- Если вам не удается подключиться к App Store, iTunes Store или другим сервисам Apple
- Проверьте страницу состояния системы
- Убедитесь, что устройство подключено к Интернету
- Обновление программного обеспечения
- Проверьте дату и время
- Если подключиться все же не удается
- Если на экране появилось другое сообщение о подключении
- Связанные темы
- Use iTunes to sync your iPhone, iPad, or iPod with your computer
- What you can sync with iTunes
- Sync or remove content using iTunes
- Sync your content using Wi-Fi
- iTunes
- iTunes is going places.
- iTunes
- Download the latest version for Windows.
- iTunes
- Download the latest version from the Microsoft Store.
- iTunes is going places.
- Music, TV, and podcasts
- Presenting Apple Music on Mac.
- Apple TV. Premiering on Mac.
- Listen up. Podcasts on Mac.
- iTunes Support can help answer your questions
- Looking for a previous version of iTunes?
- If you can’t install or update iTunes for Windows
- Make sure that you’re logged in to your computer as an administrator
- Install the latest Microsoft Windows updates
- Download the latest supported version of iTunes for your PC
- Repair iTunes
- Remove components left from a previous installation
- Disable conflicting software
- Restart your computer
- Get more help
Если вам не удается подключиться к App Store, iTunes Store или другим сервисам Apple
Узнайте, что делать, если на экране вашего устройства появилось сообщение «Не удается подключиться». Эти действия также могут помочь, если приложение ничего не загружает или прекращает работу во время загрузки контента.
Попробуйте совершить следующие действия, если вам не удается подключиться ни к одному из этих приложений или служб:
- App Store
- iTunes Store
- Game Center
- Приложение Apple Books
- Приложение Apple Music
- Apple Fitness+
- Приложение Apple TV
- Приложение Apple News
Проверьте страницу состояния системы
Проверьте страницу состояния системы Apple, чтобы узнать о возможных перебоях в работе сервисов в вашей стране или регионе.
Убедитесь, что устройство подключено к Интернету
Для этого попробуйте подключиться к любому веб-сайту с помощью любого интернет-браузера. Если ничего не загрузится, воспользуйтесь другим устройством в той же сети, чтобы проверить, сможет ли оно подключиться к какому-нибудь веб-сайту. Если доступ к Интернету отсутствует и на других устройствах, выключите и снова включите маршрутизатор Wi-Fi, чтобы сбросить его. Если подключиться к сети Wi-Fi по-прежнему не удается, обратитесь за помощью к своему интернет-провайдеру. Если к Интернету не подключилось только первое устройство, получите помощь с подключением к сети Wi-Fi на вашем устройстве iPhone, iPad или iPod touch, Apple Watch, Apple TV или на компьютере Mac.
Если вы используете сотовую сеть для подключения к Интернету на устройстве iPhone или iPad, убедитесь, что у вас включена передача данных для используемого вами приложения. Для этого откройте приложение «Настройки», нажмите «Сотовые данные» и затем включите передачу данных по сотовой сети.
Обновление программного обеспечения
Обновите iOS или iPadOS, macOS, tvOS, watchOS или программное обеспечение для вашего устройства стороннего производителя до последней версии. После чего попробуйте подключиться снова.
Проверьте дату и время
Убедитесь, что дата и время, установленные на вашем устройстве, соответствуют вашему часовому поясу.
На устройстве iPhone, iPad или iPod touch: откройте приложение «Настройки». Перейдите в раздел «Основные» и затем выберите пункт «Дата и время». Получите помощь с настройкой даты и времени.
На компьютере Mac: перейдите в раздел «Системные настройки», затем выберите пункт «Дата и время».
На устройстве Apple TV: перейдите в раздел «Настройки» > «Основные» > «Дата и время».
Если дата и время отображаются неверно, обновите их или включите параметр для автоматического определения даты и времени.
Если подключиться все же не удается
Если вы испробовали все перечисленные выше действия, а подключиться по-прежнему не удается, обратитесь в службу поддержки Apple.
Если на экране появилось другое сообщение о подключении
Совершите перечисленные выше действия, если на экране устройства появилось одно из этих сообщений об ошибке:
- «Не удается подключиться к iTunes Store. Произошла неизвестная ошибка.»
