- Как подключить телефон к Android Studio
- Возможные причины ошибки и исправления
- Ошибка эмулятора
- Ошибка «Сбой инициализации SDL»
- Start avd не работает
- Не запускается эмулятор Android на Eclipse, хотя ошибок нет
- Невозможно изменить целевой API в AVD Manager
- LG G2 vs980 не распознается командой устройств ADB
- Телефон не видит Android studio: общее решение проблемы
- Как подключить телефон к Android Studio через USB
- Samsung обновит до Android 12 более 40 устройств: модели и сроки
- Using a Galaxy Emulator Skin
- What You Need
- How To Use
- Tips on Using Emulators
- Emulator Limitations
- Getting Started
- 1. System Requirements
- 2. Downloading Samsung SDKs
- Downloading SDKs from Samsung Developers:
- 3. Getting started with Android Studio
- Creating an Android Studio project
- Adding a Samsung library to Android Studio
- Running the App
- Running a sample app
Как подключить телефон к Android Studio
В статье рассмотрим, как правильно подключать смартфон к Андроид Студио и что делать, если Андроид Студио не видит телефон.
Разберемся, что такое Android Studio. Это комплекс программных средств для создания приложений в Android ОS. Работает с ОС: Windows, Mac и Linux. Основана на ПО — IntelliJ IDEA. Главные требования к железу и другие условия для нормальной работы программы соблюдены, но в процессе установки все равно возникают проблемы? Аndroid Studio не видит телефон – разберемся с причинами и способами устранения ошибки.
Возможные причины ошибки и исправления
Установка программы не всегда проходит гладко, часто возникают проблемы, которые приводят к некорректной работе приложения. Как в Аndroid studio подключить телефон, затратив небольшое количество времени? Какие ошибки возникают часто? Перед загрузкой приложения просматриваются параметры устройства для нормальной работы программного комплекса:
- минимум 3 ГБ ОЗУ, желательно 8 ГБ и запас 1 ГБ на эмулятор;
- разрешение экрана не менее 12,8х0,8 см (1280х800 мм).
Ошибка эмулятора
В период запуска терминала возникает проблема, которая высвечивается в командной строке: «ОШИБКА: эмуляция x86…». Для устранения погрешности проверяется:
- правильность инструментов SDK;
- базовая система (Bios) — включить специальную опцию Intel HAXM & virtualization;
- настройки эмулятора Intel — для повышения производительности загрузить X86 Atom (для 64х и 32х битных ПК).
После этого нужно заново запустить менеджер SDK, зайти в AVD для создания виртуального оборудования. Как категорию выбрать телефон и образ X86_32 или 64. Эмулятор будет доступен в менеджере.
Ошибка «Сбой инициализации SDL»
SDL используется для скоростной загрузки и инициализации библиотеки. Данная функция состоит из нескольких флагов, каждый из которых необходимо активировать или отключить.
Для проверки работы видеоустройства требуется запустить эмулятор и проверить доступные привилегии, правильную работу SDL-программ. Дополнительно загрузить подходящую к устройству библиотеку.
Start avd не работает
При выявлении ошибки: «Start avd не работает», необходимо вспомнить, какие изменения или обновления внесены. Возможно, удаление последнего загруженного файла восстановит работу системы. Если ошибка не удалилась, в каталоге пользователя рекомендуется деинсталлировать старый вариант и создать новое виртуальное устройство. Подробнее о том, как в Аndroid studio подключить телефон:
- окно;
- менеджер AVD;
- визуальное устройство;
- изменить и редактировать.
После проведенных манипуляций перезагрузить телефон и зайти из эмулятора менеджера.
Не запускается эмулятор Android на Eclipse, хотя ошибок нет
Необходимо учесть, Аndroid studio может не видеть телефон при первой или новой установке, так как загрузка среды эмулятора занимает 10-12 минут. Если программа не запустилась, требуется заново поэтапно проверить инсталляцию. Также обратить внимание на:
- путь к SDK — он не содержит посторонних символов;
- версию — возможно, требуется понизить эмулятор, например с Android 4.0 на 2.2;
- функцию использования хостов GPU – ее, возможно, придется отключить;
- параметры дискового пространства – хватает ли свободного места.
Проверить соответствие обновленной версии параметрам смартфона. Также решением проблемы может быть изменение Eclipse с EE на Eclipse Classic.
Невозможно изменить целевой API в AVD Manager
Изменение целевого API в AVD Manager может частично устранить проблему с загрузкой и работой эмулятора. AVD привязаны к изображениям системы. Для устранения ошибки проверяется путь SDK, уровень установки Аndroid.
Увидеть и поменять направление можно в рубрике местоположения SDK, где расположены вспомогательные инструменты.
LG G2 vs980 не распознается командой устройств ADB
Многие разработчики интересуются, как подключить телефон к Аndroid Studio через USB. Прежде всего, требуется выбрать вид соединения, в данном случае USB или USB-модем. Если устройство не обнаружено, настройки драйвера проводятся вручную. Часто достаточно обновить USB driver/adb через Manager, который запущен с Eclipse.
