Apple store review guidelines

Содержание
  1. 15 советов, как пройти ревью в App Store приложению с подписками
  2. Важные сведения о проверке приложений
  3. Советы при отправке на ревью
  4. 1. Заранее создайте все возможные длительности подписок и отправьте их на ревью
  5. 2. Максимально упростите экран покупки при ее отправке на первую проверку
  6. 3. Укажите сразу все варианты подписок на экране покупки
  7. 4. Добавьте информацию о подписках.
  8. 5. Проверьте экраны покупки
  9. 6. Предварительно загрузите продукты
  10. 7. Указывайте полную цену
  11. 8. Локализуйте цены покупок
  12. 9. Добавьте ссылки на Правила пользования (Terms of use) и Политику конфиденциальности (Privacy policy)
  13. 10. Добавьте восстановление покупок
  14. 11. Не делайте недельную или годовую покупку основной, по крайней мере на первый релиз.
  15. 12. Укажите действительные цены
  16. 13. Не забудьте обновить интерфейс должным образом, когда пользователь оформил подписку
  17. 14. Может сперва обойтись без подписок?
  18. 15. Не забудьте про описание приложения в App Store Connect
  19. Заключение
  20. Guidelines
  21. App Store Review Guidelines
  22. App Store Identity Guidelines
  23. App Store Promo Artwork Guidelines
  24. Human Interface Guidelines
  25. Apple Wallet Guidelines
  26. Apple Pay Marketing Guidelines
  27. App Review
  28. Preparing apps for review
  29. App Store Review Guidelines
  30. Apple Developer Program License Agreement
  31. Providing App Review information
  32. Review status
  33. Avoiding common app rejections
  34. Crashes and bugs
  35. Broken links
  36. Placeholder content
  37. Requesting Permission
  38. Inaccurate screenshots
  39. Incomplete information
  40. Substandard user interface
  41. Web clippings, content aggregators, or a collection of links
  42. Repeated submission of similar apps
  43. Misleading users
  44. Not enough lasting value
  45. Contacting Us
  46. Resolution Center
  47. App Review Board
  48. Expedited App Review

15 советов, как пройти ревью в App Store приложению с подписками

В этой статье я расскажу, как увеличить шансы пройти проверку в App Store приложению с подписками. Если вы когда-либо испытывали проблему с аппрувом приложений с подписками или вот-вот планируете релиз, тогда это будет вам полезно.

Как вы наверняка знаете, проверка состоит из двух этапов: ручная проверка (приложение просматривает человек) и автоматическая проверка ботом. Но не каждое обновление проверяется человеком. С каждым годом доля автоматических проверок увеличивается и бот берет на себя все бóльшую роль при проверки приложений.

Важные сведения о проверке приложений

Мы не знаем, как именно проверяют приложения и в каком случае оно отправляется на ручную проверку, но наш опыт подсказывает, что справедливо следующее.

  • Каждый новый бинарный файл проверяется на наличие приватного API.
  • Первый релиз и любые обновления, в которых добавляются новые встроенные покупки, чаще всего проверяются человеком.
  • Если Apple посчитает ваше приложение подозрительным (например, заметит резкий рост числа оценок, отзывов или значительное увеличение цен на встроенные покупки), то может отправить его на проверку ревьюеру.
  • Существует “Черный список”, куда попадают недобросовестные разработчики. Присутствие в нем грозит проблемами при проверке. Не важно, будет ли это новое приложение или обновление существующего.

Советы при отправке на ревью

Ниже мы приводим некоторые рекомендации, которые помогут облегчить прохождение модерации.

1. Заранее создайте все возможные длительности подписок и отправьте их на ревью

Если вы добавите новые подписки в обновлении, то оно с большой вероятностью уйдет на модерацию к ревьюеру. А ведь разумно сводить число ручных проверок к минимуму, правда? Поэтому желательно отправлять на ревью приложение сразу с полным набором подписок. Создайте несколько продуктов с разными ценами и длительностями, даже если они сейчас и не нужны. Поверьте, в будущем пригодятся.

