- Ответ на Spotlight on russia Номер 3 из ГДЗ по Английскому языку 7 класс: Ваулина (Учебник Spotlight)
- Условие
- Մարինե Հակոբյան
- «Մխիթար Սեբաստացի» կրթահամալիր, քոլեջ
- Exercises Unit 3
- Сборник упражнений по английской грамматике. Глагол to be, to have.
- Онлайн-конференция
- «Современная профориентация педагогов и родителей, перспективы рынка труда и особенности личности подростка»
- Свидетельство и скидка на обучение каждому участнику
- Дистанционное обучение как современный формат преподавания
- Специфика преподавания английского языка с учетом требований ФГОС
- Английский язык: теория и методика преподавания в образовательной организации
- Оставьте свой комментарий
- Подарочные сертификаты
Ответ на Spotlight on russia Номер 3 из ГДЗ по Английскому языку 7 класс: Ваулина (Учебник Spotlight)
Условие
TEENS
At Spotlight on Russia we get a lot of emails from children all over the country. Here are two of them written in completely different parts of Russia.
Spotlight on Russia hears from two young Russians from very different parts of the country
Hi. My name is Sergey Demidov and I’m 13 years old. I live in Yakutsk which is the capital of the Republic of Sakha (Yakutia) in northern Siberia.
I love my city in the winter when the clean, crisp snow covers everything. The temperature often falls below −40 degrees, so we wear fur caps and coats, thick woollen mittens and unty which are fur boots made of deer skin. Today it’s bright and sunny. It’s only −25˚C outside, so I’m going skiing with my family for the first time this year.
I go to a Russian school, but we have lessons in our native Yakut language as well. My father plays the khomus – a traditional Yakut instrument, and my mother does embroidery with beads. She also makes hats and her friends sometimes ask her to make outfits for our national summer holiday. It’s called Yhyakh, and it’s a great chance for me to perform a dance called Ohuokhai and to drink kumys – a national drink that’s made from mare’s milk.
Hello, I’m Irina Smirnova. I’m 14 and I live in Kolomna – one of the biggest and most beautiful towns in the Moscow region. Kolomna is over 800 years old and a lot of tourists come here to see the old Kremlin, the churches and monasteries, as well as the museums and art galleries.
I love my town because there’s so much to do here. In the summer, I like to go rowing and sailing on the Oka River, and we can go ice−skating at any time of the year in our new Ice Palace. Dmitry Dorofeyev, the Olympic silver medallist (2006), and Ekaterina Lobysheva, Olympic bronze medallist (2006 and 2014), are from Kolomna and we have a long history of success in this sport.
There are more than 30 schools in Kolomna and mine is one of the new ones. In the spring and autumn, my class goes to the Park of Peace after lessons to look after the plants and flowers. Tomorrow is Sunday and we’re going to see a play at the Maly Theatre in Moscow. It only takes us an hour and a half to get there by bus and I’m really looking forward to it.
DISCUSS
• How similar/different are the teens’ lifestyles? Why?
• What does your lifestyle depend on?
ACTIVITY
• What is your lifestyle like? What is it like to live in your town/city/area? Write to Spotlight on Russia and let us know!
Источник
Մարինե Հակոբյան
«Մխիթար Սեբաստացի» կրթահամալիր, քոլեջ
Exercises Unit 3
3.1..What are these people doing? Use these verbs to complete the sentences.
1.She’s eating an apple.
2.He is waiting for a bus.
3.They are playing football.
4.He’s lying on the floor.
5.They are having breakfast.
6.She’s sitting on the table.
3.2..Complete the sentences. Use these verbs.
1.Please be quiet. I’m working.
2.’Where’s John?’ ‘He’s in the kitchen. He is cooking.
3.’You are standing on my foot.’ ‘Oh, I’m sorry.’
4.Look! Somebody is swimming in the river.
5.We’re here on holiday. We are staying at the Central Hotel.
6.’Where’s Sue?’ ‘She is having a shower’.
7.They are building a new hotel in the city centre at the moment.
8.I am going now. Goodbye.
3.3..Look at the picture. Write sentences about Jane. Use She’s-ing or She isn’t-ing.
1.Jane isn’t having dinner.
2.She’s waching television.
3.She is sitting on the floor.
4.Jane is reading a book.
5.She isn’t playing the piano.
6.Jane is laughing.
7.She isn’t wearing a hat.
