- Ошибки обновления и восстановления iOS
- Первоочередные действия
- Выбор номера ошибки или сообщения об ошибке
- Обновите программное обеспечение на Mac или компьютере с Windows
- Убедитесь, что устройство подключается к серверам Apple.
- Сообщение о сбое сотового обновления или недоступности Apple Pay
- Проверка ПО для обеспечения безопасности
- Проверка подключений через USB
- Проверка аппаратного обеспечения
- Проверка на предмет устаревшего или измененного программного обеспечения
- Best Solutions to Fix Error 75 When Update iPad to iOS/iPadOS 15/14
- What Is Error 75? Why Is There An Error When I Try to Update/Restore My iPad?
- Part 1: How to Update iPad to iPadOS 15 without Using iTunes (Avoid Errors)
- Here’s How to Update iPad to iOS 13/14
- Part 2: Common Solutions to Fix Error Code 75 When Try to Update iPad to iOS 15
- Solution 1: Update Mac/PC System or iTunes to Fix Error Code 75
- Update Mac
- Update Windows
- Update iTunes
- Solution 2: Restart Both of Your Computer and iPad
- Restart iPad
- Restart Mac
- Restart Windows
- Solution 3: Check Your Computer’s Software which May Interfere with iTunes
- Solution 4: Enter Your iPad into Recovery Mode/DFU Mode to Try Again
- Recovery Mode
- DFU Mode
- Solution 5: Fix Error 75 via Checking and Removing Jailbreak from Your iPad
- Part 3: What If It is iTunes that Causes Error 75 While Updating iPad to iOS 15
- Conclusion
Ошибки обновления и восстановления iOS
В этой статье описывается, как устранять ошибки обновления и восстановления iOS.
Первоочередные действия
- Убедитесь, что на компьютере Mac с macOS Catalina 10.15 или более поздней версии используется последняя версия программного обеспечения. Если используется компьютер Mac с macOS Mojave 10.14 или более ранней версии либо компьютер с Windows, убедитесь, что на нем установлена последняя версия приложения iTunes.
- Если устройство не удается восстановить и появляется сообщение «Произошла неизвестная ошибка [номер ошибки]», выполните инструкции в этой статье.
Если сообщение об ошибке продолжает появляться, попробуйте выполнить следующие действия.
Выбор номера ошибки или сообщения об ошибке
Выберите возникающую ошибку, чтобы просмотреть инструкции по ее устранению.
Обновите программное обеспечение на Mac или компьютере с Windows
Если выводится ошибка 10, возможно, на вашем устройстве iOS установлена более новая версия iOS, которую ваш компьютер не поддерживает. Перед обновлением или восстановлением устройства iOS необходимо обновить программное обеспечение на компьютере Mac или приложение iTunes на компьютере с Windows.
macOS 10.11 и более поздних версий:
- Отключите и снова подключите устройство iOS к компьютеру. Возможно, придется разблокировать устройство iOS, прежде чем оно будет распознано компьютером Mac.
- Если выводится сообщение «Для подключения к устройству iOS необходимо обновить ПО», нажмите «Установить» для загрузки и установки программного обеспечения, чтобы компьютер Mac мог обновить или восстановить устройство iOS.
Если продолжает отображаться ошибка 10, или не открывается диалоговое окно с запросом обновления программного обеспечения на компьютере Mac, обратитесь в службу поддержки Apple.
Убедитесь, что устройство подключается к серверам Apple.
Появление ошибки 1671 означает, что на компьютер загружается необходимое программное обеспечение. Дождитесь окончания загрузки и повторите попытку.
Появление сообщения об одной из перечисленных ниже ошибок может означать, что компьютеру не удается подключиться к серверам Apple либо устройству iPhone, iPad или iPod touch.
- 17, 1638, 3014, 3194, 3000, 3002, 3004, 3013, 3014, 3015, 3194, 3200
- «При загрузке программного обеспечения произошла ошибка».
- «Устройство не поддерживается для запрашиваемой сборки».
Выполните следующие действия:
Появление ошибки 4037 означает, что обновить устройство с помощью компьютера невозможно, так как оно защищено код-паролем и не было разблокировано для обновления или восстановления. Разблокируйте устройство и повторите попытку. Узнайте, что делать, если вы не помните пароль.
Если сообщение об ошибке продолжает появляться, обратитесь в службу поддержки Apple.
Сообщение о сбое сотового обновления или недоступности Apple Pay
Проверка ПО для обеспечения безопасности
- Если появляется сообщение об ошибке 9, выполните инструкции в этой статье.
- Если появляется сообщение об ошибке 2, 4, 6 или 1611, проверьте ПО сторонних разработчиков для обеспечения безопасности. Затем проверьте подключение через USB.
- Если сообщение об ошибке продолжает появляться, обратитесь в службу поддержки Apple.
Проверка подключений через USB
Если появляется сообщение об ошибке 4005, 4013 или 4014, выполните инструкции в этой статье.
