Problem with the iphone

Если компьютер не распознает iPhone, iPad или iPod

Узнайте, что делать, если при подключении iPhone, iPad или iPod к компьютеру с помощью USB-кабеля компьютер не распознает устройство.

Если компьютер не распознает подключенное устройство, может отобразиться неизвестная ошибка или ошибка с кодом 0xE. Выполните следующие действия, пробуя подключить устройство после каждого из них.

  1. Убедитесь, что устройство iOS или iPadOS включено, разблокировано и на нем отображается экран «Домой».
  2. Убедитесь, что на компьютере Mac или компьютере с Windows установлена последняя версия программного обеспечения. При использовании приложения iTunes убедитесь, что у вас установлена его последняя версия.
  3. Если появится вопрос «Доверять этому компьютеру?», разблокируйте устройство и нажмите «Доверять». Узнайте, что делать, если не удается разблокировать устройство из-за того, что вы забыли пароль.
  4. Отключите от компьютера все USB-аксессуары, кроме устройства. Попробуйте подключить устройство к другим портам USB. Затем попробуйте использовать другой USB-кабель Apple *.
  5. Перезапустите компьютер.
  6. Перезапустите устройство iPhone, iPad или iPod touch.
  7. Выполните дополнительные действия для компьютера Mac или компьютера с Windows.
  8. Попробуйте подключить устройство к другому компьютеру. Если на другом компьютере наблюдается та же проблема, обратитесь в службу поддержки Apple.

Дополнительные действия для компьютера Mac

  1. Подключите устройство iOS или iPadOS и убедитесь, что оно разблокировано и на нем отображается экран «Домой».
  2. На компьютере Mac перейдите в меню Finder > «Настройки» в строке меню Finder и выберите «Боковое меню» в верхней части окна настроек. Убедитесь, что флажок «Диски CD, DVD и устройства iOS» установлен.
  3. Нажмите и удерживайте клавишу Option, затем выберите пункт Информация о системе в меню Apple (). В списке слева выберите USB.
  4. Если iPhone, iPad или iPod отображается в разделе «Структура USB», установите последнюю версию macOS или последние обновления. Если ваше устройство не отображается или вам все еще нужна помощь, обратитесь в службу поддержки Apple.

Информация о продуктах, произведенных не компанией Apple, или о независимых веб-сайтах, неподконтрольных и не тестируемых компанией Apple, не носит рекомендательного или одобрительного характера. Компания Apple не несет никакой ответственности за выбор, функциональность и использование веб-сайтов или продукции сторонних производителей. Компания Apple также не несет ответственности за точность или достоверность данных, размещенных на веб-сайтах сторонних производителей. Обратитесь к поставщику за дополнительной информацией.

Источник

iOS update and restore errors

Learn how to solve iOS update and restore errors.

Try these steps first

  1. On a Mac with macOS Catalina 10.15 or later, make sure your Mac is up to date. If you have a Mac with macOS Mojave 10.14 or earlier, or a PC, make sure you have the latest version of iTunes.
  2. If your device couldn’t be restored and you get a message that «an unknown error occurred [error number],» use these steps.
Читайте также:  Драйвера для китайского iphone 4s

If you still see the error, try the steps below.

Choose your error number or message

To learn what to do, choose your error:

Update the software on your Mac or PC

If you see error 10, your iOS device might have a newer version of iOS than is supported by your computer. You’ll need to update the software on your Mac or iTunes on Windows before you can update or restore your iOS device.

macOS 10.11 and later:

  1. Disconnect and then reconnect your iOS device to your computer. You might need to unlock your iOS device before it is recognized by your Mac.
  2. When you see a message that says a software update is required to connect to your iOS device, click Install to download and install the software so your Mac can update or restore your iOS device.

If you continue to see error 10, or you don’t see a dialog asking you to update the software on your mac, contact Apple Support.

Make sure that your device can communicate with Apple servers

If you see error 1671, your computer is downloading necessary software. Wait for the download to finish, then try again.

If you see one of the errors below, your computer might not be able to connect to Apple servers or your iPhone, iPad, or iPod touch:

  • 17, 1638, 3014, 3194, 3000, 3002, 3004, 3013, 3014, 3015, 3194, 3200
  • «There was a problem downloading the software.»
  • «The device isn’t eligible for the requested build.»

Here’s what to check:

If you see error 4037, your computer is unable to update your device because it’s passcode locked and the device wasn’t unlocked for the update or restore. Unlock your device and try again. Learn what to do if you forgot your passcode.

If you still see an error, contact Apple Support.

Cellular Update Failed or Apple Pay Not Available alert

If you see either «Cellular Update Failed» or «Apple Pay requires an Update on this iPhone» alert after an update, learn what to do.

Check your security software

  • If you see error 9, use these steps.
  • If you see errors 2, 4, 6, or 1611, check your third-party security software. Then check your USB connection.
  • If you still see an error, contact Apple Support.

Check your USB connections

If you see error 4005, 4013, or 4014, use these steps.

If you see one of the errors below, check your USB connection, USB cable, USB port, or computer:

  • 13, 1600, 1601, 1602, 1603, 1604, 1611, 1643–1650
  • 2000, 2001, 2002, 2005, 2006, 2009
  • An error that includes «invalid response»

Here’s what to check. Try again after each step:

  1. Use the USB cable that came with your device. If you don’t have it, try a different Apple USB cable.
  2. Switch to a different USB port on your computer. Don’t plug into your keyboard.
  3. Switch to a USB port on a different computer.
  4. If you still see the error, check for other USB issues, check your third-party security software, then check your hardware.

