In the rooms android app

In the rooms android app

Новые темы необходимо создавать только в корневом разделе! В дальнейшем они будут обработаны модераторами.

Если вы выложили новую версию игры или её кэш, пожалуйста, сообщите об этом модератору, нажав на вашем сообщении кнопку «Жалоба».

С запросами на обновление уже существующих на форуме игр обращайтесь в тему Обновите игру!

The Room
Версия: 1.08(arm64-v8a)
Жанр: Головоломка

Последнее обновление игры в шапке: 11.06.2021

Описание:
Шедевр среди головоломок! Вам обязательно нужно её пройти!

В игре, попадая в ту самую комнату, вам предстоит изрядно поломать голову над секретами помещения. Не спеша рассмотрите предметы в комнате — все, что вы здесь увидите, найдете может стать ключом к разгадке.

Разработчики акцентрировали свое внимание на создании особой атмосферы в игре: то и дело, возникающий из ниоткуда шепот, удушливое пространство комнаты, характерное музыкальное сопровождение, отсуствие информации для игрока .

«Это не Horror Game, но мы попытались вложить в игру некоторые драматические элементы, добавив щепотку страху»

Версия 1.06 The Room [3D] (Пост Giacomino #44962038)
Версия 1.05 The Room [3D] (Пост #28513417)
Версия 1.03 The Room [3D]
The Room [3D] (Версия 1.02) : The+Room.apk ( 7.96 МБ )
Кеш (Android/Obb): Яндекс | MEGA

The Room [3D] (Версия 0.54) : The_Room.apk ( 7.09 МБ )
Кеш (Android/Obb): Ядиск | MEGA | Google Drive | Mail

Сообщение отредактировал DreamSpL1nteR — 11.06.21, 14:00

Источник

Room: Хранение данных на Android для всех и каждого

Room — это новый способ сохранить данные приложений в Android-приложении, представленный в этом году на Google I/O. Это часть новойAndroid Architecture, группа библиотек от Google, которые поддерживают уместную архитектуру приложений. Room предлагается в качестве альтернативы Realm, ORMLite, GreenDao и многим другим.

Room — это высокоуровневый интерфейс для низкоуровневых привязок SQLite, встроенных в Android, о которых вы можете узнать больше в документации. Он выполняет большую часть своей работы во время компиляции, создавая API-интерфейс поверх встроенного SQLite API, поэтому вам не нужно работать с Cursor или ContentResolver.

Использование Room

Во-первых, добавьте Room в свой проект. После этого вам нужно будет передать в Room, как выглядят ваши данные. Предположим, имеется простой класс модели, который выглядит следующим образом:

Чтобы рассказать Room о классе Person, добавляем аннотицию Entity к классу и @PrimaryKey к ключу:

Благодаря этим двум аннотациям Room теперь знает, как создать таблицу для хранения экземпляров Person.

Важная вещь, которую следует учитывать при настройке ваших моделей: каждое поле, которое хранится в базе данных, должно быть общедоступным или иметь геттер и сеттер в стандартном стиле Java Beans (например, getName () и setName (имя строки)).

В классе Person теперь есть вся информация, которая требуется Room для создания таблиц, но у вас нет способа фактически добавлять, запрашивать или удалять данные из базы данных. Вот почему вам нужно будет сделать объект доступа к данным (DAO). DAO предоставляет интерфейс в самой базе данных и занимается манипулированием хранимыми данными Person.

Вот простой интерфейс DAO для класса Person:

Первое, что нужно заметить, это то, что PersonDaoэто интерфейс, а не класс. Другая интересная деталь — это инструкции SQL в аннотациях Query (). Операторы SQL говорят Room, какую информацию вы хотите получить из базы данных. Они также проверяются во время компиляции. Поэтому, если вы измените подпись метода List getAllPeopleWithFavoriteColor ( название цвета ) на List getAllPeopleWithFavoriteColor ( int color ), Room выдаст ошибку во время компиляции:

И если вы сделаете опечатку в выражении SQL, например, напишите favoriteColors ( множественное число ) вместо favoriteColor ( единственное число ), Room также выдаст ошибку компиляции:

Вы не можете получить экземпляр PersonDao, потому что это интерфейс. Чтобы иметь возможность использовать классы DAO, вам необходимо создать класс базы данных. За кулисами этот класс будет отвечать за ведение самой базы данных и предоставление экземпляров DAO.

