signed out of your account until you generate a new password and sign in again.
Any time you change or reset your primary Apple ID password, all of your app-specific passwords are revoked automatically to protect the security of your account. You’ll need to generate new app-specific passwords for any apps that you want to continue using.
Information about products not manufactured by Apple, or independent websites not controlled or tested by Apple, is provided without recommendation or endorsement. Apple assumes no responsibility with regard to the selection, performance, or use of third-party websites or products. Apple makes no representations regarding third-party website accuracy or reliability. Contact the vendor for additional information.
Источник
Инструкции по созданию идентификатора Apple ID
Используйте единый идентификатор Apple ID для всех служб Apple. Для его создания нужно лишь указать ваше полное имя, дату рождения, адрес электронной почты и номер телефона.
Не знаете, есть ли у вас идентификатор Apple ID, или забыли, что это такое? Чтобы найти идентификатор Apple ID, введите свое имя и адрес электронной почты на iforgot.apple.com.
Создание идентификатора Apple ID на устройстве iPhone, iPad или iPod touch
Создание идентификатора Apple ID в процессе настройки устройства
- Нажмите «Забыли пароль или нет Apple ID?».
- Нажмите «Создать Apple ID бесплатно».
- Укажите свой день рождения и введите имя. Нажмите «Далее».
- Можно выбрать текущий адрес электронной почты или воспользоваться бесплатным адресом электронной почты iCloud.
- При появлении запроса следуйте инструкциям на экране, чтобы подтвердить свой адрес электронной почты и настроить двухфакторную аутентификацию. Если вы пропустите этот шаг, вам будет предложено сделать это позже в меню «Настройки».
Создание идентификатора Apple ID с помощью App Store на устройстве
- Откройте магазин App Store и нажмите кнопку входа .
- Нажмите «Создать новый Apple ID». Если этот вариант не отображается, убедитесь, что вы вышли из iCloud.
- Следуйте инструкциям на экране. Указанный вами адрес электронной почты будет вашим новым идентификатором Apple ID.*
- Введите данные своей кредитной карты и адрес для выставления счетов, а затем нажмите «Готово». Можно также выбрать вариант «Нет». Узнайте, что делать, если вариант «Нет» не отображается или его не удается выбрать. Плата будет взиматься только после совершения покупки.
- Подтвердите свой номер телефона. Это поможет подтвердить вашу личность и восстановить учетную запись в случае необходимости. Нажмите «Далее».
- Проверьте свой почтовый ящик. Вы должны получить сообщение от Apple для подтверждения адреса электронной почты.
Подтвердив свой адрес электронной почты, вы можете воспользоваться идентификатором Apple ID для входа в магазины iTunes Store и App Store, а также другие службы Apple, например iCloud.
* На территории континентального Китая для создания идентификатора Apple ID может потребоваться номер, начинающийся с +86. Позже этот номер можно изменить. Или же выбрать страну либо регион, для которых он не требуется. Этот номер используется только в целях проверки.
Создание идентификатора Apple ID на компьютере Mac
- Выберите меню Apple > «Системные настройки».
- Нажмите кнопку «Войти».
- Нажмите «Создать Apple ID» и следуйте инструкциям на экране. Указанный вами адрес электронной почты будет вашим новым идентификатором Apple ID.*
- Введите данные своей кредитной карты и платежную информацию, затем нажмите «Продолжить». Можно выбрать вариант «Нет». Узнайте, что делать, если вариант «Нет» не отображается или его нельзя выбрать. Плата будет взиматься только после совершения покупки.
- Проверьте свой почтовый ящик. Вы должны получить сообщение от Apple для подтверждения адреса электронной почты.
Подтвердив адрес электронной почты, вы сможете воспользоваться своим новым идентификатором Apple ID для входа в магазин App Store и другие службы Apple, например iCloud.
* На территории континентального Китая для создания идентификатора Apple ID может потребоваться номер, начинающийся с +86. Позже этот номер можно изменить. Или же выбрать страну либо регион, для которых он не требуется. Этот номер используется только в целях проверки.
