- Что такое Rich Presence в Discord: как пользоваться
- Что значит Rich Presence в Discord
- Как включить: интеграция
- Преимущества использования Rich Presence в Discord
- Discord rich presence android
- About
- Что такое режим Rich Presence в среде Discord и как им правильно пользоваться
- Что такое Rich Presence
- Как им пользоваться
- Discord rich presence android
Что такое Rich Presence в Discord: как пользоваться
Большинство пользователей любят выделяться из серой массы и показывать, во что играют. Для этого требуется использовать Discord Rich Presence. Опция предоставляет возможность добавить любимой игре красочное изображение и исчерпывающую информацию – пользователи автоматически становятся более заметными. Остальные игроки смогут наблюдать за тем, чем занимаются друзья либо попроситься стать членом команды.
Что значит Rich Presence в Discord
Ежедневно миллионы пользователей изначально запускают специализированное программное обеспечение Дискорд, после чего открывают интересующую игру. Благодаря использованию Join API JS геймеры имеют право формировать приглашение в сообщество непосредственно через утилиту. Существенным преимуществом является отсутствие необходимости в дальнейшей рутинной работе с кодами приглашений и добавлением новых участников в остальных специализированных сервисах.
Использование специализированного программного обеспечения позволяет любителям GTA 5 RP, Munecraft и прочих игр, формировать запросы на получение приглашений в тематические сообщества в 2 клика. Особенностью является возможность быстро отыскать друзей по интересам. После получения официального подтверждения, оба клиента автоматически объединяются в единую команду и запускается игровой процесс.
Как включить: интеграция
Чтобы пользователям разработать персональный пак изображений и одновременно включить richman sublime tex, пользователям требуется придерживаться определенной последовательности действий, а именно:
На начально этапе осуществляется переход по адресу https://discord.com/developers/applications.
После этого пользователь выбирает из представленного перечня New Application с последующим вводом названия.
На следующем этапе предстоит выполнить копирование клиентского идентификационного номера.
В левой части панели управления необходимо перейти в категорию Rich Presence с одновременным выбором Art Assets.
Во вновь открывшейся форме Rich Presence Assets предстоит выполнить загрузку персональных изображений. Обратите внимание, если лого пользователь не загрузит, соответственно, небольшие картинки также не будут отображаться. По завершении загрузки требуется сохранить внесенные изменения.
На следующем этапе пользователю необходимо скопированный клиентский идентификационный номер ID вставить в файл конфигурации sdrp-client.toml. Обратите внимание, он появляется в случае, если последовала загрузка игры хотя бы 1 раз с использованием мода simple.
Обратите внимание, процесс добавления нового имени, к примеру, для определенных измерений и изменений подписей, осуществляется исключительно с помощью специально разработанного мода Kube JS. С целью установки требуется соблюдать следующую последовательность действий на примере Майнкрафт:
Изначально требуется выполнить инсталляцию Forge.
На следующем этапе предстоит скопировать мод с последующим копированием в .minecraft/mods.
После этого требуется в лаунчере выполнить запуск версии игры с форджем.
Последовательность действий не вызывает сложностей даже у неопытных пользователей, что является существенным преимуществом.
Преимущества использования Rich Presence в Discord
Пользователям необходимо понимать, что если игра, которая нравится, обладает поддержкой Rich Presence, исчерпывающая информация отображается в мини и полноценном профиле. Дополнительно необходимо обращать внимание на некоторые особенности, среди которых:
- в зависимости от выбранного типа игрового процесса, пользователи могут наблюдать непосредственно из учетной записи программного обеспечения Дискорд либо формировать запросы составить компанию у друзей;
- разработанные определенные групповые игры предоставляют возможность пользователям размещать приглашения в чатах для непосредственного участия либо просмотра.
Многочисленные отзывы пользователей указывают на то, что последнее преимущество считается отличной возможностью для LFG-каналов существенно упростить процесс поиска друзей в играх.
Источник
Discord rich presence android
DISCONTINUED. Discord has removed rich presence support for self-bots.
A simple rich presence changer built with discord.py
Python 3.6+ is required to run this script.
Table of Contents
Where do I get the rich presence image IDs?
You can get these by right-clicking an asset image’s icon and copying the URL in the Rich Presence > Art Assets section on the Discord Developer Portal.
The URL should be something like this https://cdn.discordapp.com/app-assets/632447779013458728/655561063797872711.png [1]
The first 18-digit string should be the app’s ID 632447779013458728 , while the second 18-digit string 655561063797872711 , is the image’s ID and it is what you need to input in the config.