2. Максимально упростите экран покупки при ее отправке на первую проверку

Избегайте неочевидных трактовок и нестандартных интерфейсных решений. В первый раз пройдите проверку с самым простым экраном покупки. Когда пройдете, сможете его обновить по своему усмотрению (но, разумеется, в рамках App Review Guidelines).

Кстати, ревьюеры запросто могут проверить ваше приложение вручную в любое время. Даже если вы не отправляли обновление. Учитывайте это и не меняйте интерфейс экрана покупки после прохождения модерации без ведома Apple. Это чревато удалением приложения из App Store.

3. Укажите сразу все варианты подписок на экране покупки

Модераторы Apple не будут тратить много времени на поиск всех возможных подписок в вашем приложении. Потому мы советуем сделать один экран со всеми возможными покупками, доступными пользователю. Например, используйте одну большую кнопку с основной подпиской и кнопку “показать больше опций”, при нажатии на которую будет показываться экран с остальными вариантами подписок.

4. Добавьте информацию о подписках.

Это крайне важный пункт. Информация о подписке может быть написана мелким шрифтом (но оставаться читабельной), может быть обрезана, но обязательно должна быть видна хотя бы частично без прокрутки экрана.

На экране покупки вы должны указать следующее:

Читайте также:  Apple power bank charger

Мы также рекомендуем для первой проверки добавить в самое начало еще одну фразу :

или на английском:

В последующих обновлениях это предложение можно опустить.

5. Проверьте экраны покупки

Ревьюеры почти всегда проверяют приложения на iPad, на которых стоят экраны с пропорциями iPhone 6s. Поэтому обязательно проверьте экраны покупки на iPhone 5s/SE и 6/6s.

6. Предварительно загрузите продукты

Никогда не показывайте пользователю экран покупки без предварительно загруженных продуктов. Приложение отклонят, если вы отобразите ревьюеру кликабельный экран покупки без цены на кнопке, пусть даже на пару секунд.

7. Указывайте полную цену

Всегда указывайте полную цену, соответствующую периоду подписки: 599 руб в год, 199 руб в неделю. Не делите цены (например, на кнопке нельзя показывать цену28 руб в день (28 руб

199 руб / 7 дней) при подписке 199 рублей в неделю).

8. Локализуйте цены покупок

Цены покупок должны быть показаны пользователю в его валюте. Это можно сделать, например, так:

9. Добавьте ссылки на Правила пользования (Terms of use) и Политику конфиденциальности (Privacy policy)

Ревьюеры всегда их открывают, но в текст особо не вчитываются. Убедитесь, что ссылки не битые и не перепутаны. Для создания правил и политики можно воспользоваться любым генератором, например, TermsFeed, Termly или даже этим безымянным сервисом.

10. Добавьте восстановление покупок

На экране покупки следует обязательно разместить кнопку восстановления покупок (Restore Purchases). Желательно хотя бы на первый релиз сделать ее крупной и назвать именно “Восстановить Покупки” (“Restore Purchases”). Известны случаи, когда приложение отклоняли из-за того, что на кнопке было указано “Restore” (“Восстановить”) вместо “Restore Purchases” (“Восстановить Покупки”)

11. Не делайте недельную или годовую покупку основной, по крайней мере на первый релиз.

Месячная – в самый раз. Добавьте щедрый триал – уменьшить его можно в любое время.

12. Укажите действительные цены

Желательно сразу указать действительные цены. Если будете менять их после релиза, может сработать триггер, и ваше приложение уйдет к ревьюеру.

13. Не забудьте обновить интерфейс должным образом, когда пользователь оформил подписку

Например, измените статус подписки пользователя в настройках приложения с Бесплатного на Премиум.

14. Может сперва обойтись без подписок?

Если вы боитесь, что вас могут не пропустить из-за недостатка контента или функционала, то поначалу отправьте на модерацию версию без подписок. После успешного прохождения первой проверки выпустите несколько обновлений (можно с незначительными изменениями) и после этого добавьте платные подписки.

