- Downloading JACK
- Linux
- macOS
- Windows
- JACK Source Code Repository
- JACK2 Git Repository
- Write Access
- JACK1 Git Repository
- Write Access
- Аналоги JACK Audio Connection Kit
- Альтернативы для JACK Audio Connection Kit
- Что в этом списке?
- QjackCtl
- Jack audio connection kit android
- Introduction
- JACK Overview
- Reference
- Porting
- License
Downloading JACK
Linux
- Binaries: please use your distribution’s package manager ( apt-get, yum, synaptic etc.)
- Source tarball: JACK 1.9.19.
macOS
- Intel 64bit Installer: JACK 1.9.19 macOS-intel.
- Universal Installer: JACK 1.9.19 macOS-universal.
- Source tarball: JACK 1.9.19.
For macOS 10.12 or higher.
Nightly builds are available through JACK2 GitHub actions.
Windows
- 32bit installer: JACK 1.9.19 win32.
- 64bit installer: JACK 1.9.19 win64.
- Source tarball: JACK 1.9.19.
For Windows 7 or higher. 64bit builds provide mixed 32/64bit support.
Nightly builds are available through JACK2 GitHub actions.
JACK Source Code Repository
JACK uses Git as its source control system. Our central git repository is hosted by GitHub. We are currently working toward linking the repositories for JACK1 and JACK2 but this work is not complete, so for now the commands to get a copy of the source are a little different depending on which tree/version you want.
JACK2 Git Repository
Those without write access can access the repository with this command:
You can also point a web browser at
to be able to browse current source code and full history with all the usual GitHub goodies.
Write Access
Those who have been granted write access and have supplied a public key can get to the repository with the following command:
JACK1 Git Repository
Those without write access can access the repository with these commands:
You can also point a web browser at
to be able to browse current source code and full history with all the usual GitHub goodies.
Write Access
Those who have been granted write access and have supplied a public key can clone the repository with the following commands:
You must then edit the .git/config file within jack1 so that the submodule entries correctly reference the write-access URL. They should look like this:
Eventually the same setup for the submodules will be required for both JACK2 and JACK1, but this is only the case for JACK1 at this time.
Slate theme maintained by pages-themes This site is open source. Improve this page
Источник
Аналоги JACK Audio Connection Kit
JACK — это профессиональный звуковой сервер-демон, который обеспечивает соединения в реальном времени с малой задержкой для аудио и MIDI-данных между приложениями, реализующий его API.
JACK часто используется с таким интерфейсом, как qjackctl.
Альтернативы для JACK Audio Connection Kit
Android iOS (iPhone / iPad)
Soundflower — это расширение системы Mac OS X, которое позволяет приложениям передавать звук другим .
Soundflower — это расширение системы Mac OS X, которое позволяет приложениям передавать звук в другие приложения. Soundflower прост в использовании, он представляет собой аудио-устройство, позволяя любому приложению со звуками отправлять и получать аудио без какой-либо другой поддержки. Приложение является бесплатным, с открытым исходным кодом и работает на компьютерах Mac Intel и PPC.
Подключите аудио приложения к виртуальным аудио устройством.
VB-Audio CABLE — это аудиодрайвер Windows, работающий как виртуальный аудиокабель. После установки драйвера VB-CABLE новое устройство воспроизведения появится в списке аудиоустройств и может быть установлено в качестве устройства по умолчанию. VB-CABLE может быть установлен устройством по умолчанию, как и любое обычное аудиоустройство. Кнопки «Настроить» и «Свойства» позволяют настроить многоканальные функции и качество звука устройства. Весь сигнал, поступающий на вход CABLE, поступает на выход CABLE. Это упрощает запись аудиопотока с помощью другого приложения.
Virtual audio cable позволяет записать аудиопоток компьютера в реальном времени.
Virtual audio cable позволяет записать аудиопоток компьютера в реальном времени. Программа позволяет использовать несколько приложений одновременно.
Создавайте виртуальные аудиоустройства, чтобы получать звук из приложений.
- Условно бесплатная Mac OS
Хотите легко передавать звук между приложениями на вашем Mac? Создайте виртуальные аудиоустройства, чтобы получать звук из приложений и устройств ввода звука, а затем отправлять его в приложения обработки звука. Loopback дает вам мощную студийную микшерскую плату прямо в вашем компьютере!
PulseAudio — это звуковая система для операционных систем POSIX, что означает, что она является прокси для ваших звуковых приложений.
PulseAudio — это звуковая система для операционных систем POSIX, что означает, что она является прокси для ваших звуковых приложений. Это позволяет вам выполнять расширенные операции с вашими звуковыми данными, когда они проходят между вашим приложением и вашим оборудованием. Такие вещи, как передача звука на другую машину, изменение формата семпла или количества каналов и смешивание нескольких звуков в один, легко достигаются с помощью звукового сервера.
VoiceMeeter может смешивать источники звука, поступающие как с аудиоустройств, так и с аудиоприложений.
