How to unlock your iPhone for use with a different carrier
Unlocking your iPhone means that you can use it with different carriers.
Your iPhone might be locked to your carrier. Unlocking your iPhone means that you can use it with different carriers. To contact your carrier and unlock your iPhone, use these steps.
If you don’t want to switch carriers and your device is locked because you forgot the passcode, then you don’t need to use the steps in this article. Learn how to reset your passcode.
Apple can’t unlock your iPhone for use with a different carrier. Only your carrier can unlock your iPhone.
Contact your carrier
- Only your carrier can unlock your iPhone. Contact your carrier and request an unlock. Your account might need to meet requirements for unlocking. After you submit the request, it might take a few days to complete. Contact your carrier to check the status of your unlock request.
- After your carrier confirms that they unlocked your iPhone, follow the steps below.
If you have a SIM card from a carrier other than your current carrier
Use these steps to finish unlocking your iPhone:
- Remove your SIM card.
- Insert the new SIM card. Your device will activate.
If you don’t have another SIM card to use
Use these steps to finish unlocking your iPhone:
Get help
You might see this message on your computer or on your iPhone: «The SIM card inserted in this iPhone does not appear to be supported. Only compatible SIM cards from a supported carrier may be used to activate iPhone. Please insert the SIM card that came with your iPhone or visit a supported carrier store.»
If you see this message on your device with iOS 14, use these steps:
- Go to Settings > General, and tap About.
- Under Carrier Lock, you should see a message that says «No SIM restrictions.» If you don’t see that message, contact your carrier.
If your device is on iOS 13 or earlier, use these steps:
- Contact your carrier to make sure that they applied the unlock in their system.
- Restore your iPhone to factory settings.
- Restore your iPhone from a backup.
Источник
Full unlock apple iphone
Определяем по IMEI под какого оператора заблокирован iPhone
www.sickw.com
Аннотация: Сайт бесплатный. Иногда работает, иногда нет. Шанс определения оператора 80-90%. Имеется лимит — 10 проверок в день с одного IP-адреса. Если после нажатия кнопки страница просто обновляется, то скорее всего у вас соединение интернет через прокси — срабатывает защита. Обойти это никак нельзя, кроме смены интернет-соединения. Если получаете «IMEI Wrong or Server Down», это означает «Сервер в данный момент не работает», «Вы ввели неправильный IMEI», «Телефон списан, заменен или ни разу не активировался» — по таким аппаратам чекер информации может не давать.
1. Заходим на сайт www.sickw.com
|
2. Вбиваем свой IMEI (15 цифр), в выпадающем списке выбираем FREE — IPHONE SOLD BY INFO, нажимаем кнопку
Если бесплатный чекер по какой-либо причине не работает выход только один — заказывать информацию на платном чекере (≈1$) Аннотация: Сайт платный. Для использования требует регистрацию. Работа сайта по услугам отвязки не рассматривается — только проверка оператора. Отчет GSX — определение политики блокировки 100%.
2. Выбираем в списке услугу (отчет GSX). Смотрим чтобы напротив услуги не было «Недоступен» или «Временно недоступен». Перед заказом баланс на сайте должен быть пополнен.
3. Заполняем поле IMEI своими данными (15 цифр) и нажимаем «Сделать заказ»
4. С баланса списывается сумма и заказ переходит в работу
5. После выполнения получаете письмо на почту с результатом + вот такой отчет у вас появляется в личном кабинете на сайте. Всё
|