Apple search ads advanced

Compare Apple Search Ads Advanced and Basic

Explore the differences between the two solutions

The two Apple Search Ads solutions are designed for varying levels of expertise, resources, budget, and experience with app marketing.

Apple Search Ads Advanced

Business/customer type

Developers, advertisers, or agencies

Ad Placement

Choose to run ads at the top of App Store search results or on the App Store Search tab at the top of the suggested apps list.

Solution capabilities

Access powerful marketing tools to meet ROI goals.

Choose keywords for search results campaigns.

Set audience refinements to determine who sees your ads.

Set the max you want to pay for a tap or impression (depending on ad placement).

Control spend at the campaign level. No budget maximum.

Pricing

Cost-per-tap pricing model for App Store search results ads. Pay only when a user taps your ad, up to a maximum price you choose.

Cost-per-thousand-impressions pricing model for App Store Search tab ads. Pay a maximum bid for one thousand ad impressions.

Note that actual costs are a result of a second price auction. The amount you pay is based on what your nearest competitor is willing to pay for a tap on their ad or one thousand impressions, up to your maximum CPT or CPM bid, and other factors. This means you can bid competitively without the worry of overpaying.

Reporting

Access detailed reports of all key metrics.

Measure value and manage at scale with the Apple Ads Attribution API and the Campaign Management API.

Источник

Создание кампаний

Как работают кампании Apple Search Ads Advanced

Для каждой кампании вы выбираете, где показывать рекламу: в результатах поиска либо на вкладке «Поиск» в App Store. В зависимости от места размещения рекламы кампании могут состоять из групп рекламных объявлений и ключевых слов, которые вы подбираете согласно своим целям. Кроме того, вы можете настраивать аудиторию. Кампании, группы рекламных объявлений и ключевые слова можно копировать, приостанавливать и снова активировать в любое время. Вы можете создавать любое количество кампаний и удалять ненужные или устаревшие кампании либо группы рекламных объявлений в любое время. Помните, что если вы удалите кампанию или группу рекламных объявлений, их нельзя будет восстановить или изменить, а вся реклама для них перестанет работать.

Организовывать ключевые слова и управлять ими можно различными способами. Прежде чем приступать к созданию кампаний по результатам поиска, ознакомьтесь с нашими практическими советами по структурированию кампании и организации ключевых слов.

Подготовьтесь к запуску своей первой кампании

  • Подготовьте идентификатор Apple ID, связанный с вашим аккаунтом App Store Connect.
  • Опубликуйте приложение в App Store.
  • Выберите страны и регионы, где вы хотите продвигать своё приложение.
  • Укажите бюджет кампании.
  • Создайте аккаунт Apple Search Ads.
  • Добавьте действующую кредитную карту.

Если вы представляете агентство, свяжитесь с нами. Агентства, которые планируют продвигать сторонние приложения, могут иметь аккаунты Apple Search Ads, настроенные как аккаунты агентств. Обратите внимание, что ваш аккаунт должен быть создан юридическим лицом, получающим счета от Apple за все кампании и группы кампаний Apple Search Ads Advanced в этом аккаунте. Не создавайте группу кампаний, если вы являетесь агентством, чей клиент хочет иметь собственный аккаунт или получать счета напрямую. Если ваш клиент хочет получать счета напрямую, он должен создать собственный аккаунт Apple Search Ads и пригласить вас в качестве пользователя. Настройка агентства может занять некоторое время, а результат не гарантируется.

Если создать кампанию до добавления способа оплаты, показ рекламы автоматически начнётся после добавления способа оплаты. Этого не произойдёт, если вы установите для кампании статус «Приостановить». Чтобы кампания не началась автоматически после создания, установите для неё статус «Приостановить» во время создания, а когда будете готовы начать кампанию, измените её статус на «Запустить» или назначьте конкретную дату начала.

Читайте также:  Настроить для себя iphone 4s

Совет. Начните с поиска нужных пользователей.

Если вы хотите использовать перекрёстное продвижение среди пользователей других ваших приложений или добавить их как аудиторию, используйте при регистрации в Apple Search Ads идентификатор Apple ID, связанный с вашим аккаунтом App Store Connect.

Создание кампании

На информационной панели «Кампании» в Apple Search Ads Advanced нажмите кнопку «Создать кампанию».

Выберите приложение для продвижения.

Выберите, где показывать рекламу. Рекламу можно показывать в верхней части результатов поиска в App Store или на вкладке «Поиск» над списком рекомендуемых приложений.

Выберите страны или регионы, в которых будет проводиться ваша кампания. Обратите внимание, что если вы собираетесь продвигать свои приложения на нескольких рынках, то вы можете группировать схожие страны и регионы в рамках одной кампании для упрощения управления. Группируйте их по таким атрибутам, как ценность пользователей и их профили, язык, глобальный регион либо расположение центра продаж или финансового учёта.