Создание идентификатора Apple ID на компьютере с ОС Windows
- Откройте приложение iTunes для Windows. Убедитесь, что установлена последняя версия.
- В строке меню, расположенной в верхней части экрана компьютера или окна iTunes, выберите «Учетная запись» > «Войти». Затем нажмите «Создать новый Apple ID».
- Следуйте инструкциям на экране. Указанный вами адрес электронной почты будет вашим новым идентификатором Apple ID.*
- Введите данные своей кредитной карты и платежную информацию, затем нажмите «Продолжить». Можно также выбрать вариант «Нет» (узнайте, что делать, если он не отображается или его не удается выбрать). Плата будет взиматься только после совершения покупки.
- Проверьте свой почтовый ящик. Вы должны получить сообщение от Apple для подтверждения адреса электронной почты.
* На территории континентального Китая для создания идентификатора Apple ID может потребоваться номер, начинающийся с +86. Позже этот номер можно изменить. Или же выбрать страну либо регион, для которых он не требуется. Этот номер используется только в целях проверки.
Создание идентификатора Apple ID на другом устройстве
Для создания идентификатора Apple ID на Apple TV, устройстве Android, телевизоре Smart TV или устройстве для потокового воспроизведения обычно нужно следовать инструкциям на экране и ввести свое полное имя, дату рождения, адрес электронной почты или номер телефона, а также способ оплаты. При установке приложения Apple TV на телевизор Smart TV вы можете быть перенаправлены на страницу activate.apple.com для создания идентификатора Apple ID. Чтобы создать идентификатор Apple ID на веб-сайте, можно выполнить следующие шаги.
Создание идентификатора Apple ID на веб-сайте
- Перейдите на веб-сайт appleid.apple.com и нажмите «Создание Apple ID».
- Следуйте инструкциям на экране. Указанный вами адрес электронной почты будет вашим новым идентификатором Apple ID.*
- Введите номер телефона, к которому вы всегда можете получить доступ.
- При желании установите флажки, чтобы подписаться на обновления Apple. Это позволит вам оставаться в курсе последних новостей о программном обеспечении, продуктах и службах Apple.
- Нажмите кнопку «Продолжить».
- Следуйте инструкциям на экране, чтобы подтвердить свой адрес электронной почты и номер телефона.
Подтвердив свой адрес электронной почты, вы можете воспользоваться своим новым идентификатором Apple ID для входа в магазин iTunes Store и другие службы Apple, например iCloud.
* На территории континентального Китая для создания идентификатора Apple ID может потребоваться номер, начинающийся с +86. Позже этот номер можно изменить. Или же выбрать страну либо регион, для которых он не требуется. Этот номер используется только в целях проверки.
Если отображается запрос на вход в iTunes
Если после создания нового идентификатора Apple ID на веб-сайте отображается сообщение с запросом войти в приложение iTunes, выполните следующие действия на своем устройстве:
- На устройстве iPhone, iPad или iPod touch: откройте «Настройки», нажмите «Войти в устройство» и выполните вход, используя свой идентификатор Apple ID.
- На компьютере Mac: выберите меню Apple > «Системные настройки», затем нажмите «Apple ID» и выполните вход, используя свой идентификатор Apple ID.
- На устройстве Apple TV: войдите в магазин App Store, iTunes Store или Apple Music, используя свой идентификатор Apple ID.
- На компьютере с ОС Windows: войдите в iTunes, используя свой идентификатор Apple ID.
- На устройстве Android: войдите в Apple Music для Android, используя свой идентификатор Apple ID.
Дополнительная информация
- Apple ID — это учетная запись, которая используется для доступа к таким службам Apple, как iCloud, App Store, iTunes Store, Apple Music, и многим другим.
- Если отображается сообщение о том, что указанный адрес электронной почты уже связан с идентификатором Apple ID, возможно, вы уже создали идентификатор Apple ID. Попробуйте выполнить вход с помощью данного адреса электронной почты. Если вы не помните свой пароль, можно сбросить пароль для восстановления доступа к вашей учетной записи.
- У вас уже есть идентификатор Apple ID? Выполните вход во все службы Apple на устройстве.
- Узнайте, как изменить или удалить платежную информацию для идентификатора Apple ID.
