Сенсорное управление юнити андроид

Продвинутый скриптинг в Unity для мобильных платформ

Свойства устройства.

Можно получить доступ к специфичным для устройств свойствам. Изучите следующие страницы справки SystemInfo.deviceUniqueIdentifier, SystemInfo.deviceName, SystemInfo.deviceModel и SystemInfo.operatingSystem.

Проверка на пиратство

Нарушители авторского права часто взламывают приложения (достаточно снять DRM защиту AppStore) и затем распространяют их бесплатно. Unity предоставляет способ проверки на пиратство, который позволяет вам определить, было ли изменено приложение после его отправки в AppStore.

Вы можете проверить ваше приложение на подлинность(не взломано) с помощью свойства Application.genuine. Если это свойство возвращает false , следовательно вы можете уведомить пользователя о том, что он использует взломанное приложение или отключить доступ к некоторым функциям в вашем приложении.

Примечание: Application.genuineCheckAvailable может быть использован вместе с Application.genuine для проверки на то, подтверждена ли целостность приложения. Доступ к свойству Application.genuine — довольно дорогая операцию, поэтому не рекомендуется делать это в часто вызываемых фрагментах кода (в функции Update и т.д.).

Поддержка вибрации

Для вызова вибрации можно использовать Handheld.Vibrate. Устройства, лишенные поддержки вибрации, будут просто игнорировать этот вызов.

Индикатор активности

Мобильные ОС имеют встроенные индикаторы активностей, можете их использовать во время медленных операций. В качестве примера, используйте Handheld.StartActivityIndicator docs.

Ориентация Экрана

Unity iOS/Android позволяет вам управлять текущей ориентацией экрана. Обнаружение изменения ориентации или фиксирование некоторых специфических ориентаций может быть полезно если вы хотите сделать игровое поведение зависящим от того, как пользователь держит устройство.

Чтобы получить ориентацию устройства, нужно получить доступ к свойству Screen.orientation. Ориентации могут быть следующими:

Portrait Устройство в портретном режиме, удерживающееся в вертикальном положении. Кнопка “домой” расположена снизу.
PortraitUpsideDown Устройство в портретном режиме, но “вверх ногами”, удерживающееся в вертикальном положении. Кнопка “домой” расположена сверху.
LandscapeLeft Устройство в ландшафтном режиме, удерживающееся в вертикальном положении. Кнопка “домой” расположена справа.
LandscapeRight Устройство в ландшафтном режиме, удерживающееся в вертикальном положении. Кнопка “домой” расположена слева.

Для установки одного из этих ориентаций, используйте Screen.orientation. Или используйте авто-вращение ScreenOrientation.AutoRotation. При использовании авто-вращения, можно индивидуально отключить некоторые ориентации. Для этого см. Screen.autorotateToPortrait, Screen.autorotateToPortraitUpsideDown, Screen.autorotateToLandscapeLeft andScreen.autorotateToLandscapeRight

Продвинутый Android скриптинг

Определение поколения устройства

Различные android устройства имеют разный функционал и очень варьируются в производительности. Вам нужно ориентироваться на конкретные устройства (или семейства устройств), чтобы решить, какие функции нужно отключить для компенсации медленных устройств. Есть ряд специфических свойств, к которым вы можете обратится в зависимости от используемого устройства.

Примечание: Рынок android приложений делает дополнительную фильтрацию совместимости, поэтому вы не должны беспокоится если ваше ARMv7-only приложение, оптимизированное для OGLES2, предлагается некоторым старым медленным устройствам.

Источник

Android

This section of the User Manual contains documentation on developing for the Android platform,

Environment setup

Before you can run code on your Android device or an Android emulator, you must set up Unity to support Android development. See Android environment setup.

If you don’t install one or more necessary components during initial setup, Unity prompts you to download missing components when you try to build a Project for Android.

Building your app

Unity lets you configure build and runtime settings for your app. See Building apps for Android.

If you have a Unity Pro subscription, you can customize the splash screen that displays when the game launches. See Customizing an Android splash screen.

Scripting

Unity provides scripting APIs that allow you to access input data and other settings from Android devices. See Android scripting.

Читайте также:  Что можно сделать с ненужным андроидом

You can use plug-ins A set of code created outside of Unity that creates functionality in Unity. There are two kinds of plug-ins you can use in Unity: Managed plug-ins (managed .NET assemblies created with tools like Visual Studio) and Native plug-ins (platform-specific native code libraries). More info
See in Glossary to call Android functions written in C/ C++ directly from C# scripts A piece of code that allows you to create your own Components, trigger game events, modify Component properties over time and respond to user input in any way you like. More info
See in Glossary . You can also call Java functions indirectly. See Building and using plug-ins for Android.