* [1] The 18-digit numbers are only an example and is generated with random.org
- Download Termux from F-Droid (you can also download from the play store but that’s outdated) Optional: download hacker keyboard from playstore so that moving is easier, though, vim has touch support so only use hacker keyboard if you are going to use nano instead
- Launch Termux and do pkg upgrade && pkg install python git vim
- Do git clone https://github.com/kairusds/eidolonrp to download this
- Then do cd eidolonrp && pip install -r requirements.txt
- Then edit the config file with vim confing.ini or if you are going to use hacker keyboard, nano index.py . Replace the text with your input as suggested in config.ini.
- Finally, run the script with python index.py To exit, do CRTL+C or simply exit Termux
About
display a custom rich presence on your discord account with android support
Источник
Что такое режим Rich Presence в среде Discord и как им правильно пользоваться
В Discord-среде Rich удобный Presence-режим позволяет, не прибегая к сторонним средствам, наладить связь в игре с единомышленниками, набрать собственную команду игроков либо присоединиться к существующей. Возможности приложения позволяют оставлять важную информацию непосредственно в профиле. Используя функциональные механизмы RP, участники чата могут направлять приглашения другим игрокам. Выбирать соратников для сетевых баталий.
Что такое Rich Presence
Большинство пользователей Дискорда знают о базовых преимуществах данного мессенджера. Но не всем известно, что с помощью небольшого приложения можно сделать собственный профиль «говорящим». Например, в специальной строке указать, какими играми конкретный пользователь интересуется.
RP предназначен исключительно для этого. Информация о том, какими игровыми жанрами увлекается юзер, сколько одержал побед, отныне доступна для публичного обозрения. Рич Презенс помогает объединяться по интересам, создавать группы для того, чтобы рубиться в любимый шутер или проводить с друзьями время в онлайн-стратегии.
Больше нет необходимости договариваться, переписываться, чтобы отыскать единомышленника. Достаточно воспользоваться Rich Presence. Детализация статуса – удобная вещь. Еще с ее помощью доступна функция отправки приглашений. Единственное условие: игра, в которой пользователь проводит время, должна быть совместима с данным приложением.
Как им пользоваться
Включить Rich Presence может даже подросток. Главное условие: используемый геймплей должен быть совместим с приложением. Юзеру, у которого активирована опция Рич Презенс, открыто 2 профиля: компактный вид и полный. И в обоих будет отображаться текущая информация об участии в игре, победах, статусе.
Что следует знать об особенностях приложения. Разработчик предусмотрел несколько ролевых сценариев поведения:
- Наблюдение. Участник оценивает действия выбранного игрока, находясь в собственном Дискорд-профиле. Видит его достижения, победы, награды.
- Отправка запроса на участие в игре. В Рич имеется и такая опция. Причем можно приглашать участника, являясь игроком, в собственную команду.
Благодаря данным особенностям найти единомышленника становится гораздо проще. Нужно запустить игру, предварительно убедившись, что геймплей поддерживает Дискорд, а потом наблюдать за состоянием панели чата. Зеленый цвет кнопки «плюс» (присоединиться) означает готовность приема приглашения, совпадение условий.
Источник
Discord rich presence android
Copy raw contents
Copy raw contents
Introducing Rich Presence
danger The SDK that this documentation references, Discord-RPC, has been deprecated in favor of our new Discord GameSDK. Replacement functionality for the Rich Presence SDK can be found in the Activity Manager of that SDK. This documentation can be referenced for education but does not entirely reflect the new SDK.
How easy is it for people to play your game together? With Rich Presence from Discord, it just got so easy, a caveman Junior Dev could do it.
If you are testing a game integration with Rich Presence, other users will be able to see it. Please create a private test account and do not join any public servers while testing your integration.
Rich Presence allows you to leverage the totally overhauled «Now Playing» section in a Discord user’s profile to help people play your game together. Rich game data—including duration, score, current boss or map, and so much more—lives inside Discord. You can spectate a friend’s game directly from their profile popout, or party up via beautiful chat embeds with real-time information about open party slots and the party’s in-game status. No more exchanging usernames and friend codes, or wondering if there’s room for you to join. Rich Presence is a living invitation to play together, or to watch your friends kick butt.
Step 0: Get the SDK
warn Please use our new Discord GameSDK. Read the documentation and get it here.
So, how does it work?
We worked hard to make using Discord’s Rich Presence system as easy as possible. All you need is our header file—what you will interact with—and our library—where we did all the hard work for you—and you are ready to roll!
In the header file, you’ll find six event-emitting callbacks:
These six callbacks make up the entirety of what you need to implement. Behind the scenes, we do all the heavy lifting for you.
The header file also contains the Discord_RunCallbacks() function. This invokes any pending callbacks from Discord on the calling thread (it’s thread safe!).
The first step in implementing Rich Presence is creating an application. Once you’ve created your application, note and save your Client ID . You will need this to initialize the SDK; this value will be referred to throughout this documentation as both client_id and application_id . Next, scroll down to the bottom of your application’s page and hit the button that says «Enable Rich Presence». This will allow you to upload assets to your dashboard for later use.