15. Не забудьте про описание приложения в App Store Connect

В описании приложения в App Store Connect не забудьте добавить информацию о подписках, включая их название, цену и длительность.

Если вас отреджетили, не тратьте время на споры. Спорить с ревьюерами бесполезно. Просто исправьте, что они просят.

Заключение

Сейчас каждую неделю в App Store проверяется 100 000 новых приложений и обновлений. И 40% из них отклоняют по самым разным причинам. Очень сложно пробиться в App Store без единого реджекта, особенно с подписками. Однако если вы будете соблюдать наши советы, то ваши шансы пройти проверку с первого раза сильно возрастут.

Что делать после успешной модерации? Добавьте Apphud SDK в ваше приложение и узнайте, сколько вы действительно зарабатываете на подписках.

Apphud – это удобная аналитика для подписок на iOS. Одна из функций Apphud — это отправка событий о подписках в вашу любимую систему аналитики (например, Amplitude, Flurry или Mixpanel). Проект сейчас находится на стадии Beta-тестирования, и вы можете поучаствовать в нем! Все что нужно — перейти на сайт Apphud и оставить свой email.

Источник

Guidelines

Get details on design, app review, and marketing criteria, with best practices, case studies, and more.

App Store Review Guidelines

Make sure your app aligns with the technical, content, and design criteria that we use to review all apps, and learn about common issues that cause apps to get rejected.

App Store Identity Guidelines

Properly integrate App Store badges, photography and video, Apple product images, and more in your marketing communications.

App Store Promo Artwork Guidelines

If your app is being considered for featuring on the App Store, use these guidelines to prepare your promotional artwork so we can successfully showcase your app.

Human Interface Guidelines

Follow in-depth guidance and take advantage of UI resources for designing great apps that integrate seamlessly with Apple platforms.

Apple Wallet Guidelines

Integrate the Apple Wallet and Add to Apple Wallet buttons in your apps, web pages, and emails, or use the badge on printed materials.

Читайте также:  Как повторить активацию айфона

Apple Pay Marketing Guidelines

Let your customers know that they can use Apple Pay, the fastest and most secure way to pay in apps and on the web.

Submit

Prepare your apps and metadata for submission to the App Store.

Manage

Manage apps, analytics, sales reports, agreements, tax and banking information, and more.

Promote

Get marketing guidance and tools to help you promote your app on the App Store.

Contact us

Have a question or request? We can help by phone or email.

Источник

App Review

We review all apps and app updates submitted to the App Store in an effort to determine whether they are reliable, perform as expected, respect user privacy, and are free of objectionable content. As you plan and build your app, use these guidelines and resources to help your app approval go as smoothly as possible.

Preparing apps for review

Get familiar with the App Store Review Guidelines, Apple Developer Program License Agreement, and learn more about submitting your app for review.

App Store Review Guidelines

Before you submit your app, it’s important to become familiar with the technical, content, and design criteria that we use to review all apps outlined in the App Store Review Guidelines.

Apple Developer Program License Agreement

The Apple Developer Program License Agreement details your obligations and responsibilities for the use of Apple software and services. The latest agreement can be found on the Terms and Conditions page.

Providing App Review information

If your app requires specific settings, user account information, or special instructions, include these details in the App Review Information section of App Store Connect. If you don’t include this information, the app review process may be delayed and your app could be rejected.

Review status

Once you’ve submitted your app for review, you can view its status in the My Apps section of App Store Connect or on the App Store Connect App for iPhone and iPad. Review times may vary by app. On average, 50% of apps are reviewed in 24 hours and over 90% are reviewed in 48 hours. If your submission is incomplete, review times may be further delayed or your app may be rejected. Once your app has been reviewed, its status will be updated and you will be notified.

Design guidelines

In addition to the App Store Review Guidelines, make sure your apps follow these guidelines before you submit them to the App Store.

Avoiding common app rejections

We’ve highlighted some of the most common issues that cause apps to get rejected to help you better prepare your apps before submitting them for review.