- «Не удалось выполнить запрос iTunes Store. iTunes Store временно недоступен. Повторите попытку позже.»
- «Не удалось подключиться к iTunes Store. Убедитесь, что Ваше сетевое соединение активно, и повторите попытку.»
- «Не удалось выполнить запрос iTunes Store. Невозможно установить это сетевое соединение. Произошла ошибка в iTunes Store. Повторите попытку позже.».
Связанные темы
- Если ваше устройство подключено к сети, но вам не удается загрузить контент, измените пароль идентификатора Apple ID. Возможно, вам придется выйти из системы и войти в нее снова. При появлении запроса на подтверждение вашей платежной информации убедитесь, что указанные реквизиты совпадают с реквизитами, предоставленными вашим финансовым учреждением.
- Если ваше устройство подключено к сети, но вам не удается загрузить или обновить приложения, приостановите и снова запустите загрузку приложения или перезапустите ваше устройство.
- Узнайте, какие действия можно предпринять, если у вас также появляются всплывающие окна в браузере Safari на компьютере Mac.
- Узнайте, что делать, если на вашем компьютере появилась ошибка -45054.
- С помощью программы iTunes для Windows проверьте, включено ли у вас стороннее программное обеспечение безопасности или брандмауэр Windows.
Доступность и функции магазина могут различаться в зависимости от страны или региона. Узнайте больше о функциях, доступных в вашей стране или регионе.
Информация о продуктах, произведенных не компанией Apple, или о независимых веб-сайтах, неподконтрольных и не тестируемых компанией Apple, не носит рекомендательного или одобрительного характера. Компания Apple не несет никакой ответственности за выбор, функциональность и использование веб-сайтов или продукции сторонних производителей. Компания Apple также не несет ответственности за точность или достоверность данных, размещенных на веб-сайтах сторонних производителей. Обратитесь к поставщику за дополнительной информацией.
Источник
Use iTunes to sync your iPhone, iPad, or iPod with your computer
Learn how to sync music, movies, and more using iTunes on your Mac or PC.
If you’re using macOS Mojave or earlier or a Windows PC, use iTunes to sync content to your devices. Before you use iTunes to sync content to your iOS or iPadOS device, consider using iCloud, Apple Music, or similar services to keep content from your Mac or PC in the cloud. This way, you can access your music, photos, and more on your devices when you aren’t near your computer. Learn more about using Apple Music or iCloud Photos instead of iTunes.
If you use iCloud or other services like Apple Music to keep your content up-to-date across all of your devices, some syncing features through iTunes might be turned off.
What you can sync with iTunes
- Albums, songs, playlists, movies, TV shows, podcasts, and audiobooks.
- Photos and videos.
- Contacts and calendars.
iTunes features might vary by country or region.
Sync or remove content using iTunes
- Open iTunes and connect your device to your computer with a USB cable.
- Click the device icon in the upper-left corner of the iTunes window. Learn what to do if you don’t see the icon.
- From the list under Settings on the left side of the iTunes window, click the type of content that you want to sync or remove. * To turn syncing on for a content type, select the checkbox next to Sync.
- Select the checkbox next to each item that you want to sync.
- Click the Apply button in the lower-right corner of the window. If syncing doesn’t start automatically, click the Sync button.
* You can only sync your device with one iTunes library at a time. If you see a message that your device is synced with another iTunes library, your device was previously connected to another computer. If you click «Erase and Sync» in that message, all content of the selected type on your device will be erased and replaced with content from this computer.
Sync your content using Wi-Fi
After you set up syncing with iTunes using USB, you can set up iTunes to sync to your device with Wi-Fi instead of USB.
- Connect your device to your computer with a USB cable, then open iTunes and select your device. Learn what to do if your device doesn’t appear on your computer.
- Click Summary on the left side of the iTunes window.
- Select «Sync with this [device] over Wi-Fi.»
- Click Apply.
When the computer and the device are on the same Wi-Fi network, the device appears in iTunes. The device syncs automatically whenever it’s plugged in to power and iTunes is open on the computer.
