Failed to load il2cpp android

Исправлено: не удалось извлечь ресурсы, необходимые для IL2CPP

Вы можете столкнуться с ошибкой извлечения из-за поврежденного кэша приложения или поврежденного раздела кэша вашего телефона. Кроме того, неправильная установка приложения также может привести к возникновению проблемы.

Эта ошибка не ограничивается одним приложением, но сообщается, что она возникает в различных приложениях, таких как Pokemon Go, Duel Links, Bang Dream и т. Д. Также сообщается, что она возникает в разных версиях ОС Android. IL2CPP — это зависимость проекта и серверная часть приложения (обычно встроенная в Unity).

Прежде чем переходить к решениям, убедитесь, что на вашем устройстве достаточно свободного места. Более того, во многих случаях, простая перезагрузка телефона может решить проблему.

Решение 1. Принудительно остановите проблемное приложение и очистите кэш

Почти каждое приложение использует кеш для повышения производительности и улучшения работы пользователей. Вы можете столкнуться с обсуждаемой ошибкой, если кэш приложения поврежден из-за неправильной установки или из-за неправильной конфигурации. В этом контексте очистка кэша приложения может решить проблему. Для иллюстрации обсудим процесс для Pokemon Go.

  1. Откройте настройки вашего телефона.
  2. Затем нажмите «Приложения / Диспетчер приложений».Откройте приложения в настройках вашего телефона
  3. Теперь нажмите на проблемное приложение, например, Покемон Go.Откройте Pokemon в настройках приложений
  4. Теперь нажмите на Force Stop, а затем подтвердите принудительную остановку приложения.Force Stop Pokemon Go
  5. Теперь нажмите на хранилище, а затем нажмите на очистить кэш.Очистить кэш Pokemon Go
  6. Теперь перезагрузите телефон и проверьте, нормально ли работает приложение.

Решение 2. Протрите кэш-память вашего телефона

Помимо кеша приложения, ОС Android использует кеш-раздел для хранения временных системных файлов. Вы можете столкнуться с ошибкой под рукой, если данные в разделе кэша повреждены или неправильно настроены. В этом случае очистка раздела кэша вашего телефона может решить проблему.

  1. Протрите раздел кеша вашего телефона.
  2. Затем убедитесь, что приложение не содержит ошибок.

Решение 3. Сделайте внутреннее хранилище по умолчанию и переместите приложение во внутреннее хранилище

Многие приложения могут отображать различные типы ошибок, когда приложения установлены на внешнем хранилище (SD-карта) или если для хранилища по умолчанию установлено внешнее хранилище. То же самое может быть причиной обсуждаемой ошибки. В этом контексте установка хранилища по умолчанию на Внутреннее и перемещение приложения во внутреннее хранилище может решить проблему. Для пояснения мы обсудим процесс для приложения Pokemon Go.

  1. Откройте настройки вашего телефона, а затем нажмите на опцию хранения.
  2. Теперь нажмите на «Предпочтительное место установки» и выберите «Внутреннее хранилище устройства». Обычно лучше использовать опцию «Пусть система решит», но в этом случае вы должны попробовать Внутреннее хранилище устройства.Изменить хранилище по умолчанию на внутреннее
  3. Снова откройте настройки телефона и нажмите «Приложения / Диспетчер приложений».
  4. Теперь найдите и нажмите на проблемное приложение, например, Pokemon Go.
  5. Затем нажмите на вариант хранения.
  6. Затем измените местоположение на Внутреннее хранилище.Переместить приложение на SD-карту
  7. После настройки хранилища по умолчанию и изменения местоположения хранилища приложения убедитесь, что приложение не содержит приложения.
Читайте также:  Прога перенос для андроид

Решение 4. Переустановите проблемное приложение

Если вам пока что ничего не помогло, то проблема, с которой вы столкнулись, вызвана поврежденной установкой приложения. В этом контексте удаление и повторная установка приложения могут решить проблему. Для иллюстрации обсудим процесс для Pokemon Go.