Вы можете создать свой класс базы данных всего за пару строк:

Это лишь описание структуры базы данных, но сама база данных будет жить в одном файле. Чтобы получить экземпляр AppDatabase, сохраненный в файле с именем populus-database, вы должны написать:

Читайте также:  Андроид с кнопкой по середине

Если вы хотите получить все данные обо всех Person, которые находятся в базе данных, вы могли бы написать:

Преимущества использования Room

В отличие от большинства ORM, Room использует обработчик аннотации для выполнения всей своей манеры сохранения данных. Это означает, что ни ваши классы приложений, ни классы моделей не должны ничего расширять в Room, в отличие от многих других ORM, включая Realm и SugarORM. Как вы видели при ошибках с аннотациями Query () выше, вы также получаете возможность проверки корректности SQL-запросов во время компиляции, что может сэкономить вам много хлопот.

Room также позволяет вам наблюдать за изменениями данных, интегрируя их как с API LiveData Архитектурных Компонентов, так и с RxJava 2. Это означает, что если у вас сложная схема, где изменения в базе данных должны появляться в нескольких местах вашего приложения, Room делает уведомления об изменениях. Это мощное дополнение может быть включено одной строкой. Все, что вам нужно сделать, это изменить тип возвращаемых значений.

Например, этот метод:

Самое большое ограничение в Room: взаимосвязи

Самым большим ограничением в Room является то, что он не будет обрабатывать отношения с другими типами сущностей для вас автоматически, как и другие ORM. Это означает, что если вы хотите отслеживать домашних животных:

То Room выдаст ошибку компиляци, так как не знает, как сохранить отношения между Person и Pet:

Ошибка при компиляции предлагает конвертер типов, который преобразует объекты в примитивы, которые могут быть непосредственно сохранены в SQL. Поскольку List нельзя свести к примитиву, вам нужно сделать что-то другое. Это отношения «один ко многим», где у одного Person может быть много Pet. Room не может моделировать такие отношения, но она может справиться с обратными отношениями — у каждого Pet есть один Person. Чтобы смоделировать это, удалите поле для Pet в Person и добавьте поле ownerId в класс Pet:

Это приведет к тому, что Room обеспечит ограничение внешнего ключа между объектами. Room не будет вызывать отношения «один-ко-многим» и «много-к-одному», но она дает вам инструменты для выражения этих отношений.

Чтобы получить всех домашних животных, принадлежащих конкретному человеку, вы можете использовать запрос, который находит всех домашних животных с данным идентификатором владельца. Например, вы можете добавить в свой DAO следующий метод:

Стоит ли использовать Room?

Если вы уже настроили сохранение данных в своем приложении и довольны им, то ничего не изменяйте. Каждая ORM и встроенная реализация SQLite будут продолжать работать так же, как и раньше. Room — это всего лишь еще один вариант сохранения данных.

Если вы используете SQLite или собираетесь использовать его, вы должны попробовать Room. Он обладает всеми возможностями, необходимыми для выполнения расширенных запросов, одновременно устраняя необходимость писать SQL-запросы для поддержки базы данных самостоятельно.

Источник

Room + Kotlin Flow — The modern Android architecture for location-aware apps

Jun 7 · 8 min read

If you’ve been developing Android apps for a while, you know how much has changed since the early days of Cupcake. If you want a real flashback, check out the first Android demo that Google published to YouTube back in 2007. It shows maps! Notifications! And a web browser!

Thankfully, things have gotten a lot better for Android users and developers since then. A relatively recent addition to the Android ecosystem is Jetpack, a set of libraries, tools, and best practices to help developers write less code and develop solid, production-worthy apps.

