Iphone your account has been disabled

Question: Q: Your account has been disabled in the App Store and iTunes

I am using my newly purchased iPhone 13 Pro Max since last Thursday but Friday morning when i am going to update my apps from App Store it shows an error message «Your account has been disabled in the App Store and iTunes»

How can i enable my ID to use it? as i have many purchased apps along with itunes credit balance also.

So I want my ID to enable to use it smoothly.

What should i do to make it happen?

Thanks in Advance.

iPhone 13 Pro Max, iOS 15

Posted on Nov 21, 2021 10:58 PM

If you see a message that says «Your account has been disabled in the App Store and iTunes», or «You cannot login because your account has been locked» (it points to the same document), click here and read what to do ➞ https://support.apple.com/HT208856

Posted on Nov 22, 2021 6:39 AM

All replies

Loading page content

Page content loaded

Welcome to Apple Community Support!

Ok for this issue…when you are receiving this error, it’s usually because either

  1. You have disputed a charge with your bank that came from Apple (your account) and in turn it disables your account.
  2. Someone reported unauthorized charges to Apple that were found on your account.

You will need to contact Apple to see if they can enable the account. Please remember that anytime you see a charge from Apple that you do not recognize, to contact them first before the bank. Making disputes with the bank can lead up to your account being permanently disabled.

This is not an issue that you can resolve on your own.

You need to call 1-800-My-APPLE to resolve your issue.

Источник

Как исправить: Ваша учетная запись была отключена в App Store и iTunes

Наши гаджеты призваны сделать нашу жизнь проще. Но когда они не работают должным образом, это может быть моментом разочарования и раздражения. Одним из таких случаев является то, что мы получаем сообщение «Ваша учетная запись отключена в магазине приложений и iTunes». Когда мы пытаемся войти на iOS, запускаем устройства Apple, включая iPhone и iPad.

Эта проблема более проблематична в системах Apple, поскольку, если у нас нет работающего Apple ID, мы не сможем выполнить необходимые операции. Это так же, как вы владеете красивым особняком и заперты в нем без ключа в тоскливую ночь. Итак, здесь мы поделимся, как исправить отключенный Apple ID в App Store и iTunes.

Что означает отключение вашей учетной записи в магазине приложений и iTunes?

Предположим, вы собирались совершить покупку с помощью учетной записи Apple Pay и обнаружили, что ваша учетная запись в магазине приложений отключена. Это означает, что вы не собираетесь выполнять многие важные задачи и использовать такие службы, как загрузка файлов, обновление приложений, использование приложений, для которых требуется разрешение с помощью идентификатора, таких как Facetime, iCloud и т. Д.

Итак, что это значит, что ваша учетная запись была отключена в App Store и iTunes, и как это исправить? Прежде чем мы остановимся на этом, давайте обсудим причину, по которой это могло произойти.

Причины отключения учетной записи в App Store и iTunes

Причин приостановки вашей учетной записи в App Store и iTunes вашего устройства Apple может быть несколько. Некоторые основные и наиболее часто вызывающие проблемы следующие:

  • Вы не использовали свою учетную запись Apple в течение длительного периода времени.
  • Вы неоднократно предпринимали неудачные попытки войти в свою учетную запись с учетными данными, такими как ID и пароли
  • Проблемы с выставлением счетов включают неоплаченные заказы в iTunes или App Store, просроченные подписки через эти приложения и т. Д.
  • Возможно, кто-то попытался взломать вашу учетную запись, и Apple приостановила вход в систему, чтобы защитить вашу конфиденциальность и учетные данные.
  • Нерешенный спор по вашей кредитной карте.

Горячая проблема, чтобы исправить Вашу учетную запись была отключена в App Store и iTunes проблема?

Итак, что вы должны делать, когда вы получаете, ваш Apple ID был отключен в App Store и iTunes, сообщение? К счастью, есть несколько способов, с помощью которых вы можете решить проблему и восстановить свои аккаунты в App Store и iTunes. Тогда вы можете войти и выполнить свою работу без каких-либо проблем.

Вот методы, которые вы можете использовать для решения проблемы.

Подождите 24 часа

Причиной невозможности входа в учетную запись может быть то, что, возможно, вы ввели неправильные имя пользователя и пароль несколько раз. Если это так, то функция безопасности Apple заключается в том, что вы не можете попробовать этот процесс в течение следующих 24 часов. Единственное решение, в этом случае, это дождаться истечения 24 часов. Тогда вы сможете войти снова.

Читайте также:  Xiaomi redmi note 10 pro сравнение с iphone

Используйте метод Apple IForgot

Одним из методов, который работает в большинстве случаев, является использование следующих шагов для разблокировки вашего Apple ID.

