- О внутренней корпоративной культуре компании Apple
- Apple Inc. with a closer look
- Apple’s corporate Culture
- Apple Inc.’s Organizational Culture & Its Characteristics (An Analysis)
- Apple’s Organizational Culture Type and Characteristics
- Apple’s Corporate Culture – Advantages, Disadvantages, Recommendations
О внутренней корпоративной культуре компании Apple
В Apple все настолько скрытно, что всем становится интересно, что происходит внутри нее. Мы знаем из фантастического рассказа, недавно опубликованного в «Нью-Йорк Таймс», об экстремально продолжительных разработках Apple, которые велись перед запуском iPhone в 2007 году.
Но мы хотели бы услышать, как это было, от самих работников, а не только от тех, кто был в центре своих флагманских проектов.
Каково это сидеть в кафе или прогуливаться по залам? Действительно ли поощряется персонал за их творческие идеи? К счастью, есть Quora (социальный сервис обмена знаниями – прим. ред.) с тематикой, посвященной этому вопросу. Businessinsider собрал некоторые отредактированные цитаты из наиболее интересных ответов. Некоторые из ответов восходят к эпохе Стива Джобса, а некоторые из них являются более свежими.
Джастин Максвелл, дизайнер пользовательского интерфейса: «Первое правило Apple не говорить об Apple»
«Если бы я был все еще в Apple, я бы не захотел отвечать на этот вопрос. Не хочу чувствовать себя несправедливым по отношению к талантливым людям.
… Общая идея заключается в следующем: Вы являетесь частью чего-то гораздо большего, чем есть. Идеи, которые ты проговариваешь в зале, новые цельные технологии – это часть твоей работы, то, что нужно сделать для успеха Apple, а не для удовлетворения собственного эго. Не г… – это правило для всех».
Как сообщает Macrumors, анонимный сотрудник сказал, что кафе компании является чем-то удивительным
«Кампус Apple, сам по себе является удивительным местом, с огромным зданием, клумбами и тротуарами, окружающими центральную квадратную площадь (называемую Quad), и удивительным кафе. Вы берете поднос, столовые приборы, в точности, как в колледже, и идете выбирать из огромного числа продуктов. Можете сделать свой собственный бутерброд или салат, есть множество других вариантов, а затем проверить все в реестре перед тем, как сесть внутри кафетерия или выйти на открытую маленькую площадку, расположенную на Quad. Даже вечером в кафе шумно и оно переполнено. Повара прекрасно и чисто одеты: в белых халатах и черных «яблочных» колпаках, что делает их частью компании, повышая эффективность на 100%».
Брэндон Карсон, подрядчик: «Ваша работа – сотрудничество»
«Они хотят и требуют атмосферу сотрудничества. Поэтому Ваша работа заключается в равноправном общении. Мы должны были представить нашу работу для команды и получать обратную связь.
Сначала я счел это немного разрушительным, потому что привык работать над своими собственными проектами в бункере. Но в конце дня сотрудничество обеспечило более качественный продукт. И работа не продвигается слишком далеко без проверки и сбалансированности».
Все больше компаний должны работать над внутренним уровнем.
Чэд Литтл, бывший дизайнер Apple: «Когда Стив был жив, он получал, что хотел»
«Apple – это довольно разделенное сочетание типичной корпоративной волокиты и политики срочности запуска, когда указание исходит от Стива. Если у вас есть проект, в котором Стив не участвует, то его проталкивание займет месяцы встреч. Если Стив хочет, то это сделается быстрее, насколько будет возможно. Лучший способ получить любое ведомственное «добро», сказать, что это для Стива, и вы получите разрешение в тот же день».
Симон Вудсайд, руководитель программы развития в сфере основной ОС: «Мы запугиваем инженеров секретностью»
«Лучший пример, который я могу привести, – это сайд-проект. Над ним я работал в 2001 году. Это было в самом начале портирования OS X обратно на платформу Intel…
… Каждый раз мы продвигались вперед, мы обнаруживали, что некоторые части системы, нуждаются в некоторых изменениях. Моей задачей было найти подходящего человека, который бы сделал эти изменения, но никому не раскрыл бы, что это Marklar. Поэтому я пошел к директору своей группы и проинформировал его о Marklar… Затем мне нашли конкретного инженера.
