Question: Q: DiskManagement.disenter error -119930868
My question is identical to this, but logging in and out did not solve the issue.
The device is a usb. When plug it in I get
If I go to disk utility I get this
I cannot perform any of the options there. I can see the usb under hardware, but that’s about it. Also, I tried mounting form recovery mode and this didn’t work either.
Posted on Dec 19, 2020 12:58 PM
All replies
Loading page content
Page content loaded
Thank you for using Apple Support Communities. It sounds like you’re unable to use your USB accessory with your Mac. Specifically, you’re getting prompted an error message saying that it’s not readable by your Mac. If this is the case, we’d like to look into this issue with you.
Has this USB accessory ever worked with your Mac before? If you connect your USB accessory to a different Mac, does this specific error message continue to populate? This information can help us further isolate if this issue is linked to your USB accessory or your Mac.
We did see in the screenshot you shared with us that you’re able to see your USB accessory in Disk Utility. If you select «First Aid» what happens? If you haven’t tried that yet, try repairing your disk:
If there isn’t any important data on this USB accessory, you can try to erase it and reformat it using Disk Utility. Just in case, the following link has more details on how to accomplish this task:
We hope this information is useful. Best of luck.
Источник
Дисковая утилита для macOS 10.11 и более поздних версий: ошибки и вопросы
В этой статье рассматриваются распространенные вопросы и сообщения об ошибках, связанные с использованием приложения «Дисковая утилита». Данный список сообщений не является исчерпывающим, поэтому вашей ошибки здесь может не быть.
Эта статья предназначена для пользователей следующих версий macOS:
- macOS 10.15 (Catalina);
- macOS 10.14 (Mojave);
- macOS 10.13 (High Sierra);
- macOS 10.12 (Sierra);
- macOS 10.11 (El Capitan).
Не знаете, какая у вас версия? Проверьте.
Примечание. При переформатировании все данные с накопителя удаляются, поэтому нужную информацию следует предварительно скопировать на другой диск.
Если у вас macOS 10.13 (High Sierra) или более поздней версии, обязательно смените режим просмотра в Дисковой утилите. Нажмите «Вид» и выберите вместо стандартного режима «Показывать только тома» опцию Показывать все устройства. В версиях 10.11 и 10.12 эта опция недоступна.
Вашему накопителю в Дисковой утилите будут соответствовать две или три записи. Это зависит от того, как он отформатирован. Запись верхнего уровня (без отступа) обозначает физический накопитель. Как правило, его название содержит слово «Носитель» или Media. Прямо под ней находятся дочерние записи с отступами — они соответствуют томам (разделам).
Это нужно знать на случай, если вам понадобится стереть с накопителя данные. Доступные варианты будут зависеть от того, какую запись вы выберете — для всего накопителя или для отдельного тома. Поэтому при форматировании важно выбирать запись верхнего уровня (без отступа).
Откуда на накопителе взялся том размером 134,2 МБ?
Он отображается, потому что ваш накопитель настроен для ОС Windows с использованием схемы разделов GUID и файловой системы NTFS. В Дисковой утилите тип этого тома обозначается как Зарезервировано Microsoft. Это нормально для накопителей, отформатированных в NTFS. Технические подробности см. в документации Microsoft. Если вы собираетесь использовать накопитель только с Mac, рекомендуем его переформатировать. Если же вы планируете подключать его и к компьютерам с ОС Windows, ничего делать не нужно.
Почему кнопка «Разбить на разделы» неактивна?
Эта проблема появилась в macOS 10.11 (El Capitan) и свойственна всем более поздним версиям macOS. Кнопка неактивна, потому что на накопителе используется главная загрузочная запись (MBR), которая обычно применяется на дисках емкостью до 3 ТБ. Если навести курсор мыши на кнопку «Разбить на разделы», появится подсказка от Apple с соответствующей информацией.
Чтобы решить проблему, отформатируйте накопитель с использованием схемы разделов GUID. Если накопитель планируется использовать только с компьютерами Mac, выберите специализированный формат для macOS — например, Mac OS Extended (журналируемая) или APFS. Если же вы планируете подключать накопитель и к компьютерам с ОС Windows, задайте формат exFAT.
