Lesson 5 6 an apple

Перевод упражнения 8. Happy English 9. Unit 3 Lessons 5,6 — An apple a day keeps the doctor away

Текст:

a) Physical activity is very important for a healthy lifestyle, and it’s difficult to be fit if you don’t do any. However, it’s always better to do some exercise than none at all. Here are some simple tips for you.
Eat smaller portions
You don’t have to give up all your favourite food, but you’ll have to eat less bread, sugar and fat. Take a smaller plate and put less food on it. But don’t skip meals. It won’t do you any good. Don’t eat less fruit and vegetables. They are always good for you.
Concentrate on your food
Don’t read or watch TV when you eat. Put your knife and fork down and chew your food slowly and carefully. You’ll feel full sooner and won’t eat so much.

Have healthy snacks
Forget about high-fat, high-calorie snacks: cookies, potato chips and soda. Make your own sandwiches with meat and vegetables. Drink water or juice instead of Coke and lemonade. Have an apple instead of a hot dog.
Drink a lot of water
Your body needs a lot of water. Drink at least two litres of water every day. Tea and coffee don’t count!
Don’t eat after 7 p.m.
Have your last meal at least two hours before you go to bed.
b) There are hundreds of adverts for wonder pills and magic drinks-which promise to make you thin, but do they actually work? The answer is no. Most of them aren’t safe either. If you take them, you can sometimes be putting your health in danger. They can cause headaches, high blood pressure and many other problems.
c) There is no magic diet plan to help you become thin. Anybody who promises you that is telling you a lie. You can go on a very strict
diet of fewer than 600 calories a day for a week or two and lose weight, but you won’t be happy with the result. A diet like this will leave you feeling weak and give you headaches, bad breath and bad skin. When you finish it, the weight will come back quickly. You could even gain some excess weight. As a result you’ll look and feel miserable.
d) It’s not necessary to diet if you eat properly and make sure you have a lot
of vegetables and fruit every day. But if you live in a region where it’s difficult to get them, you should take multivitamins.
e) Not all of them are. Some juices contain a lot of sugar, which is bad for your teeth. When you buy juice read the information on the box. There must be no added sugar in it. As an alternative just have an apple or a carrot. They are better for you than any juice.
f) Everything you do — smiling, talking, reading — burns calories. But if you want to be fit, you’ll have to do more. Do some exercise in the morning or in the afternoon every day: ride a bicycle, go swimming or jogging, wash the floors in your home or walk the dog. Everything counts!
g) A serving is a small portion of food.
one serving of grains = one slice of bread or one spoonful of rice, cereal or pasta
one serving of fruit = one piece of any fruit
one serving of vegetables = one potato, two spoonfuls of corn
one serving of dairy products = one yoghurt, one piece of cheese
one serving of meat / fish = one small piece of meat or fish

Читайте также:  Коробка айфона 11 про оригинал

Перевод:

a) Физическая активность очень важна для здорового образа жизни, и трудно быть пригодным, если Вы не делаете никого. Однако, всегда лучше сделать некоторое осуществление чем ни один вообще. Вот некоторые простые подсказки для Вас.
Съешьте меньшие части
Вы не должны бросить всю свою любимую еду, но Вы должны будете съесть меньше хлеба, сахара и жира. Возьмите меньшую пластину и поместите меньше еды в нее. Но не пропускайте еду. Это не будет приносить Вам пользы. Не ешьте меньше фруктов и овощей. Они всегда хороши для Вас.
Сконцентрируйтесь на своей еде
Не читайте или смотрите телевизор, когда Вы едите. Подавите свой нож и вилку и жуйте Вашу еду медленно и тщательно. Вы будете чувствовать себя сытыми скорее и не будете есть так.

