Bundle Apple subscriptions with Apple One
Apple Music, Apple TV+, Apple Arcade, iCloud+, and more are bundled into one simple plan with Apple One. With a Family plan or Premier plan, you can share it all with your family.
How to get Apple One
- On your iPhone, iPad, or iPod touch, go to Settings, tap your name, then tap Subscriptions.
- Tap Apple One.
- Choose a plan.
- If you already subscribe to Apple Music, Apple News+, Apple Arcade, or Apple TV+, you don’t need to cancel those subscriptions. They will automatically be canceled when you’re billed for Apple One.
If you don’t see the offer on your iPhone, iPad, or iPod touch
Update your iPhone, iPad, or iPod touch, then go to Settings and look for the offer again.
You can also subscribe to Apple One on your Mac. Go to System Preferences > Apple ID > Media & Purchases. Next to Subscriptions, click Manage. If you don’t see the offer, you might need to update your Mac to the latest version of macOS.
What’s included with Apple One
Apple One includes a free 1-month trial for services that you don’t already have. After your free trial, services that you previously subscribed to are automatically included in Apple One. If you recently canceled a service, you might not be eligible for the free trial. Your plan automatically renews after the trial.
Individual
- Apple Music
- Apple TV+
- Apple Arcade
- iCloud+ with 50GB of storage
Apple Music can’t be shared with family using this plan. You can always share Apple TV+, iCloud+, and Apple Arcade with family.
Family
- Apple Music
- Apple TV+
- Apple Arcade
- iCloud+ with 200GB of storage
Share them all with up to five other family members.
Premier
- Apple Music
- Apple TV+
- Apple Arcade
- Apple News+ (if available in your region)
- Apple Fitness+ (if available in your region)
- iCloud+ with 2TB of storage
Share them all with up to five other family members.
See if Apple One is available in your country or region.
Источник
Гай Кавасаки: 10 уроков Apple Store для любого бизнеса
Мой друг Кармин Галло написал книгу The Apple Experience об Apple Store – самой прибыльной розничной компании Америки, которая получает в среднем по $5600 с квадратного фута и принимает больше 20 000 посетителей в неделю.
За десять лет с момента, когда Стив Джобс и бывший глава ритейл-подразделения Apple Рон Джонсон решили заново выстроить механизм розничных продаж, магазины Apple Store не просто пересмотрели идею розничной торговли — они взорвали старую модель и начали все сначала. В ходе сбора информации для книги Кармин обнаружил десять принципов, которыми руководствуется Apple Store и которыми может воспользоваться предприниматель из любой отрасли, чтобы сделать свой бизнес более успешным.
1. Бросьте торговать товарами! Когда Стив Джобс открывал магазины Apple, он не задавался вопросом «как нам нарастить долю рынка с 5% до 10%». Нет, он спрашивал: «Как нам обогатить жизни людей?» Подумайте о своей концепции. Если бы от вас потребовали проанализировать бизнес-модель большинства производителей и ритейлеров и вывести ее основную концепцию, то вся концепция сводилась бы к «продавать больше товара». Концепция, основанная на торговле товаром, не слишком вдохновляет и приводит к совсем иному восприятию потребителя, чем то, которым руководствуется Apple Store.
2. Обогащайте жизни людей. Концепция, лежащая в основе Apple Store, предписывает «обогащать жизни». Компания побуждает сотрудников носить маленькую карточку с этими двумя словами. К примеру, эта концепция побудила Apple устроить в магазинах свободное пространство, где сотрудники вполне могут потратить на покупателя столько времени, сколько хочется самому покупателю. Она побудила открыть игровые зоны («семейные комнаты»), где дети могут увидеть компьютеры, потрогать их и поиграть на них. Она побудила создать стойку Genius Bar, где подготовленные специалисты занимаются не только устранением проблем, но и «восстановлением отношений».
3. Нанимайте людей, чтобы они улыбались. Душа магазинов Apple — это работаюшие в них люди. Их нанимают, обучают и готовят к тому, чтобы они создавали для клиентов волшебные и запоминающиеся моменты. В магазинах Apple харизматическая личность ценится не меньше, а то и больше, чем техническая подкованность. Apple Store обращает внимание не столько на ваши знания, сколько на вашу любовь к людям.
4. Поощряйте разнообразие. Ирокезы, татуировки, пирсинг — все это допустимо для продавца Apple Store. Apple нанимает людей, отражающих разнообразие клиентов компании. Их не волнует ваша прическа — их интересует, насколько вы горите страстью. На раннем этапе развития магазинов Apple компания также узнала, что самые лучшие продавцы получаются из бывших учителей — они привыкли задавать много вопросов. Поэтому в Apple Store нередко встречаются и бывшие учителя, и бывшие инженеры, и бывшие художники. Apple не ищет тех, кто готов строиться в шеренгу.
