- Request a refund for apps or content that you bought from Apple
- How to request a refund
- If you can’t request a refund on reportaproblem.apple.com
- Problem with a subscription?
- If you already requested a refund
- Report problem на сайте apple
- Просмотреть историю покупок
- Найдите заказ в истории покупок
- Сообщить о проблеме
- Опишите вашу проблему
- Если вы не можете найти пункт
- Узнать больше
- Feedback Assistant for Developers
- Using Feedback Assistant
- Feedback Assistant App
- Installing the App
- Attaching Screenshots, Profiles, and Logs
- Sharing Feedback with Your Team
- Viewing Older Bug Reports
- Requesting Support
- Submitting General Feedback
- Report Problem iTunes Purchases through Apple’s Website
- Report A Purchase
- Apple объяснила, как правильно сообщать о багах и проблемах с iPhone и iOS
Request a refund for apps or content that you bought from Apple
Some purchases from the App Store, iTunes Store, Apple Books, or other Apple services might be eligible for a refund. You can use any device with a web browser to request a refund.
How to request a refund
- Go to reportaproblem.apple.com.
- Sign in with your Apple ID and password.
- Tap or click «I’d like to.»
- Choose «Request a refund.»
- Choose the reason why you want a refund, then choose Next.
- Choose the item or items that you bought, then choose Submit.
If you can’t request a refund on reportaproblem.apple.com
If the charge is pending, you canʼt request a refund yet. After the charge goes through, try to request a refund again.
If you have an unpaid order, you need to pay for that order before you request a refund. You might need to update your payment information.
Problem with a subscription?
You can request a refund. You can also cancel the subscription.
If you already requested a refund
Refund eligibility might vary by country or region. See the Apple Media Services Terms and Conditions for details. In countries and regions with consumer law protections, users retain their rights under these protections. In Australia and New Zealand, consumers retain their rights under the applicable consumer protection laws and regulations.
Store availability and features might vary by country or region. Learn what’s available in your country or region.
Источник
Report problem на сайте apple
Некоторые недавние приложения магазина и покупок в магазине iTunes, может получить право на возврат денег, если товар не работает или не может быть использован.
Вы можете запросить возврат на определенное приложение Store или iTunes Store покупки в течение 90 дней с момента покупки через историю покупок. Ограничения применяются. Увидеть Яблоко медиа-услуг, условия для деталей.
Если ваша проблема с повторяющимися платежами, вы можете отменить свою подписку. Вы можете также понизить ваше хранилище iCloud.
Чтобы запросить возврат, посетите reportaproblem.apple.com или выполните описанные ниже действия.
Вы можете только запросить возврат на предметы в вашей истории покупок. Узнайте, как получить помощь в незнакомых или малознакомых Яблока расходов на ваш банк или оплаты заявление.
Просмотреть историю покупок
Открыть историю ваших покупок, нажмите на эту ссылку: Просмотреть историю ваших покупок.
Вы можете увидеть историю покупок в Настройки на вашем iPhone, iPad и iPod touch или в iTunes на Mac или PC. Вы можете также пойти в reportaproblem.apple.com используя любой веб-браузер.
Если оплата за товар отложено, вы еще не предъявили обвинение и не могу запросить возврат. После зарядки проходит, попробуйте заново запросить возврат.
Найдите заказ в истории покупок
Найти заказ с элемента, который вы хотите подать запрос на возврат, затем следовать указателям на устройство, которое вы используете.
На вашем iPhone, iPad или iPod touch: нажмите на общий счет в нижней части заказа, а затем коснитесь конкретному пункту.
На вашем Mac или PC: нажмите Еще ниже цена товара.
На сообщить о проблеме с сайтом: найти элемент на вкладке покупки.
Сообщить о проблеме
На вашем iPhone, iPad и iPod touch, компьютеров Mac или PC: Нажмите или кнопку Сообщить об ошибке ниже подробного описания этого элемента. Откроется окно браузера, чтобы сообщить о проблеме с сайтом.
На сообщить о проблеме с сайтом: Нажмите или кнопку Сообщить о проблеме справа от элемента.
Если вы не видите опцию, чтобы сообщить о проблеме, то товар не имеют права на запрос на возврат.
Опишите вашу проблему
Выберите причину проблемы, опишите свою проблему, а затем коснитесь или щелкните отправить.
Основываясь на информации, которую вы предоставляете, Apple может обеспечить возврат денежных средств напрямую, отсылаю вас к застройщику, требуют дополнительную информацию, или может отклонить запрос возврат на основе права возврата.
Для получения дополнительной информации о требований возврата, обратитесь в службу поддержки Apple.
