Problem with apple iphone

Если компьютер не распознает iPhone, iPad или iPod

Узнайте, что делать, если при подключении iPhone, iPad или iPod к компьютеру с помощью USB-кабеля компьютер не распознает устройство.

Если компьютер не распознает подключенное устройство, может отобразиться неизвестная ошибка или ошибка с кодом 0xE. Выполните следующие действия, пробуя подключить устройство после каждого из них.

  1. Убедитесь, что устройство iOS или iPadOS включено, разблокировано и на нем отображается экран «Домой».
  2. Убедитесь, что на компьютере Mac или компьютере с Windows установлена последняя версия программного обеспечения. При использовании приложения iTunes убедитесь, что у вас установлена его последняя версия.
  3. Если появится вопрос «Доверять этому компьютеру?», разблокируйте устройство и нажмите «Доверять». Узнайте, что делать, если не удается разблокировать устройство из-за того, что вы забыли пароль.
  4. Отключите от компьютера все USB-аксессуары, кроме устройства. Попробуйте подключить устройство к другим портам USB. Затем попробуйте использовать другой USB-кабель Apple *.
  5. Перезапустите компьютер.
  6. Перезапустите устройство iPhone, iPad или iPod touch.
  7. Выполните дополнительные действия для компьютера Mac или компьютера с Windows.
  8. Попробуйте подключить устройство к другому компьютеру. Если на другом компьютере наблюдается та же проблема, обратитесь в службу поддержки Apple.

Дополнительные действия для компьютера Mac

  1. Подключите устройство iOS или iPadOS и убедитесь, что оно разблокировано и на нем отображается экран «Домой».
  2. На компьютере Mac перейдите в меню Finder > «Настройки» в строке меню Finder и выберите «Боковое меню» в верхней части окна настроек. Убедитесь, что флажок «Диски CD, DVD и устройства iOS» установлен.
  3. Нажмите и удерживайте клавишу Option, затем выберите пункт Информация о системе в меню Apple (). В списке слева выберите USB.
  4. Если iPhone, iPad или iPod отображается в разделе «Структура USB», установите последнюю версию macOS или последние обновления. Если ваше устройство не отображается или вам все еще нужна помощь, обратитесь в службу поддержки Apple.

Информация о продуктах, произведенных не компанией Apple, или о независимых веб-сайтах, неподконтрольных и не тестируемых компанией Apple, не носит рекомендательного или одобрительного характера. Компания Apple не несет никакой ответственности за выбор, функциональность и использование веб-сайтов или продукции сторонних производителей. Компания Apple также не несет ответственности за точность или достоверность данных, размещенных на веб-сайтах сторонних производителей. Обратитесь к поставщику за дополнительной информацией.

Источник

If your iPhone won’t turn on or is frozen

If your iPhone has a frozen screen, doesn’t respond when you touch it, or becomes stuck when you turn it on, learn what to do.

Читайте также:  Машина от apple 2021 года

iPhone screen is black or frozen

iPhone is stuck on the Apple logo

If your screen is black or frozen

Follow the steps for your device.

On your iPhone 8 or later, including iPhone SE (2nd generation)

  1. Press and quickly release the volume up button.
  2. Press and quickly release the volume down button.
  3. Press and hold the side button until you see the Apple logo.
  4. If your phone doesn’t turn on, follow these steps to check your hardware and charge your phone. You might need to charge for up to an hour.
  5. If your phone still doesn’t turn on, contact Apple Support.

On your iPhone 7 or iPhone 7 Plus

  1. Press and hold both the side button and the volume down button until you see the Apple logo.
  2. If your phone doesn’t turn on, follow these steps to check your hardware and charge your phone. You might need to charge for up to an hour.
  3. If your phone still doesn’t turn on, contact Apple Support.

On your iPhone 6s and earlier, including iPhone SE (1st generation)

  1. Press and hold both the Home button and the side button or the top button until you see the Apple logo.
  2. If your phone doesn’t turn on, follow these steps to check your hardware and charge your phone. You might need to charge for up to an hour.
  3. If your phone still doesn’t turn on, contact Apple Support.

If your iPhone turns on but gets stuck during start up

If you see the Apple logo or a red or blue screen during startup, try these steps:

  1. Connect your iPhone to a computer. On a Mac with macOS Catalina, open the Finder. On a Mac with macOS Mojave or earlier, or on a PC, open iTunes. Find out which macOS your Mac is using.
  2. Select your iPhone on your computer.
  3. While your iPhone is connected, follow these steps:
    • On your iPhone 8 or later, including iPhone SE (2nd generation): Press and quickly release the volume up button. Press and quickly release the volume down button. Then press and hold the side button.

  • On your iPhone 7 or iPhone 7 Plus: Press and hold the side button and volume down button at the same time.
  • On your iPhone 6s or earlier, including iPhone SE (1st generation): Press and hold both the Home button and the side button or the top button at the same time.
  • Keep holding the buttons until you see the recovery mode screen.
  • When you get the option to restore or update, choose Update.
  • Your computer will download the software for your device. If it takes more than 15 minutes, your device will exit recovery mode. Repeat steps 2-4.
  • Источник

    iOS update and restore errors

    Learn how to solve iOS update and restore errors.

    Try these steps first

    1. On a Mac with macOS Catalina 10.15 or later, make sure your Mac is up to date. If you have a Mac with macOS Mojave 10.14 or earlier, or a PC, make sure you have the latest version of iTunes.
    2. If your device couldn’t be restored and you get a message that «an unknown error occurred [error number],» use these steps.

    If you still see the error, try the steps below.