Если накопитель будет использоваться и с macOS, и с Windows, сделайте резервную копию всех важных данных с него и отформатируйте его в exFAT под macOS. Как отформатировать накопитель в exFAT…
Если вы планируете использовать накопитель только в macOS, отформатируйте его в Mac OS Extended (журналируемая). Этот формат оптимизирован специально для устройств Apple. По-другому он называется HFS+. Как отформатировать накопитель в HFS+…
Ошибка: MediaKit сообщает, что на устройстве недостаточно свободного места
Такая ошибка может возникать при стирании данных и разбиении на разделы. Это происходит, потому что ОС пытается использовать том «Зарезервировано Microsoft» емкостью 134,2 МБ для тома EFI, минимальный размер которого — 200 МБ. Технические подробности см. в документации Apple.
Эту проблему можно решить разными способами, но проще всего отформатировать накопитель с использованием схемы разделов GUID. Тогда Дисковая утилита сможет создать на нем собственные тома. Если этот вариант недоступен, включите режим просмотра Показывать все устройства вверху слева (см. начало этой статьи).
Если накопитель будет использоваться и с macOS, и с Windows, сделайте резервную копию всех важных данных с него и отформатируйте его в exFAT под macOS. Как отформатировать накопитель в exFAT…
Если вы планируете использовать накопитель только в macOS, отформатируйте его в Mac OS Extended (журналируемая). Этот формат оптимизирован специально для устройств Apple. По-другому он называется HFS+. Как отформатировать накопитель в HFS+…
Ошибка: не удалось отключить диск
Такая ошибка может возникать по ряду причин. Это происходит, если накопитель занят — например, когда на нем открыт образ диска. В таком случае извлеките образ и еще раз попробуйте отформатировать диск.
Если вы считаете, что диск не занят никаким процессом, просто запустите форматирование еще раз. Если это не поможет, выделите том и нажмите «Отключить». После этого мешающий процесс должен завершиться.
Если и это не поможет, выключите компьютер, отключите накопитель и перезагрузите компьютер. Когда ОС загрузится, подключите накопитель и вновь попробуйте его отформатировать.
Ошибка: ошибка com.apple.DiskManagement.disenter 49223
Такая ошибка случается с накопителями, отформатированными в exFAT. Если накопитель используется и с macOS, и с ОС Windows, его нужно форматировать только на компьютере с macOS. Дело в том, что она не поддерживает некоторые размеры кластеров (блоков), создаваемые при форматировании в ОС Windows. Из-за этого накопитель может не подключаться. Это сообщение об ошибке выводится, если попытаться вручную подключить накопитель в Дисковой утилите.
Если накопитель будет использоваться и с macOS, и с Windows, сделайте резервную копию всех важных данных с него и отформатируйте его в exFAT под macOS. Как отформатировать накопитель в exFAT…
Если вы планируете использовать накопитель только в macOS, отформатируйте его в Mac OS Extended (журналируемая). Этот формат оптимизирован специально для устройств Apple. По-другому он называется HFS+. Как отформатировать накопитель в HFS+…
Ошибка: ошибка com.apple.DiskManagement.disenter 49153
Такая ошибка характерна для внешних жестких дисков и некоторых других накопителей. Она возникает, если диск отформатирован в NTFS и для него используется драйвер Paragon. Обычно причина проблемы заключается именно в драйвере.
Чтобы решить проблему, удалите и заново установите драйвер Paragon. Как удалить драйвер Paragon… Если у вас macOS 10.13 (High Sierra) или более поздней версии, при установке обязательно выберите для расширения ядра опцию «Разрешить». Если кнопка «Разрешить» отсутствует, попробуйте смонтировать накопитель с помощью программного обеспечения Paragon и проверить, не выдается ли сообщение об ошибке. После этого кнопка «Разрешить» может появиться на панели «Защита и безопасность».
