Drop shadow android studio

arvkmr / Round_white_button_drop_shadow.xml

This file contains bidirectional Unicode text that may be interpreted or compiled differently than what appears below. To review, open the file in an editor that reveals hidden Unicode characters. Learn more about bidirectional Unicode characters

xml version = » 1.0 » encoding = » utf-8 » ?>
selector xmlns : android = » http://schemas.android.com/apk/res/android » >
item >
layer-list >
item >
shape android : shape = » oval » >
gradient
android : startColor = » #FF000000 «
android : endColor = » #00000000 «
android : gradientRadius = » 31dp «
android : type = » radial «
/>
shape >
item >
item android : top = » 4dp » android : left = » 4dp » android : right = » 4dp » android : bottom = » 4dp » >
shape android : shape = » oval » >
size android : width = » 55dp «
android : height = » 55dp »/>
solid android : color = » @android:color/white »/>
shape >
item >
layer-list >
item >
selector >

You can’t perform that action at this time.

You signed in with another tab or window. Reload to refresh your session. You signed out in another tab or window. Reload to refresh your session.

Источник

Mastering Shadows in Android

Jan 9, 2018 · 6 min read

If we want to create better apps, I believe that we need to follow material design guideline.In general terms, Material design is a three-dimensional environment containing light, material, and cast shadows. Light and Shadow are important for us if we want to follow material design guideline in our application development process.

I will try to explain following topics in this article.

  • 3D in Android
  • Depth
  • Z value, elevation and Translation Z
  • Light
  • Button state (Pressed and Resting)
  • Outline
  • Custom Outline with ViewOutlineProvider

Before deep dive into shadow and light, I want to show you what our environment is.

What is 3D?

The material environmen t is a 3D space, which means all objects have x, y, and z dimensions. The z-axis is perpendicularly aligned to the plane of the display, with the positive z-axis extending towards the viewer. In Material Design world, every object has 1 dp thickness.

What is Depth in Android?

Material design differs from other design guides because It has depth. We can say that depth defines view’s importance level in user interface. We can think there is a paper layer in our desk. If we put another paper on it, our eyes will perceive that it has a depth.

Читайте также:  Обои мото для андроид

Let’s imagine it with an app screenshot from the material design guideline.

Let’s see our elements in the screen.

  • Screen (Surface layer — 0 depth)
  • Cardviews
  • Appbar Layout
  • Floating Action Button

Every element has a priority to another. Cardviews can scroll in its recyclerview. So we can say that our first layer is scrollable content. The second layer is appbar layout. The third layer (Top layer) is the floating action button.

So how do we define the order? How do we make the user feel the depth? Answer: Z- value.

What is Z-value in Android?

The Z value for a view has two components:

  • Elevation: The static component.
  • Translation Z: The dynamic component used for animations.

I always wonder that what is the difference between elevation and translation.

Elevation is static. So you don’t change it dynamically. If you want to animate your view in Z-axis (like pressing and resting) you need to use translation-Z attribute.

Translation Z is dynamic. In your empty project, If you create a button and press it, you will see that shadow gets bigger with an animation. Actually, elevation value is not changing. Translation Z property is changing. Android is using default state list animator changes translation Z property of the view.

Z-Value = Elevation + TranslationZ

What if we change the value of Z of two views that intersect. Does Android handle the order on the screen? Yes. Let me show you that with a diagram that I designed.

Источник

Как показать тень вокруг linearlayout в android?

Как я могу показать тень для моего линейного макета. Я хочу белый цвет округлый фон с тенью вокруг linearlayout. Я делал это до сих пор. Пожалуйста, помогите мне. Спасибо заранее.

и rounded_rect_shape.xml в каталоге xml

13 ответов

в Android нет такого атрибута, чтобы показать тень. Но возможные способы сделать это:

добавьте простой LinearLayout с серым цветом, над которым добавьте свой фактический макет, с полем внизу и справа, равным 1 или 2 dp

есть 9-патч изображение с тенью и установить его в качестве фона для вашего линейного макета

существует также другое решение проблемы путем реализации списка слоев, который будет выступать в качестве фона для LinearLayoout.

Читайте также:  Сброс настроек airpods через андроид

добавить background_with_shadow.xml-файл в res/drawable . Содержащий:

затем добавьте список слоев в качестве фона в LinearLayout.

Ну, это легко достичь .

просто построить GradientDrawable это происходит от Черного и переходит к прозрачному цвету, чем использовать родительские отношения, чтобы поместить вашу форму близко к представлению, которое вы хотите иметь тень, тогда вам просто нужно дать любые значения высоте или ширине .