- Узнайте о том, как двухфакторная аутентификация обеспечивает дополнительную защиту идентификатора Apple ID.
Доступность и функции магазина могут отличаться в зависимости от страны или региона.
Источник
Change your Apple ID password
Follow these steps to change your Apple ID password.
On your iPhone, iPad, iPod touch, or Apple Watch
- Tap Settings > [your name] > Password & Security.
- Tap Change Password.
- Enter your current password or device passcode, then enter a new password and confirm the new password. Forgot your password?
- Tap Change or Change Password.
- Sign in with your new Apple ID password to access Apple features and services.
On your Mac
- Choose Apple menu > System Preferences, then click Apple ID.
- Click Password & Security.
- Click Change Password. Before you can reset your Apple ID password, you’ll be required to enter the password used to unlock your Mac.
On the web
- Sign in to appleid.apple.com.
- In the Sign-In and Security section, click Password.
- Enter your current password, then enter a new password and confirm the new password. Forgot your password?
- Click Change Password.
- Sign in with your new Apple ID password to access Apple features and services.
Learn more about passwords and your Apple ID
Your Apple ID is the account you use to access Apple services like the App Store, Apple Music, iCloud, iMessage, FaceTime and more.
When you create a new password, keep the following in mind:
- Your new Apple ID password must contain at least eight characters, a number, an uppercase letter, and a lowercase letter.
- You can’t use spaces, the same character three times in a row, your Apple ID, or a password you’ve used in the last year.
FaceTime is not available in all countries or regions.
Источник
What to do after you change your Apple ID or password
After you change your Apple ID or password, you might need to update your sign-in information with any Apple services that you’re using.
Use the list below to make sure that each store or service is using your updated sign-in information. You can use these steps to sign in on your iPhone, iPad, iPod touch, Mac, PC, and Apple TV.
In some cases, you don’t need to update your Apple ID or password on your device until the next time you’re asked to sign in to the store or service. But if you’re using services to share information or communicate with others, you should update your Apple ID or password immediately.
Apple Developer Programs
Nothing needs to be done. Within 24 hours of changing your Apple ID or password, the change automatically updates for Apple’s developer programs.
Apple Online Store
Update your Apple ID and password on your iPhone, iPad, iPod touch, Mac, and PC.
iPhone, iPad, and iPod touch
If you’re using iOS 10.3 or later, go to Settings > [your name] > iTunes & App Store. If you’re using iOS 10.2 or earlier, go to Settings > iTunes & App Store.
- If you’re signed out, enter your updated Apple ID and password.
- If you’re signed in with your previous Apple ID, tap your Apple ID, then tap Sign Out. Then enter your updated Apple ID and password.
Mac with OS X Mountain Lion or later, or Windows PC
- Go to the Apple website.
- Click , then click Account.
- In the Account Settings section, click Apple ID and password.
- Enter your updated Apple ID and password.
Apple Retail Store services
When you make a Genius Bar, Workshop, Business, or Joint Venture reservation, you’ll be asked to sign in with your Apple ID and password.
Apple Support website and Apple Support Communities
- If you’re signed out, enter your updated Apple ID and password the next time you use a feature of the site that requires you to sign in. For example, you’ll be asked to sign in to view an open case.
- If you’re signed in with your previous Apple ID, click Sign Out, then click Sign Out again to confirm. The next time you use a feature of the site that requires you to sign in, enter your updated Apple ID and password.
- If you’re signed out, click Sign in and enter your updated Apple ID and password.
- If you’re signed in with your previous Apple ID, click Sign out, then click Sign in and enter your updated Apple ID and password.
FaceTime
Update your Apple ID and password on your iPhone, iPad, iPod touch, and Mac.
iPhone, iPad, and iPod touch
Go to Settings > FaceTime.
- If you’re signed out on your iPhone or iPod touch, tap «Use your Apple ID for FaceTime» and enter your updated Apple ID and password. On your iPad, just enter your updated Apple ID and password.