  1. Принудительно остановите приложение и очистите его кэш (как описано в решении 1).
  2. Откройте настройки вашего телефона. Теперь нажмите на приложения / Диспетчер приложений.
  3. Затем найдите и нажмите на Pokemon Go (или проблемное приложение).
  4. Теперь нажмите на кнопку «Удалить», а затем подтвердите удаление приложения.Удалить Pokemon Go
  5. Затем протрите раздел кэша (как обсуждено в решении 2).
  6. Теперь переустановите приложение и проверьте, нет ли ошибок.

Если у вас все еще есть проблемы, возможно, вам придется сбросить настройки телефона к заводским настройкам. Но имейте в виду, что раздел кэша некоторых новейших устройств Android, таких как Huawei P9 Lite, не очищается автоматически даже после заводской перезагрузки телефона, и вам, возможно, придется вручную очистить раздел кэша.

Источник

Fix: Failed to Extract Resources Needed by IL2CPP

You may encounter the failed to extract error due to the corrupt cache of the app or corrupt cache partition of your phone. Moreover, the corrupt installation of the application may also cause the issue at hand.

This error is not limited to a single application, but it is reported to occur in various apps such as Pokemon Go, Duel Links, Bang Dream, etc. It is also to be reported to occur in different versions of the Android OS. IL2CPP is a project dependency and backend to the app (usually built in the Unity).

Before moving on with the solutions, make sure your device has enough storage space available. Moreover, in many cases, just a simple restart of the phone may solve the problem.

Solution 1: Force Stop the Problematic App and Clear its Cache

Nearly every app uses a cache to boost performance and improve the user experience. You may encounter the error under discussion if the app’s cache is corrupt due to bad installation or because of incorrect configurations. In this context, clearing the app’s cache may solve the problem. For illustration, we will discuss the process for Pokemon Go.

  1. Open Settings of your phone.
  2. Then tap on Apps/Application Manager. Open Apps in the Settings of Your Phone
  3. Now tap on the problematic app, e.g. Pokemon Go. Open Pokemon in Settings of Apps
  4. Now tap on Force Stop and then confirm to force stop the app. Force Stop the Pokemon Go
  5. Now tap on Storage and then tap on Clear Cache. Clear Cache of Pokemon Go
  6. Now restart your phone and then check if the app is working fine.
Читайте также:  Обновить камеру для андроид

Solution 2: Wipe the Cache Partition of Your Phone

Besides the app’s cache, the Android OS uses the cache partition to store the temporary system files. You may encounter the error at hand if the data on the cache partition is corrupt or misconfigured. In this case, clearing the cache partition of your phone may solve the issue.

  1. Wipe the cache partition of your phone.
  2. Then check if the app is clear of the error.

Solution 3: Make the Internal Storage as Default and Move the app to the Internal Storage

Many apps may show different types of errors, when the apps are installed on external storage (SD card) or if the default storage is set to the external storage. The same could be the reason behind the error under discussion. In this context, setting the default storage to Internal and moving the app to the internal storage may solve the problem. For elucidation, we will discuss the process for the Pokemon Go app.

  1. Open Settings of your phone and then tap on the Storage option.
  2. Now, tap on the Preferred Install Location and then select Internal Device Storage. Usually, it is better to use the option of “Let the system decide”, but in this case, you should try Internal device storage. Change Default Storage to Internal
  3. Again, open your phone Settings and tap on Apps/Application Manager.
  4. Now find and tap on the problematic app, e.g., Pokemon Go.
  5. Then tap on the Storage option.
  6. Then change the location to Internal Storage. Move the App to SD Card
  7. After setting the default storage and changing the storage location of the app, check if the app is clear of the app.

Solution 4: Reinstall the Problematic App

If nothing has helped you so far, then the issue you are encountering is caused by a corrupt installation of the app. In this context, uninstalling and reinstalling the app may solve the problem. For illustration, we will discuss the process for Pokemon Go.

