Mobile apple device error

Перезапуск службы Apple Mobile Device (AMDS) в ОС Windows

Если программа iTunes в ОС Windows не распознала iPhone, iPad или iPod touch, возможно, требуется перезапустить службу AMDS.

Перезапуск службы AMDS

При подключении устройства может отобразиться следующее сообщение об ошибке: «Данный [тип устройства] не может быть использован, т.к. служба Apple Mobile Device не запущена».

Чтобы перезапустить службу AMDS, выполните следующие действия.

  1. Закройте iTunes и отключите все устройства iPhone, iPad или iPod, подключенные в данный момент.
  2. Откройте командную строку, одновременно нажав кнопку с логотипом Windows и клавишу R.
  3. Введите services.msc и нажмите кнопку «ОК». Откроется служебная консоль.
  4. Щелкните правой кнопкой мыши службу Apple Mobile Device и выберите «Свойства» в контекстном меню.
  5. Выберите в раскрывающемся меню «Тип запуска» пункт «Авто».
  6. Нажмите кнопку «Остановить службу».
  7. После остановки службы нажмите «Запустить службу».
  8. Нажмите кнопку «ОК».
  9. Перезагрузите компьютер.
  10. Откройте программу iTunes и подключите устройство.

Дополнительная информация

Если служба AMDS все равно не запускается или неожиданно завершает работу, это может быть вызвано сторонним программным обеспечением безопасности. См. сведения по устранению конфликтов между iTunes и сторонним ПО безопасности.

Информация о продуктах, произведенных не компанией Apple, или о независимых веб-сайтах, неподконтрольных и не тестируемых компанией Apple, не носит рекомендательного или одобрительного характера. Компания Apple не несет никакой ответственности за выбор, функциональность и использование веб-сайтов или продукции сторонних производителей. Компания Apple также не несет ответственности за точность или достоверность данных, размещенных на веб-сайтах сторонних производителей. Обратитесь к поставщику за дополнительной информацией.

Источник

Не удалось запустить службу Apple mobile device — ошибка 1053

Операционная система Windows с каждым своим обновлением устраняет большое количество багов, сбоев и неполадок. Разработчики стараются сделать использование платформы наиболее комфортной для пользователей, добавляя более понятные объяснения каждой ошибки. В последнее время наиболее часто стала встречаться ошибка с кодовым обозначением 1053. При ее возникновении можно заметить повышенное потребление ресурсов компьютера, а также появившееся на экране окно с неполадкой. Предлагаем разобраться с причинами сбоя и рассмотреть способы его устранения.

Причины ошибки 1053

Чаще всего неполадка возникает при попытке запустить тяжелую игру или программу. Система не справляется с резкой нагрузкой, что приводит к зависанию соответствующих служб. Также заметим, что сбой может возникнуть и по другим причинам, представленным ниже:

  • Проблемы в реестре, появившиеся из-за неправильной настройки операционной системы;
  • Повреждение файлов Windows или конкретно запускаемой программы;
  • Наличие в операционной системе вирусных файлов либо ПО;
  • Недостаток ресурсов компьютера для запуска конкретного приложения;
  • Конфликт запускаемой программы с другим софтом, установленном на ПК;

Особенно часто ошибка 1053 появляется при запуске службы Apple mobile device. Поэтому перед установкой программы рекомендуется ознакомиться с ее системными требованиями.

Как исправить ошибку 1053

Устранить сбой можно различными способами, каждый из которых заключается в изменении настроек операционной системы. В одной ситуации потребуется полная переустановка Windows, а в другой лишь только удаление проблемной программы.

Способ 1: остановка службы

Данный метод является самым простым и заключается в удалении проблемного приложения. Если срочной надобности в программе нет, то выполните указания следующей инструкции:

  1. Откройте диспетчер задач Windows. Для этого одновременно зажмите клавиши CTRL + ALT + DELETE.
  2. В появившемся списке кликните по строке «Запустить диспетчер задач».
  3. Далее выберите подпункт «Службы».
  4. Найдите службу, указанную в сообщении с ошибкой. Кликните по ней правой кнопкой мыши, затем нажмите «Остановить службу».