Далее я напугал инженера, рассказывая ему, как будет плохо, если кто-нибудь внутри или за пределами узнает, что я собираюсь попросить его сделать. Мы будем проверять его с директором, и, надеюсь, что он сможет решить эту актуальную проблему. Мы сканировали некоторые аппаратные средства ПК (если было необходимо), использовали Virtual PC и т.п., чтобы быть более незаметными. Он, конечно, не мог рассказать своим коллегам об этой работе.
Лично я не рассказываю, либо… мои близкие друзья и родственники, зная над каким секретным проектом я работаю, они даже не выясняют до тех пор, пока сам Стив не сделает заявление. В Apple тотальный контроль над сообщением. Со временем секретность для компании окупается».
Аноним: «Ужасно, но еда хорошая»
«Вообще-то говоря, это давление и все коммуникации имеют одну направленность (угадайте, в какую сторону).
Параноидальное управление, неуважение, постоянное напряжение и долгие часы суммируйте с большим количеством реальных операций. Большинство людей в SDM (управление спроса и предложения) видят в нем то, что нужно подлизываться после нескольких томительных лет в бизнес-школах, чтобы они могли двигаться дальше, к лучшему концерту с участием бренда Apple, в их резюме. Это как инвестиционно-банковские технологии. Культура здесь направлена строго «сверху вниз»: любая попытка рационализации, стремления изменения или даже обсуждения лучшего способа сделать что-либо, строго порицается, когда дело доходит до низов.
Работать дольше / тяжелее, не жаловаться, не пытаться исправить какие-нибудь из множества сломанных систем или процессов и не забывать, что существуют 10 человек, которые выстроились на улице, чтобы занять это место (ваш менеджер об этом помнит).
Работаешь здесь на свой страх и риск. С другой стороны, в кафе еда довольно хорошая и свободный стиль одежды».
Ричард Дж. Фрэнсис, бывший сотрудник Intel, который работал над проектом с Apple: «Всех сотрудников во всех розничных магазинах в Канаде собирают в одно определенное время года, чтобы удостовериться, что они все выглядят одинаково»
1. Существует достаточно сильный корпоративный контроль, регулирующий многое из того, что Apple в местном масштабе может / не может «делать» как фирма. Это сделано для наведения настоящего порядка и создания справедливой степени напряженности в отношениях с некоторыми высокопоставленными сотрудниками, которые прибыли из других областей индустрии высоких технологий.
2. Бренд охраняется с рвением, которое граничит с ревностной одержимостью. Например, я слышал (не подтверждено), что всех сотрудников во всех розничных магазинах в Канаде собирают в одно определенное время года, чтобы удостовериться, что они все выглядят одинаково. Оформление магазинов тщательно контролируются на предмет соответствия, поскольку Джобс часто заходит в местные магазины на Западном побережье США только «понаблюдать» за ними…
3. Атмосфера не «дурашливо» творческая, какой вы можете себе ее представить. По словам бывших сотрудников, это очень структурированный, управляемый процесс, собранный как пазл.
Аноним: «Все, я имею в виду все, решает команда по маркетингу»
«В Apple все, я имею в виду все, решает команда по маркетингу и два обозревателя газеты на Восточном побережье. Я был потрясен и ошарашен ролью этих рецензентов в Apple. Как инженеру, мне сказали, что, как правило, есть запросы на сенсационный материал, который делается Моссбергом и компанией. Страшно, и мне хочется продать все свои акции Apple».
ТC Dotson должность нераскрыта: «Apple – ходячее противоречие»
«Apple – это интересно. С одной стороны, тут есть агитационный плакат «Think Different» («Думай иначе») на всю стену – вы все видели эти рекламные кампании, и знаете о чем они. С другой стороны, Apple имеет строгие правила в любом месте, где мне приходилось работать. Apple заботится об имидже превыше всего».