Перейти на официальный сайт iForgot с Apple.com

Введите свой Apple ID и нажмите кнопку «Продолжить».

Здесь вам зададут несколько вопросов. Это для проверки личности человека, который пытается восстановить идентификатор. Этот список вопросов содержит сведения о вашей личной информации, такие как идентификатор электронной почты, номер мобильного телефона и тому подобное, которые являются уникальными и конкретными.

Когда вы пройдете через вышеуказанный шаг. Вам будет предоставлен список инструкций. Этим вы можете следовать, чтобы восстановить заблокированный Apple ID.

Сбросить ваш пароль

Если вышеперечисленные процессы не работают, лучший способ действий, который вы можете предпринять, — это ввести новый пароль для вашего Apple ID, после того, как вы сможете легко его запомнить и вспомнить. Чтобы сделать это, однако, вам придется пройти долгий процесс, но с инструкциями, подробно изложенными людьми в официальном Apple, веб-сайт Честного ЗНАКа сделает это кусок пирога. Важно помнить, что вы должны следовать шагам в последовательности и быть осторожными с этим.

Убедитесь, что вы используете доверенное устройство и у вас есть активный номер мобильного телефона для сброса пароля. Убедитесь, что доступ к новым учетным данным не нарушен, и вы являетесь единственным лицом, обладающим этой информацией. Для сброса пароля Apple ID все, что вам нужно, это использовать устройство Apple, такое как Mac, iPod Touch, iPad или iPhone.

В зависимости от состояния двухфакторной аутентификации, т. Е. Включена ли она или отключена, или вы используете ключ восстановления, этапы процедуры могут отличаться.

После завершения процесса сброса выполните следующие действия:

Использование устройства ios: перейдите на Настройки> Ваше имя> iTunes и App Store> Выйти

После этого снова войдите в систему с новым паролем, который вы недавно создали на своем Apple ID.

На Mac: перейдите к Магазин приложений> Выйти> и перейдите в iTunes> Выйти, Затем снова спеть на платформах с новыми учетными данными.

Проверьте настройки ограничения

Это еще один простой способ проверить ограничения на вашем телефоне или другом устройстве Apple. Это делается для того, чтобы проверить, включены ли ограничения вашего устройства Apple. Если опция покупок в приложении отключена, это может быть причиной отказа в доступе.

Чтобы узнать это, выполните следующие шаги.

На вашем iPhone:

Настройки> Общие> Ограничения> Введите пароль ограничения.

Обратитесь в службу поддержки Apple

Если перечисленные выше методы не работают для вас. В крайнем случае, обратитесь в отдел обслуживания клиентов, чтобы найти решение проблемы доступа к Apple ID. Это позволит вам подробно объяснить вашу проблему, а техническая поддержка поможет вам найти решение.

Вот как вы можете связаться со службой поддержки:

  1. Перейти на сайт поддержки Apple
  2. Выберите «Apple ID»
  3. Выберите опцию «Отключенный Apple ID».

Установите звонок с сотрудником службы поддержки. Если вы не уверены в прямом контакте, вы можете связаться с ним через онлайн-чат или по электронной почте.

Вы также можете обратиться в службу поддержки iTunes.

  1. Для этого вам придется перейти в раздел iTunes поддержки Apple веб-сайт Честного ЗНАКа.
  2. Выберите свой регион или страну, и вы будете перенаправлены на региональную страницу поддержки iTunes.
  3. Прокрутите вниз, пока не найдете «Обратиться в службу поддержки Apple»
  4. Нажмите «iTunes Store: покупка музыки, фильмов, приложений и книг».
  5. Выберите «Управление аккаунтом».
  6. Выберите «Учетная запись отключена в App Store и оповещении iTunes Store».
  7. Расписание прямого звонка с обслуживающим персоналом.

Какой бы ни была причина, если ваши аккаунты в App Store или iTunes отключены, и вы не можете получить доступ, вышеупомянутые методы являются единственными законными способами восстановления вашего доступа. Мы надеемся, что эта статья поможет вам найти решение для вашей учетной записи, было отключено в магазине приложений и проблема iTunes.

Источник

Question: Q: My apple id has been disabled

hello! my name is hamedmiri and my apple id has been disabled. please help me.

Posted on Sep 16, 2017 5:53 AM

Posted on Sep 16, 2017 6:13 AM

Helpful answers

You might not have used your Apple ID in a long time. And you probably won’t see anything beforehand alerting you on your iPhone, iPad, or Mac. But every time you try to log in, it doesn’t accept the information. Your Apple ID is disabled.