Нажмите «Остановить службу»

5. После перейдите в панель управления и удалите проблемную программу.

Обратите внимание, что категорически не рекомендуется отключать системные службы.

Способ 2: переустановка пакета «Net Framework»

Встречаются случаи, когда ошибка 1053 возникает из-за сбоя в работе приложений «Net Framework». Тут решение одно – переустановка пакета «Net Framework». Чтобы сделать это правильно, воспользуйтесь пошаговой инструкцией:

  1. Открываем меню «Пуск».
  2. Переходим в «Панель управления».
  3. Выбираем «Удаление программы».
  4. Находим «Net Framework» и кликаем по кнопке «Удалить».
Читайте также:  Как айфон если нет прав администратора

Кликаем по кнопке «Удалить»

  1. Теперь заходим в браузер и с официального сайта скачиваем последнюю версию программы.
  2. Выполняем установку следуя указаниям загрузчика.

После завершения установки желательно выполнить перезагрузку системы.

Способ 3: восстановление системы

Использование данного метода рекомендовано только в том случае, если конкретную службу невозможно остановить. Первым делом заходим в меню «Пуск», затем:

  1. Открываем «Панель управления».
  2. Далее переходим в раздел «Восстановление».
  3. Кликаем по кнопке «Запуск восстановления системы».

Кликаем по кнопке «Запуск восстановления системы»

  1. В открывшемся окне нажимаем «Далее».
  2. Теперь выбираем точку восстановления, после кликаем «Далее».
  3. Нажимаем на кнопку «Готово».

Восстановление операционной системы займет несколько минут, после чего компьютер уйдет в перезагрузку. При успешном выполнении процедуры на экране появится соответствующее сообщение.

Заключение

Таким образом, в данной статье был рассмотрен принцип действий, если не удалось запустить службу Apple mobile device. Чаще всего ошибку 1053 удается исправить после восстановления системы. Если не один метод не помог, то единственным решением будет переустановка Windows. При возникновении вопросов обязательно напишите об этом в комментариях.

Источник

Apple Mobile Device Service failed to start. How to fix?

You encounter an error reading “Apple Mobile Device Service failed to start” when installing iTunes or when installing the iOS drivers alone via the CopyTrans Drivers Installer? The below trouble-shooter will help you get the issue resolved.

Restart your PC

Restarting the computer may help more often than you think.

Disconnect your iPhone, iPad, or iPod touch from the PC and restart the PC.

Keeping the iDevice disconnected, re-try the iTunes installation or the iOS drivers installation procedure via the CopyTrans Drivers Installer.

If this does not help, move on to the next section.

Restart the Apple Mobile Device (AMD) service

Click the Windows Start button and in the search box, type in services.msc

From the newly-opened Services window, look for the “Apple Mobile Device Service” and right-click on it. Choose “Properties”

If the service is already started, click on “Stop”, then back on “Start. If the service is “Stopped”, click on “Start”

NOTE: If you receive an error message stating that the service cannot be started, continue directly with the next troubleshooting section.

Make sure that the “Startup type:” is set to “Automatic” and then hit “Apply”

Now restart the PC

Uninstall all Apple and iTunes components

To automatically uninstall all Apple and iTunes components from the PC, follow the instructions from this tutorial How to completely uninstall iTunes and related Apple software

If for some reason, your PC won’t allow you to automatically uninstall all components, continue with these steps:

In Windows 7, open the Windows Start menu and select “Control Panel”. In Windows 10, press Windows key + X or right-click on the Windows Start menu.

Click on “Uninstall a program” under the “Programs” category:

Now uninstall any remaining Apple or iTunes component on your PC in the following order:

Apple Software Update

Apple Mobile Device Support

Apple Application Support x86 (iTunes 9 or later)

Apple Application Support x64 (iTunes 9 or later)

Then, manually delete the following folders from your PC:

C:\Program Files\Common Files\Apple\

C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\

Finally, restart the PC and attempt once more to install iTunes or the iOS drivers alone via CopyTrans Drivers Installer.