5. Дайте свободу внутреннему гению. Научите своих покупателей тому, на что они, как им казалось, были не способны, и они вознаградят вас своей лояльностью. К примеру, Apple Store предлагает уникальную программу One to One, помогающую людям лучше понять продукты компании и получить от них удовольствие. Эта программа стоимостью $99 в год доступна при покупке Mac. Инструкторы Apple предлагают персонализированное обучение в магазинах Apple, и покупатели могут узнать о чем угодно: основы операционной системы Mac, уроки по созданию веб-сайтов, инструкции по публикации и редактированию фото и видео, созданию презентаций и многому другому. Эта программа настроена на то, чтобы выращивать для Apple пожизненных клиентов и исходит из того, что чем лучше вы понимаете продукт, тем больше вы получаете от него удовольствия, и тем больше шансов, что вы останетесь с компанией надолго. Инструкторов учат не только обучать, но и вдохновлять покупателей.
6. Наделяйте сотрудников властью. Я потратил час на разговоры со специалистом Apple Store о детях, гольфе и моем бизнесе и всего десять минут на разговор о товаре (MacBook Air). Я спросил сотрудника, не будут ли его ругать за то, что он потратил столько времени на одного клиента. «Вовсе нет, — ответил тот. — Все, что важно — чтобы вам понравилось». От сотрудников не требуют «совершать продажи». Они вправе делать то, что считают правильным.
7. Торгуйте дополнительными выгодами. Специалистов Apple Store учат торговать выгодой, скрытой в продуктах, и приспосабливать эти выгоды к задачам конкретных клиентов. Например, я подошел к столику с iPad со своими юными дочками и сказал специалисту, что обдумываю покупку своего первого iPad. Блестящий ход: специалист обратился к моим дочкам — «вторичному» клиенту, способному оказать влияние на покупку. Он позволил им поиграть на разных устройствах. На одном он запустил мультфильм, а на другом — приложение-раскраску Disney. Мои девочки пришли в восхищение, одна из них обернулась ко мне со словами «Люблю этот магазин!» И понятно, почему. Вместо того, чтобы сыпать техническими терминами, специалист показал нам, как устройство может изменить нашу жизнь.
8. Следуйте четкой формуле обслуживания. В каждом взаимодействии с клиентом специалисты Apple Store должны выполнять пять шагов (которые складываются в английскую аббревиатуру APPLE): обратитесь к клиенту с индивидуальным теплым приветствием; задайте вежливые вопросы, чтобы понять его потребности; представьте решение, которое клиент может унести домой прямо сегодня; слушайте его и ответьте на неразрешенные вопросы; закончите приятным прощанием и приглашением вернуться.
9. Обращайтесь сразу к нескольким органам чувств. Мозг любит такие впечатления: людям нравится видеть, трогать и играть с товарами. Зайдите в магазин Apple после открытия и увидите, что экраны ноутбуков наклонены чуть больше, чем на 90 градусов. Это позволяет видеть экран, но побуждает притронуться к компьютеру и поправить экран. Все устройства в магазине работают и подключены к интернету. Сколько угодно играйте с ними — никто вас не выведет. Сотрудники, которые проводят семинары по программе One to One, не прикасаются к компьютерам клиентов, не получив явного разрешения. Они хотят, чтобы вы это сделали. Соприкосновение дает эмоциональную связь с товаром.
10. Апеллируйте к «покупающей» части мозга. Неудобства побуждают мозг тратить энергию. Вместо этого нужно создавать удобное, незамутненное пространство. Магазины Apple просторны, чисты, хорошо освещены, и в них комфортно находиться. Кабели спрятаны, и на стеклянных дверях нет никаких плакатов. Экраны компьютеров постоянно протирают. Инженеры Apple заботятся о качестве — а магазины Apple о том, чтобы продукт нравился покупателю, и чтобы он ему доверял.
Интересная статья? Подпишитесь на наш канал в Telegram, чтобы получать больше познавательного контента и свежих идей.
Источник
betty ming liu
Note: At the end of 2016, Apple’s One-to-One program disappears completely. Too bad. But during 2016, a small segment of Mac owners — like me — can still access to the program. This is only because right before Apple announced the death of 1-2-1, I bought a new laptop AND a new 1-2-1 membership. So new Apple computers owners in my boat can use 1-2-1 for one year of training or until the end of 2016 — whichever comes first. I’ve heard that Apple will offer some type of alternative program in 2017. Stay tuned for more.
A s we all know, embracing technology is key to both personal and professional success. Note the key word: “Embrace.” Absolutely, passion makes a difference. But if you’re not feeling the love for tech stuff, this post might offer you both help and hope.
The information below is about Apple’s One-to-One membership for Mac training. I initially signed up when I bought my first MacBook in 2007. True confessions — getting into an Apple head took a while. The initial learning curve was quite steep. But then I was hooked on the patient, individual attention from Personal Training and started going nearly every week. The happy ending? I fell in love with my Mac.
Now, look at me! Getting tech-savvy transformed my life as a teacher, artist and journalist. Learning how to use my computer has opened countless doors for marketing myself, making connections and getting paid. Shhh, don’t tell anyone that I’m still a dunce in many ways. It doesn’t matter because when I have a question, I just go ask the smart Apple trainers.