VoiceMeeter может смешивать аудиоисточники, поступающие как от аудиоустройств, так и от аудиоприложений.
Хост аудио плагинов.
- Бесплатная Windows Mac OS
Carla является хостом аудио плагинов, с поддержкой различных аудио драйверов и форматов плагинов.
Voicemeeter Banana может смешивать аудиоисточники, поступающие как с аудиоустройств, так и с аудиоприложений.
Voicemeeter Banana может микшировать звук с аудиоустройств, а также с аудио приложений в виде виртуальной звуковой карты. Это расширенная версия Voicemeeter.
Что в этом списке?
В списке находится программы которые можно использовать для замены JACK Audio Connection Kit.
Это аналоги похожие по функционалу на JACK Audio Connection Kit, которые заменяют программу частично или полностью. Этот список содержит 8 замен.
С помощью пользователей мы собираем каталог похожих друг на друга программ, чтобы вы могли подобрать альтернативу и скачать их. На сайте можно скачать популярные программы для Windows, Mac Os, Android и iPhone
Источник
QjackCtl
QjackCtl — удобная C++ / QT графическая оболочка (GUI) для управления звуковым сервером JACK.
JACK (Jack Audio Connection Kit / JACKIT) — звуковй сервер-демон, позволяющий с низкой задержкой соединять между собой так называемые «джэкифицированные» (jackified) приложения, предоставляя возможность передачи аудио и MIDI-данных.
Название «Jack Audio Connection Kit» переводится как «Набор для соединения аудио Джэк» и является рекурсивным акронимом. Создание звукового сервера реального времени JACK стало возможным благодаря появлению звуковой подсистемы ALSA, обеспечивающей возможность обмена между приложениями звуковыми данными с гарантируемой предельно низкой задержкой.
Звуковой сервер JACK доводит низколатентную концепцию ALSA (Advanced Linux Sound Architecture) до логического завершения, позволяя запущенным как его клиенты приложениям обмениваться звуковыми данными с очень низкой задержкой (вплоть до 2мс).
QjackCtl позволяет из удобной графической оболочки запускать/останавливать звуковой сервер JACK работающий в фоновом режиме и запускаемый из командной строки, диагностировать работу сервера, просматривать статистику работы, а также осуществлять визуальное соединение звуковых приложений и коммутацию MIDI-приложений.
QjackCtl автоматически обнаруживает звуковое оборудование и выводит их списком, в котором пользователь задаёт маршрутизацию между портами разных приложений. Поддерживается выполнение пользовательских сценариев, реализован механизм JACK Transport (Коммутатор), позволяющий из одного JACK-клиента (ведущего/master) управлять воспроизведением данных в другом JACK-клинте (ведомом/slave), что позволяет (к примеру) синхронно запускать воспроизведение в драм-машине и MIDI-секвенсере.
QjackCtl позволяет сохранять заданные настройки JACK в «профилях» и переключаться между ними, опционально интегрируется в область уведомлений (системный трей), настройки сохраняет в конфигурационном файле (
/.config/rncbc.org/QjackCtl.conf), можно использовать стандартный файл параметров звукового сервера JACK (
/.jackdrc) или использовать собственный. Управление ориентировано на использование мыши, ведётся подробный лог событий.
Лицензия: GNU General Public License version 2.0 (GPLv2)
Источник
Jack audio connection kit android
JACK Audio Connection Kit for Android
This project is JACK Audio Connection Kit for Android. (See also http://jackaudio.org/)
- Runs on latest android 4.4.2 platform
- Based on latest official JACK2(jack-1.9.9.5)
- Support both ALSA and OpenSLES driver
- Support emulator
Samsung’s Professional Audio SDK was based on JACK and is part of Samsung Mobile SDK. For more information, visit http://developer.samsung.com/samsung-mobile-sdk.
Notice : Source code was retrieved from Samsung’s Open Source Release Center(OSRC). You can find them from ‘MOBILE’ menu -> ‘Mobile Phone’. This repository(KimJeongYeon/jack2_android) only sync latest jack of OSRC, whereas personal development going on KimJeongYeon/jack2.
I will introduce how to build jack for android emulator using partial build way.
- Requirements
- Get full source code of android using repo sync. For more information, please visit HERE.
- ‘alsa-lib’ is required which was available in SM-N9005_KK_Opensource_Update7.zip .
- Required root privilege.
- Download source code
- Download source code from OSRC.
- Search keyword ‘SM-N9005’ then download ‘SM-N9005_KK_Opensource_Update7.zip’ file.
- unzip SM-N9005_KK_Opensource_Update7.zip , then tar -xvzf Platform.tar.gz .
- Copy ‘jack’ and ‘alsa-lib’ directory from vendor/samsung/common/external to
/vendor/samsung/common/external - $ cp -r vendor/samsung/common/external/alsa-lib
/vendor/samsung/common/external - $ cp -r vendor/samsung/common/external/jack
/vendor/samsung/common/external
- $ cp -r vendor/samsung/common/external/alsa-lib
- Optionally, you able to get & build latest source code from git clone https://github.com/jackaudio/jack2.git .