If you still see an error, contact Apple Support.

Читайте также:  Адаптер питания apple 60w

Check your hardware

If you see error 53, use these steps.

If you see one of the errors below, you might have a hardware issue:

  • 1, 3, 11, 12, 13, 16
  • 20, 21, 23, 26, 27, 28, 29, 34, 35, 36, 37, 40, 56
  • 1002, 1004, 1011, 1012, 1014, 1667, 1669

Here’s what to check. Try again after each step:

  1. If iTunes is already open, quit and reopen it.
  2. Check your third-party security software.
  3. Make sure that your USB cable, computer, and network are reliable. Then try twice more to restore your device.
  4. Check for outdated or modified software.

If you still see the error, contact Apple Support.

Check for outdated or modified software

If you see error 1015 or a message that «the required resource can’t be found,» your device might have unauthorized software modifications (jailbreaking). Or you might be trying to install an earlier version of iOS (downgrading).

To restore your device to the latest version of software, use recovery mode on your iPhone or recovery mode on your iPad.

If you still see an error, contact Apple Support.

Источник

Как исправить ошибку «Не удалось активировать iPhone»?

Почини свой iPhone

«Не удалось активировать iPhone» — частое сообщение, с которым сталкиваются владельцы iPhone или iPad. Причин может быть много, и не всегда достаточно одного способа исправить эту ошибку. Не волнуйтесь! Эта статья покажет вам возможные причины, по которым у вас возникают проблемы с активацией iPhone или iPad, и способы их устранения. Это не так сложно, как может показаться, но прежде чем вы решите отремонтировать устройство, сначала попробуйте выполнить действия, которые мы опишем далее в этой статье.

It may seem that the purchase of a new iPhone should not cause problems, but here we can, unfortunately, be disappointed. Just like any iPhone, it can cause a lot of problems, and such problems include phone activation. If you are among the people who saw the message ‘Could not activate iPhone’, don’t worry. This problem and many others can be fixed. Follow the tips below and see how simple it is.

Reasons why you can not activate your iPhone

1. Check if Activation Lock is set

If you buy an iPhone, whether new or used, check that it is not associated with another person and an iCloud account. This may be the reason why you have an activation problem.

2. Possible problems with your network operator

When it comes to iPhone X activation issues, it appears that they were mostly related to US AT&T and Verizon customers.

3. Check the status of the activation server

The Apple server is responsible for activating the devices. It may be temporarily turned off or it may be overloaded. Fortunately, you can easily check the current server status.

>> CHECK SERVER STATUS

4. The SIM card may not be supported

The SIM card in your device may not work with the iPhone.

5. Network connection problem

There may be problems with the internet connection or the iPhone itself. Check that you have constant access to the network and that the connection is not disconnected.

Читайте также:  Айфон за мили аэрофлот

How to iPhone Fix Activation Errors?

1. Check the SIM card in the phone

You cannot activate iPhone without a SIM card.

2. Wait a few moments

It’s possible that Apple’s servers are busy or temporarily overloaded. As we mentioned above, you can check the status of Apple’s activation server.

3. Remove the SIM card and insert it again

It is possible that the SIM card is not properly seated in the SIM card slot, so reinsert it and see if that makes a difference.

4. Reset your iPhone

The method of restarting or resetting the iPhone depends on the model you have. Some models do not have a Home button, while others use it as software. HERE you can check how to reset your iPhone depending on its model.

5. Unlock Activation Lock

Apple has introduced security features to its iPhones to avoid data theft or sharing. Also, if the phone you are trying to activate has Activation Lock, it may still be locked to the previous user. To remove Activation Lock, you’ll need to enter the previous user’s Apple ID and password or ask them to sign in to Find My iPhone and remove that iPhone from their iCloud account. Another way is to contact AppleCare or go to an Apple Store of your choice and if you can provide proof of ownership and Apple is able to confirm that this is your iPhone, they may be able to remove the Activation Lock for you.

6. Check, if you do not have a locked iPhone

If your iPhone is locked to a specific cellular network, you may not be able to use a SIM card from another network in the network. The previous network should unlock your iPhone so you can use it with a new SIM card operator.

7. Check if your Wi-Fi network operates

8. Try an alternative Wi-Fi network, if you can, to Apple’s servers were blocked (if you do not have a Wi-Fi network, connect your iPhone to your Mac or PC and use iTunes.

9. Try to activate the iPhone via iTunes

  • Here are the steps you should take if you want to try to activate the iPhone via iTunes:
  • Make sure that iTunes is up to date.
  • Turn iPhone off and connect it to your computer using a USB cable.
  • Turn on the iPhone and iTunes should start (or open iTunes if it does not).
  • When iTunes detects your iPhone, it should ask you to do some steps to activate the iPhone.
  • If you do not happen automatically, select your device in the left pane and you should see the option Activate your iPhone.
  • Sign in to your Apple ID and click Continue.

10. Call your provider

If none of the above steps do resolve the problem, contact your service provider for advice. And if they can’t solve the problem.

11. Contact Apple

There may be an issue with your iPhone that is preventing it from activating. Apple should be able to help iPhone or replace it if it is damaged and is still under warranty.

Источник

Оцените статью