- Sonic: Robo Blast 2 for Windows
- Sonic: Robot Blast 2 — Trying the New Sonic Games
- Sonic Robo Blast 2 — мод, которого никто не ждал
- Sonic: Robo Blast 2 for Windows
- Sonic: Robot Blast 2 — Trying the New Sonic Games
- Sonic Robo Blast 2 v2.1.7 Full file
- Sonic Robo Blast 2
- Sonic Team Junior | Released May 11, 2020
Sonic: Robo Blast 2 for Windows
User rating User Rating
Sonic: Robot Blast 2 — Trying the New Sonic Games
Sonic: Robot Blast is a new release on the Sonic series. It is an enhanced version of Sonic and the Dark Stone Saga for the Nintendo GameCube. This game is similar to some older Sonic games where you are thrust into the world of Sonic and have to master all kinds of tasks and challenges to proceed. You can basically choose between playing as Sonic or using your Robot Blast character. While playing as Sonic, you have various options such as collecting Chaos emeralds as you go through the levels and unlock new moves for your character by collecting certain items along the way, while fighting enemy robots as you go through the stages, and even going up the Tower to fight against the bosses.
In the beginning, the game is interesting as you learn more about Dr. Eggman’s plan to create a perfect world with Chaos. As you progress through the levels, you’ll find more tools that can be used to make things easier for you and Sonic by giving you better weapons and abilities, and even help you complete the different jobs faster. The only downside to the game is that the graphics are not really spectacular and do tend to get repetitive after a while. However, if you’re one of those people who are used to playing Sonic games on the Sega Genesis or other consoles, you’ll probably find this one to be a lot of fun.
There is a level designed for those who are familiar with the earlier versions of Sonic games. On this level, you’ll need to move very fast, use your shield, jump, and dash to get past obstacles in a short period of time, while also avoiding the many pitfalls that are thrown your way. When you are able to perform well on this level, you can go on to the next one, which is harder than the previous one, but still not as hard as the final level. In the end, it all depends on how well you know Sonic, since this game does tend to have some very difficult sections.
Источник
Sonic Robo Blast 2 — мод, которого никто не ждал
В честь релиза версии 2.2 рассказываем историю одной из самых длительных разработок игры о вселенной ёжика Соника.
Декабрь 2019-го принёс для фанатов Соника хорошую новость — фанатская игра (а точнее, модификация для игры) Sonic Robo Blast 2 получила долгожданное обновление. Игроков ждали полностью переделанные уровни и текстуры, новый саундтрек, новые уровни и боссы, а также обновление движка. Кампанию теперь можно пройти до конца, закончив её на пафосном сражении в центре космической базы Эггмана.
До этого игру не обновляли 5 лет, а всего история разработки игры продолжается уже больше 20 лет. И скорее всего продлится дальше.
Впрочем, игра известна не этим. Помимо визуального ряда прямиком из 90-ых и весьма длинного названия, изрядную долю скепсиса прибавляет тот занимательный факт, что игра написана на движке id Tech, который вы можете помнить из игр Doom и Doom 2.
Doom, вышедший в 1993-ем году, сразу завоевал популярность тысяч игроков по всему миру, почти каждый пользователь ПК того времени хоть раз, но имел копию игры у себя на компьютере. Этот факт имел сам по себе примечателен и тем, что помимо игры пользователи получали в придачу доступный и бесплатный игровой движок, игры на котором можно было распространять повсюду. С помощью консоли игры можно было запускать собственные игры, хранящиеся в архивах с расширенем .WAD. А поскольку Doom был установлен у всех, можно было отсылать их другим, чтобы они оценили ваши труды по достоинству. Тогда это было прорывом, ведь откуда обычному пользователю было взять собственный игровой движок, кроме как написать ему самому?
В далёком 1997-м году, ещё до анонса Sonic Adventure, первого 3D-платформера в серии Sonic (игра вышла только в середине 1998-го), один из фанатов Соника решил пошалить, заменив некоторые текстуры и звуки в игре на связанные с Соником и загрузил это в интернет. Другой фанат, SSNTails, скачал этот пакет ресурсов и продолжил модифицировать его, вставив в качестве врагов Тэилза и Наклса и добавив сюжет. Таким образом на свет вышла модификация Sonic Doom.
В том же самом году другой фанат игр про Соника, Sonikku, на фоне (кажущегося тогда) бездействия Sega решил взять дело в свои руки и занялся разработкой другой игры на тогда только вышедшем в продажу игровом движке The Games Factory. Судя по описанию на коробке, это был «ПЕРВЫЙ в мире мощный игровой движок для создания собственных игр», а сам движок был предназначен для создания двухмерных игр без написания единой строчки кода. Sonikku выпустил свою новую игру, Sonic Robo Blast, 1 февраля 1998-го.