    Choose your error number or message

    To learn what to do, choose your error:

    Update the software on your Mac or PC

    If you see error 10, your iOS device might have a newer version of iOS than is supported by your computer. You’ll need to update the software on your Mac or iTunes on Windows before you can update or restore your iOS device.

    macOS 10.11 and later:

    1. Disconnect and then reconnect your iOS device to your computer. You might need to unlock your iOS device before it is recognized by your Mac.
    2. When you see a message that says a software update is required to connect to your iOS device, click Install to download and install the software so your Mac can update or restore your iOS device.

    If you continue to see error 10, or you don’t see a dialog asking you to update the software on your mac, contact Apple Support.

    Make sure that your device can communicate with Apple servers

    If you see error 1671, your computer is downloading necessary software. Wait for the download to finish, then try again.

    If you see one of the errors below, your computer might not be able to connect to Apple servers or your iPhone, iPad, or iPod touch:

    • 17, 1638, 3014, 3194, 3000, 3002, 3004, 3013, 3014, 3015, 3194, 3200
    • «There was a problem downloading the software.»
    • «The device isn’t eligible for the requested build.»

    Here’s what to check:

    If you see error 4037, your computer is unable to update your device because it’s passcode locked and the device wasn’t unlocked for the update or restore. Unlock your device and try again. Learn what to do if you forgot your passcode.

    If you still see an error, contact Apple Support.

    Cellular Update Failed or Apple Pay Not Available alert

    If you see either «Cellular Update Failed» or «Apple Pay requires an Update on this iPhone» alert after an update, learn what to do.

    Check your security software

    • If you see error 9, use these steps.
    • If you see errors 2, 4, 6, or 1611, check your third-party security software. Then check your USB connection.
    • If you still see an error, contact Apple Support.

    Check your USB connections

    If you see error 4005, 4013, or 4014, use these steps.

    If you see one of the errors below, check your USB connection, USB cable, USB port, or computer:

    • 13, 1600, 1601, 1602, 1603, 1604, 1611, 1643–1650
    • 2000, 2001, 2002, 2005, 2006, 2009
    • An error that includes «invalid response»

    Here’s what to check. Try again after each step:

    1. Use the USB cable that came with your device. If you don’t have it, try a different Apple USB cable.
    2. Switch to a different USB port on your computer. Don’t plug into your keyboard.
    3. Switch to a USB port on a different computer.
    4. If you still see the error, check for other USB issues, check your third-party security software, then check your hardware.

    If you still see an error, contact Apple Support.

    Check your hardware

    If you see error 53, use these steps.

    If you see one of the errors below, you might have a hardware issue:

    • 1, 3, 11, 12, 13, 16
    • 20, 21, 23, 26, 27, 28, 29, 34, 35, 36, 37, 40, 56
    • 1002, 1004, 1011, 1012, 1014, 1667, 1669

    Here’s what to check. Try again after each step:

    1. If iTunes is already open, quit and reopen it.
    2. Check your third-party security software.
    3. Make sure that your USB cable, computer, and network are reliable. Then try twice more to restore your device.
    4. Check for outdated or modified software.

    If you still see the error, contact Apple Support.

    Check for outdated or modified software

    If you see error 1015 or a message that «the required resource can’t be found,» your device might have unauthorized software modifications (jailbreaking). Or you might be trying to install an earlier version of iOS (downgrading).

    To restore your device to the latest version of software, use recovery mode on your iPhone or recovery mode on your iPad.

    If you still see an error, contact Apple Support.

    Источник

    Кошмар Apple перед Рождеством: производство iPhone остановлено впервые более чем за десять лет

    Обычно на этой неделе производство продукции Apple выходит на сверхурочный график

    По данным Nikkei, сборочная линия по производству iPhone была остановлена впервые более чем за десять лет. Сборка iPhone и iPad «остановлена на несколько дней из-за ограничений цепочки поставок и ограничений на использование электроэнергии в Китае», как утверждают сразу несколько источников, знакомых с ситуацией.

    Nikkei пишет, что обычно на этой неделе производство продукции Apple выходит на сверхурочный график, чтобы удовлетворить глобальный спрос в сезон праздничных покупок, но вместо дополнительных смен и 24-часового графика производства рабочие получили свободное время.

    Один из менеджеров в цепочке поставок рассказал Nikkei: «Из-за ограниченного количества компонентов и микросхем не имело смысла работать сверхурочно в праздничные дни и доплачивать работникам. Подобного никогда не было раньше. Этот период всегда был самым оживлённым временем, когда все сборщики наращивали производство».

    Apple уже сократила свои прогнозы по производству iPhone 13 в октябре. В ноябре Apple пришлось снизить производство iPad, чтобы сохранить производство iPhone 13, и этого было недостаточно, чтобы предотвратить остановку производства. Первоначальной целью Apple было выпустить 95 миллионов смартфонов iPhone 13 в 2021 году, но в начале декабря прогноз снизили до 83–85 миллионов.

    По данным Nikkei, производство моделей iPhone 13 в сентябре и октябре оказалась на 20% меньше установленного плана. Между тем производство iPad достигло лишь 50% от ожидаемого объёма за тот же период времени. Производство старых iPhone упало на 25%, и с наступлением ноября ситуация не стала лучше.

    Как пишет Nikkei, проблемы вызваны множеством причин, включая меры блокировки в Малайзии и Вьетнаме, неожиданные ограничения мощности в Китае, дефицит, узкие места в производстве, увеличение сроков поставки компонентов и многое другое.

    Источник

    Читайте также:  Айфоны эпл с рук
    Оцените статью