Optimization

Unity includes support for occlusion culling A feature that disables rendering of objects when they are not currently seen by the camera because they are obscured (occluded) by other objects. More info
See in Glossary , which disables rendering The process of drawing graphics to the screen (or to a render texture). By default, the main camera in Unity renders its view to the screen. More info
See in Glossary of objects when they’re not currently seen by the camera A component which creates an image of a particular viewpoint in your scene. The output is either drawn to the screen or captured as a texture. More info
See in Glossary because they’re obscured (occluded) by other objects. This is a valuable optimization method for mobile platforms. See Occlusion culling.

Troubleshooting and bug reports

The Android troubleshooting guide helps you discover the cause of bugs as quickly as possible. If, after consulting the guide, you suspect the problem is being caused by Unity, file a bug report following the Unity bug reporting guidelines.

Texture compression

Ericsson Texture Compression 3D Graphics hardware requires Textures to be compressed in specialized formats which are optimized for fast Texture sampling. More info
See in Glossary (ETC) is the standard texture compression A method of storing data that reduces the amount of storage space it requires. See Texture Compression, Animation Compression, Audio Compression, Build Compression.
See in Glossary format on Android.

ETC1 is supported on all current Android devices, but it does not support textures that have an alpha channel. ETC2 is supported on all Android devices that support OpenGL ES 3.0. It provides improved quality for RGB textures, and also supports textures with an alpha channel.

By default, Unity uses ETC1 for compressed RGB textures and ETC2 for compressed RGBA textures. If ETC2 is not supported by an Android device, the texture is decompressed at run time. This has an impact on memory usage, and also affects rendering speed.

DXT, PVRTC, ATC, and ASTC are all support textures with an alpha channel. These formats also support higher compression rates and/or better image quality, but they are only supported on a subset of Android devices.

It is possible to create separate Android distribution archives (.apk) for each of these formats and let the Android Market’s filtering system select the correct archives for different devices.

Movie/Video playback

We recommend you use the Video Player to play video files. This supersedes the earlier Movie Texture feature.

Known video compatibility issues

Not all devices support resolutions greater than 640 × 360. Runtime checks verify device support and don’t play the movie if there’s a failure.

For Android Lollipop (5.0 and 5.1.1) and above, you can use any resolution or number of audio channels, provided the target device supports them.

Unity supports playback from asset bundles for uncompressed bundles, read directly from disk.

Playback support for compressed asset bundles is available for Android 9 and later.

Format compatibility issues are reported in the adb logcat output and are always prefixed with AndroidVideoMedia .

Читайте также:  Permission is only granted to system apps android

Watch for device-specific error messages located near the error messages in Unity: they’re not available to the engine, but often explain what the compatibility issue is.

Источник

Андроид управление unity3d

Всем привет. Помогите мне, пожалуйста, перевести скрипт с ПК на Андроид управление.
Вот скрипт

Управление на андроид (кнопками) unity3d
Всем доброго времени суток! хочу сделать управление с помощью кнопок для 2d платформера на.

Андроид управление для игры в Unity3D
Здравствуйте! сделал код по видео для пк по клавишам,а вот как сделать для кнопок не знаю(ходить.

Unity3d First Person для Андроид устройств
Здравствуйте, подскажите пожалуйста, как реализовать поворот FPS персонажа для android устройств.

Unity3D останавливается работы приложения на Андроид
Собрал приложение, сбилдил его на android 4.4.2, armv7. Запускается приложение, черный экран и.

если вы собираетесь использовать кнопки или джойстик для управления, то строки выше необходимо переделать под вызов кнопками.

кнопки влево вправо

Решение

1. Переключиться на Android.
2. Скачать Standart Assets -> CrossPlatformInput.
3. На сцену кинуть префаб MobileSingleStickControl — виртуальный джойскик и кнопка прыгать.
И можно еще MobileAircraftControls — там кнопки есть право влево
и собрать из них один как вам надо.

4.Поменять в коде

У меня точно такая же проблема. Помогите пожалуйста перевести скрипт с ПК на Андроид управление. Буду очень благодарен.

Разработка 3D игр под андроид на движке Unity3D и C++
Может кто-нибудь знает какие-нибудь книги или видео уроки по разработке 3D игр под андроид на.

Игры Unity3D для Андроид: на каком языке писать?
Добрый день! Хочу писать игры для андроид, только не знаю на каком языке писать. Знаю C++ и C#.

Unity3d управление персонажем
здравствуйте. подскажите пожалуйста, как сделать управление персонажем от первого лица в unity3d.

Touch управление в Unity3d
Очень прошу помочь с модификацией кода под мобильные устройства! Имеется скрипт управления для ПК.