If the error message still appears, continue with the section below.

Find and correct corrupt Windows system components automatically

Your PC may refuse to start the Apple Mobile Device service if one or a number of Windows system files are corrupt. To try and sort this out, follow the steps below:

Ensure that Windows is up to date

Make sure you are logged as Windows user with administrative privileges and open an instance of Command prompt. To open Command prompt, click the Windows Start menu button, and in the search box type cmd.exe:

Right-click on cmd.exe search-result entry and choose “Run as administrator”:

Читайте также:  Монитор по характеристикам как у apple

In the opened Command prompt window, manually type in the following: sfc /scannow (do not copy/paste). Mind the space after “sfc”. Hit the Enter key:

Your PC will now automatically search for corrupt Windows system files and if possible – correct them. If the computer found any problematic files and fixed them, you can attempt once more to install iTunes or the iOS drivers via CopyTrans Drivers Installer.

Krasimir is an avid marketing aficionado and a tech-support specialist in charge of the English-speaking market. He grew up in Bulgaria and on the island of Mauritius where he became passionate about windsurfing and photography.

Источник

Question: Q: Apple Mobile Device Support won’t install, keeps rolling back..

I’m using Windows 7 64bit and i have everything updated. Since I’ve upgraded my iTunes to version 10.1, I can’t sync my iPod Touch with it anymore.

Each time I plug my iPod in,
— the iPod could be detected by windows but not iTunes, and I keep getting the same error message » «This iPod cannot be used because the required software is not installed. Run the iTunes installer to remove iTunes, then install the 64bit version of iTunes»»
— my iPod shows up as «Apple Mobile Device USB Driver» in devices and printers

After searching through the internet, I’ve tried many fixes but none of them worked. I’ve tried,
— downloading the latest iTunes and uninstalling it and reinstalling it again and again
— uninstalling step by step and completely removed everything as guided by this website ( http://support.apple.com/kb/HT1923)
— extracting the AMDS MSI file from the iTunes64setup and run it separately
— copying the registry files and the whole Apple Mobile Device Support folder from a Vista machine as recommended in some websites
— creating a new user account with admin rights and reinstalling iTunes again after completely removing everything

I’ve read a post ( http://discussions.info.apple.com/thread.jspa?threadID=2531860) in which the user encounters a similar problem as well, and apparently the user solved this problem by replacing the files in C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository\netaapl64.inf amd64_neutral26aa9fb28983e9b5
C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository\usbaapl64.inf amd64_neutral36363f69e6e22c1b
with files he had extracted from the CAB files within the AMDS MSI installer from the iTunes64Setup download.

But the problem is, whenever I try to extract the netaap164 and usbaap164 files from the AMDS MSI installer, using WinRAR, it says that the archive is corrupted and thus I won’t be able to extract these files out.

Can anyone give me any suggestions or teach me what to do? I’m really stucked and lost now. Thanks in advance. =)

Posted on Dec 25, 2010 11:52 PM

All replies

Loading page content

Page content loaded

Dec 25, 2010 11:54 PM

I keep getting this error message as well. I have also tried almost everything you have and have had no luck. I have read that there was a problem with P55 chipset motherboards, but I have updated my BIOS to the latest version and still have not had any success. From what I can tell, the AMDS folder is not installing at all. It is supposed to contain a folder named «Drivers» that contains the driver file, but neither the drivers folder, nor the AMDS folder will install. It keeps rolling back. I need help with this.

Can anyone help resolve this issue?