Step One: Get yourself a new Mac computer, either a laptop or desktop. This step will cost you at least $999. But the Mac is a thing of both beauty and functionality. It is also the future. When I started teaching college students seven years ago, about half of them used Macs. When I left teaching last year, a Mac was everyone’s first choice (finances permitting, of course).
Step Two: While you’re buying your love machine at the Apple Store, be sure to also purchase the $99 One-to-One membership. The membership is renewable for $99 for two additional years. One-to-One is a program that will teach you everything you want to know about computers.
Just think — these days, $100 will barely pay for a single house call from a technician, or a visit to the doctor’s office. By comparison, this program will allow you to take at least one weekly Apple lesson with a live, smart trainer who believes in customer service.
Signing up used to be more flexible — you could buy a membership whenever. But now, because the program is so popular, you can only get in on it at the time of computer purchase.
Step Three: Use that new membership! One-to-One gives you four ways to learn your Mac. For starters, you will have access on your computer to endless short videos explaining various Mac functions and software programs. You can watch them by yourself, any time. In addition to that, there are three types of training you can get in the store — any Apple Store.
- Workshops (60-90 minutes long): Scheduled to cover a specific subject, from iPhoto (basic Mac program for everything related to picture-taking) to Final Cut Pro (a special software program that you can buy for editing video).
- Personal Projects (2 hours long): A small group setting with one trainer who will go around the table helping each of us with whatever we’re working on. Very flexible. You can drop in for a little while, come late, leave early. If no one else shows up, it means you can pretty much have a private tutor!
- Personal Training (50 minutes long): This is a private session with a trainer on the topic of your choice. A true tutorial. When you schedule these appointments, you choose from a general menu of topics (eg. email issues? iPhoto? syncing your various Apple toys?). Feel free to add a note about your specific needs. You can even request a favorite trainer, who might (or might not) be working that day.
Apple has a three-minute video about One-to-One (click here to watch it). In terms of making reservations, you can schedule to take your lesson at any store, anywhere (a good tip for travelers). The reservations are made online; if you have trouble navigating it, the trainers can help.
Remember, you can only book one Workshop at a time, one Personal Project at a time and one Personal Training session at a time. BUT, that means in one week, you can attend one Workshop, one Personal Project and one Personal Training.
Over the years, I’ve learned a few tricks that might help you maximize your One-to-One usage:
- Get to know your store’s trainers: Apple hires very smart people. My trainers have included professional photographers, videographers, audiophiles and web developers. (Note to artists: There are even specialists in Bento, a file-organizing software program!) The store won’t tell you who you’re meeting with until you show up for your appointment. But if I walk in to work on movie-making and my tech is a sound expert, then I will make sure we focus on the audio portion of my video rather than the visual editing.
- The store is so pleasant at 8 a.m.: Apple’s retail locations open at 10 a.m. and get insanely busy. But the training sessions begin at 8 a.m., a good time for a quiet Personal Training. I’ve also discovered that at my White Plains, N.Y. store, hardly anyone shows up for the weekend 8-10 a.m. group-oriented Personal Projects. So when I showed up, I pretty much had the trainer all to myself. Nice.
- Game the system to get more training time: The minute you show up for any training, you have to check in. Once you check in, you can make a new appointment. So if you want to get into the store again that week, book another appointment right away; there just might still be openings. You’ll also have a better shot at getting the time slot of your choice, especially during the busy season. More on that in the next bullet point…
- Get trained asap: Using One-to-One can be tough during the holiday season. From Halloween to Christmas, everyone and their grandma is in the store trying to learn how to make calendars and photo albums for holiday gifts. Sometime in November and December, I’ll go two weeks without finding a opening in a time slot that works for me.
- Personal Projects + Personal Training = Person Success: After years of One-to-One, I’ve found the best learning structure for me. When the reservations openings permit, I book back-to-back sessions of 50-minute Personal Training followed by the small-group, two-hour Personal Projects. This way, I can immediately practice what I’ve just learned in the personal training.
- Work on your own Mac: I always bring my own laptop. I’ve even seen Mac owners lug in even their big desktops for their lessons. It’s worth it because the trainers can help you with settings on your computer. And if there are problems, you can turn around and go straight to the Genius Bar for repairs. Plus, the trainers can properly issues to the Genius specialists, which is crucial for those of us who have no understanding of computer hardware.
- Think young: During my early One-to-One days, I had an old school head. I expected the trainers to know all the answers. I also grew frustrated and confused because different trainers offered different ways of explaining things. Then after a while, I realized that I needed to adapt to the new world. What the trainers were giving me wasn’t just the answer — but a new way to solve problems. How do I find answers? Answer: Loosen up and explore. Embrace the fumbling. That’s the way to go.
This is a long post. But now, you know everything I know about One-to-One. The only point I will add is one that some of you have heard from me in the past: As a single woman, the Mac is the best love affair I’ve ever had. My Mac is thoughtful, intuitive, smart, classy, strong, reliable, challenging, good-looking — and always remembers exactly what I like and how I like it. Add to that the virtues of One-to-One, and the love affair grows to create a lovely life. 🙂
Источник