Just try to login in your pc or go to the apple websit and reset your AppleID password and than try to login from your device with your new password. This may be due to more number of attempt in sign in and not using ur AppleID for long time

You enter your Apple ID and password, click Sign In, and it doesn’t work. One of the alerts listed below may appear when you try to use certain Apple services that require an Apple ID. These messages inform you that your Apple ID is disabled.

And if you tried to access your Apple ID too many times with the wrong password, your account is automatically locked for a period of time. Even if you remember the correct password! Once Apple identifies a problem with your Apple ID and disables it, you can’t log in. It’s as simple AND as frustrating as that!

Known Apple ID alerts include

  1. “This Apple ID has been disabled for security reasons.”
  2. “Too many attempted sign-ins.”
  3. “Your Apple ID has been disabled”
  4. “You can’t sign in because your account has been disabled for security reasons.”
  5. “This Apple ID has been locked for security reasons.”
  6. “Please contact iTunes support to complete this transaction»
Читайте также:  Почему айфон вообще не включается

The usual suspects for a disabled Apple ID are entering the wrong password too many times in a row or not having used an Apple ID for a long time. And usually, when your Apple ID is disabled it’s not someone trying to hack your account, but rather you get yourself locked out because of a forgotten password. Yes, we’re human and yup, we are error-prone.

Additionally, Apple periodically changes the rules and requirements for Apple IDs, passwords, security questions, and verification steps. So if you haven’t updated your Apple ID setting to meet these needs, Apple occasionally disables these accounts until you log in and update all your information.

If you have an outstanding (unpaid) charge or any disputed charges on Apple’s iTunes or App Store, Apple might disable your ID and purchase priveledges until you pay the charge . Unpaid charges are often due to credit or debit card expiration, so check that your card information is up-to-date. You may need to call Apple’s iTunes Support Team directly to find out if there is an unpaid charge on your iTunes account. Once paid, Apple restores app purchasing again.

  • Try logging in to your account via a web browser
  • Check your App Store and iTunes account for unpaid charges AND pay them
  • Wait for at least 8 hours for your Apple ID to start functioning again
  • Check that your iDevice’s Restrictions are OFF
  • Reset password on Apple’s password site, then log out & back into iCloud
  • Login to iforgot to authenticate your ID with your email or by answering security questions
  • Contact Apple support if nothing else works

Recent Dispute with Apple Charges?

Your Apple ID might just be locked because months ago you disputed Apple charges on your credit card. When you dispute an Apple charge, Apple often temporarily closes your account until you call in and resolve the charging issue. Apple takes security very seriously. When Apple suspects your account has been hacked, it suspends it. So this is added protection just in case your credit card is being used by someone not authorized.

Often this message (“Apple ID has been disabled”) means that you have a billing issue–usually an unpaid iTunes or App Store order. If you can still access your account information, check your billing information and update your payment method and any other settings. If you cannot access your account, contact Apple Support and take a look at your billing and payment information with them. Clear up anything outstanding.

Entered Password Too Many Times?

When you try incorrect passwords too many times, your Apple ID automatically locks to protect your security. Consequently, you can’t sign in to any Apple services that use your Apple ID, like iCloud, iTunes, the App Store, Apple Music, etc. Once you verify your identity with Apple, your account unlocks. Go to iforgot. apple. com and unlock your account with your existing password or reset your password. See the section Reset Password for the details on how to do this.

Log in Via a Browser

Try logging into your iTunes or iCloud account from Safari, Chrome, or another browser, preferably on a Mac or computer versus an iDevice. Getting this particular error message usually means Apple needs to perform a security check on your account. Alternatively, wait at least 8 hours and try again–this fix works in cases when you made multiple unsuccessful attempts by entering an incorrect password too many times.

Check Your Restrictions

Look and see if you set-up Restrictions on your iDevice for times when other folks are using your device, like your kids, grandparents, family members or friends, check those restrictions off. We often use restrictions on our iPhones and iPads to disable in-app purchases so that our children and any others using our iDevices aren’t allowed to make purchases on our accounts. Go to Settings > General > Restrictions and verify this setting is “Off.” If Restrictions are enabled, you’ll need your restrictions passcode to disable this feature. Your restrictions passcode is not the same as your Apple ID password–it’s a four digit passcode you created when first enabling restrictions. If you’ve forgotten your Restrictions Passcode, check out our article on setting up iDevices into Kids Mode that outlines the steps to address this issue.