Источник
Apple Inc. with a closer look
Apple’s corporate Culture
What is a corporate culture?
A corporate culture is the culture in a company where the employees are unconsciously practicing. The corporate culture may include organization values and structure, Motivations and influences, visions, norms, working languages and work habits.
What is Apple’s working culture and environment? And how does the organizational structure influence the corporate culture?
Steve jobs focused role in carefully choosing employees has proven to be very important as Steve jobs assures that the employees visions and missions are the same as Steve jobs and wants them to have the need to improve on a project or themselves everyday. The employees of apple constant strive for perfect with in a product of apple and will constantly be willing to make the products as detailed and attractive and as useful as possible and they really do love doing so, which is one of the vital and key requirement of being an great employee of apple. Another key of being a good apple employee is to be the best at what he or she wants to do and be very passionate about it to bring the best of what they are specialized to do. Steve jobs influences on his employees really drives them to bring the best out of they can be. The common positive motivation that the employees of apple think of is that they will be part something that is huge that would change the world and anything they would do to contribute to working in apple also contributes to changing the world around them and the next generation of technology, it is generally a truly great feeling. The employees never stop improving on the product as time is only the limit and the product is made and aimed to be the best there is in the market.
Is the corporate culture play an important role in success?
The culture with in apple is greatly influenced by Steve jobs as it is not an option to bring out the best in you for what you do best and the limit should only be the time and deadline. Steve jobs really do believes that it is very important for people to know what they love doing to be specialized in that aspect and be the best at what he or she does or have the potential to be the best including the attitude. The culture of apple is really what binds apple together as an affective working community as everyday they are reminded that no one should ever give up no matter what difficulty or failure. The culture also creates such an environment where people are expected to adapt very quickly to changes and to positively work towards enforcing the changes and developing it through refining Ideas. The corporate culture of apple encourages the employees to better people in such a way that allows them to be initiative and enthusiastic about new ideas.
To what extent is the corporate culture of apple different through out the different regions?
Each and different branches of office divisions play their role in apple to be very significant. Each division will have the same goals and visions as a whole company. There are no differences in the culture as the employees all aim for their goals as they have been trained through out the job.
What are some perks of being an employee in apple?
The employee will be given a special discount for apple products and there are sections where the products are available for the employees discount perks or an employee purchase store.
Источник
Apple Inc.’s Organizational Culture & Its Characteristics (An Analysis)
Apple Inc.’s organizational culture is a key factor in the continuing success of the business. A company’s organizational or corporate culture establishes and maintains the business philosophy, values, beliefs, and related behaviors among employees. This business analysis case shows that Apple has a corporate culture that enables human resources to support various strategic objectives. For example, the company’s cultural traits are aligned with the drive for innovation, which is a major factor that determines business competitiveness in the information technology, online services, and consumer electronics industries. Based on the organizational culture, this business condition facilitates the fulfillment of Apple Inc.’s corporate mission and vision statements. Through the leadership of Steve Jobs and, now, through the leadership of Tim Cook, the company continues to enhance its cultural characteristics to maximize human resource support for business relevance in various markets around the world. Apple shapes its corporate culture and uses it as a tool for strategic management and success.
Through its corporate culture, Apple Inc. strengthens its competitive advantages against other firms in various industries. The company competes against information technology firms like Samsung, Google, Amazon.com, Dell, Lenovo, Sony, and PayPal, as well as IBM and Intel. These competitors impose a strong external force that influences strategic management among firms in the industry, as illustrated in the Porter’s Five Forces analysis of Apple Inc. As a result, cultural traits must reinforce necessary competitive advantages through the workforce. The company partially achieves this strategic objective through its organizational culture.