Если вы не можете найти пункт
Если вы не можете найти продукт в истории покупок, что делать. Убедитесь, что вы вошли в систему с той же Apple ID, который вы использовали, чтобы сделать покупку. Также убедитесь, что не покупаете члена семьи списана с вашего способа оплаты.
Некоторые предметы и покупки более чем на 90 дней не имеют права на возмещение. Ознакомиться с условиями и условия для получения дополнительной информации.
Если вы получите уведомление о обвинения в свой аккаунт, что вы не помните, разрешение, научиться выявлять легитимные приложения Store или iTunes хранения писем.
Узнать больше
- Узнать о том, как App Store и iTunes Store для покупки оплачиваются, включая покупки, совершенные с «Семейный доступ».
- Если у вас есть неоплаченный заказ, вы должны оплатить заказ до подачи запроса на возврат. Узнайте, как оплатить задолженность в App Store или iTunes магазин. Вы должны иметь действительный способ оплаты на файл, чтобы совершать покупки в App Store или iTunes магазин.
- Когда ты получил возврат, возврат денежных средств способ оплаты, который изначально был заряжен на покупку.
Магазин в наличии и могут варьироваться в зависимости от страны или региона. Узнайте, что доступно в вашей стране или регионе.
Источник
Feedback Assistant for Developers
Developer feedback is vital to making the Apple ecosystem even better. With Feedback Assistant available on iPhone, iPad, Mac, and the web, it’s easy to submit effective bug reports and request enhancements to APIs and tools.
Using Feedback Assistant
You can submit feedback to Apple using the native Feedback Assistant app on iPhone, iPad, and Mac, or the Feedback Assistant website. When you submit feedback, you’ll receive a Feedback ID to track the submission within the app or on the website.
Feedback Assistant App
The Feedback Assistant app for iOS and macOS includes several convenient features:
Automatic on-device diagnostics. There’s no need to manually collect and attach a sysdiagnose for each bug. With your permission, Feedback Assistant can also execute area-specific diagnostics, allowing you to send information beyond the scope of a sysdiagnose.
Remote filing. With Feedback Assistant on iOS, you can file reports about your connected Apple TV, HomePod, or Apple Watch, with support for collecting device diagnostics directly on those devices.
More detailed forms. You can provide detailed information through specific, conditional questions while still enjoying a concise filing experience.
More feedback statuses. You’ll have a better understanding of the statuses of most feedback you’ve filed.
Installing the App
The app requires iOS 12.4 or later, iPadOS 13 or later, or macOS Catalina or later. On beta versions of iOS and iPadOS, the app is available by default on the home screen. On publicly released versions of iOS and iPadOS, you can enable the app by installing a beta profile. All versions of macOS include the app in /System/Library/CoreServices/Applications, and it can be launched with Spotlight or the URL scheme applefeedback://. When enrolling a macOS system in beta builds with the Beta Access Utility, the app is added to the Dock and aliased in /Utilities.
Attaching Screenshots, Profiles, and Logs
Since the Feedback Assistant app automatically attaches a sysdiagnose for each bug, we recommend submitting bug reports directly from the app on your iOS device or Mac. Alternatively, you can use the website to manually upload relevant files as well as folders as compressed file archives. To compress a folder on Mac, right-click or Control-click on the folder and choose Compress from the menu that appears.
Be sure to include any necessary profiles and logs to expedite our investigation process. A Mac System Information Report is required for crashes or kernel panics, reports against hardware, and issues with printing. After reviewing your report we may ask for additional files, which you can attach after submission.
Sharing Feedback with Your Team
You can automatically view and respond to feedback filed by your team members if you’re part of an organization in the Apple Developer Program, the Apple Developer Enterprise Program, Apple School Manager, or Apple Business Manager. Simply sign in to Feedback Assistant with the same credentials. Current assignees and the roles listed below are able to re-assign and close feedback, and download attachments. These roles can also remove feedback from the team inbox.
Program Roles: Account Holder, Admin, App Manager
Apple School Manager and Apple Business Manager Roles: Site Manager, Admin
In addition to your team inbox, you’ll also have a personal inbox for separate submissions. You can move feedback into your team inbox if you wish.
This feature in the Feedback Assistant app requires iOS 14, iPadOS 14, or macOS Big Sur.
Viewing Older Bug Reports
While Apple Bug Reporter is no longer available, you can still track your older bug reports in Feedback Assistant using their associated Problem IDs. Bugs are displayed in Feedback Assistant, with the original text and attached files included. The Problem ID is appended to the title and any dialogue is displayed natively in Feedback Assistant as messages from Apple and replies from you, complete with timestamps.
As part of our commitment to privacy and to address the European Union’s General Data Protection Regulation (GDPR), we’ve removed developer data from certain bug reports as of late fall of 2018.