Телефон не видит Android studio: общее решение проблемы
При установке программ часто возникают ошибки, которые связаны с несовместимостью параметров телефона и приложения. Перед загрузкой Android Studio нужно обязательно просмотреть технические характеристики оборудования, на которое выполняется установка. Обратить внимание на:
- производительность;
- количество оперативной памяти;
- скорость работы дисковой системы.
При появлении ошибок выяснить причину, по которой это произошло. Каждая проблема реально решается при перенастройке виртуального устройства, с соблюдением установленных параметров.
Как подключить телефон к Android Studio через USB
Для подключения смартфона к приложению Android Studio необходимо:
- зайти в «Настройки телефона» – «Сведения ПО» – «Для разработчиков»;
- в параметрах выбирать «Установка драйвера»;
- перейти на предложенную страницу;
- найти нужную модель устройства, по ссылке произвести установку;
- подключить телефон к компьютеру через USB. В диспетчере устройств появится наименование телефона, через который производится запуск Android Studio.
После установки по необходимости проводится отладка приложения.
Источник
Samsung обновит до Android 12 более 40 устройств: модели и сроки
Samsung опубликовала на официальном форуме график выпуска новой версии фирменного пользовательского интерфейса One UI 4.0 на базе Android 12 и список совместимых устройств. Развёртывание начнётся уже в этом месяце, а всего компания планирует обновить более 40 моделей смартфонов и планшетов.
До конца ноября обновление до One UI 4.0 и Android 12 должны получить владельцы флагманских смартфонов Galaxy S21, S21+ и S21 Ultra. На днях Samsung объявила, что бета-тестирование прошивки для этих гаджетов завершено, а все обнаруженные ошибки будут исправлены уже в стабильном релизе.
Дальнейший график выпуска обновлений выглядит следующим образом:
- Декабрь 2021-го: Galaxy Z Fold3, Z Flip3, S20 Ultra, S20+, S10, Note20 Ultra, Note20, Z Fold2, Z Flip 5G
- Январь 2022-го: Galaxy Fold, Z Flip, Note 10, Note 10+, S20 FE, S10 5G, S10, S10+, S10e, A52s, A42 5G, Quantum2
- Февраль 2022-го: Galaxy Tab S7, Tab S7+
- Апрель 2022-го: Galaxy A51 5G, Tab S7 FE, Tab S7 FE 5G, A90 5G, Tab S6, Tab S6 5G, Jump, A Quantum
- Май 2022-го: Galaxy Tab S6 Lite, Tab Active3, A32, A31, A12, Buddy, Wibe5, Tab A7 (2020)
- Июнь 2022-го: Galaxy Tab A7 Lite
- Июль 2022-го: Galaxy A21s, Xcover5, M12
Важно отметить, что Samsung практически сразу же удалила пост с этим графиком, поэтому не исключено, что представленный список не финальный и будет изменён.
Источник
Using a Galaxy Emulator Skin
What You Need
Android Studio and Android SDK
At least one platform installed in Android SDK > Platform
Downloaded Galaxy Emulator Skin
How To Use
Download your preferred Galaxy Emulator Skin.
Extract the downloaded skin and copy it in Android Studio > plugins > android > lib > device-art-resources.
Alternatively, you may store the downloaded file anywhere in your file directory. Just locate it later on when configuring the hardware profile.
Launch Android Studio and open AVD Manager by going to Tools > AVD Manager.
If you have an existing virtual device, click Edit button and simply select the downloaded Emulator Skin. Otherwise, click Create Virtual Device in AVD Manager.
In Virtual Device Configuration, click New Hardware Profile to create a profile for your new virtual device.
Fill in the specification of your virtual device.
Screen size and Resolution should match the Emulator Skin to be used.
In the Default Skin, select the downloaded Emulator Skin.
Or locate it by clicking the . button beside the Default Skin dropdown menu. Click OK then Finish.
The Hardware Profile for your virtual device has been created. Proceed by selecting its System Image.
Make sure that you have at least one system image downloaded before you can proceed.
Verify all configuration and check if the Emulator Skin is applied by clicking Show Advanced Settings.
Launch the newly created virtual device in the AVD Manager.
Afterwards, your virtual device with its Galaxy Emulator Skin will appear.
Tips on Using Emulators
By clicking the . (More) in the toolbar beside the emulator, you will see the Extended Controls window. Click Help to see the list of Keyboard shortcuts.
The buttons and other controls on the emulator work as they would on the actual device. For example, clicking on the home button will bring up the home screen.
Tweak the AVD hardware configuration to speed up your emulator. Increasing the memory or setting the screen to a smaller size gives a minor performance increase.
When starting an AVD, you may select a screen size suitable to your computer to enlarge or reduce the size of the emulator.
Emulator Limitations
The Galaxy Emulator Skin defines only the appearance and controls of an Android Virtual Device (AVD), which still runs on a stock Android OS. It does not include any One UI feature, since it only serves as skins for an AVD.
