- Перезапуск службы Apple Mobile Device (AMDS) в ОС Windows
- Перезапуск службы AMDS
- Дополнительная информация
- Bonjour и прочие поддержки: как удалить iTunes компоненты из Windows [архивъ]
- Apple Mobile Device Support
- как удалить iTunes компонент Apple Mobile Device Support:
- Apple Software Update
- Apple Application Support 86-bit / 64-bit (Поддержка программ Apple x86/x64)
- как удалить iTunes компонент Apple Application Support (только один из!)
- Apple Store 4+
- Shopping designed around you
- Apple
- Screenshots
- Description
- What’s New
- Ratings and Reviews
- Obviously Perfect
- Disappointed
- Don’t recommend
- Getcontact 4+
- Messenger and Caller ID
- GETVERIFY LDA
- Designed for iPhone
- iPhone Screenshots
- Description
Перезапуск службы Apple Mobile Device (AMDS) в ОС Windows
Если программа iTunes в ОС Windows не распознала iPhone, iPad или iPod touch, возможно, требуется перезапустить службу AMDS.
Перезапуск службы AMDS
При подключении устройства может отобразиться следующее сообщение об ошибке: «Данный [тип устройства] не может быть использован, т.к. служба Apple Mobile Device не запущена».
Чтобы перезапустить службу AMDS, выполните следующие действия.
- Закройте iTunes и отключите все устройства iPhone, iPad или iPod, подключенные в данный момент.
- Откройте командную строку, одновременно нажав кнопку с логотипом Windows и клавишу R.
- Введите services.msc и нажмите кнопку «ОК». Откроется служебная консоль.
- Щелкните правой кнопкой мыши службу Apple Mobile Device и выберите «Свойства» в контекстном меню.
- Выберите в раскрывающемся меню «Тип запуска» пункт «Авто».
- Нажмите кнопку «Остановить службу».
- После остановки службы нажмите «Запустить службу».
- Нажмите кнопку «ОК».
- Перезагрузите компьютер.
- Откройте программу iTunes и подключите устройство.
Дополнительная информация
Если служба AMDS все равно не запускается или неожиданно завершает работу, это может быть вызвано сторонним программным обеспечением безопасности. См. сведения по устранению конфликтов между iTunes и сторонним ПО безопасности.
Информация о продуктах, произведенных не компанией Apple, или о независимых веб-сайтах, неподконтрольных и не тестируемых компанией Apple, не носит рекомендательного или одобрительного характера. Компания Apple не несет никакой ответственности за выбор, функциональность и использование веб-сайтов или продукции сторонних производителей. Компания Apple также не несет ответственности за точность или достоверность данных, размещенных на веб-сайтах сторонних производителей. Обратитесь к поставщику за дополнительной информацией.
Источник
Bonjour и прочие поддержки: как удалить iTunes компоненты из Windows [архивъ]
Как вы знаете, вместе с iTunes на Windows ПК устанавливается еще уйма всяких сопутствующих программ. Притом в обязательном и безальтернативном порядке, поскольку отказаться от них юзер не может, даже если очень захочет. В этом посте мы вкратце расскажем о том, что это за программы, и как удалить iTunes компоненты из Windows.
Итак, на момент написания этого материала самой свежей версией iTunes для Windows была v.12.6.1, в которой кроме собственно iTunes включала еще пять дополнительных компонентов.
Это: Apple Application Support (86-bit), Apple Application Support (64-bit), Bonjour, Apple Software Update и Apple Mobile Device Support.
Кроме того, установщик iTunes также автоматом устанавливает в Windows еще три сервиса — Bonjour Service, Apple Mobile Device Service и iPod Service.
Но, как говорится, и это еще не все. Программка iTunesHelper.exe по умолчанию настроена так, чтобы запускаться при каждом новом запуске Windows, а AppleSoftware Update по умолчанию будет включаться раз в неделю, докачивая новое ПО или обновления к уже установленному.
Как видим, назначение некоторых компонентов iTunes понятно и их наличие в системе оправдано. К другими же — вопросов гораздо больше.
К примеру, нужен ли Apple Mobile Device Support, если к iTunes на компе мобильные устройства вы подключать не планируете? Или iPod Service, если iPod-ов у вас не было и не будет?
Отсюда — еще один вопрос, самый главный: что будет, если удалить iTunes компоненты из системы?
Давайте, попробуем разобраться. Итак:
Apple Mobile Device Support
Данная программка требуется для синхронизации между приложением iTunes и мобильными устройствами, то есть iPad, iPhone или iPod.