Примените настройки кампании:

  • Назовите свою кампанию. Если вы планируете упорядочить ключевые слова или наборы Creative Sets по определённым темам, стоит отобразить соответствующую тему в названии кампании. Например, «Брендовая» или «Поисковая».
  • Установите бюджет кампании. Сумму, которую вы укажете, можно увеличить в любое время, но с момента начала кампании её нельзя уменьшать. Ваша реклама будет показываться, пока не будет исчерпан бюджет, пока не наступит дата окончания кампании или пока вы не приостановите свою кампанию.

Подробнее об управлении бюджетами

  • Если требуется, задайте дневной лимит. Это поможет распределить затраты по дням, чтобы бюджета хватило на определённый временной промежуток.
  • Создайте группу рекламных объявлений:

      Назовите группу рекламных объявлений. При создании кампании по результатам поиска рекомендуется называть группу рекламных объявлений в соответствии с определённой темой ключевых слов.

    Подробнее о группах рекламных объявлений
    Установите максимальную ставку цены за нажатие (максимальную ставку CPT) или цены за тысячу показов (максимальную ставку CPM) по умолчанию для группы рекламных объявлений. В кампаниях по результатам поиска максимальная ставка CPT — это максимальная сумма, которую вы готовы потратить на одно нажатие на вашу рекламу. В кампаниях на вкладке «Поиск» максимальная ставка CPM — это максимальная сумма, которую вы готовы потратить на тысячу показов рекламы. Максимальная ставка CPT или CPM по умолчанию задаётся на уровне группы рекламных объявлений. В кампаниях по результатам поиска это означает, что ко всем ключевым словам в группе рекламных объявлений применяется одна и та же ставка, если только вы не укажете максимальную ставку CPT на уровне ключевых слов.

    Подробнее о ставках в кампаниях по результатам поиска
    При создании кампании по результатам поиска можно указать целевую цену за конверсию (CPA), то есть сумму, которую вы готовы потратить на приобретение одного клиента.

    Включите или отключите Поисковое соответствие (для кампаний по результатам поиска).

    Выберите ключевые слова для групп рекламных объявлений в кампаниях по результатам поиска. Когда клиент App Store вводит релевантный поисковый запрос, который содержит одно из ваших ключевых слов, он может увидеть вашу рекламу.

    Настройте свою аудиторию, используя определённые критерии, например тип устройства, тип пользователей, демографические данные и местоположение.

    Задайте дату начала кампании, а также, если требуется, дату её окончания.

    При необходимости укажите время и дни недели для показа рекламы.

    В кампаниях по результатам поиска добавьте наборы Creative Sets для дополнительных вариантов рекламы, которые соответствуют теме или аудитории группы рекламных объявлений.

    Источник

    Create campaigns

    How Apple Search Ads Advanced campaigns work

    Campaigns are set to run ads either in App Store search results ads or on the App Store Search tab. Depending on your ad placement, campaigns can contain ad groups, audience refinements, and keywords, which you select based on your goals for the campaign. Campaigns, ad groups, and keywords can be duplicated, paused, and reactivated at any time. You can create as many campaigns as you need, and can remove unwanted or obsolete campaigns or ad groups from your account any time. Keep in mind that once you remove a campaign or ad group, it can’t be restored or modified, and all ads for that campaign or ad group will stop running.

    There are a variety of different ways to organize and manage keywords. Before you begin creating search results campaigns, take a look at our best practices for how to structure them and organize keywords within them.

    Prepare to start your first campaign

    • Have your Apple ID associated with your App Store Connect account ready.
    • Have an app live on the App Store.
    • Choose the countries and regions where you want to promote your app.
    • Know how much you can spend.
    • Sign up for an Apple Search Ads account.
    • Add a valid credit card.

    If you’re an agency, please contact us. Agencies that plan to promote third-party apps can have Apple Search Ads accounts set as Agency accounts. Note that your account should be set up by the legal entity that’s invoiced by Apple for all Apple Search Ads Advanced campaigns (and campaign groups) in the account. Don’t create a campaign group if you’re an agency whose client wants to own their account or be billed directly. If your client would like to be invoiced directly, they should create their own Apple Search Ads account and invite you as a user. The Agency setup process can take time and isn’t guaranteed.

    If you create a campaign before adding a payment method, your ads will automatically start running when a valid payment method is added to your account, unless you set your campaign status to Pause. To prevent a campaign from automatically running after creation, set its status to Pause during campaign creation then change the status to Run when you’re ready to start it, or schedule a specific date upon which you’d like it to start.

    Tip: Get a head start on reaching the right customers.

    If you want to cross-promote to users of your other apps and add them as an audience customer type, make sure to use the Apple ID associated with your App Store Connect account when you sign up for Apple Search Ads.

    How to create a campaign

    From the Apple Search Ads Advanced Campaigns dashboard, click the Create Campaign button.

    Choose the app you want to promote.

    Select where your ads will run. You can either promote your app at the top of App Store search results or on the Search tab, at the top of the suggested apps list.

    Choose one or more countries or regions where your campaign will run. Note that if you plan to advertise in multiple markets, you may want to consider grouping similar countries and regions in one campaign for easier management. Group them according to attributes like customer value, customer profiles, language, global region, or sales or financial center location.