8.Jane is writing a letter.
3.4..What’s happening now? Write true sentences.
1.I’m not washing my hair.
2.It’s snowing.
3.I’m sitting on a chair.
4.I’m eating.
5.It’s raining.
6.I’m learning English.
7.I’m listening to music.
8.The sun is shining.
9.I’m wearing shoes.
10.I’m reading a newspaper.
Источник
Сборник упражнений по английской грамматике. Глагол to be, to have.
Онлайн-конференция
«Современная профориентация педагогов
и родителей, перспективы рынка труда
и особенности личности подростка»
Свидетельство и скидка на обучение каждому участнику
ГЛАГОЛЫ TO BE. TO HAVE
Переписать и перевести предложения , подчеркнуть глаголы .
1. Nick is in the park.
2. We are in the bus.
3. The children are in the garden.
4. Ada is a little girl.
5. The bag is in her hand.
6. I am in the street.
7. The desk is brown.
8. The flag is white.
9. The tree is green.
10. The chicks are in the garden.
Переписать предложения, подчеркнув глагол. Перевести.
1. Dan has got a black cap.
2. He has got a blue shirt.
3. Helen has got a map.
4. Ada has got a red belt.
5. Nick has got a pen in his hand.
6. I have got a green hat.
7. She has got a red hat.
8. We have got many apples.
9. He has got a large sledge.
10. She has got a green skirt.
11. The girl has got a bird in her hand.
12. I have got a red pen.
13. I have got a green pencil.
14. We have got eleven pens.
15. The girl has got three belts.
Заполнить пропуски глаголом to be и перевести предложения.
1. The bag … in the desk.
2. We … in the park.
3. The car … in the street.
4. I … in the bus.
5. The girl … in the garden.
6. The tree … green.
7. I … a little girl.
8. It … a big book.
9. The bench in the park … green.
Заполнить пропуски глаголом to be.
1. The book … on the table.
2. The note-books … on the shelf.
3. The chair … in the corner.
4. The kittens … in the kitchen.
5. The horse … in the yard.
7. Who … in the room? I … .
8. Who … on the sofa? The cat … .
9. Where … the children? They … at school.
10. Kate … my sister.
Заполнить пропуски глаголом to have got и перевести.
1. The girl … a red apple.
2. I … a green hat.
3. Ann … eleven pencils.
4. He … a green shirt.
5. We … three birds.
6. She … a black bag.
7. I … a large sledge.
8. She … a little chick in her hand.
9. Sam … a big book in his hand.
10. I … a red dress with a black belt.
Заполнить пропуски глаголом to have got и перевести предложения:
1. The girl … a red apple.
2. I … a green hat.
3. Ann … elever pencils.
4. He … a green shirt.
5. We … three birds.
6. She … a black bag.
7. I … a large sledge.
8. She … a little chick in his hand.
9. Sam … a red rose in his hand.
10. I … a red dress with a black belt.
Заполнить пропуски глаголом to have got и перевести предложения.
1. My mother … three children.
2. I … nine note-books.
3. She … a picture.
4. … you … a clock? Yes, I … .
5. … she … a red rose? Yes, she … .
6. What … Nick … in his hand? He … a kite.
7. Who … a grey skirt? Ada … .
8. They … five rooms.
9. I … a little dog.
Написать предложения во множественном числе и перевести их:
He has got a black cap.. – They have got black caps.
The tree is green. – The trees are green.
1. The book is on the shelf.
2. The bird is in the tree.
3. The bus is in the street.
4. The star is red.
5. I am in the bus.
6. He has got a black bag.
7. She has got a red hat.
8. I have got a black kitten. It is in the kitchen.
9. She has got a bag in her hand.
10. My sister has got a green cap.
Заполнить пропуски глаголами to be, to have, to have got перевести предложения:
Ann … a little bird. It … in her hand.
Ann has got a little bird. It is in her hand.