To begin, you’ll register your callback functions to the six DiscordEventHandlers and then call Discord_Initialize() with your APPLICATION_ID . If your game is distributed via Steam, you should also pass your application’s Steam ID so Discord can launch your game through Steam:
SDK Initialization Example
A quick breakdown on the Discord_Initialize() function:
- applicationId : your client_id/application_id
- handlers : the callback functions you registered for each Discord event
- autoRegister : whether or not to register an application protocol for your game on the player’s computer—necessary to launch games from Discord
- optionalSteamId : your game’s Steam application id, if your game is distributed on Steam
When you are ready to publish your integration, we recommend digging into the source code of the SDK and copying discord_register.h , discord_register_win.cpp , discord_register_osx.m , and discord_register_linux.cpp into your installation and update process. By registering your application protocols on installation and update, your players won’t need to run the game before being able to interact with invites, Ask to Join, and spectating in Discord.
Don’t leave so soon! But when you do shut down your application, don’t forget to call Discord_Shutdown() . This properly terminates the thread and allows your application to shut down cleanly.
If you don’t want to register all your event handlers at initialization, you can do so dynamically with Discord_UpdateHandlers() ; this will allow you to register a new set of event handlers. Be mindful that this will delete old handlers if they are not explicitly bound to your handlers struct when calling this function.
The core of Discord’s Rich Presence SDK is the Discord_UpdatePresence() function. This is what sends your game data up to Discord to be seen and used by others. You should call Discord_UpdatePresence() any time something important in the presence payload changes.
Discord_UpdatePresence() has a rate limit of one update per 15 seconds. Developers do not need to do anything to handle this rate limit. The SDK will queue up any presence updates sent in that window and send the newest one once the client is free to do so. If you are sending presence updates very frequently and wondering why you don’t see your Discord presence changing, that’s why!
Update Presence Example
Update Presence Payload
Update Presence Payload Fields
parameter | type | description | example |
---|---|---|---|
state | char* | the user’s current party status | «Looking to Play», «Playing Solo», «In a Group» |
details | char* | what the player is currently doing | «Competitive — Captain’s Mode», «In Queue», «Unranked PvP» |
startTimestamp | int64_t | epoch seconds for game start — including will show time as «elapsed» | 1507665886 |
endTimestamp | int64_t | epoch seconds for game end — including will show time as «remaining» | 1507665886 |
largeImageKey | char* | name of the uploaded image for the large profile artwork | «default» |
largeImageText | char* | tooltip for the largeImageKey | «Blade’s Edge Arena», «Numbani», «Danger Zone» |
smallImageKey | char* | name of the uploaded image for the small profile artwork | «rogue» |
smallImageText | char* | tooltip for the smallImageKey | «Rogue — Level 100» |
partyId | char* | id of the player’s party, lobby, or group | «ae488379-351d-4a4f-ad32-2b9b01c91657» |
partySize | int | current size of the player’s party, lobby, or group | 1 |
partyMax | int | maximum size of the player’s party, lobby, or group | 5 |
matchSecret | char* | (for future use) unique hashed string for a player’s match | MmhuZToxMjMxMjM6cWl3amR3MWlqZA== |
spectateSecret | char* | unique hashed string for Spectate button | MTIzNDV8MTIzNDV8MTMyNDU0 |
joinSecret | char* | unique hashed string for chat invitations and Ask to Join | MTI4NzM0OjFpMmhuZToxMjMxMjM= |
instance | int8_t | (for future use) integer representing a boolean for if the player is in an instance (an in-progress match) | 1 |
info Sending endTimestamp will always have the time displayed as «remaining» until the given time. Sending startTimestamp will show «elapsed» as long as there is no endTimestamp sent.
Here’s a handy image to see how these fields are actually displayed on a profile:
location | field name | notes |
---|---|---|
First row below title | details | |
Second row below title | state | |
Second row below title | partySize | In parenthesis next to the state , first number in the format (1 of 10) |
Second row below title | partyMax | In parenthesis next to the state , second number in the format (1 of 10) |
Third row below title | startTimestamp | Converted to a format such as 01:33 elapsed |
First button at the bottom | joinSecret | Button has the text «Ask to join» |
Second button at the bottom | spectateSecret | Button has the text «Spectate» |
Large image to the left of any content | largeImageKey | Four rows high, includes the title but not the bottom buttons |
Small image to the left of any content | smallImageKey | Small icon inset on the bottom right of the largeImageKey |
Note that this layout may be subject to change without warning. This information is only provided to help those with impaired eyesight to understand the potential layout of this information in a user interface.
Relevant Payload Data:
partyId partySize partyMax joinSecret
When you send the relevant payload data in the Discord_UpdatePresence() call, your player can invite a Discord chat channel to play with them. This invite is tied to the player’s party information; if their partyId changes, the invite will expire. If their partySize and partyMax changes, the invite will add, remove, and fill up slots dynamically.