Reset Password and Log Out of iTunes or iCloud

First, reset your password by visiting Apple’s support site for Apple ID passwords. If you’re able to reset your password, then try logging out and back in of iTunes or iCloud on your iDevice. To log out of your iTunes account on your iPhone or other iDevices, Tap on your Apple ID in Settings > Apple ID Profile . Scroll Down and Sign Out and then log back in to see if that refreshes your Apple ID account. There’s also alink here to Apple’s iForgot site if you’re having trouble with knowing your Apple ID and password.

Читайте также:  Айфон команды при зарядке говорит

Visit Apple’s Support Sites

Go to Find Apple ID to unlock and reset your account. This process requires you to either authenticate your ID by email or answer the security question(s) provided when you created your Apple ID. This recovery process should restore your account in a jiffy. Please note that if you are an iCloud user, enter your full iCloud email address ( username@icloud.com .) If your security questions do not work, or you don’t know the answers anymore and you do not have a verified rescue email setup that’s different from your locked iCloud email account, you cannot prove your identity using the web interface. You need to contact Apple supportdirectly to get help with unlocking the account. If your issue is a forgotten password, visit Apple iForgot to recover your password. iForgot walks you through the steps to reset a forgotten password, unlock your account, and recover an Apple ID. Be aware that after multiple unsuccessful attempts to unlock your account, your Apple ID will remain locked. And you need to wait at least a day try again.

For iFolks Using Two-Step Verification

If you use two-step verification, you need to use BOTH your recovery key and one of your trusted iDevices . And if you use two–factor authentication, you need your trusted device OR your trusted phone number to unlock your Apple ID.

If You Lost Your Recovery Key

As long as you remember your Apple ID password and still have access to one of your trusted devices, you can sign in and create a new Recovery Key. Go to your Apple ID account page. Sign in with your password and trusted device. In the Security section, click Edit > Replace Lost Key. Keep your new Recovery Key in a safe place. Your old Recovery Key won’t work anymore, and you can’t use it to reset your password or access your account.

For Alert “Your Apple ID has been disabled.”

For iFolks seeing the message “Your Apple ID has been disabled,” performing the suggested reset for your Apple ID may not work. Usually, you still access all of your Apple accounts without problems. But you may not be able to purchase or update your Apps. Receiving this alert means that your account is under investigation by Apple due to some of the more serious security concerns. You need to contact Apple support straight away. Resolving this issue often takes several days for Apple. So prepare for patience! Here’s the step how to fix, first Contact Apple for support and service. Find your country’s Apple Customer Service, call the appropriate phone number and talk directly to an Apple Account Service Team Member. Let them know you need to enable your Apple ID Account. Enabling your account should only take a few minutes as long answer all their questions verifying your account and identity. For further information on a related issue, read this article: How to Prevent iTunes Credit Card Fraud.

Step by Step to Resolve Apple ID Disabled Alerts

  1. From any browser, go to Apple Support
  2. From the product, menu choose iTunes & Apple Music or Apple ID
    1. For iTunes & Apple Music
      1. Click iTunes Store
      2. Select Account Management
      3. Click “Apple ID has been disabled for security reasons” alert
    2. For Apple ID

      Disabled Apple ID

  3. When you see How would you like to get help?” click Talk to Apple Support Now or Schedule a Call
  4. Enter your name, email, phone number, and Apple ID (if known) and click Continue
    1. If you again see Talk to Apple Support Now on screen, click it
    2. Provide your phone number, and Apple Support calls you

When you speak to Apple, ask them to transfer you to the iTunes Account Security team as your account is disabled. You need to answer your security questions, and then Apple Support Team Member should submit a ticket to the iTunes Support to fix it.

If You Do NOT Know or Forgot Your Apple ID

Check and see if you are signed into your account on one of your iDevices

iPhones, iPads, and iDevices use Apple IDs for these services

  1. Tap Settings > App & iTunes Store
  2. Go to Settings > iCloud
  3. Tap Settings > Messages > Send & Receive
  4. Go to Settings > FaceTime
  5. Tap Settings > Mail

Check and see if you are signed into your account from your Mac computer

Macs use Apple IDs for these services

  1. Select Apple menu > System Preferences > iCloud
  2. Open Mail, then select Mail > Preferences > Accounts
  3. Select Calendar, then select Calendar > Preferences > Accounts
  4. Open FaceTime, then select FaceTime > Preferences > Settings
  5. Choose Messages, then select Messages > Preferences > Accounts

See if you previously bought something in the iTunes Store. If so, check which account was used to purchase it.

To Check Apple ID via iTunes

  1. Open iTunes
  2. Click one of your purchases. Find your purchases under My Music or Playlists
  3. Choose Edit > Get Info
  4. Click the File tab
  5. The ‘purchased by’ shows the Apple ID that was used to buy the item

Источник

Оцените статью