  1. Force stop the app and clear its cache (as discussed in solution 1).
  2. Open Settings of your phone. Now tap on Apps/Application Manager.
  3. Then find and tap on the Pokemon Go (or the problematic app).
  4. Now, tap on the Uninstall button and then confirm to uninstall the app. Uninstall Pokemon Go
  5. Then wipe the cache partition (as discussed in the solution 2).
  6. Now, reinstall the app and check if it is clear of the error.

If you are still having issues, then you may have to factory reset your phone. But keep in mind that the cache partition of some latest android devices, like Huawei P9 Lite, do not automatically clear even after factory resetting your phone, and you may manually have to clear the cache partition.

Источник

Can’t compile on IL2CPP Android #447

Comments

m-ronchi commented Mar 13, 2018

Hi,
I tried to compile (an empty project with ml-agents+tensorFlow) to android using il2cpp.

i get this error:

if I try to disable Assets/Plugins/Android/Mono.Android.dll, then I get this error:

is il2cpp on android supported? (or will eventually be?)

The text was updated successfully, but these errors were encountered:

Читайте также:  Kingroot net для андроид

unityjeffrey commented Apr 11, 2018

thanks for filing. we’ve logged this bug and will report back once we have a resolution.

xiaomaogy commented May 17, 2018

Hi @m-ronchi, we’ve only tried to compile it against Mono, could you please tell us why you need il2cpp instead of Mono? We will try to work on getting il2cpp to work if that is really necessary.

m-ronchi commented May 21, 2018

@xiaomaogy we are developing for both Android and iOS, and using the same backend helps avoiding some gotchas (i.e. AOT compilation) before switching to iOS. also:

  1. Unity is pushing IL2CPP for all platforms
  2. IL2CPP should be faster than mono
  3. eventually, 64-bit

xiaomaogy commented May 21, 2018

@m-ronchi I’ve tried to compiled against IL2CPP for android, and got the same error as you do. The TensorFlowSharp plugin for Android we use is from this repo, which only supports Mono. For the short term, I think we don’t have a plan to support IL2CPP for Android given the current situation, but you are welcome to contribute on this if you are interested, and we will incorporate that.

wenk2018 commented Jul 5, 2018

@xiaomaogy Oh my god it’s really necessary to have TensoeFlowSharp working for IL2CPP Android.

The mono on Android uses JIT compilation, which causes game to stutter when functions are first called or sometimes for no reason, but on IL2CPP with AOT compilation, it’s silky smooth, that’s the main reason why we immediately switched to Android IL2CPP when it came out.

Please add support for IL2CPP, I don’t want to add ML then the game stutters because of JIT.

0lento commented Nov 3, 2018 •

IL2CPP is broken with ML-Agents in general, not just with Android. I made a forum post for it breaking on Windows standalone here. I just started looking at ML-Agents but once I found IL2CPP doesn’t work, it’s a no-go as I really need IL2CPP to work (using Mono is no option).

edit: workarounds on following posts

lkuich commented Nov 9, 2018 •

Hey all, I came across this issue as well, we’re really just using the implementation of TensorFlowSharp in our project. There were 2 issues, TensorFlowSharp.Android (or perhaps its dependencies) was causing IL2CPP builds to fail, and the TensorFlowSharp DLL had a runtime problem in it as well.
Turns out we didn’t need anything to do with the Native Android Binding (it mostly looks to just provide logging..), so we could remove TensorFlowSharp.Android.dll , and get rid of it’s dependencies, as well as the rest of the DLL’s since we were using .NET Standard 2.0 in our project. I also had to make a couple small tweaks to TensorFlowSharp.

So for those of you having this issue using TensorFlowSharp with IL2CPP:

  • Target .NET Standard 2.0
  • Delete all the .dll’s in ML-Agents/Plugins/Android
  • Clone my fork of TensorFlowSharp and checkout 1.7.0-il2cpp (you can see my changes here)
  • Rebuild TensorFlowSharp, grab the built DLL, add it to ML-Agents/Plugins/Android , make sure it’s only accessible from Android builds

TensorFlowSharp has since fixed this, but the native binaries in ML-Agents use TF 1.7, and TF# 1.7 has this bug.

Источник

Оцените статью