The offi c ial guidance from Google on best practices for app architectures is perhaps the most valuable part of this toolkit. Android can get pretty complicated when you stitch a lot of components together, and having recommendations on architecture design from the experts is certainly welcome.

How to handle location updates?

I recently ran into a situation that I couldn’t find a readily-available answer for in the Android Jetpack documentation or code samples — I was looking to re-architect several apps that make heavy use of location updates.

My requirements were:

  1. Be able to listen for location updates in one place in the app (“single source of truth”) and reflect the results in multiple activities and fragments
  2. Be able to listen for location updates when the app isn’t visible to the user (e.g., to show updates in a notification and/or log to files while the user is looking at a different app)

#1 is fairly straightforward if you have a single Activity in your application that hosts multiple Fragments, but it gets more complicated if you have multiple Activities (as most Android apps do). #2 is where things really get complicated — in Android, Activities are only active when visible to the user, so we’d need a Service or BroadcastReceiver to receive and process updates.

Читайте также:  Pubg mobile для слабых андроидов

So what’s the best way to receive location updates in one place and distribute them throughout the app in 2021?

Almost there…

I eventually stumbled on the Google Code Lab for while-in-use-location. This is close to what we want — a Service that listens to location updates and then share the locations with the Activity.

However, there is one problem — the Service uses a LocalBroadcastManager to broadcast the location to any app component that implements a BroadcastReceiver .

LocalBroadcastManager has been deprecated because it violates several principles in the JetPack “Guide to app architecture”.

LocalBroadcastManager is an application-wide event bus and embraces layer violations in your app: any component may listen events from any other. You can replace usage of LocalBroadcastManager with other implementation of observable pattern, depending on your use case suitable options may be LiveData or reactive streams.

It inherits unnecessary use-case limitations of system BroadcastManager ; developers have to use Intent even though objects live in only one process and never leave it. For this same reason, it doesn’t follow feature-wise BroadcastManager .

So what other implementation of an observable pattern could we use that would be in-line with the recommended Android app architecture?

The solution — Room + Kotlin Flow

After reviewing a number of sources, including the Android “Recommended app architecture” documentation, the repository model seems to be the best design to have an observable single source of truth.

This repository can be backed by several persistent sources of data, with the two modern options being two JetPack components: DataStore and Room. DataStore supports simpler data structures like key-value pairs or protocol buffer-defined objects, but doesn’t support larger, more complex datasets. So, I decided to use Room.

( EDIT August 2021 — Don’t want to add a database like Room to your app? Check out this alternate solution using Kotlin callbackFlow instead!)

So how should we observe changes in Room? For an app written in Kotlin, the canonical Android answer for modern observables is now “Flow”. Kotlin Flow is a native Kotlin feature that allows you to observe a data source and receive updates via a coroutine. And, as of Room 2.2, Room now supports observable reads via Kotlin Flow.

So this is our desired architecture:

To adapt the while-in-use-location example to Room and Flow, we need to change three main things:

  1. Implement the Room database to persist location data
  2. Modify the Service to store location updates in Room
  3. Modify the Activity to observe changes in Room via Flow

The following sections assume some basic knowledge of Room, so you might want to check out the Android Room introduction if you haven’t used it before.

Room implementation 🏠

First, let’s define the new classes that we need to store the location data.

Here’s the model class Location.kt that contains the Location data, annotated for Room, with a simple identifier that is auto-generated as the primary key, the location timestamp, and the latitude and longitude.

We also need the data access object, LocationDao.kt , to store and access this information in the database:

Note that the above updateLocation() function currently deletes previous locations in the database before it inserts the most recent location in order to keep the database size small. If you want to store a history of all locations in the database, you could remove the deleteLocations() line.

The most important part is that getLocations() returns a list of locations as a Kotlin Flow — Flow
> . We can call this function in our Activity to observe new locations asynchronously as they are being inserted into the database. Locations are ordered by time, so the newest location should always be the last location in the list.