Если удалить Apple Mobile Device Support, то iTunes будет работать, как и раньше, но уже без функции синхронизации данных с мобильными Apple-девайсами. К слову, после удаления этой проги iPod Service все равно остается в системе.
как удалить iTunes компонент Apple Mobile Device Support:
- жмем кнопку Windows, в строке поиска пишем appwiz.cpl и жмем Enter — откроется раздел «Удаление или изменение программы» стандартной Панели управления Windows;
- в списке находим Apple Mobile Device Support, кликаем правой клавишей мыши (ПКМ) по этой строке, в меню выбираем «Удалить» и далее следуем инструкциям (не закрывайте пока панель!).
Apple Software Update
Эта программка для автоматически обновляет ПО Apple на вашем компе. По умолчанию наличие свежего софта она чекает раз в неделю.
Без нее iTunes тоже работает, но тогда нужные обновления надо будет искать и устанавливать вручную, плюс тоже вручную придется удалять и старые компоненты. Так как если прогу удалить, то все ее задачи тоже удаляются.
как удалить iTunes компонент Apple Software Update
- снова заходим в раздел «Удаление или изменение программы» стандартной Панели управления Windows;
- в списке находим строку Apple Software Update -> клик ПКМ -> «Удалить».
Apple Application Support 86-bit / 64-bit (Поддержка программ Apple x86/x64)
С этим — чуть посложнее. После удаления обеих этих программ iTunes в Windows запускаться перестанет. А при попытке его включить будет открываться только сообщение об ошибке: «A required iTunes component is not installed. Please repair or reinstall iTunes (-45075)»
Но одну из них — ту, которая не используется — удалить можно без таких последствий. iTunes работать точно будет без видимых проблем, хотя, возможно, позже и проявятся некоторые ограничения в работе отдельных его функций.
Кроме того, могут случаться зависания iTunes при подключении к компу iPhone или iPad.
как удалить iTunes компонент Apple Application Support (только один из!)
раздел «Удаление или изменение программы» -> в списке выбираем не нужную нам Apple Application Support -> клик ПКМ -> «Удалить».
Bounjour
Сервис Bonjour используется для обмена данными (трансляции музыки, к примеру) с другими устройствами Apple, в частности с AirPlay speakers, AppleTV и пультами.
Bounjour можно удалить из Windows, без него iTunes загружается и работает нормально, но перестают работать все компоненты и функции, которым полагается работать через сервис Bounjour, и все время будет появляться такая табличка с уведомлением, что «Сервис Bonjour не удается найти… и т.д.» :
как удалить iTunes компонент Bounjour:
раздел «Удаление или изменение программы» -> в списке выбираем Bounjour -> клик ПКМ -> «Удалить».
Источник
Apple Store 4+
Shopping designed around you
Apple
-
- #78 in Shopping
-
- 3.5 • 69.3K Ratings
-
- Free
Screenshots
Description
The Apple Store app provides a more personal way to shop for the latest Apple products and accessories. Get recommendations based on the Apple products you already own. Find out which accessories are compatible with your devices. Easily upgrade to a new iPhone from your current one. Keep track of your orders wherever you go. And sign up for hands-on sessions in store. You can even use Apple Pay to check out from your iPhone when you visit a participating Apple Store.
Note that the Apple Store app and certain features are available only in select countries.
How your data is used
To confirm compatibility and recommend products, the app will access both the services and the name, model, and part number of devices linked to your Apple ID. To turn off this feature, go to Account > Settings > My Devices and Services.
What’s New
— Save items you like as lists. Share a list with a Specialist in store, and get a recap of the conversation sent to the app to easily buy what you like when ready.
— Enjoy videos with Audio Descriptions to hear all the product details.
Ratings and Reviews
Obviously Perfect
A critical part of the Apple experience beyond elegance in design, beyond product reliability, and beyond integrity in handling those rare occasions when support is needed, is simple thoughtfulness. The facility of use, the intuitive UI, and the ease and simplicity of discovering more and more commands effortlessly is what makes the Apple experience what it is. This is at the root of the deeply held loyalty of Apple customers.
This app is an extension of the Apple experience for purposes of buying from Apple. Nothing bad, nothing surprising, it just works as you would expect it to. Perfectly.