ПРИМЕЧАНИЕ. Версия Paragon для дисков Seagate несовместима с накопителями LaCie. Если вы используете полную версию Paragon, удалите и вновь установите ее, следуя инструкциям в Paragon.
Что делать, если решить проблему не удалось?
Если у вас есть доступ к другому компьютеру Mac, попробуйте подключить накопитель к нему и вновь запустить стирание данных.
Если у вас есть возможность воспользоваться другим компьютером с ОС Windows, подключите накопитель к этому компьютеру и отформатируйте его с помощью утилиты diskpart. Как пользоваться diskpart… Затем вновь подключите накопитель к компьютеру Mac и попробуйте стереть данные.
Источник
Question: Q: An external disk refuses to mount, com.apple.DiskManagement.disenter error -119930868.
What causes this particular error and what can I do to mount this drive or retrieve the data from it?
iMac Line (2012 and Later)
Posted on Oct 9, 2019 3:22 AM
All replies
Ok so its been a week since i pressed the «i have this problem too button»
i spent most of my days not being able to write on the disk only read it and last night i tried to repair the disk again in disk utility. it didnt seem to do anything but this morning i noticed it finished the process and i pressed mount and it worked.
Sharing & permissions changed to » you have custom access». what i want to say is ease us and tuxera didnt do anything or the western digital discovery. The only thing that worked was my patience.
Dec 16, 2019 2:10 AM
Open Activity monitor and forse quit there fsck_ext. Will solve issuer.
Oct 29, 2019 7:03 PM
This doesn’t really help. I don’t want to lose all the info I have on my external drive. You’ve made it sound like it’s the drive issue but it’s really with how the new Catalina update is working to read these drives. Please provide a better fix. I need drive access without reformatting & it’s worked fine up till the latest update.
Oct 19, 2019 6:53 AM
On my system, I just have to wait for some time till I can mount my external drive (SD, for example).
Seems like Catalina runs fsck on them if they were not safely removed last time.
Drive mounts itself after it’s checked for errors. It just takes time.
Oct 23, 2019 11:36 AM
I’m having a similar issue — «com.apple.DiskManagement.disenter error 0.» since the Catalina upgrade.
I’ve a partitioned 2Tb drive — half I drag & drop files to, the other half is for Time Machine. I have another disc that I use as a backup for the files/data but not as Time Machine.
My partition for dragging files into mounts but the Time Machine partition won’t. It wt was last seen in action trying to backup a few days ago but announced it had insufficient space.
I’ll also post on a Time Machine forum
Oct 25, 2019 1:42 AM
I recently purchased a new IMac and upgraded it to Catalina. BIG mistake!! I have this same problem and it will not mount any external hard drives. These drives all still work fine on my old macBook running Mojave 10.14.1. This problem started when I Accidentally unplugged a drive and didn’t trash the icon first. Another problem is Disk Utility and some other programs will not respond to a QUIT command. The only way to get them to quit is to force quit them. I assume you will have a fix soon.
Oct 19, 2019 6:52 PM
The only solution I could find was to install Tuxera. This suggestion was posted on a similar Q as the solution & it worked for me. Microsoft NTFS for Mac by Tuxera 2019
Oct 30, 2019 5:45 AM
There’s more to the conversation
Loading page content
Page content loaded
Have the same issue with my external drive on my MacBook Pro
com.apple.DiskManagement.disenter error -119930868
The drive cannot be mounted in OS Catalina (10.15.1), drive is APFS 3TB HDD. Disk Utility shows it greyed out and if I try to mount it I get that error.
I tried to plug this drive in my friend’s iMac with Mojave 10.14.6- it works just fine! Does anyone know how to make it work with Catalina?
Nov 12, 2019 9:29 AM
This is really interesting..I did a bit of investigating myself. Seems like while Catalina starts, codes like «fsck -fy» would be running in the background to determine if a drive is mounting or not. I wonder if something is missing in those codes that disallowing some external disks be read (My HD is Seagate — 3TB — NTFS) or there is a link between Catalina’s security code that sends a signal to your antivirus software saying that, the drive is a virus and should not be mounted. I suspects that because I formatted my Mac and it was under OS X Lion, whenever I plugged my HD in, a window of my antivirus popped up and said «blocked autorun.inf because it was infected with INF: Autorun-BH(Wm)» and I am back to Catalina with the same computer, there is no message when I plug in my HD. Yet, my drive is grey out from the list. All of my other WD drives are ok in Catalina.