Other Discord users can click «Join» on the invitation. Their game will then launch, and the joinGame() callback will fire in their client with the inviting player’s joinSecret . The client should reverse hash or otherwise unencrypt this secret and match the players together.
When Player B clicks the Ask to Join button on Player A’s profile, the joinRequest() callback fires for Player A, sending the following data:
Ask to Join Payload
Ask to Join Payload Fields
parameter | type | description |
---|---|---|
userId | char[24] | the userId of the player asking to join |
username | char[344] | the username of the player asking to join |
discriminator | char[8] | the discriminator of the player asking to join |
avatar* | char[128] | the avatar hash of the player asking to join—see image formatting for how to retrieve the image |
warn avatar can be an empty string if the user has not uploaded an avatar to Discord
When it fires, your game should surface this data with a Yes or No choice for Player A to accept whether or not they wish to play with Player B. Then, call Discord_Respond() with Player B’s userId and the appropriate response code:
Ask to Join Response Codes
code | value |
---|---|
DISCORD_REPLY_NO | 0 |
DISCORD_REPLY_YES | 1 |
DISCORD_REPLY_IGNORE | 2 |
The Ask to Join request persists for 30 seconds after the request is received, regardless of whether you have called Discord_RunCallbacks() within that window. Therefore, keep these two points in mind:
- Ensure you call Discord_RunCallbacks() as frequently as possible to ensure your game client is up to date with any data from Discord
- If the player is in a state in which they cannot interact with an Ask to Join request—like in the middle of a match—you should not send a joinSecret in the presence payload
Relevant Payload Data:
When you send the relevant payload data in the Discord_UpdatePresence() call, your player will gain the ability to invite a Discord chat channel to spectate their game. This invite is tied to the matchSecret and will expire when it changes.
Other Discord users can click «Spectate» on the invitation. Their game will launch, and the spectateGame() callback will fire in their client with the original player’s spectateSecret . The client should reverse hash or otherwise unencrypt this secret and spectate that player’s game.
Security is of the utmost importance to us here at Discord, and we know it is for you, too. That’s why we want to make sure that you properly understand matchSecret , joinSecret , and spectateSecret so that your game data is safe and secure over the wire.
To keep security on the up and up, Discord requires that you properly hash/encode/encrypt/put-a-padlock-on-and-swallow-the-key-but-wait-then-how-would-you-open-it your secrets.
Secrets are obfuscated data of your choosing. They could be match ids, player ids, lobby ids, etc. You should send us data that someone else’s game client would need to join or spectate their friend. If you can’t or don’t want to support those actions, you don’t need to send us secrets.
Rich Presence Field Requirements
All fields in the DiscordRichPresence object are entirely optional. Anything you choose to omit simply won’t be displayed; the UI will dynamically adapt from the full Rich Presence object all the way down to the basic presence view. We highly encourage you to include as many fields as you can to make your game as attractive and interactive for other players as possible. However, if you choose to be a bit more selective, here’s a handy table for what each piece of Rich Presence requires:
Rich Presence Field Requirements
Field | Custom Artwork | Spectating | Joining | Ask to Join |
---|---|---|---|---|
state | ||||
details | ||||
startTimestamp | ||||
endTimestamp | ||||
largeImageKey | x | |||
smallImageKey | x | |||
largeImageText | x | |||
smallImageText | x | |||
partyId | x | x | ||
partySize | x | x | ||
partyMax | x | x | ||
matchSecret | ||||
joinSecret | x | x | ||
spectateSecret | x | |||
instance |
Your New Developer Dashboard
Included with the launch of Rich Presence is an overhaul of Discord’s Developer Dashboard. We want to make Rich Presence as easy as possible to use. Our first step is helping you ditch your CDN. You’re welcome.
OK, well, not entirely. But! Discord will host any and all artwork that you need to have the very richest of presences. Upload an image, tag it with a key—preferably one you can remember—and bam. It’s ready for Rich Presence use. Head over to your applications page to check it out!
warn Asset keys are automatically normalized to lowercase. Be mindful of this when referring to them in your code.
A note on testing and Game Detection
If you don’t see Rich Presence data in your profile while testing, make sure you don’t have multiple instances of Discord running—if you do, your presence might be changing in one of those!
If you’re testing on your own, we recommend downloading two separate release channels of the Discord desktop client. You can log into the stable, public test, and canary builds with separate credentials, making testing easier for a single developer.
Get to coding! We can’t wait to see the awesome integration you come up with. If you need some quick questions answered, look no further than our Rich Presence FAQ. If you want to know how to make your integration the best it can be, read our Best Practices Guide. If you’re ready to release, consult our Launch Checklist and make sure you haven’t missed anything!
Источник