- Use the Campaign Management API
- Create campaigns, ad groups, and keywords with the Apple Search Ads Campaign Management API
- Access the Campaign Management API
- Grant Campaign Management API access to a third-party service provider
- Review or revoke Campaign Management API service provider access
- Apple Ads Attribution API
- Измеряйте и атрибутируйте загрузки приложения из кампаний Apple Search Ads
- Требования к использованию API
- Использование API для управления кампаниями
- Создание кампаний, групп рекламных объявлений и ключевых слов с помощью API для управления кампаниями в Apple Search Ads
- Доступ к API для управления кампаниями
- Предоставление доступа к API для управления кампаниями стороннему поставщику услуг
- Проверка и отзыв доступа поставщика услуг к API для управления кампаниями
- Compare Apple Search Ads Advanced and Basic
- Explore the differences between the two solutions
- Apple Search Ads Advanced
- Business/customer type
- Ad Placement
- Solution capabilities
- Pricing
- Reporting
- Resources
- Get certified.
- Find the right partner.
- Read the latest from Apple Search Ads.
- Apple Search Ads is now available in mainland China.
- Get support when you need it.
- Apple Advertising Policies.
- Manage and measure campaigns at scale.
- Apple Footer
- News and Updates
- Countries or Regions
- Certification
Use the Campaign Management API
Create campaigns, ad groups, and keywords with the Apple Search Ads Campaign Management API
The Campaign Management API for Apple Search Ads Advanced is designed to let developers, agencies, and third-party platforms manage campaigns and pull reports programmatically.
With the API, you can build software to manage your campaigns, ad groups, and keywords. It allows advertisers and third parties to more efficiently manage larger Apple Search Ads accounts and campaigns. Some use cases include:
- Custom reports
- Data ingestion to in-house business intelligence system
- Cross-channel campaign management
- Automated bid management
You can also download previous documentation:
Note that new API certificate creation is no longer supported. With the API 3, you can still use existing certificates until they expire.
To implement the Campaign Management API effectively, you’ll need to understand the technical requirements and plan ahead to ensure you have the resources needed to develop and maintain the application.
Access the Campaign Management API
Apple Search Ads uses OAuth 2.0 to authenticate API requests. To access the Campaign Management API within your own organization, you’ll need to create or designate an API user:
- Have an account admin sign in to your Apple Search Ads account.
- Go to the User Management tab within Account Settings.
- Edit or invite a new user and assign them one of the following roles: API Account Manager, API Account Read Only, or Limited Access API Read & Write or API Read Only.
- After your API user is set up, have them sign in to your Apple Search Ads account and go to the API tab within Account Settings.
- On the API page, they can create a client by following the steps outlined in the API documentation. For additional details on making calls against the API, refer to the documentation.
Note that if a user’s role changes from an API user to a non-API user, their API access will be revoked. In addition, API access for users associated with the deleted user will also be revoked.
Grant Campaign Management API access to a third-party service provider
If you work with a campaign management partner or mobile measurement provider, your Apple Search Ads account admin can grant them access to your Apple Search Ads account through the use of a secure Apple sign in.
Here’s how to get started:
- If your service provider has secure Apple sign in set up, go to the Authorizations section within their platform and click the Sign in with Apple button.
- Sign in to Apple Search Ads as an Apple Search Ads account admin.
- Choose the Apple Search Ads account that you’d like the service provider to be able to access.
- Select the type of access you’d like to provide.
Review or revoke Campaign Management API service provider access
To review third-party API access, go to the API tab within Account Settings. Third-party approvals may be revoked at any time by selecting from the list of authorized service providers and choosing Revoke Access from the Actions menu.
Источник
Apple Ads Attribution API
Измеряйте и атрибутируйте загрузки приложения из кампаний Apple Search Ads
Вы можете реализовать API напрямую или с помощью стороннего решения для атрибуции, чтобы точно измерять эффективность своих рекламных кампаний, соблюдая при этом принципы Apple в области обеспечения конфиденциальности пользователей. Добавив всего несколько строк кода в своё приложение, вы сможете точнее понимать ценность отдельных групп пользователей в течение длительного времени и будете знать, какие ключевые слова приводят к загрузкам. Эту информацию можно использовать при оптимизации целевых значений CPT и CPA для разных ключевых слов, групп рекламных объявлений и аудиторий.
Требования к использованию API
Для мониторинга атрибуции в приложениях необходимо добавить в них наш код атрибуции.
Вы можете сделать это в любой момент, чтобы начать подсчёт загрузок, совершённых в результате проведения кампаний Apple Search Ads. Атрибуция применима только к пользователям iOS, нажавшим на рекламу и загрузившим приложение в течение 30 дней.
Apple Ads Attribution API предоставляет сигнал атрибуции для всех загрузок из кампаний Apple Search Ads. В зависимости от пользовательских настроек конфиденциальности будет доступна либо стандартная, либо детальная информация об атрибуции.
Также доступен Apple Search Ads Attribution API. Он помогает измерять атрибуцию на устройствах с iOS 10 или более поздней версии для пользователей, не включавших ограничение отслеживания рекламы (LAT).
Платформы оценки эффективности мобильной рекламы
Советы по устранению проблем с эффективностью
Источник
Использование API для управления кампаниями
Создание кампаний, групп рекламных объявлений и ключевых слов с помощью API для управления кампаниями в Apple Search Ads
API для управления кампаниями в Apple Search Ads Advanced предназначен для разработчиков, агентств и сторонних платформ, которым требуются программные возможности управления кампаниями и получения отчётов.