Disappointed
I tried to order some apple products this past Black Friday weekend with no resolve. I tried to pay for the items in my cart using Apple Pay which has my debit card, two different credit cards, and my one-week-old Apple Card. All cards have a close to zero or zero balance and work for reoccurring monthly payments as well as recent purchases at my regular grocery shopping. I spent over 2 hours on the phone with over four different phone calls with three additional apple employees. I figured there were issues with Apple being overloaded with Black Friday/Cyber Monday orders on Saturday, so I tried Sunday and again on Monday. I tried all my Apple Pay payment options and always got “Payment Not Processed.” I made sure my iOS and Apple store app were up to date. I deleted and reinstalled the Apple Store app. I restarted my phone—all of which the Apple employees had me do again over my phone calls with them. So Thursday and Friday, the apple store didn’t work. I invested in the Apple ecosystem to not deal with tech issues. I invested three extra hours in helping Apple become aware of its problems and get more orders. I missed out on the $25 Black Friday gift card, and this issue still isn’t resolved within this version of the Apple Store app and my iPhone 12 Pro Max. I wish someone would help me as much as I have helped apple become of this issue.
Don’t recommend
So on October 12 I ordered AirPods through the apple online store expecting really good service well NO I ordered them on October 12 and it said they would arrive around oct 20-22 well It took longer than that and I was like ahh it’s probably just late days pass and pass so it’s nov first and I had to do some so I contacted customer service through service wanted to save time and was attended really well but I told him my order was taking longer than what it was originally supposed to be I wasn’t trying to make a big deal he said yea my package got lost and he would REPLACE it for a new pair. I check my order status and it says I have to return air pods in order to get a replacement but wait I never even got my AirPods so I was tired of it and callled customer service and this guy was very RUDE about and said he couldn’t find my billing order so I was really frustrated about that. Later that day I called again because this wasn’t okay anymore so I called and this really nice lady helped me out and omg my billing number was there so she helped me out and today I received my stuff but don’t recommend it’s too much of a problem for a simple object not worth it don’t purchase from here just go to the store. Some guy from customer service was sooo rude l
Источник
Getcontact 4+
Messenger and Caller ID
GETVERIFY LDA
Designed for iPhone
-
- #187 in Utilities
-
- 4.5 • 17.2K Ratings
-
- Free
- Offers In-App Purchases
iPhone Screenshots
Description
We are constantly working to make Getcontact better. Our focus is your security. With your valuable feedback and support, we will always continue doing our best.
MESSENGER:
A new Getcontact service: Messenger
With over 120 million users all over the world, Getcontact offers a seamless chat experience.
Privacy and Security: Always stay in touch with your friends and family through free, end-to-end encrypted and privacy-enhanced chats.
Media: Send messages and share videos & photos.
Getcontact Messenger is always free. You don’t need to purchase a subscription plan. Call Getcontact users for free, no matter in which corner of the world they are. Don’t pay for international calls.*
Start using Getcontact Messenger now to explore more.
CALLER IDENTIFICATION and SPAM BLOCKING:
Getcontact allows you to know a caller’s ID even if the phone number is not saved in your phone book. It filters out unwanted calls and lets you to communicate with only those you want to.
Activate spam filter so you’ll be instantly notified when you get an unwanted call and provided with the real-time protection against automated calls, telemarketers and scammers.
We are so good at fighting unwanted calls, and we are striving to make our technology stronger day by day. In 2020 alone, we prevented over 500 million unwanted calls and potential fraud.
Getcontact draws its strength from its community. Block unwanted calls and report them to us. By doing so, you can contribute to protection of millions of Getcontact users.
You can subscribe to one of the Premium or Tariff plans in order to use Getcontact’s enhanced features. The payment is charged to your iTunes account, and prices vary from country to country. You will be able to see the total amount before you complete the payment. In-app purchases are renewed weekly, monthly or annually depending on your plan. If you don’t wish to renew your plan, you need to turn off auto-renewal at least 24 hours before your subscription ends. You can turn off auto-renewal anytime from iTunes settings. To go to the settings: https://support.apple.com/en-us/HT202039
News from us and our community:
— Facebook: https://facebook.com/getcontactapp
— Instagram: https://instagram.com/getcontact
— LinkedIn: https://linkedin.com/company/getcontact
— Twitter: https://twitter.com/getcontact
Your opinions are important to us. To contact us or report any problem to us:
— Feedback: support@getcontact.com
— Support: https://getcontact.faq.desk360.com
For more information about privacy and terms of service
• Privacy Policy: https://getcontact.com/privacy
• Terms of Service: https://getcontact.com/terms
We support all platforms. To use Getcontact on your desktop:
https://web.getcontact.com
First, you need to create an account on our mobile application.
*Data charges may apply. You can contact your mobile network operator or internet provider for details.
Источник