Источник

Сенсорное управление юнити андроид

200?’200px’:»+(this.scrollHeight+5)+’px’);»> Greexon Дата: Воскресенье, сегодня, 19:07 | Сообщение # 4
[Greexon]
почетный гость
Сообщений: 77
Всего наград: 0
Репутация: 1 ±
Замечания: 0%
Сейчас нет на сайте

using UnityEngine;
using System.Collections;

public class Joystick : MonoBehaviour <

public float speed = 0.1f;
public float radius;
public Vector3 Center;

void Update() <
Vector3 movement = new Vector3(Input.GetAxis(«Horizontal»), 0, Input.GetAxis(«Vertical»));
Vector3 newPos = transform.position + movement;
Vector3 offset = newPos — Center;
transform.position = Center + Vector3.ClampMagnitude(offset, radius);

foreach(Touch touch in Input.touches) <
if(this.GetComponent ().HitTest(touch.position)) <
touchfinger = true;
>
>
if(Input.touchCount > 0 && Input.GetTouch(0).phase == TouchPhase.Moved && touchfinger == true) <
Vector2 touchDeltaPosition = Input.GetTouch(0).deltaPosition;
transform.Translate(touchDeltaPosition.x * speed * Time.deltaTime, touchDeltaPosition.y * speed * Time.deltaTime, 0);
>
>

200?’200px’:»+(this.scrollHeight+5)+’px’);»> Greexon Дата: Воскресенье, сегодня, 19:07 | Сообщение # 4
[Greexon]
почетный гость
Сообщений: 77
Всего наград: 0
Репутация: 1 ±
Замечания: 0%
Сейчас нет на сайте

using UnityEngine;
using System.Collections;

public class Joystick : MonoBehaviour <

public float speed = 0.1f;
public float radius;
public Vector3 Center;

Источник

Unity Remote 4

Unity Remote (currently at version 4), is a downloadable app designed to help with Android or iOS development. The app connects with Unity while you are running your project in Play mode from the editor. The visual output from the editor is sent to the device’s screen and the live inputs are sent back to the running project in Unity. This allows you to get a good impression of how your game really looks and handles on the target device without the nuisance of a full build for each test.

With version 4, Unity Remote has been completely rewritten and replaces the separate iOS and Android Remote apps used with earlier versions.

Device and Feature Support

Unity Remote currently supports Android devices (on Windows and OSX via a USB connection) and iOS devices (iPhone, iPad and iPod touch, through USB and only on OSX)

The Game view of the running Unity project is duplicated on the device screen but at a reduced framerate. The following input data from the device is also streamed back to the editor:

  • Сенсорный ввод
  • Акселерометр
  • Гироскоп
  • Потоки камеры устройства
  • Compass
  • GPS
Читайте также:  Где хранятся текстовые сообщения whatsapp андроид

Note that the Remote app simply shows the visual output on the device and takes input from it. The game’s actual processing is still done by the Unity editor on the desktop machine and so its performance is not a perfect reflection of the built app.

Obtaining and Using Unity Remote

Unity Remote can be downloaded for free in the form of a Unity project that you build yourself or as a pre-built app from the device’s app store:

  • Unity Project (requires custom building) from the Asset Store:
  • Android App from Google Play:
  • iOS App from the App Store:

Having downloaded the app, you should install and run it on your device and also connect the device to your computer using a USB cable.

To enable Unity to work with your device, you should open the Editor Settings in Unity (menu: Edit > Project Settings > Editor) and select the device to use from the Unity Remote section:

If you now click the Play button in the editor, you should see your game appear on the device as well as the Unity game window as Unity connects to the Remote app. While the game plays, input from the device (accelerometer, etc) will be sent to your scripts as if they were running on the device itself.

Решение проблем

I have more than one device plugged in but only one of them works with Unity

Currently Unity Remote doesn’t support multiple connected devices of the same kind (ie, two iPhones or two Androids) and to resolve this, it will automatically pick the first device it finds. However, it is fine to have one iOS and one Android device connected at the same time since you can select which one to use from the Editor Settings mentioned above (menu: Edit > Project Settings > Editor).

I’m getting really poor graphics quality when running my game in Unity Remote

When you use Unity Remote, the game actually runs in the Unity editor while its visual content is streamed to the target device. Since the bandwidth between editor and device is limited, the stream must be compressed heavily for transmission and this compression inevitably reduces the image quality.

In the Unity Remote section of the Editor settings (menu: Edit > Project Settings > Editor), you can switch the compression method between JPEG and PNG and also optionally downsize the resolution of the screen image. PNG compression is “lossless” (ie, image quality doesn’t degrade) but uses more bandwidth than JPEG. A downsized image has lower bandwidth requirements than one at full resolution. By changing these settings, you can trade image accuracy off against framerate as necessary.

However, you should bear in mind that Unity Remote is only really intended to give a quick approximate check of how your game will look and feel when running on the device. You should make sure that you occasionally do a full build and test the “real” app.

The editor doesn’t connect to the iOS device on OSX

To establish the connection to the iOS device through USB, Unity uses a 3rd party utility (iproxy) which is known to misbehave occasionally. You can try the following to fix the problem:

  • Reconnect the device.
  • Restart the device.
  • Go to the Editor settings (menu: Edit > Project Settings > Editor) and in the Unity Remote settings, briefly switch the device to Any Android Device and then back to Any iOS Device.
  • Restart the Unity editor.
  • Quit the Unity editor, open the Terminal and execute the command killall unityiproxy . Then, restart the editor again.

In most cases reconnecting or restarting the iOS device is enough to restore the connection.

Источник

Оцените статью