Источник
iTunes
iTunes is going places.
Download macOS Catalina for an all‑new entertainment experience. Your music, TV shows, movies, podcasts, and audiobooks will transfer automatically to the Apple Music, Apple TV, Apple Podcasts, and Apple Books apps where you’ll still have access to your favorite iTunes features, including purchases, rentals, and imports.
You can always download iTunes 12.8 for previous versions of macOS,
as well as the iTunes application for Windows.
iTunes 12.8 System Requirements
- Mac computer with an Intel processor
- To play 720p HD video, an iTunes LP, or iTunes Extras, a 2.0GHz Intel Core 2 Duo or faster processor is required
- To play 1080p HD video, a 2.4GHz Intel Core 2 Duo or faster processor and 2GB of RAM is required
- Screen resolution of 1024×768 or greater; 1280×800 or greater is required to play an iTunes LP or iTunes Extras
- Internet connection to use Apple Music, the iTunes Store, and iTunes Extras
- Apple combo drive or SuperDrive to create audio, MP3, or backup CDs; some non-Apple CD-RW recorders may also work. Songs from the Apple Music catalog cannot be burned to a CD.
- OS X version 10.10.5 or later
- 400MB of available disk space
- Apple Music, iTunes Store, and iTunes Match availability may vary by country
- Apple Music trial requires sign-up and is available for new subscribers only. Plan automatically renews after trial.
iTunes
Download the latest version for Windows.
The latest entertainment apps now come installed with macOS Catalina. Upgrade today to get your favorite music, movies, TV shows, and podcasts. You can join Apple Music and stream — or download and play offline — over 75 million songs, ad‑free.
Looking for Windows 32-bit?
iTunes
Download the latest version from the Microsoft Store.
iTunes for Windows
Windows System Requirements
- PC with a 1GHz Intel or AMD processor with support for SSE2 and 512MB of RAM
- To play standard-definition video from the iTunes Store, an Intel Pentium D or faster processor, 512MB of RAM, and a DirectX 9.0–compatible video card is required
- To play 720p HD video, an iTunes LP, or iTunes Extras, a 2.0GHz Intel Core 2 Duo or faster processor, 1GB of RAM, and an Intel GMA X3000, ATI Radeon X1300, or NVIDIA GeForce 6150 or better is required
- To play 1080p HD video, a 2.4GHz Intel Core 2 Duo or faster processor, 2GB of RAM, and an Intel GMA X4500HD, ATI Radeon HD 2400, or NVIDIA GeForce 8300 GS or better is required
- Screen resolution of 1024×768 or greater; 1280×800 or greater is required to play an iTunes LP or iTunes Extras
- 16-bit sound card and speakers
- Internet connection to use Apple Music, the iTunes Store, and iTunes Extras
- iTunes-compatible CD or DVD recorder to create audio CDs, MP3 CDs, or backup CDs or DVDs. Songs from the Apple Music catalog cannot be burned to a CD.
- Windows 10
- 64-bit editions of Windows require the iTunes 64-bit installer
- 400MB of available disk space
- Some third-party visualizers may no longer be compatible with this version of iTunes. Please contact the developer for an updated visualizer that is compatible with iTunes 12.1 or later.
- Apple Music, iTunes Store, and iTunes Match availability may vary by country
- Apple Music trial requires sign-up and is available for new subscribers only. Plan automatically renews after trial.
Looking for other versions?
macOS Windows Microsoft Store
iTunes is going places.
Visit the iTunes Store on iOS to buy and download your favorite songs, TV shows, movies, and podcasts. You can also download macOS Catalina for an all-new entertainment experience on desktop. Your library will transfer automatically to the new Apple Music app, Apple TV, and Apple Podcasts. And you’ll still have access to your favorite iTunes features, including your previous iTunes Store purchases, rentals, and imports and the ability to easily manage your library.
Music, TV, and podcasts
take center stage.
iTunes forever changed the way people experienced music, movies, TV shows, and podcasts. It all changes again with three all-new, dedicated apps — Apple Music, Apple TV, and Apple Podcasts — each designed from the ground up to be the best way to enjoy entertainment on your Mac. And rest assured; everything you had in your iTunes library is still accessible in each app. iCloud seamlessly syncs everything across your devices — or you can back up, restore, and sync by connecting the device directly to your Mac.