The emulator lacks support for the following features:
Placing or receiving actual phone calls. However, you can simulate phone calls (placed and received) through the emulator console.
Back camera/video capture. Front camera works if you have a webcam installed on your computer.
Источник
Getting Started
This guide teaches developers how to set up their workstations in order to use Samsung Mobile SDKs in their apps. It covers basic topics such as how to download and install the SDK.
This section covers:
- System Requirements.
- Downloading Samsung Mobile SDKs.
- Getting started with Android Studio.
1. System Requirements
To develop apps for Samsung mobile devices, you must first set up your Android development environment. If your development environment is already configured, you can skip this section.
- Verify that your development system meets the requirements specified by the Android System Requirements.
- Set up your Java environment:
To develop Android apps in Java, you need the following:
- Java Development Kit (JDK) — this provides the tools required to build a Java app.
- Java Runtime Environment (JRE) — this lets you run Java apps on your computer.
To set up these components: 1. Go to Java SE Downloads. 2. Click Java Download to display the download page for the latest version of JDK, which includes JRE. 3. Click the download package for your operating system: Windows, Mac OS X, or Linux. 4. Install the JDK package. For details about the installation, see the Java Platform Installation.
- Download Android Studio:
- Go to Android Studio.
- If the browser has detected your operating system, click Download Android Studio. Otherwise, click Download Options and select a different platform: Windows, Mac OS X, or Linux.
- Unzip and install the bundle. It includes essential components and the Studio IDE.
- Launch Android Studio.
- If you get a notice of Platform and Plugin Updates, click update to exit Studio and launch the SDK Manager. Then install the suggested packages.
2. Downloading Samsung SDKs
Downloading SDKs from Samsung Developers:
- Go to Mobile page
- Select the SDK you want to download
- Go to the Resources page for the SDK
- Click the download button
- Read the license agreement, select I agree to this SDK License Agreement and click Download
- Unzip the downloaded SDK to a folder of your choice. The SDKs typically provide the following folders
- Docs: Programming guides and API references
- Libs: Java and C libraries to use in your app
- Samples: Sample apps showing example source code
- Tools: Additional tools that may be needed to use the SDK
- Extras: Additional support resources
3. Getting started with Android Studio
This section describes how to create your first project in Android Studio and run an app.
Creating an Android Studio project
- Launch Android Studio.
- Create a new project by clicking File > New Project
- Fill out the fields:
- Application name: your app name
- Company domain: the qualifier for your app package name.
- Package name: this is the combination of the company domain and application name, which must be unique across all packages in the Android environment. Android generates this from the application name and company domain values.
- Project Location: the directory where your app is stored. You can use the default or specify another location, if desired.
- Click Next
- Select the type of device you want to target, for example, Phone and Tablet
- Select the Minimum SDK level you need to support the SDKs you’re using. In this example, select API 21. Click Next
- Use the default Empty Activity type and click Next. For more about activities, see Android Activities.
- Use the default Activity Name and Layout Name and click Finish For more about creating a project in Android Studio, see Creating Projects.
Adding a Samsung library to Android Studio
To use a Samsung SDK in your app, you add the library files that are bundled with the SDK to your Android Studio project.
- Open your project in Android Studio.
- Use a file browser to navigate to the folder containing the Samsung SDK
- Open the add-on SDK folder, then open:
- Docs > API Reference > index.html: to see what libraries and API methods are provided by the SDK
- Libs folder: to copy the libraries you want to use in your app
- In your Android Studio project, top-left drop-down menu, change the Android view to Project
- Right-click your app’s libs directory and select Paste
- In the Copy dialog, click OK to paste the copied files into your project
- The libraries now appear in your project under the libs folder
- Right-click the libraries and select Add As Library.
- Select the module to add the library to. If your app contains several modules, ensure that you add the library to the appropriate module. Click OK. Your project now includes the SDK you downloaded.
Running the App
Android Studio provides two ways to compile and test your app: — On an Android Virtual Device (AVD) — On a physical Samsung device To run your app:
- Plug your Samsung mobile device into your computer using a USB cable
- If you are using a Windows computer, go to Samsung Android USB Driver for Windows, then download and install the USB driver onto your computer
- Enable developer options on your device by going to Settings > About device > Software info and tapping Build number seven times. (Devices with Android 4.1 or older already have developer options displayed by default.)
- Turn on USB debugging by tapping Settings > Developer options > USB debugging
If My Knox is installed, USB debugging is grayed out; try using another device.
- In Android Studio, with your project open, click Run > Run ‘app’ (or press Shift + F10)
- Select the device you want run the app on, under either Connected Devices or Available Emulators
Running a sample app
The sample apps are in the Samples folder of the SDK you downloaded. To run a sample app:
- Open Android Studio
- In the top navigation menu, select File > Open
- Navigate to the sample app directory in the SDK you downloaded
- Click OK to import the file to your project
Источник