Если появляется сообщение об одной из ошибок, перечисленных ниже, проверьте подключение через USB, USB-кабель, USB-порт или компьютер:
- 13, 1600, 1601, 1602, 1603, 1604, 1611, 1643–1650
- 2000, 2001, 2002, 2005, 2006, 2009
- Сообщение об ошибке со словами «недопустимый ответ»
Выполните следующие действия. После каждого действия проверяйте, устранена ли проблема:
- Подсоедините USB-кабель из комплекта поставки устройства. Если он отсутствует, воспользуйтесь другим USB-кабелем производства Apple.
- Подключите устройство к другому USB-порту компьютера. Это не должен быть порт на клавиатуре.
- Подключите устройство к USB-порту на другом компьютере.
- Если сообщение об ошибке продолжает появляться, проверьте наличие других проблем с USB, ПО сторонних разработчиков для обеспечения безопасности, а затем аппаратное обеспечение.
Если сообщение об ошибке продолжает появляться, обратитесь в службу поддержки Apple.
Проверка аппаратного обеспечения
Если появляется сообщение об ошибке 53, выполните инструкции в этой статье.
Появление одной из перечисленных ниже ошибок может указывать на наличие проблемы с аппаратным обеспечением.
- 1, 3, 11, 12, 13, 16
- 20, 21, 23, 26, 27, 28, 29, 34, 35, 36, 37, 40, 56
- 1002, 1004, 1011, 1012, 1014, 1667, 1669
Выполните следующие действия. После каждого действия проверяйте, устранена ли проблема:
Если сообщение об ошибке продолжает появляться, обратитесь в службу поддержки Apple.
Проверка на предмет устаревшего или измененного программного обеспечения
Появление ошибки 1015 или сообщения «Не удается найти требуемый ресурс» может указывать на наличие несанкционированных модификаций ПО (взлом прошивки). Это также может означать, что выполняется попытка установить более раннюю версию iOS (понижение версии).
Чтобы восстановить программное обеспечение до последней версии, используйте режим восстановления iPhone или режим восстановления на iPad.
Если сообщение об ошибке продолжает появляться, обратитесь в службу поддержки Apple.
Источник
Best Solutions to Fix Error 75 When Update iPad to iOS/iPadOS 15/14
by Sophie Green Updated on 2021-09-22 / Update for iOS 13
I was updating my iPad to iOS 15, an error code 75 was returned and was unable to update or restore”.
-From Apple Discussion
A lot of iPad users are asking why is my iPad software not updating? Well, in every case and error message named error 75 appeared on the screens of the iPads and stopped the update process in its tracks. There is not much info available of this error 75 but in order to get more info, read the article below.
What Is Error 75? Why Is There An Error When I Try to Update/Restore My iPad?
This iOS update related issue is trending in the official forums these days but there is no information regarding the issue.
Error 75 is a particular error message that only appears while updating an iPad to iOS/iPadOS 15. This makes the user unable to update the said iPad and without any fix, it stays like that.
There was no official release regarding this particular error and we weren’t able to gather much data on it but we have compiled a list of reasons that could be behind this message.
Part 1: How to Update iPad to iPadOS 15 without Using iTunes (Avoid Errors)
Your first choice of action to avoid error code 75 would be update the iPad to iOS 15 without iTunes. Like most iOS users you can update to iOS 13 with iTunes app but we recommend you stay away from it. There are a lot of complaints about the app performance, which is nothing new.
So, it is best to avoid using iTunes as you are already having issues to update the iPad. Instead, you can use a 3rd party software! Such a professional program is easily available and the performance is quite good. Tenorshare ReiBoot is such an exceptional software, we recommend using it to update to iOS 15 on your iPad, in order to avoid any errors.
Here are the most attractive features of the said software:
- You will be able to enter and exit Recovery Mode with just a single click.
- Capable of fixing more than 50 iOS-related issues. The list includes the Apple logo, black screen of death, stuck in recovery mode, etc.
- Also capable of fixing unidentified issues and even frozen iOS devices.
- iOS recovery is possible with ease, without any risk of data loss.
- Supports newer iPhone and iPad models and compatible with new iOS 15 as well.
Here’s How to Update iPad to iOS 13/14
Begin with the download and installation of ReiBoot on your computer and connect the iPad.
Run ReiBoot on your computer and then click “Repair Operating System”.
In the following panel, click on the “Fix Now” and proceed.
Afterward, you will be directed to the firmware download page. Choose the required firmware, click “Browse” and choose a path for the firmware and then click “Download”. The program will start downloading the firmware immediately.
Once the firmware is downloaded. Click “Start Repair” and ReiBoot will start installing the new firmware immediately.
So, if you were asking how to fix error code 75? Updating the iPad OS will be the most effective option and doing it via Tenorshare ReiBoot will be hassle-free too.