Presenting Apple Music on Mac.
The new Apple Music app is the ultimate music streaming experience on Mac. 1 Explore a library of over 75 million songs, discover new artists and tracks, find the perfect playlist, download and listen offline, or enjoy all the music you’ve collected over the years. And find it all in your music library on all your devices.
Apple TV. Premiering on Mac.
The Apple TV app for Mac is the new home for all your favorite movies, shows, premium channels, and Apple TV+. Watch everything directly in the app or enjoy it offline, and discover the best of what’s on in the Watch Now tab. You can even pick up where you left off on any screen, across all your devices. And for the first time, 4K 2 and Dolby Atmos 3 -supported movies are available on Mac.
Listen up. Podcasts on Mac.
More than 700,000 of the best entertainment, comedy, news, and sports shows are now available on your Mac with Apple Podcasts. Search for podcasts by title, topic, guest, host, content, and more. Subscribe and be notified as soon as new episodes become available. And in the Listen Now tab, you can easily pick up where you left off across all your devices.
iTunes Support can help answer your questions
Get help with syncing, updating to a more recent version of iTunes, or with an iTunes Store purchase — and much more.
Looking for a previous version of iTunes?
Download earlier versions of iTunes to work with compatible operating systems and hardware.
Источник
If you can’t install or update iTunes for Windows
Learn what to do if you can’t install or update iTunes on your Windows PC.
If you downloaded a version of iTunes from Apple’s website, use the steps in this article.
If you have Windows 10, you can also get iTunes from the Microsoft Store. If you have trouble installing iTunes from Apple’s website, download iTunes from the Microsoft Store. If you can’t download or update iTunes from the Microsoft Store, contact Microsoft for help.
If you can’t install iTunes on your Windows PC from Apple’s website, or if you see «error 2» or «Apple Application Support was not found» after you install the software, follow the steps below in order.
Make sure that you’re logged in to your computer as an administrator
If you’re not sure if you have an administrator account, learn how to log on as an administrator.
You can also refer to your computer’s help system, contact your IT department, or visit support.microsoft.com for more help.
Install the latest Microsoft Windows updates
To download the latest updates, visit the Microsoft Windows Update website.
iTunes for Windows requires Windows 7 or later, with the latest Service Pack installed. If you can’t install the updates, refer to your computer’s help system, contact your IT department, or visit support.microsoft.com for more help.
Download the latest supported version of iTunes for your PC
Download iTunes from Apple’s website, then click Download to download the iTunes installer. When prompted, click Save (instead of Run).
If you have Windows 10, you can get the latest version of iTunes from the Microsoft Store. If you get iTunes from the Microsoft Store, you shouldn’t need to follow the rest of the steps in this article. If you downloaded iTunes from Apple’s website, continue below.
Repair iTunes
Right-click the installer that you downloaded in step 3—it will be labeled iTunesSetup or iTunes6464Setup—and choose «Run as administrator.»
If you’ve previously installed iTunes, the installer will prompt you to repair the software.
After the repair is complete, restart your computer and try launching iTunes.
Remove components left from a previous installation
If iTunes fails to install or repair, it might be necessary to remove components left from a previous installation of iTunes and then reinstall.
Songs that you bought from the iTunes Store or imported from CDs are saved in your My Music folder by default. Deleting iTunes won’t delete your music.
Disable conflicting software
Some background processes can cause issues that prevent applications like iTunes from installing.
If you installed security software and are having issues installing iTunes for Windows, you might need to disable or uninstall security software to resolve the issues.
Restart your computer
After the restart, try to install iTunes again.
Get more help
If the steps in these articles don’t help you fix the issue, you might be able to find a solution through a search of the Microsoft support website.
Information about products not manufactured by Apple, or independent websites not controlled or tested by Apple, is provided without recommendation or endorsement. Apple assumes no responsibility with regard to the selection, performance, or use of third-party websites or products. Apple makes no representations regarding third-party website accuracy or reliability. Contact the vendor for additional information.
Источник