We also need the LocationDatabase.kt class to define the actual Room database:

…and finally the LocationRepository.kt , which abstracts the Room implementation as a more general “repository”:

Now we have our data repository— but how do we access this repository in the Activity and Service?

Hilt implementation for dependency injection 🔪

Android Jetpack includes Hilt as a dependency injection framework, which we can use to access the repository from the Activity and Service (and ViewModels, Fragments, or wherever else you need it).

Читайте также:  Теми для android h 264

You may have notice the @Inject annotation in the above LocationRepository.kt . This tells Hilt that we want to make this component available in other classes.

We also need to annotate the LocationApplication.kt class to allow Hilt to manage the application:

…and define a DataModule.kt class that indicates that we want a single, application-wide database to be created (hence the @InstallIn(SingletonComponent::class) and @Singleton annotations):

Now, we can configure the Service to store locations in the repository and Activity to observe updates.

Service

In the Service, we inject the repository using Hilt by annotating the class with @AndroidEntryPoint and the repository with @Inject . Then, when we get the new location from Android in onLocationResult() , we can update the repository with the new location:

Note that we use the KTX lifecycle extension lifecycleScope to launch the Kotlin coroutine to ensure the coroutine is canceled if the Service is shut down. To use the lifecycleScope , we need our ForegroundOnlyLocationService to extend a LifecycleService instead of a normal Service .

We also use a Kotlin extension function toLocation() to convert from the system android.location.Location object to our own com.example.android.whileinuselocation.model.Location object, which we already defined earlier in this article.

Activity

In the Activity, we again inject the repository using Hilt by annotating the class with @AndroidEntryPoint and the repository with @Inject . Then, when the activity is starting we observe changes to the database by calling repository.getLocations() , which returns our Flow
> , and then calling flowWithLifecycle() :

Now, each time we insert a location in our database in the Service, the onEach() function will be called by Room with the new result of repository.getLocations() . In this example, we simply update a TextView with the new latitude and longitude within the logResultsToScreen() function.

Note that the above does NOT use LiveData — as this article describes, Flow.flowWithLifecycle() is the canonical substitution for LiveData in Kotlin Android apps. The coroutine will be scoped to the Activity lifecycle and will only execute if the Activity is at least in the STARTED state.

We can also remove any reference to BroadcastReceiver in the Activity — because we don’t need it anymore! We’re now using Room + Flow in place of the LocalBroadcastManager !

Note that we could also use the same architecture within Fragments or ViewModels as well. In fact, this article explains how you can replace LiveData with Flow entirely for Kotlin apps!

Gradle configuration 🔧

No code example would be complete without the configuration needed in build.gradle to get this to build with Kotlin Flow, Room, and Hilt included as new dependencies.

So, here are the changes needed for the root build.gradle :

…and the application build.gradle :

Above are the library versions I used when implementing the example, but please check when implementing yourself — there are probably new versions by now.

Putting it all together

Here’s a screen capture of the above code in action — you can see how the Service inserts new locations into Room, and the Activity observes them via Kotlin Flow!

Closing thoughts

That’s it! You now have a fully working example of a modern location-aware architecture for foreground Services in Android using Room and Kotlin Flow, with Hilt injecting the needed dependencies! Go Android Jetpack! 🚀

You can find the above as a working project at https://github.com/barbeau/while-in-use-location in the room branch in the complete folder. If you want to see the Git diff with the code changes from the original Google example, click here.

I plan to use this design when updating apps that I maintain (including GPSTest and OneBusAway). The next TODO on my list is figuring out how to handle more complex classes with nested arrays and objects like GnssAntennaInfo and GnssMeasurementEvent. Do you have any suggestions on how to handle them? Please let me know in the comments below.

This is also my first time working with some of these Jetpack components, so if I got something wrong or if you know of a better way to do it, let me know!

If your app doesn’t currently include a database, and you’re concerned with the added overhead, I’d suggest checking out my article on using Kotlin callbackFlow instead of Room!

Источник

Оцените статью