- Download source code from OSRC.
- Build
- Environment setup for android build:
- $ cd
/build - $ source envsetup.sh
- $ lunch aosp_arm-eng
- $ cd
- Build alsa-lib:
- $ cd
/vendor/samsung/common/external/alsa_lib - $ mma
- $ cd
- Build jack:
- $ cd
/vendor/samsung/common/external/jack/android - $ mma
- $ cd
- If build done successfully, binaries placed at ‘
/out/target/product/generic/system’. Also, prebuilt binaries could be find HERE.
- Environment setup for android build:
This project supports emulator which based on OpenSL ES as master driver with sound of course.
Источник
Introduction
JACK is a low-latency audio server, written for any operating system that is reasonably POSIX compliant. It currently exists for Linux, OS X, Solaris, FreeBSD and Windows. It can connect several client applications to an audio device, and allow them to share audio with each other. Clients can run as separate processes like normal applications, or within the JACK server as «plugins».
JACK was designed from the ground up for professional audio work, and its design focuses on two key areas: synchronous execution of all clients, and low latency operation.
JACK Overview
Traditionally it has been hard if not impossible to write audio applications that can share data with each other. In addition, configuring and managing audio interface hardware has often been one of the most complex aspect of writing audio software.
JACK changes all this by providing an API that does several things:
For programmers with experience of several other audio APIs such as PortAudio, Apple’s CoreAudio, Steinberg’s VST and ASIO as well as many others, JACK presents a familiar model: your program provides a «callback» function that will be executed at the right time. Your callback can send and receive data as well as do other signal processing tasks. You are not responsible for managing audio interfaces or threading, and there is no «format negotiation»: all audio data within JACK is represented as 32 bit floating point values.
For those with experiences rooted in the Unix world, JACK presents a somewhat unfamiliar API. Most Unix APIs are based on the read/write model spawned by the «everything is a file» abstraction that Unix is rightly famous for. The problem with this design is that it fails to take the realtime nature of audio interfaces into account, or more precisely, it fails to force application developers to pay sufficient attention to this aspect of their task. In addition, it becomes rather difficult to facilitate inter-application audio routing when different programs are not all running synchronously.
Using JACK within your program is very simple, and typically consists of just:
- calling jack_client_open() to connect to the JACK server.
- registering «ports» to enable data to be moved to and from your application.
- registering a «process callback» which will be called at the right time by the JACK server.
- telling JACK that your application is ready to start processing data.
There is a lot more that you can do with JACK’s interfaces, but for many applications, this is all that is needed. The simple_client.c example demonstrates a complete (simple!) JACK application that just copies the signal arriving at its input port to its output port. Similarly, inprocess.c shows how to write an internal client «plugin» that runs within the JACK server process.
Reference
The JACK programming interfaces are described in several header files. We present them here broken into useful categories to make the API a little clearer:
The full API is described in:
- is the main JACK interface.
- provides interfaces for monitoring the performance of a running JACK server.
- allows loading and unloading JACK internal clients.
- defines a simple API for using lock-free ringbuffers. These are a good way to pass data between threads, when streaming realtime data to slower media, like audio file playback or recording.
- defines a simple transport control mechanism for starting, stopping and repositioning clients. This is described in the JACK Transport Design document.
- defines the main JACK data types.
- functions standardize thread creation for JACK and its clients.
- functions to handle reading and writing of MIDI data to a port
- functions that form the JACK session API
- the API for starting and controlling a JACK server
- the API for managing metadata about objects within JACK (clients and ports)
In addition, the tools directory provides numerous examples of simple JACK clients that nevertheless use the API to do something useful. It includes
- a metronome.
- a recording client that can capture any number of channels from any JACK sources and store them as an audio file.
- command line clients to control the transport mechanism, change the buffer size and more.
- commands to load and unload JACK internal clients.
- tools for checking the status of a running JACK system.
Porting
JACK is designed to be portable to any system supporting the relevant POSIX and ANSI C standards. It currently runs under GNU/Linux, Mac OS X and Berkeley Unix on several different processor architectures. If you want to port JACK to another platform, please read the Porting JACK document.
License
Copyright (C) 2001-2019 by Paul Davis, Stephane Letz, Jack O’Quinn, Torben Hohn, Filipe Coelho and others.
JACK is free software; you can redistribute it and/or modify it under the terms of the GNU GPL and LGPL licenses as published by the Free Software Foundation, http://www.gnu.org. The JACK server uses the GPL, as noted in the source file headers. However, the JACK library is licensed under the LGPL, allowing proprietary programs to link with it and use JACK services. You should have received a copy of these Licenses along with the program; if not, write to the Free Software Foundation, Inc., 59 Temple Place — Suite 330, Boston, MA 02111-1307, USA.
This program is distributed in the hope that it will be useful, but WITHOUT ANY WARRANTY; without even the implied warranty of MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE. See the GNU General Public License for more details.
Источник