Crashes and bugs

You should submit your app for review only when it is complete and ready to be published. Make sure to thoroughly test your app on devices running the latest software and fix all bugs before submitting. For apps already on the App Store that may have minor guideline issues, bug fixes can be approved as long as there are no legal concerns.

All links in your app must be functional. A link to user support with up-to-date contact information and a link to your privacy policy is required for all apps.

Placeholder content

Finalize all images and text in your app before sending it in for review. Apps that are still in progress and contain placeholder content are not ready to be distributed and cannot be approved.

Requesting Permission

When requesting permission to access user or usage data, you should clearly and completely describe how your app will use the data. Including an example can help users understand why your app is requesting access to their personal information.

If your app’s code references one or more APIs that access sensitive user data, the app’s Info.plist file should contain a $! key with a user-facing purpose string explaining clearly and completely why your app needs the data. All apps submitted to the App Store that access user data are required to include a purpose string.

Inaccurate screenshots

App Store screenshots should accurately communicate your app’s value and functionality. Use text and overlay images to highlight your app’s user experience, not obscure it. Make sure app UI and product images match the corresponding device type in App Store Connect. This helps users understand your app and makes for a positive App Store experience.

Читайте также:  Перезагрузка пульт apple tv

Incomplete information

Enter all of the details needed to review your app in the App Review Information section of App Store Connect. If some features require signing in, provide a valid demo account username and password. If there are special configurations to set, include the specifics. If features require an environment that is hard to replicate or require specific hardware, be prepared to provide a demo video or the hardware. Also, please make sure your contact information is complete and up-to-date.

Substandard user interface

Apple places a high value on clean, refined, and user-friendly interfaces. Make sure your UI meets these requirements by planning your design carefully and following our design guides and UI Design Dos and Don’ts.

Web clippings, content aggregators, or a collection of links

Your app should be engaging and useful, and make the most of the features unique to iOS. Websites served in an iOS app, web content that is not formatted for iOS, and limited web interactions do not make a quality app.

Repeated submission of similar apps

Submitting several apps that are essentially the same ties up the App Review process and risks the rejection of your apps. Improve your review experience — and the experience of your future users — by thoughtfully combining your apps into one.

Misleading users

Your app must perform as advertised and should not give users the impression the app is something it is not. If your app appears to promise certain features and functionalities, it needs to deliver.

Not enough lasting value

If your app doesn’t offer much functionality or content, or only applies to a small niche market, it may not be approved. Before creating your app, take a look at the apps in your category on the App Store and consider how you can provide an even better user experience.

On average, over 40% of app rejections are for Guideline 2.1 – Performance: App Completeness.

Technical Support

If your app has been rejected for technical reasons, such as crashes and bugs, see the following documentation. For help with code-level issues in your app, you can also submit a TSI from your developer account.

Contacting Us

You can contact us to get details on your app’s status, ask for clarification on a rejection, appeal a rejection, request an expedited review, suggest guideline changes, and more.

Resolution Center

If your app has been rejected, the Resolution Center in App Store Connect provides more information, including any specific App Review Guidelines that your app did not follow. You can access the Resolution Center on the App Summary or Version Details pages in App Store Connect.

App Review Board

You have the option to appeal the rejection of an app if you believe that the functionality or technical implementation was misunderstood. Submit additional details to the App Review Board to help them determine if your app should be reconsidered.

Help improve the App Store Review Guidelines or identify a need for clarity in our policies by suggesting guideline changes. Your suggestions will be taken into consideration by App Review.

Expedited App Review

You can request the review of your app to be expedited if you face extenuating circumstances, such as fixing a critical bug in your app or releasing your app to coincide with an event you’re directly associated with.

When submitting an expedited review to fix a critical bug, include the steps to reproduce the bug on the current version of your app. For apps associated with an event, we recommend you plan and schedule the release of your app in App Store Connect. However, if your app is still in review and the launch of your event is quickly approaching, you can request to have your app review expedited. Make sure your request includes the event, date of the event, and your app’s association with the event.

Expedited reviews are granted on a limited basis and we cannot guarantee that every request will be expedited.

Источник

Оцените статью