С помощью этого API вы можете разрабатывать программное обеспечение для управления кампаниями, группами рекламных объявлений и ключевыми словами. Этот интерфейс помогает рекламодателям или третьим лицам эффективнее управлять крупными аккаунтами и кампаниями Apple Search Ads. Примеры применения API:
- Настраиваемые отчёты
- Обработка поступающих данных собственной системой бизнес-аналитики
- Управление многоканальными кампаниями
- Автоматизированное управление ставками
Также вы можете скачать предыдущую документацию:
Обратите внимание, что создание сертификатов API больше не поддерживается. Однако в API 3 можно использовать существующие сертификаты до истечения их срока действия.
Эффективное внедрение API для управления кампаниями требует знания технических требований и предварительного планирования, гарантирующего наличие всех необходимых ресурсов для разработки и сопровождения приложения.
Доступ к API для управления кампаниями
Для аутентификации запросов к API в Apple Search Ads используется OAuth 2.0. Чтобы получить доступ к API для управления кампаниями в своей организации, вам потребуется создать или назначить пользователя API.
- Администратор аккаунта должен войти в ваш аккаунт Apple Search Ads.
- Перейдите на вкладку «Управление пользователями» в настройках аккаунта.
- Измените существующего пользователя или пригласите нового и назначьте ему одну из следующих ролей: менеджер аккаунта API, API только для чтения, роль с ограниченным доступом — API для чтения и записи либо API только для чтения.
- После настройки пользователь API должен войти в ваш аккаунт Apple Search Ads и перейти на вкладку API в настройках аккаунта.
- На странице API пользователь может создать клиента, следуя инструкциям в документации по API. Дополнительные сведения о создании вызовов к API см. в документации.
Обратите внимание: если пользователь утратит роль пользователя API, его доступ к API будет отозван. Кроме того, пользователи, связанные с удалённым пользователем, также утратят доступ к API.
Предоставление доступа к API для управления кампаниями стороннему поставщику услуг
Если вы сотрудничаете с партнёром по управлению кампаниями или платформой оценки эффективности мобильной рекламы (MPP), ваш администратор аккаунта Apple Search Ads может предоставить им доступ к вашему аккаунту Apple Search Ads посредством защищённого входа в систему Apple.
- Если у вашего поставщика услуг настроен защищённый вход в систему Apple, перейдите в раздел «Разрешения» на его платформе и нажмите кнопку «Вход с Apple».
- Войдите в Apple Search Ads как администратор аккаунта Apple Search Ads.
- Выберите аккаунт Apple Search Ads, к которому следует предоставить доступ поставщику услуг.
- Выберите тип доступа, который следует предоставить.
Проверка и отзыв доступа поставщика услуг к API для управления кампаниями
Чтобы проверить доступ третьего лица к API, перейдите на вкладку API в настройках аккаунта. Доступ третьих лиц можно в любой момент отозвать. Для этого выберите их в списке авторизованных поставщиков услуг и нажмите «Отозвать доступ» в меню «Действия».
Источник
Compare Apple Search Ads Advanced and Basic
Explore the differences between the two solutions
The two Apple Search Ads solutions are designed for varying levels of expertise, resources, budget, and experience with app marketing.
Apple Search Ads Advanced
Business/customer type
Developers, advertisers, or agencies
Ad Placement
Choose to run ads at the top of App Store search results or on the App Store Search tab at the top of the suggested apps list.
Solution capabilities
Access powerful marketing tools to meet ROI goals.
Choose keywords for search results campaigns.
Set audience refinements to determine who sees your ads.
Set the max you want to pay for a tap or impression (depending on ad placement).
Control spend at the campaign level. No budget maximum.
Pricing
Cost-per-tap pricing model for App Store search results ads. Pay only when a user taps your ad, up to a maximum price you choose.
Cost-per-thousand-impressions pricing model for App Store Search tab ads. Pay a maximum bid for one thousand ad impressions.
Note that actual costs are a result of a second price auction. The amount you pay is based on what your nearest competitor is willing to pay for a tap on their ad or one thousand impressions, up to your maximum CPT or CPM bid, and other factors. This means you can bid competitively without the worry of overpaying.
Reporting
Access detailed reports of all key metrics.
Measure value and manage at scale with the Apple Ads Attribution API and the Campaign Management API.
Источник
Resources
Educational content, tips, updates, and more to help you
get the most out of Apple Search Ads.
Get certified.
Fast-track your skills with our curated Apple Search Ads Advanced course.
Find the right partner.
Add the expertise of an Apple Search Ads Partner to help manage, measure, and optimize your campaigns.
Read the latest from
Apple Search Ads.
Apple Search Ads is now available in mainland China.
Whether you’re a developer in mainland China or looking for a new market for your app, you can now be discovered by even more people searching for apps like yours.
Get support
when you need it.
Find answers to your questions, easy-to-follow
instructions,
and tips for using Apple Search Ads.
Apple Advertising Policies.
Learn what is and isn’t allowed
when
advertising with Apple Search Ads.
Manage and measure
campaigns at scale.
Tap into our APIs to understand value
and manage your campaigns.
Apple Footer
News and Updates
Read the latest from
Apple Search Ads.
Find answers to the most
common questions.
Countries or Regions
See where Apple Search Ads
is available.
Certification
Fast-track your skills with our
curated Apple Search Ads
Advanced course.
Источник