1. I … a good room.
2. He … at school.
3. We … five lessons.
4. Nick … a kitten. It … under the table.
5. I … two sisters. They … students.
6. I … four chairs in my room. They … black.
7. He … a note-book in his bag. It … green.
8. What … you … in your bag? I … three books and six note-books.
9. Where … the book? It … on the shelf.
Написать предложения в вопросительной и отрицательной форме:
1. The lamp is on the table.
2. The birds are in the tree.
3. The clock is on the shelf.
4. The sofa is in the corner.
5. The table is in the middle of the room.
6. The books are on the desk.
Написать предложения в утвердительной форме:
1. Are the kittens in the box?
2. I am not in the car.
3. We are not at school.
4. Are they in the kitchen?
Написать предложение в вопросительной и отрицательной форме:
1. I have got a kite.
2. He has got a book.
3. We have got a map.
4. She has got a cat.
5. You have got a dog.
6. You have got a clock.
Написать предложения в утвердительной форме:
1. Has the girl got a hat?
2. Has Bobby got a pencil?
3. I have not got a sister.
4. We have not got a car.
Ответить на вопросы :
1. Is the book on the desk? ( Да )
2. Has Nick got a black cat? ( Нет )
3. Are you in the garden? ( Да )
4. Are you a student? ( Нет )
5. Have you got a red dress? ( Да )
6. Is the box on the bench? ( Нет )
7. Are you at school? ( Да )
8. Has he got a bag in his hand? ( Нет )
9. Have you got a sledge? (Да)
Ответить на вопросы:
1. Who is in the park? (Я)
2. What have you on your table? ( Лампа )
3. Where is Ann? ( Дома )
4. Where are the apples? ( В саду )
5. Who has got a black belt? ( Ник )
6. Where is the bus? ( На улице )
7. Who has got a red dress? ( Елена )
8. Who has got a green skirt? ( Моя сестра )
9. What have you got in your hand? ( Книгу )
10. Where are the kittens? (На кухне)
Составить вопросы к ответам:
Yes, they are in the bedroom.
Are they in the bedroom?
1. Yes, we are in the kitchen.
2. No, he is not at school.
3. Yes, I am your cousin.
4. No, I have not got a dog.
5. Yes, the children are in the garden.
6. Yes, we are at school.
7. No, he has not got a note-book.
8. Yes, she has got a bag in her hand.
9. No, we have not got skates.
Перевести на английский:
1. Он (находиться) в парке? – Да.
2. У девочки белое платье.
3. У него в руке воздушный змей.
4. Где (находятся) часы. – На столе.
5. Есть у Коли книжка в руках? – Да.
6. Лошадь (находиться) во дворе? – Нет.
7. Автобус на улице.
8. Скамейка находиться в саду.
9. У него в руке яблоко.
10. У нас много тетрадей.
11. Птицы (находятся) на дереве.
12. Портфели (находятся) в партах.
Курс повышения квалификации
Дистанционное обучение как современный формат преподавания
- Сейчас обучается 1061 человек из 82 регионов
Курс повышения квалификации
Специфика преподавания английского языка с учетом требований ФГОС
- Сейчас обучается 237 человек из 61 региона
Курс профессиональной переподготовки
Английский язык: теория и методика преподавания в образовательной организации
- Сейчас обучается 1128 человек из 83 регионов
Ищем педагогов в команду «Инфоурок»
Номер материала: ДБ-609344
Не нашли то что искали?
Вам будут интересны эти курсы:
Оставьте свой комментарий
Авторизуйтесь, чтобы задавать вопросы.
В Москве новогодние утренники в школах и детсадах пройдут без родителей
Время чтения: 1 минута
Псковских школьников отправили на дистанционку до 10 декабря
Время чтения: 1 минута
Путин поручил не считать выплаты за классное руководство в средней зарплате
Время чтения: 1 минута
ДНР полностью перешла на стандарты и программы России в образовании
Время чтения: 1 минута
Педагогам Северной Осетии в 2022 году будут выплачивать надбавки за стаж
Время чтения: 2 минуты
Учителям предлагают 1,5 миллиона рублей за переезд в Златоуст
Время чтения: 1 минута
Подарочные сертификаты
Ответственность за разрешение любых спорных моментов, касающихся самих материалов и их содержания, берут на себя пользователи, разместившие материал на сайте. Однако администрация сайта готова оказать всяческую поддержку в решении любых вопросов, связанных с работой и содержанием сайта. Если Вы заметили, что на данном сайте незаконно используются материалы, сообщите об этом администрации сайта через форму обратной связи.
Все материалы, размещенные на сайте, созданы авторами сайта либо размещены пользователями сайта и представлены на сайте исключительно для ознакомления. Авторские права на материалы принадлежат их законным авторам. Частичное или полное копирование материалов сайта без письменного разрешения администрации сайта запрещено! Мнение администрации может не совпадать с точкой зрения авторов.
Источник