    Apply campaign settings:

    • Name your campaign. If you want to organize keywords or Creative Sets according to specific themes, it’s a good idea to reference that theme in your campaign name. For example, Brand or Discovery.
    • Set a campaign budget. The amount you set can be increased at any time, but you can’t decrease your budget once your campaign has started. Your ads will run until you exhaust your budget, reach your campaign end date, or pause your campaign.

    Learn more about managing budgets

  • Set an optional daily cap. This will help distribute your spend each day so your budget will last for a specific time period.
  • Create an ad group:

      Name your ad group. If you’re creating a search results campaign, it’s good to align your ad group name with a keyword theme.

    Learn more about ad groups
    Set a default maximum cost-per-tap (max CPT) or maximum cost-per-thousand-impressions (max CPM) bid for your ad group. In search results campaigns, your max CPT bid is the maximum amount you’re willing to pay for a tap on your ad. In Search tab campaigns, your max CPM bid is the maximum you’re willing to pay for one thousand ad impressions. Your default max CPT or max CPM bid is set at the ad group level. For search results campaigns, this means the same bid applies across all keywords in an ad group unless you specify a max CPT bid at the keyword level.

    Learn more about search results campaign bids
    If you’re creating a search results campaign, you can add an optional cost-per-acquisition (CPA) goal, or the amount you ideally want to spend to acquire one customer.

    For search results campaigns, turn Search Match on or off.

    Choose ad group keywords for search results campaigns. When an App Store customer types in a relevant search query that includes one of your keywords, your ad could appear.

    Refine your audience by device type, customer type, demographics, and location.

    Set a start date for your campaign, along with an optional end date.

    Specify the times and days of the week your ads will run, if you have a preference.

    For search results campaigns, add optional Creative Sets for more ad options that align to your ad group theme or audience.

    Источник

    Your expertise.
    Our technology.

    The tools and intelligence
    you need to control your
    campaigns and take your business further.

    Try Apple Search Ads for free
    with a 100 USD credit. *

    Maximize results
    where search happens.

    Help people discover
    your app in more places.

    Search tab

    Be seen before customers search with
    ads
    at the top of the suggested apps
    list on the
    Search tab. Pricing is a
    cost-per-thousand-
    impressions (CPM)
    model, and you determine
    the
    maximum amount you pay.

    Search results

    Engage customers at the moment they
    search
    with an ad at the top of search
    results. You can
    choose your own
    keywords or use the one we
    suggest.
    And cost-per-tap (CPT) pricing means
    you only pay when a customer taps
    your ad.

    Connect with an
    audience you choose.

    Refine
    your audience.

    Reach new customers or reengage the customers who
    know you. You can also refine your audience by gender,
    age, and location.

    Select iPhone,
    iPad,
    or both.

    Show your ads to users of both iPhone and
    iPad, or choose to show your ads on only one
    device type.

    Schedule
    your ads.

    Start and stop on specific dates, or show only on
    specific days of the week or times of the day.

    Creative
    made easy.

    Your ads are automatically created using
    the metadata
    and imagery you crafted
    for your App Store product page.

    For search results campaigns, you
    can also use Creative Sets
    to run ad
    variations aligned with ad group themes
    or audiences.
    Delivery is automatically
    optimized to get the best results.

    Manage your
    campaign budget.

    There’s no minimum spend to advertise with Apple Search Ads.
    You can invest as much or
    as little as you want.

    Set a daily cap.

    Set your campaign budget with the option to apply a maximum daily spend for greater control over how your budget is spent over time.

    Price assurance.

    You determine the maximum amount you’re willing to pay, and you can change the amount whenever you want.

    Start or stop anytime.

    Start, stop, or adjust your campaigns whenever you like.

    Insights for action.

    Leverage powerful data and tools to maximize
    campaign results and reach your goals.

    Get personalized recommendations. Improve your search results campaign
    performance with relevant keyword, bid, and daily cap suggestions.
    Putting them into action is a simple click.

    Tap into our APIs to understand and manage
    your campaigns.

    Understand value.

    The Apple Ads Attribution API enables you to measure and attribute app downloads and redownloads resulting from your Apple Search Ads campaigns. See the value of different customer groups over time and the keywords that drove user conversion.

    Manage campaigns at scale.

    The Apple Search Ads Campaign Management API is available for developers, agencies, and third-party platforms who want to manage larger campaigns, add their own features, or pull reports programmatically.

    Find the right partner.

    Add the expertise of an Apple Search Ads partner to help
    manage, measure, and optimize your campaigns.

    Search Ads Advanced

    Start your
    first
    campaign.

    Apple Search Ads Advanced gives you more control along with
    the flexibility to
    pay as much or as little as you want — try it for
    free with a 100 USD credit. *

    Search Ads Basic

    Try a smart, simple way to promote
    your app.

    Use Apple Search Ads Basic to get app downloads with minimal effort at a predictable cost.

    News and Updates

    Read the latest from
    Apple Search Ads.

    Find answers to the most
    common questions.

    Countries or Regions

    See where Apple Search Ads
    is available.

    Certification

    Fast-track your skills with our
    curated Apple Search Ads
    Advanced course.

    Источник

    Читайте также:  Где находится кнопка home у айфона
    Оцените статью