Apple’s Organizational Culture Type and Characteristics
Apple Inc. has an organizational culture for creative innovation. The company’s cultural features focus on maintaining a high level of innovation that involves creativity and a mindset that challenges conventions and standards. The business depends on cultural support and coherence, which are determinants of competitiveness and industry leadership, especially in addressing aggressive and rapid technological innovation and product development. The following are the main characteristics of Apple’s corporate culture:
- Top-notch excellence
- Creativity
- Innovation
- Secrecy
- Moderate combativeness
Top-notch Excellence. Apple’s organizational culture comes with a policy of hiring only the best of the best in the labor market. Steve Jobs was known to fire employees who did not meet his expectations. This tradition continues under Tim Cook. Such a tradition maintains and reinforces a corporate culture that promotes, appreciates, and expects top-notch excellence among employees. This cultural trait is institutionalized in Apple’s organization. For example, the company has programs that recognize and reward excellence among workers. Excellence is emphasized as a critical success factor in the business, especially in product design and development, which is a major growth strategy (see Apple Inc.’s Generic Strategy and Intensive Growth Strategies).
Creativity. This cultural characteristic pertains to new ideas that help improve the business and its products. Apple’s management favors creativity among employees’ knowledge, skills, and abilities. This characteristic of the corporate culture enables the company to ensure sufficient creativity, especially among employees involved in product design and development processes. Such creativity is observable in the design and features of iPhones, Macs, and iPads, among other products included in Apple’s marketing mix or 4Ps. In this regard, the organizational culture helps maintain the company’s capacity to satisfy customers’ expectations and preferences.
Innovation. Apple’s organizational culture supports rapid innovation. The company is frequently appraised as one of the most innovative companies in the world. Based on this cultural trait, the firm trains and motivates it employees to innovate in terms of individual work performance and contributions to product development processes. The corporate culture facilitates rapid innovation, which is at the heart of Apple Inc.’s business. Rapid innovation ensures that the company continues to introduce new products that are profitable and attractive to target customers.
Secrecy. Steve Jobs developed Apple to have an organizational culture of secrecy. This cultural characteristic continues to define the company’s human resource development. Secrecy is part of the company’s strategy to minimize theft of proprietary information or intellectual property. It is also a strategic management approach that enables Apple Inc. to maximize its leading edge against competitors. Through the corporate culture, employees are encouraged and expected to keep business information within the company. This cultural trait is reinforced through the company’s policies, rules, and employment contracts. In this context, Apple’s organizational culture helps protect the business from corporate espionage and the negative effects of employee poaching.
Moderate Combativeness. Apple’s organizational culture has moderate combativeness. This feature is linked to Steve Jobs and his combative approach to leadership. He was known to randomly challenge employees to ensure that they have what it takes to work at Apple. However, under Tim Cook’s leadership, the company has been changing its corporate culture to a more sociable and a less combative one. Nonetheless, combativeness remains a major influence in the business. Apple’s corporate culture exhibits a moderate degree of combativeness that presents challenges that aim to enhance employees’ output.
Apple’s Corporate Culture – Advantages, Disadvantages, Recommendations
Advantages and Benefits. The combination of top-notch excellence, creativity and innovation in Apple’s organizational culture supports the company’s industry leadership. The business is widely regarded as a leader in terms of innovation and product design. These cultural characteristics empower Apple and its human resources to stand out and stay ahead of competitors. This corporate culture enables success and competitive advantages, as well as the further strengthening of the company’s brand, which is one of the key business strengths shown in the SWOT analysis of Apple Inc. Creativity and excellence are especially important in the company’s rapid innovation processes for continuous competitiveness and business development.
Drawbacks and Weaknesses. Apple’s corporate culture brings challenges because of the emphasis on secrecy and the moderate degree of combativeness. An atmosphere of secrecy limits rapport among workers. Also, moderate combativeness has the potential to limit or reduce employees’ morale. These cultural issues can reduce business effectiveness and increase employee turnover. Apple Inc. can address this situation by modifying its organizational culture to reduce but not necessarily remove combativeness. This recommendation focuses on reducing the disadvantages of combativeness, without eliminating the benefits of combative approaches in the company. Also, Apple can integrate new cultural traits to keep the business relevant, given trends and changes in the information technology, cloud services, digital content distribution, and consumer electronics industry environment.
Источник