- If you’re signed in with your previous Apple ID, tap your Apple ID, then tap Sign Out. On your iPhone or iPod touch, tap «Use your Apple ID for FaceTime» and enter your updated Apple ID and password to sign in. On your iPad, just enter your updated Apple ID and password.
Mac with OS X Mountain Lion or later
- Open the FaceTime app.
- Select FaceTime > Preferences.
- If you’re signed out, enter your updated Apple ID and password.
- If you’re signed in with your previous Apple ID, select your Apple ID, click Sign Out. Then click Sign Out again when asked to confirm, and enter your updated Apple ID and password.
iCloud
Update your Apple ID and password on your iPhone, iPad, iPod touch, Mac, PC, and Apple TV.
iPhone, iPad, and iPod touch
If you’re using iOS 10.3 or later, go to Settings > [your name]. If you’re using iOS 10.2 or earlier, go to Settings > iCloud.
- If you’re signed out, enter your updated Apple ID and password. The data in iCloud will automatically appear on your device after you sign in.
- If you’re still signed in with your previous Apple ID:
- Scroll down and tap Sign Out, then follow the onscreen steps. You might need to enter your password. Your data will remain in iCloud and will be updated on your device when you sign in to iCloud again.
- Enter your updated Apple ID and password.
If you updated your Apple ID email address* before signing out of iCloud, and your device repeatedly asks for the password to your previous Apple ID, you can temporarily change your Apple ID to sign in.
If you’re using macOS Catalina, choose Apple menu > System Preferences, click Apple ID, then click iCloud. If you’re using macOS Mojave or earlier, choose Apple menu > System Preferences, then click iCloud.
- If you’re signed out, enter your updated Apple ID and password to sign in. The data in iCloud will automatically appear on your device after you sign in.
- If you’re signed in with your previous Apple ID:
- Click Sign Out. Depending on what iCloud options are turned on, you’ll be asked if you want to make copies or delete iCloud data (Contacts, Calendar, Reminders, Bookmarks, Photo Stream) from your Mac. Your data will remain in iCloud and will be updated on your device when you sign in to iCloud again.
- Enter your updated Apple ID and password to sign in.
Windows PC
Open iCloud for Windows and click Sign Out.
- If you’re signed out, sign in with your updated Apple ID and password. The data in iCloud will automatically appear on your device after you sign in.
- If you’re signed in with your previous Apple ID:
- Click Sign Out. Depending on what iCloud options are turned on, you’ll be asked if you want to make copies or delete iCloud data (Contacts, Calendar, Reminders, Bookmarks, Photo Stream) from your PC. Click Delete. Your data will remain in iCloud and will be updated on your device when you sign in to iCloud again.
- Sign in with your updated Apple ID and password.
Apple TV
To play content from your Mac or PC on an Apple TV HD, go to Settings > Accounts > iCloud. On Apple TV (3rd generation or earlier) go to Settings > iCloud.
- If you’re signed out, choose Sign In. You’ll be asked to sign in with the Apple ID that you entered for the iTunes Store. If you use the same Apple ID for iCloud and the iTunes Store, choose Yes.
- If you’re signed in with your previous Apple ID, choose Sign Out, then choose Sign In. You’ll be asked to sign in with the Apple ID that you entered for the iTunes Store. If you use the same Apple ID for iCloud and the iTunes Store, choose Yes.
App Store, Books Store, and iTunes Store
Update your Apple ID and password on your iPhone, iPad, iPod touch, Mac, Apple TV, or Windows PC. On a Mac with macOS Mojave or earlier, iTunes includes iTunes Genius, iTunes Home Sharing, iTunes Match, iTunes Store, and iTunes U. On a Mac with macOS Catalina, open Apple Music, Apple TV, or Apple Podcasts instead of iTunes.
iPhone, iPad, and iPod touch
If you’re using iOS 10.3 or later, go to Settings > [your name] > iTunes & App Store. If you’re using iOS 10.2 or earlier, go to Settings > iTunes & App Store.
- If you’re signed out, enter your updated Apple ID and password.
- If you’re signed in with your previous Apple ID, tap your Apple ID, then tap Sign Out. Then enter your updated Apple ID and password.
On a Mac with macOS Catalina, open Apple Music, Apple TV, or Apple Podcasts.
