Doom map editor android

Doom map editor android

  • Please download the new version 2.1.2.1553 which fixes a critical bug from the previous release. Sorry for any inconvenience. Jun 01 2012
  • Version 2.1.2.1545 is released. This is a small release with some significant new features for plugins such as the new Visplane Explorer. May 31 2012
  • Released version 2.1.1.1466. See the website for all changes and fixes and the download link. Dec 04 2011
  • Released version 2.1.0.1356 which fixes some critical bugs and updates support for several features. Aug 30 2010
  • To keep everything in one place, the general discussion forum for DB moved to our own forums. Also Feature Request forums have been added. Aug 29 2010

Follow on Twitter

Doom Builder 2 downloads

Before starting a setup installation, make sure you have updated your operating system with the latest fixes. You can get all required updates for your Windows operating system from windowsupdate.microsoft.com.

The Doom Builder 2 installation package contains all you need to get started making maps for Doom and all the derived sourceports. It is safe to install over an older version of Doom Builder 2 and you will not lose your settings. Do not install over a Doom Builder 1 directory.

System requirements:
• 2.4 GHz CPU or faster. (Multi-core recommended)
• Windows XP, Vista or Seven.
• Your operating system must be up to date.
• Graphics card with Pixel Shader model 2.0.

Doom Builder 1 downloads

Doom Builder 1 installation package. This version is no longer supported and the included nodebuilders and ACS compiler may be outdated. It is available for download for users with machines that cannot meet the system requirements of Doom Builder 2.

System requirements:
• 500 MHz CPU or faster. (1000+ MHz recommended)
• Windows 98, 2000 or XP. (Windows Vista is not supported)
• Your operating system must be up to date.
• DirectX 8.1 or newer for 3D Mode.

Читайте также:  Xbox 360 live android

Official Doom Builder 1 documentation for both new mappers and experienced mappers new to Doom Builder. Written by John W. Anderson. You need Acrobat Reader to read this.

Источник

Doom map editor android

Добавлено спустя 4 минуты 40 секунд:

У меня комп сломался решил подучить Декорейт) ну конечно же на андроид! Я тут подумал. А можно открыть вад файл на windows 95-97 ?(или как там его. Короче на старые виндосы) если так то я видел есть эмуляторы старых виндосов)))

MaxED
UAC Sergeant Major

704


Doom Rate: 2.12
Posts quality: +39

Отправлено: 05.09.16 15:37:09
soviet_man:
редактор все же не сложно будет реализовать.

А не проще ли использовать уже имеющиеся приложения, а реализовать только конвертер dxf->udmf, притом под десктоп или даже в виде плагина к кой-какому редактору.

1
DnEY
— UAC Gunner —
50


Doom Rate: 1.92

Отправлено: 05.09.16 15:40:22
MaxED вот тебя я ни фига не понял
_QuirK_
— Master Sergeant —

424


Doom Rate: 2.13
Posts quality: +9

Отправлено: 05.09.16 16:23:54
+Ku6EPyXOBEPTKA+:
Нет. GZDB вылетает при попытке использовать тачскрин.

Что, серьёзно? Печаль.. Я думал попробовать что-то смастерить на винпланшете со стилусом

Добавлено спустя 2 минуты 49 секунд:

DnEY:
У меня комп сломался решил подучить Декорейт) ну конечно же на андроид! Я тут подумал. А можно открыть вад файл на windows 95-97 ?(или как там его. Короче на старые виндосы) если так то я видел есть эмуляторы старых виндосов)))

Я последний раз когда-то фигачил карты под DOS и под Win 95 в конце 90-х годов.
НО я думаю, что на андроиде это будет извратский изврат

1 2
ZZYZX
— UAC Commissar —

6200


Doom Rate: 1.67
Posts quality: +1562

Отправлено: 05.09.16 17:37:09
MaxED:
А не проще ли использовать уже имеющиеся приложения, а реализовать только конвертер dxf->udmf, притом под десктоп или даже в виде плагина к кой-какому редактору.

Не проще. А триггеры что? А ацс что?

2 2 1
MaxED
UAC Sergeant Major

704


Doom Rate: 2.12
Posts quality: +39

Отправлено: 05.09.16 17:45:59
MaxED:
А триггеры что?

Циферками в комментах к отрезкам.

ZZYZX:
А ацс что?