Part 2: Common Solutions to Fix Error Code 75 When Try to Update iPad to iOS 15
We may not have been able to pinpoint the exact reason; why does my iPad says error when I try to update it but we have gathered a list of effective fixes; proved effective against the said issue.
Solution 1: Update Mac/PC System or iTunes to Fix Error Code 75
Your first step to fix error 75 is to update the iTunes app on your PC or Mac. You are also required to update Windows or Mac system as well.
Update Mac
Updating a Mac is pretty simple. here are the steps:
- Open your Mac and navigate to “System Preferences”.
Then, click on “Software Update”.
Update Windows
Updating Windows OS manually is also very simple:
- Open your PC and click on “Start”. Then, click on “Settings”, identified with the gear icon.
After that, choose the “Update and Security” tab and click on “Windows Update”.
Update iTunes
You are also required to update the iTunes app to its latest version.
If you are using Mac, then follow the steps below:
Launch the iTunes app. Click on “iTunes Menu” and click on “Check for Updates”.
If you are using the iTunes app on Windows PC, then you don’t have to worry about updating the app, as it gets updated automatically.
Solution 2: Restart Both of Your Computer and iPad
The second solutions are pretty simple, just restart both of the involved devices. This means you need to restart your computer and iPad as well.
Restart iPad
Restarting an iPad is pretty simple. Just use the following steps:
- Press and hold the Power button on your iPad.
- Wait for the Power Slider to appear on the screen. As soon as it appears, drag it to the end of the screen and the iPad will be turned off.
Now, just wait for a few seconds and turn on the iPad again.
Restart Mac
Restarting Mac is also pretty simple. Press the “Power” button and a dialog box will appear on the screen. Click “Restart”.
Restart Windows
On your Windows PC; go to “Start” and click on the “Power” button. The “Restart” option will be available there.
Solution 3: Check Your Computer’s Software which May Interfere with iTunes
You should also check for installed 3rd party programs on your computer which may interfere with the performance of the iTunes app. Uninstall, those programs, then you may be able to update the iOS successfully.
Solution 4: Enter Your iPad into Recovery Mode/DFU Mode to Try Again
It is imperative to put the iPad into Recovery Mode or DFU Mode if you are having trouble to update it. The steps are pretty simple.
Recovery Mode
- Connect the iPad to the computer and launch iTunes.
- Then, turn off the device.
Now, press and hold Power and Home buttons together, until the Recovery screen appears. Then you can use iTunes to update your iPad
DFU Mode
- Connect the iPad to the computer and launch iTunes.
- Now, press and hold the Power and Home buttons together for 10 seconds.
- After that, release the Power button and just hold the Home button for 5 more seconds. The screen will go completely black. You can now update your iPad with iTunes.
Solution 5: Fix Error 75 via Checking and Removing Jailbreak from Your iPad
If you are using a jailbreak iPad, then it is quite possible that errors appearing due to the said procedure. So, if you are using a jailbroken iOS device, then remove the jailbreak immediately.
The removal of jailbreak is pretty simple, just Factory Reset the iPad using iTunes. Here are the steps:
- First, you need to connect the iPad to the computer and launch iTunes if it doesn’t open automatically.
- After establishing a successful connection, click on the “Device” icon at the top-left side of the iTunes panel.
Then, click on “Summary” at the top left-hand side of the panel and the “Restore iPad” option will be available to you. Click on it.
Now, you just have to wait for iTunes to restore your iPad. After the device is restored successfully, you will be able to update to iOS effectively.
Part 3: What If It is iTunes that Causes Error 75 While Updating iPad to iOS 15
Some users went out of their limbs and figured out that it is possible that iTunes is behind this particular error. This is the reason, they are asking why is there an error when I try to restore my iPad?
But if the claim is true, then it will be a very easy fix as you only have to use TunesCare by Tenorshare to fix the iTunes app. The app is equipped with some very genuine features:
- It can fix all the sync problems related to the iTunes app.
- All the iTunes errors can be fixed as well.
- Capable of boosting the performance of the iTunes app.
- Gully compatible with iTunes 12.10.1.
The operation of the said program is also very simple. Here’s how to fix iTunes error with Tenorshare TunesCare:
Download and install TunesCare on your computer and connect the iPad.
After successfully establishing the connection, launch the program and click on “Fix All iTunes Issues” on the main interface.
The program will start repairing the app.
A few moments later the repair will be finished. The notification will be visible on the screen.
If error 75 appeared on your iPad due to an issue with the iTunes app, then this is the most effective way to get rid of it.
Conclusion
Nonetheless, error 75 on iPad is a real issue and it has been bothering a large number of users while they are trying to update. Stopping them in their tracks, forcing to use the old version of iPadOS. We may not able to pinpoint the exact reason for the appearance of this error but we have provided you with an article that contains all the necessary information about fixing the said error, espeically for the efficient tool Tenorshare ReiBoot.
Источник