вот пример, этот файл должен быть создан внутри res/drawable , Я называю это как shadow.xml :

поместите следующий код выше из LinearLayout , например, установите android:layout_width и android:layout_height to fill_parent и 2.3dp , вы будете иметь хороший эффект тени на LinearLayout .

Примечание 1: если вы увеличиваете android:layout_height будет показано больше тени .

примечание 2: использовать android:layout_above=»@+id/id_from_your_LinearLayout» атрибут если вы размещаете этот код внутри RelativeLayout, в противном случае игнорируйте его.

надеюсь, это поможет кто-то.

для леденца и выше вы можете использовать высота.

для более старых версий:

(toast_frame не работает на KitKat, тень была удалена из тостов)

Источник

Android Drop Shadow on View

Я провел обширный поиск примеров кода, но ничего не могу найти.

В частности, я хочу добавить тень в png drawable, который я использую в ImageView. Этот png drawable представляет собой закругленный прямоугольник с прозрачными углами.

Может ли кто-нибудь указать пример кода, как добавить приличную тень к представлению в коде или XML?

Вы можете использовать комбинацию Bitmap.extractAlpha и BlurMaskFilter, чтобы вручную создать тень для любого изображения, которое вам нужно отобразить, но это будет работать, только если ваше изображение загружается или показывается только раз в то время, поскольку процесс дорого.

Псевдокод (может даже компилироваться!):

Затем поместите shadowImage в свой ImageView. Если это изображение никогда не изменяется, но отображается много, вы можете его создать и кэшировать в onCreate, чтобы обойти дорогостоящую обработку изображений.

Даже если это не работает как есть, этого должно быть достаточно, чтобы вы пошли в правильном направлении.

Для использования теневого тренда используйте код ниже

Используйте вышеприведенные для фона представления

Это помогло мне заставить тень работать, поэтому я хочу поделиться рабочим кодом:

Для API 21 (5.0) + добавьте android:elevation=»4dp» или android:translationZ=»4dp» , чтобы просмотреть описание. Документация

Всегда используйте Прозрачную тень, чтобы они могли придерживаться любого цвета.

Источник

Mastering Shadows in Android

Jan 9, 2018 · 6 min read

If we want to create better apps, I believe that we need to follow material design guideline.In general terms, Material design is a three-dimensional environment containing light, material, and cast shadows. Light and Shadow are important for us if we want to follow material design guideline in our application development process.

Читайте также:  Анти геолокация для андроид

I will try to explain following topics in this article.

  • 3D in Android
  • Depth
  • Z value, elevation and Translation Z
  • Light
  • Button state (Pressed and Resting)
  • Outline
  • Custom Outline with ViewOutlineProvider

Before deep dive into shadow and light, I want to show you what our environment is.

What is 3D?

The material environmen t is a 3D space, which means all objects have x, y, and z dimensions. The z-axis is perpendicularly aligned to the plane of the display, with the positive z-axis extending towards the viewer. In Material Design world, every object has 1 dp thickness.

What is Depth in Android?

Material design differs from other design guides because It has depth. We can say that depth defines view’s importance level in user interface. We can think there is a paper layer in our desk. If we put another paper on it, our eyes will perceive that it has a depth.

Let’s imagine it with an app screenshot from the material design guideline.

Let’s see our elements in the screen.

  • Screen (Surface layer — 0 depth)
  • Cardviews
  • Appbar Layout
  • Floating Action Button

Every element has a priority to another. Cardviews can scroll in its recyclerview. So we can say that our first layer is scrollable content. The second layer is appbar layout. The third layer (Top layer) is the floating action button.

So how do we define the order? How do we make the user feel the depth? Answer: Z- value.

What is Z-value in Android?

The Z value for a view has two components:

  • Elevation: The static component.
  • Translation Z: The dynamic component used for animations.

I always wonder that what is the difference between elevation and translation.

Elevation is static. So you don’t change it dynamically. If you want to animate your view in Z-axis (like pressing and resting) you need to use translation-Z attribute.

Translation Z is dynamic. In your empty project, If you create a button and press it, you will see that shadow gets bigger with an animation. Actually, elevation value is not changing. Translation Z property is changing. Android is using default state list animator changes translation Z property of the view.

Z-Value = Elevation + TranslationZ

What if we change the value of Z of two views that intersect. Does Android handle the order on the screen? Yes. Let me show you that with a diagram that I designed.

Источник

Оцените статью