- If you’re signed out, select Account > Sign In and enter your updated Apple ID and password.
- If you’re signed in with your previous Apple ID, select Account > Sign Out, then select Account > Sign In and enter your updated Apple ID and password.
On a Mac with macOS Mojave or earlier, open iTunes.
- If you’re signed out, select Account > Sign In and enter your updated Apple ID and password.
- If you’re signed in with your previous Apple ID, select Account > Sign Out, then select Account > Sign In and enter your updated Apple ID and password.
Open Apple Books.
- If you’re signed out, choose Store > Sign In and enter your updated Apple ID and password.
- If you’re signed in with your previous Apple ID, choose Store > Sign Out, then choose Store > Sign In and enter your updated Apple ID and password.
Open the App Store.
- If you’re signed out, click Sign In and enter your updated Apple ID and password.
- If you’re signed in with your previous Apple ID, choose Store > Sign Out, then click Sign In and enter your updated Apple ID and password.
Apple TV
On Apple TV HD, go to Settings > Accounts > iTunes and App Store. On Apple TV (3rd generation or earlier), go to Settings > iTunes Store.
- If you’re signed out, choose Sign In and enter your updated Apple ID and password.
- If you’re signed in with your previous Apple ID, choose Sign Out, then choose Sign In and enter your updated Apple ID and password.
For Home Sharing on Apple TV HD, go to Settings > Accounts > Home Sharing. On Apple TV (3rd generation or earlier), go to Settings > Computers. Then choose Turn Off Home Sharing. When you’re asked to confirm, choose Turn Off. Then choose Turn On Home Sharing, and enter your updated Apple ID and password.
Smart TV or streaming media device
Open Apple Music, Apple TV, or Apple Podcasts.
- If you’re signed out, choose Settings, then select Account > Sign In.
- If you’re signed in with your previous Apple ID, choose Settings, select Account > Sign Out, then choose Settings, select Account > Sign In and enter your updated Apple ID and password.
Windows PC
- If you’re signed out, select Account > Sign In and enter your updated Apple ID and password.
- If you’re signed in with your previous Apple ID, select Account > Sign Out, then select Account > Sign In and enter your updated Apple ID and password.
Jobs at Apple
Go to Jobs at Apple and click My Profile.
- If you’re signed out, click Sign In and enter your updated Apple ID and password.
- If you’re signed in with your previous Apple ID, click Sign Out, then click Sign In and enter your updated Apple ID and password.
Messages
After you update your Apple ID, your friends will receive new messages from your updated Apple ID. Old messages aren’t removed.
iPhone, iPad, and iPod touch
Go to Settings > Messages, then tap Send & Receive.
- If you’re signed out on your iPhone or iPod touch, tap «Use your Apple ID for iMessage» then enter your updated Apple ID and password. On your iPad, just enter your updated Apple ID or password.
- If you’re signed in with your previous Apple ID, tap your Apple ID, then tap Sign Out. On your iPhone or iPod touch, tap «Use your Apple ID for iMessage» and enter your updated Apple ID or password. On your iPad, just enter your updated Apple ID and password.
Mac with OS X Mountain Lion or later
Open the Messages app, select Messages > Preferences, click the Accounts tab, then select your Apple ID from the list of accounts.
- If you’re signed out, sign in with your updated Apple ID and password.
- If you’re signed in with your previous Apple ID, click Sign Out, then click Sign Out again when asked to confirm. Sign in with your updated Apple ID and password.
Volume Purchase Program
If you changed your Apple ID or password and you’re in the Volume Purchase Program, contact Apple Support for help. Changing your Apple ID or password will prevent you from signing in to your purchasing account, making purchases, and accessing previous purchases.
FaceTime isn’t available in all countries or regions.
* In China mainland and India, you can use your phone number as your Apple ID.
Information about products not manufactured by Apple, or independent websites not controlled or tested by Apple, is provided without recommendation or endorsement. Apple assumes no responsibility with regard to the selection, performance, or use of third-party websites or products. Apple makes no representations regarding third-party website accuracy or reliability. Contact the vendor for additional information.
Источник