А ацс то, что тогда придётся портировать заодно и acc.exe. И нодбильдеры, до кучи.

1
DnEY
— UAC Gunner —

50


Doom Rate: 1.92

Отправлено: 05.09.16 18:42:00
Вы тут программисты как я вижу) я прост нифига не понимаю)
cybermind
Chief Petty Officer

1021


Doom Rate: 1.96
Posts quality: +152

Отправлено: 05.09.16 22:14:55
DnEY
Если ты не программист, тебе в эту область лучше не соваться, готовых решений тут нету, надо самому руками поработать.
Да, на андроид можно запустить редактор и маппить, по крайней мере есть 2 способа:
1. Поставить dosbox и туда либо редактор DCK (самый мощный под дос), либо WadEd (самый простой, как по мне)
2. Поставить линукс, используя программу Linux Deploy, затем самому откомпилировать Slade 3 (вроде других решений под ARM платформу нету).
По крайней мере там все работает:

Но для меня все это суть извращения, реального применения мало (ну, разве что подключить клаву с мышкой), как и игра в дум, используя Doom Touch, я ему нашел единственное применение — просмотр демок, тут да, портированный PrBoom+ решает.

Источник

Doom Builder

Doom Builder is a Doom level editor with full support for ZDoom editing, including the «Game-in-Hexen» and «Game-in-UDMF» map formats. It is being developed by Pascal vd Heiden (alias CodeImp) and is free software, licensed under the terms of the GNU General Public License. Popular features include lots of customizability, prefabs, advanced drawing code, and a 3D mode that lets you browse and edit your levels in real time.

The current version of Doom Builder is Doom Builder 2, a total rewrite. The last version of Doom Builder 1 is 1.68.

Contents

Doom Builder

The original Doom Builder was written mostly in Visual Basic. It can run on Windows 98, 2000, or XP, but not on newer versions of Windows (Vista, 7 and above). It can be used to create maps in the Doom and Hexen formats; but it is generally outdated and unsupported. It is able to parse DECORATE lumps to find custom actors, and also supports graphics defined in TEXTURES.

Doom Builder 2

A complete rewrite in C#, DB2 (or Doom Builder 2) was the first map editor to support UDMF in addition to the older binary map formats. Doom Builder 2 requires, at minimum, Microsoft Windows XP, but it is crucial to have Microsoft .NET Framework 3.5 installed within the system — regardless of the Microsoft Windows version.

Doom Builder X

A fork of DB2 intended to update and maintain the DB2 workflow and interface without drastic changes.

GZDoom Editing Plugin

An alternate version of the 3D visual mode, which was never completed. It shows 3D floors and slopes. It has been replaced by GZDoom Builder, which does not use it.

Doom Builder 64

A fork of DB2 specialized on creating maps for Doom64 EX. It cannot be used to edit maps in the formats supported by ZDoom.

GZDoom Builder

Another fork of DB2 specialized on creating maps for ZDoom and GZDoom. It boasts enhanced support for ZDoom features such as showing slopes, 3D floors, and dynamic lights in visual mode, displaying models, and parsing MAPINFO, GLDEFS and MODELDEF lumps in addition to DECORATE to obtain the data it needs to give an accurate preview of the level in 3D mode.

GZDB-Bugfix

A fork of GZDoom Builder mainly meant to keep the editor up-to-date with the latest GZDoom once the author of GZDB left the community.

Ultimate Doom Builder (UDB)

A continuation and rebranding of GZDoom Builder-Bugfix that on top of having all the original GZDB features, includes a slew of new features such as ZScript support, visual attenuated lights and spotlights support, and Doom 64-style sector color support. UDB has a native 64-bit build with several performance optimizations, better Linux compatibility, and an improved OpenGL-based 3D mode.

UDB requires at least OpenGL 3.3 capability to run, whereas GZDB-BF, like other DB2 forks, rely on Direct3D.

Editor keys

Both versions of Doom Builder include a DECORATE parser used to obtain relevant information (such as editor number, Radius, Height, Scale, and so on) from custom actors. Additional information can be conveyed with keys in the form of special comments inserted within an actor’s declaration block. GZDB and GZDB-BF also include parsers for MAPINFO and ZScript, and editor keys can be read if they are in an actor’s Default block.

See Editor keys for a centralized full list.

Источник

Читайте также:  Лучший twitter для андроид
Оцените статью