Jan 5, 2011 9:31 AM

Mar 4, 2011 4:22 PM

Mar 12, 2011 9:41 AM

After hours of experimenting, I found something that works! Follow all of Apple’s advice about removing all Apple software from your computer. Once that’s done, restart your computer. Then, using Windows Explorer make sure that the following files have been deleted from your hard drive (assuming C: is your root) —

C:\Windows\System32\drivers\usbaapl64.sys
C:\Windows\System32\drivers\usbfilter.sys
C:\Windows\System32\drivers\usbaaplrc.dll

Now reinstall the latest 64 bit version of iTunes & QuickTime. You will likely see the rollback issue once again during the install. But this time after the iTunes installation has completed use Windows Explorer again and go to the following folder:

If you have been upgrading iTunes regularly for a while you will find a complete set of the previously installed versions of the Apple Mobile Device Support drivers. I picked one, version 3.3.0.69 (two versions back) which I knew worked well. Open the folder and use the installation package inside. It installed with no problems and I could then sync my iPhone once again. Now I’m using a 3G iPhone and a couple of older iPods with my computer and all is well now. I think if you’re dependent upon whatever features are in the latest driver, you will still have a problem until Apple fixes whatever is wrong.

Читайте также:  How do you hack the iphone

Chances are that you may be able to skip all of the uninstalls again and just go to the cache and try installing the earlier version of the driver. I didn’t try that myself. I just copied all of the steps I went through. I hope this helps. Good luck!

Mar 13, 2011 7:23 AM

These instructions will also allow you to install itunes 10.2.1 with windows xp 64 bit operating system.

These instructions will fix the roll back issue as well.

1) Uninstall Itunes so you dont have it installed.

3) Unzip the iTunes64Setup.zip but use the program 7zip (nice free unzip program www.7zip.org)

This will create a list of MSI files (AppleApplicationsSupport.msi, ApplicationsMobileDeviceSupport64.msi. )

4) Now you have to edit each one of these files with the ORCA software. Its an MSI editor. http://www.thch.uni-bonn.de/tc/orca/

5) On the Left hand side of Orca, find the tree branch labeled «LaunchCondition». In the right pane remove the any rows that say anything with «VersionNT. » or «VersionNT64. «. You can do this by doing a right mouse click on the row.
ie «(VersionNT>=501 AND ServicePack. «

These are checks for the NT OS and you just need to remove them from ALL of the MSI files. They might be slightly different in writing but any line with VersionNT must be removed.

6) Now you can install itunes. Ignore the warning messages but this will get itunes to work.

BUT WAIT, THERE IS MORE.

Thats right. Itunes install destroys the «Apple Mobile Device USB Driver». So you need to uninstall the driver and reinstall the driver if you want itunes to recognize your phone. Otherwise itunes will work on your computer but will not recognize your iphone or ipod. So.

7) Right Click «My Computer» -> Properties -> Hardware Tab -> Device Manager Button.

8) Look for the driver label «unknown» or «Apple Mobile Device USB Driver». Could be under «Unknown» or under «Universal Serial Bus controllers». Right click and choose properties. click the «Driver»Tab.

9) «Uninstall Driver» Button.

10) Now go back to your files you unzipped earlier and double click the one labeled «AppleMobileDeviceSupport64». This will reinstall the driver (cleanly this time).

11) Restart itunes (if you have it opened alread).

You should see the drive install correctly in device manager now and your itunes should recognize the phone. I installed and got the rollback several times during my install and this process worked with that too.

Best of luck,
Rob

Mar 15, 2011 5:01 PM

Mar 28, 2011 7:37 PM

Apr 3, 2011 6:04 PM

After a couple days searching the internet for a solution I pieced togetherwhat my problem was from several forums and fixed it; maybe my solution/problemis similar to all of yours. (NOTE: I’m running Windows XP Professional, 32-bit,with Service Pack 3 – so you’ll have to translate my issue into your Windows 7format because I have no idea how to operate things is that version of Windows.)

I traced the error to the Apple Mobile Device USB Driver under»Universal Serial Bus Controllers» as others have too (everything inthe iTunes installation would install perfectly well except for Apple MobileDevice Support). However, my problem wasn’t with the driver itself — I had amissing .dll file on my computer for the Hardware Update Wizard (whenever Iwould ‘right click’ any USB driver and select «Update», HardwareUpdate Wizard would not open; nothing would happen).

Источник

Оцените статью