Data was removed from inactive bugs. Bugs that have been closed for at least five years, have not been updated for 60 days, and are not a duplicate of another bug had developer data removed. Developer-originated sysdiagnoses and related attachments were deleted, and any reference to the bug originator were redacted. In addition, these bugs are no longer displayed.
Duplicate bugs will remain available for a limited time. If a bug is marked as a duplicate, developer data will be removed once the original bug has been closed for five years and has not been updated for 60 days. Until then, you can continue to follow the state of the original bug until it’s closed, and engineering can still reach out to you until the bug is resolved.
Requesting Support
You should file a bug report if you continue to experience an issue with Apple software or services. For support-related issues, contact us.
Program Support. For help with your developer account such as changing your name, changing your address, or inviting people to your development team, contact Apple Developer Support.
Technical Support. If you are an Apple Developer Program member, you can request code-level support. Submit a Technical Support Incident (TSI) after filing the bug report. Your incident will be assigned to a developer technical support engineer who can provide a workaround if one is available. For up-and-running support, contact AppleCare.
Submitting General Feedback
If you’re not a developer and would like to provide feedback on public beta versions of Apple software, you can use Feedback Assistant as a member of the Apple Beta Software Program.
Источник
Report Problem iTunes Purchases through Apple’s Website
Apple has a support website where customers can easily report a problem with purchases, whether it’s from iTunes, the iOS App Store or the Mac App Store. If you or a family member accidentally bought something within the past 90 days, you may be eligible for a refund.
Our own Adam Christianson said that one of his MacCast listeners was able to get a refund for a mistaken purchase using this form. Here’s how you use it.
Report A Purchase
- Go to reportaproblem.apple.com.
- Enter the Apple ID and password that you used to buy the item, then choose Sign In.
- Choose Report a Problem next to the item that you need help with.
- Choose your problem from the menu.
- Follow the onscreen steps. You might need to send in more information, contact the app developer, or download the item again.
Report Purchases
If you use Family Sharing and have a problem with a shared item, ask the family member who made the purchase to visit the website. This seems like a handy tool for parents if your child bought an app or In-App purchase without your knowledge. View Your Receipts
Aside from seeing a history of everything you’ve ever bought in iTunes or the App Store, you can also download receipts of your purchases. Great for those that keep budgets, you can quickly see the amount of each purchase.
Источник
Apple объяснила, как правильно сообщать о багах и проблемах с iPhone и iOS
Apple выпустила инструкцию, в которой рассказывается, как правильно сообщать компании о различных проблемах с айфонами и прошивками.
Всякий раз, когда вы регистрируете новый отчет об ошибке, будьте понятны и показывайте все наглядно. Предоставляете ли вы конкретные отзывы об ошибке, с которой сталкиваетесь, или общие отзывы — опишите вашу проблему подробно.
1. Все начинается с четкого заголовка. Он должен содержать емкое описание проблемы. Например, «события календаря в macOS 10.15.4 отсутствуют после создания быстрого события».
Плохо: «Отсутствуют события в календаре».
2. Если вы разрабатываете приложение, то укажите в описании и заголовке его название и версию сборки.
3. При описании своей проблемы тщательно расписывайте каждый шаг. Часто бывает полезно сделать вид, что тот, кто его читает, никогда не видел приложение или систему, о которой вы сообщаете.
Например, если вы напишете «Когда я создаю событие в Календаре, оно исчезает через мгновение», на экране недостаточно подробностей, чтобы воспроизвести проблему. Вы создаете событие календаря с помощью кнопки «Быстрое событие» или перетаскиваете, чтобы добавить новое событие? Как долго длится момент? Событие исчезло после выхода из многозадачности или вы остались в программе?
Вместо этого подумайте, как можно подробно описать свою проблему. Например:
• Нажмите кнопку «Быстрое событие» в приложении «Календарь».
• Заполните событие с любым названием.
• Нажмите «Создать событие».
Фактический результат: событие появляется в нужном месте календаре, но затем исчезает.
Ожидаемый результат: событие календаря должно появиться и остаться в моем календаре.
После заполнения ваших шагов воспроизведения и ожидаемого результата также стоит рассмотреть дополнительные факторы, которые могут повлиять на проблему.
• Вы вошли в iCloud?
• У вас есть какие-либо настройки специальных возможностей?
• Воспроизводится ли проблема подобным образом в других местах ОС?
4. Воспроизведите проблему и сделайте скриншоты или видеозапись экрана. Последнее особенно полезно, чтобы разработчики могли посмотреть все тщательно и, возможно, обнаружить ошибку, которую вы не заметили.
5. Укажите в баг-репорте логи ошибок. Для этого в сервисе создания отчетов есть специальная клавиша.
Источник