Имейте здоровые закуски
Забудьте о высококалорийных закусках с высоким содержанием жиров: печенье, чипсы и содовая. Сделайте свои собственные бутерброды с мясом и овощи. Вода напитка или сок вместо кока-колы и лимонада. Имейте яблоко вместо хот-дога.
Выпейте много воды
Ваше тело нуждается в большом количестве воды. Выпейте по крайней мере два литра воды каждый день. Чай и кофе не рассчитывают!
Не ешьте после 19:00.
Имейте свою последнюю еду по крайней мере за два часа до того, как Вы ляжете спать.
b) Есть сотни объявлений для таблеток удивления и волшебных напитков — которые обещают сделать Вас худыми, но они фактически работают? Ответ нет. Большинство из них не безопасно также. Если Вы берете их, Вы можете иногда подвергать свое здоровье опасности. Они могут вызвать головные боли, высокое кровяное давление и много других проблем.
c) Нет никакого волшебного диетического плана помочь Вам похудеть. Любой, кто обещает Вам, это говорит Вам неправду. Вы можете пойти на очень строгое
диета меньше чем 600 калорий в день в течение недели или два и худеет, но Вы не будете довольны результатом. Диета как это оставит Вас чувствующий себя слабой и даст Вам головные боли, зловонное дыхание и больную кожу. Когда Вы закончите это, вес возвратится быстро. Вы могли даже набрать некоторый лишний вес. В результате Вы будете смотреть и чувствовать себя несчастными.
d) Не необходимо сидеть на диете, если Вы едите должным образом и удостоверяетесь, что у Вас есть много
из овощей и фруктов каждый день. Но если Вы живете в регионе, где трудно получить их, Вы должны взять мультивитамины.
e) Не все они. Немного соков содержит много сахара, который плох для Ваших зубов. Когда Вы покупаете сок, читает информацию о коробке. Не должно быть никакого добавленного сахара в этом. Как альтернатива только имеют яблоко или морковь. Они лучше для Вас чем любой сок.
f) Все Вы делаете — улыбка, разговор, читая — калории ожогов. Но если Вы хотите быть здоровыми, Вы должны будете сделать больше. Сделайте некоторое осуществление утром или днем каждый день: ездите на велосипеде, пойдите, плавая или бегая трусцой, вымойте этажи в своем доме или гуляйте с собакой. Все рассчитывает!
g) Обслуживание — небольшая часть еды.
одно обслуживание зерен = один кусок хлеба или одна ложка риса, хлебного злака или пасты
одно обслуживание фруктов = одна часть любых фруктов
одно обслуживание овощей = один картофель, две ложки зерна
одно обслуживание молочных продуктов = один йогурт, одна часть сыра
одно обслуживание мяса / ловит рыбу = одна маленькая часть мяса или рыбы

Источник

Конспект урока по английскому зыку: «An apple a day keeps a doctor away» (6 класс)

Онлайн-конференция

«Современная профориентация педагогов
и родителей, перспективы рынка труда
и особенности личности подростка»

Свидетельство и скидка на обучение каждому участнику

Конспект урока английского языка на тему:

«An apple a day keeps the doctor away»

— Повторение изученного материала по теме « Health »;

— Повторение грамматических правил по употреблению времен Past Simple и Present Perfect .

Читайте также:  Как вводить пароль от айфона много раз

— Воспитание уважительного отношения к чужому мнению;

— Воспитание активности и навыка самоконтроля на уроках английского языка.

— Развитие навыка монологического высказывания по заданной теме;

— Развитие навыка выполнения действия по образцу;

— Развитие навыка языковой догадки .

— Повторить необходимые грамматические и лексические сведения по теме урока;

— Организовать диалогическую речь учеников по заданной теме;

— Обеспечить успешное выполнение упражнений учащимися.

Используемые средства обучения:

— Учебник по английскому языку Student ’ s Book , авторы В. П. Кузовлев, Н.М. Лапа и др.;

— Рабочая тетрадь к учебнику для 6 класса общеобразовательных учреждений ( Activity Book ), авторы В. П. Кузовлев, Н.М. Лапа и др.;

— Презентация на экране .

1. Приветствие. Обозначение темы и хода урока

Учитель : приветствует учеников; называет тему урока; обозначает ход урока.

«Hello, children! Sit down. I’m glad to see you! How are you? I’m fine, thank you!

Who is on duty today? What date is it today? What day is it today? Please tell me who is absent today. Thank you, sit down.

Please write down the date and the title of our lesson – “An apple a day keeps the doctor away”. Today we’re going to speak about doctors and our attitudes towards them. I’d like to tell you about the stages of our lesson. I think we should check your homework at first, then we will read the text and do some exercises. Also we should revise grammar rules about Past Simple Tense and Present Perfect Tense and remember necessary words about our topic».

2. Фонетическая разминка.

Учитель : предлагает учащимся прочитать скороговорку.

« At first you should read this tongue-twister. Please repeat it after me:

Yellow butter, purple jelly, red jam, black bread.

Spread it thick, say it quick!

Yellow butter, purple jelly, red jam, black bread.

Spread it thicker, say it quicker!

Yellow butter, purple jelly, red jam, black bread.

Don’t speak with your mouth full!”

Now please be ready to read it by yourself. The first line ( ряд учеников ) is reading the first and the second rows; the second line – the third and the fourth rows; the third line – next two rows»

Учитель просит прочитать скороговорку хором, но по рядам: каждый ряд читает по две строки.

3. Проверка домашнего задания

Учитель : проверяет домашнее задание

А ) «We should check exercise 3 from your activity books. Please, give your answers to your classmate. Check your neighbor’s answers and count the mistakes:

*Данный способ проверки упражнения позволит массово оценить уровень подготовки домашней работы и качества ее выполнения

Б ) «You also have made exercise 2 from the page 101 of your Student’s Book. You were asked to write three questions. Now you should ask another pupil one of your question».