Nov 13, 2019 5:33 AM
My Lacie 2TB portable hard drive suddenly couldn’t be mounted on my Macbook Pro (Running Catalina) after it shut down because of low battery power. When I restarted. nothing. I tried to mount it on my MacPro, (High Sierra), same thing and I freaked.
After reading here that all I had to do to restore it, is wait, I didn’t think it could be that easy. but it was. It took about an hour, leaving the drive connected before the computer could mount the drive. All is good.
Nov 15, 2019 8:39 AM
Now I wonder what affected that @dhbaker. I mean, one second it is working and after the update, it has to take an hour to recover the drive. I have a few 3TB drives and they are all mounted quickly (all WDs). I found out that Lacie is owned by Seagate and so they use Seagate’s drive. The drive I could not mount is a Seagate! coincident?
Nov 15, 2019 9:33 AM
My drive is also Seagate! Probably it’s a Seagate thing? I tried to leave it over night- it didn’t mount ( other drives I have are WDs and they mount ok.
Nov 15, 2019 9:51 AM
@roman127 right. even though I called the apple support and they claimed it is something to do with my drive. They said they could send me to Seagate support. I didnt think it was anything to do with Seagate but I tried going through Seagate’s website. It looks like they have a data recovery app called pixel8 and it could read my drive, just wouldnt mount but it discovers the files I have in the drive. It will cost $99US for a year of subscription to recover my HD. I wonder why they came up with this software pixel8. I also found out that Seagate does not have a lot of support on Mac side. On PC side they have firmwares and softwares. So I am not sure what the problem between Seagate and Apple is, not supporting each other. For customers, we are in the middle and cant get our problems solved.
Nov 15, 2019 10:07 AM
So I think I will also contact Apple Support regarding this issue. But I have really strong argument here- my Seagate drive mounts and works ok with Mojave, so they won’t be able to tell me that this is the problem with my drive.
Nov 15, 2019 10:23 AM
Excellent. Great idea @roman127. I need to reverse back to Mojave and see if it would work. It is a pain because I just got back to Catalina from X Lion. I think I will try a time machine method to backup this computer.
Nov 15, 2019 5:01 PM
The only solution I could find after much research was to download Tuxera. Now I can access my external drive quickly like before.
Nov 16, 2019 5:51 AM
As unsettling as this is, it’s good to know it’s not just me having this issue.. hopefully at some point a fix can be found!
Nov 16, 2019 6:13 PM
Apple must fix this and soon or the future of OSX will be compromised.
Nov 16, 2019 9:04 PM
OK, first off I’m quite a junior when it comes to Mac’s. However I got this issue resolved. I did the the convert to APFS system as it seemed to be the «smart» thing to do. However the drive showed out grey. I couldn’t mount or erase or restore, just nothing. I believed that in the conversion the drive would be partitioned. It was not. After a call to Apple Care they determined they didn’t know what the problem was either. After the call I tried the partition option. Problem fixed in 10 seconds. I don’t know if that’s the issue but it worked for me. Good luck!
Nov 20, 2019 2:44 PM
That saved my bacon!! Thanks very much, worked like a charm
Nov 22, 2019 4:25 AM
Running OS Catalina on a new MacBook Pro. I just had a drive fail on me (WD 2TB) after mounting quickly for the past 24 hrs. Did not eject it manually — literally the drive unmounted itself while I was adding a Word document to it for backup. Other drives I own work fine (WD and Seagate), I could open the drive great on a windows PC, and a recovery app found the documents while loaded onto the problem Mac. The fsck command was not running in background, per activity monitor. So now I’m recovering my recovery drive on a second backup until this temper tantrum fixes itself.
I don’t think it’s just a Seagate thing, this definitely seems like a Catalina thing.
Источник