* Учитель в произвольном порядке соединяет пары из двух учеников. Достаточно опросить 3 пары (каждый задает 1 вопрос).

4. Повторение и закрепление пройденного материала

Учитель : вспоминает с детьми образование Past Simple Tense и Present Perfect Tense ; дает упражнение на закрепление навыка различения этих времен.

«Now we’re going to revise our grammar knowledge. Could you tell me, please how is Past Simple Tense formed? And how is Present Perfect Tense formed? All right. Please look at the screen and revise which words can help us to choose the right tense».

Ученики : отвечают на вопрос учителя; читают информацию на экране.

«I’ll give you some cards with the exercise. Read the sentences and decide which tense we should use there. Then I’ll ask you about your choice and if you think it is Past Simple Tense you should rise you LEFT hand; if you think that it is Present Perfect Tense – please rise you RIGHT hand. Are you ready ?» .

1. I read this book yesterday.

2. I have already read the book.

3. She has never been to London.

Читайте также:  Почему айфон не подключает вайфай

4. I was at school two days ago.

5. We haven’t cooked the dinner yet.

6. Mother cooked the dinner last week.

Ученики : читают предложение, поднимают руку. Учитель просит одного ученика объяснить ответ.

5. Изучение темы урока

А) Диалог учителя с учениками

«You know we have already learnt the proverb which became the topic of our lesson – “an apple a day keeps a doctor away”. Who remember what does it mean?»

Ученики : вспоминают перевод пословицы .

Учитель : «All right, thank you. Now you should read the text on page 103 and try to understand who thinks that:

— doctors are always right;

— he can be healthy without medicine;

— doctors are necessary;

— sometimes you can do without doctors».

Ученики : читают текст (задача – чтение с пониманием ОБЩЕЙ информации); определяют, какое мнение соответствует каждому высказыванию.

Учитель : «You are right. You see there are different attitudes towards doctors. And which is closer to you? Look at the page 104 and use these models to tell us your opinion. Try to prove it .

Ученики : письменно составляют высказывание; учитель просит нескольких учащихся прочитать получившийся текст; просит класс согласиться с данным мнением или оспорить его.

5. Выполнение упражнения

Учитель : объясняет задание

«Now you should do one more task. I’ll give you the card. You should read and translate different illnesses which are given in box. Then you should put those numbers which are right. Then add these numbers and tell me the total number». (см. ПРИЛОЖЕНИЕ)

Ученики: выполняют упражнение; сообщают учителю число. После учитель отвечает на вопросы учеников либо задает их сам.

6. Подведение итогов; запись домашнего задания

Учитель : подводит итоги, выставляет оценки; сообщает домашнее задание

«Today was a really difficult lesson, wasn’t it? We read the text, did some exercises and thought about the health problems. I hope that you liked it.

Scores for today:

Your home task is:

Thank you for work!

Задание для индивидуально работы можно скачать, пройдя по ссылке:

Источник

Конспект урока по английскому языку для начальных классов «I want an apple»

Описание разработки

Aims:

To learn to express wishes in polite form.

To enrich pupil’s knowledge about food, to introduce the new words.

To develop pupil’s speaking and reading, enlarge pupil’s interest in learning foreign language.

The plan of the lesson:

I. Organization moment.

II. Checking homework.

III. Presentation the new lesson.

Procedure of the lesson.

I. Organization moment .

T: Good morning, pupils. I’m very glad to see you.

P: Good morning , teacher

T: Who is on dute today?

T: What is the date today?

II. Checking homework.

P 59 ex 5 Which sound is different. Circle.

III. Presentation.

Vocabulary and pronunciation.

1. Soup — сорпа/ суп

3. Juice — шырын/ сок

4. Lemonade — линомад

5. Pizza — пицца

6. A sandwich- сандвич

Some — some juice, some salad

Work with grammar. P 60 ex 2 Put the words into the right column.

Milk, tea, yogurt, soup, sandwich, lemonade, butter, salad, pizza, banana, biscuit, kiwi, orange.

Writing. P 60 x 3 Complete the sentence.

1. I want some________.

2. Ben likes __________.

3. Do you like ___________ and _______ ?

4. My friends like ________

Весь материал — в документе.

Содержимое разработки

Theme : I want an apple

Aims: To learn to express wishes in polite form.

To enrich pupil’s knowledge about food, to introduce the new words.

To develop pupil’s speaking and reading, enlarge pupil’s interest in learning foreign language.

Method of the lesson: answer the question, individual work, game.

Type : introduction of new materials.

Visual aids: Active board, flesh cards, chat .

The plan of the lesson:

Presentation the new lesson

Procedure of the lesson:

T: Good morning, pupils. I’m very glad to see you.

P: Good morning , teacher

T: Who is on dute today?

T: What is the date today?

Checking homework. P 59 ex 5 Which sound is different. Circle.

Источник

Оцените статью