Игра была относительно длинной (3 уровня), с неплохим сюжетом и полна разных секретов, что дало ей большую популярность среди сообщества. Успех игры свёл их двоих вместе. SSNTails, в то время работающий над Sonic Doom 2, предложил Sonikku помощь, потому что хоть игра была интересной, но графика из MSPaint оставляла желать лучшего и тут явно было чем заняться. Вместо этого, Sonikku предложил ему поработать над сиквелом, Sonic Robo Blast 2.
Первоначально разработка шла недалеко от стандартов первой части: всё тот же The Games Factory, тот же 2D платформер. Но движок не выдержал художественного замысла, так что им пришлось мигрировать. Благо, им помог другой программист, который сделал им движок на языке C, но сам программист вскоре пропал и движок было некому поддерживать. Третий раз разработка началась сначала уже на движке Doom.
Первая версия их новой игры, Sonic Robo Blast 2, вышла в октябре 1999-го, в честь Хеллоуина. Это был скорее концепт, Соник в ней мог только прыгать и собирать кольца. В 2000-ом релизы продолжились, в них появился один полноценный уровень, а Соник получал всё больше и больше возможностей. Тем не менее играть в это было невозможно из-за многочисленных багов, которые авторы смогли преодолеть только к концу года.
Дальше обновления замедлились: сначала пару раз в год, после 2003-го релизы выходили не чаще раза в год. Тем не менее, обновления того стоили: новые уровни (их было не больше десятка), мультиплеер, секретные уровни, больше героев.
Это было время великих пертурбаций: за это время Sega успела взлететь до небес, триумфально оседлав волну 3D-платформеров, а потом так же быстро упасть на дно, которое продлится ещё десяток лет. Сообщество было вынуждено кататься на этих американских горках вслед за Sega. Тем временем, разработка шла своими неспешными темпами.
В 2009-ом вышла версия 2.0, крупно менявшая игру, одиночная кампания выросла вдвое, потом выходило несколько хороших патчей, но на этом разработка заглохла. Следующий релиз вышел только в 2013-ом году, то есть через 4 года. А нынешнего, последнего релиза, фанатам пришлось ждать уже 5 лет.
Только спустя 20 лет авторам удалось похвастаться игрой, которую можно считать оконченной. Если раньше большая часть уровней представляла собой одинаково затекстурированные коридоры огромных размеров, то сейчас игра наполнена настоящими уровнями. Авторы уже в который раз переделали всё: текстуры, саундтрек, вид персонажей. От оригинального Doom не осталось ничего, игра ощущается чем-то новым и необычным.
Кампания состоит из нескольких десятков уровней, каждый из которых совершенно не похож на предыдущие и напоминает всеми нами известные классические локации: зелёные холмы, каньон, руины в море, промышленный район и база Эггмана. Прохождение игры занимает около 2-х часов.
Помимо этого, игроков ждёт несколько режимов мультиплеера: гонки, схватка, командная схватка, прятки и захват флага. А также весьма популярный мод (точнее, мод на мод) Sonic Robot Blast 2 Kart, который позволяет устраивать гонки на машинках в локациях игры вместе с главными героями (ну или можно легко добавить своих).
Видно, что авторы пытались как можно лучше передать атмосферу первых трёх игр про Соника. Это именно то, как бы выглядел Соник тех лет в 3D. Причём, это касается как плюсов, так и минусов игры. Всё те же тайловые текстуры, красивые фоны и плоские враги. Всё те же секретные комнаты с кольцами, разбросанные по всей карте. Куча маленьких платформ, минималистичных механизмов, вылетающие из каджого врага птички и Эггман в своей классической шарообразной машине. И саундтрек, хоть и написан специально для этой игры, кажется таким родным, будто из лучших игр того времени.
В то же самое время, сюжет для галочки, отсутствие заскриптованных перемещений, устаревший левел-дизайн и крайне контрастная пиксельная гамма, в которую предлагают играть на персональном компьютере в полном разрешении. И абсолютно неуправляемая физика на больших скоростях. Всё, как вы помните.
Эта игра точне не хуже последних релизов от Sega, но точно не лучше Sonic Adventure, которая вышла ещё в 1998-ом. Так что она далеко не для всех. Это просто хорошо отполированная игра от фанатов Соника и для фанатов Соника. Ещё одна.
Саму игру совершенно бесплатно можно скачать здесь.
Стоило ли это 20 лет разработки? Надеюсь, авторам было весело, ведь это был проект длинною в маленькую жизнь, в котором успело поучаствовать несколько десятков волонтёров, а следили за прогрессом в течении этих лет ещё тысячи людей. В конце концов, это одна из немногочисленных игр, которая дошла до какого-то релиза, что в мире фанатских игр про Соника — редкость.
Источник
Sonic: Robo Blast 2 for Windows
User rating User Rating
Sonic: Robot Blast 2 — Trying the New Sonic Games
Sonic: Robot Blast is a new release on the Sonic series. It is an enhanced version of Sonic and the Dark Stone Saga for the Nintendo GameCube. This game is similar to some older Sonic games where you are thrust into the world of Sonic and have to master all kinds of tasks and challenges to proceed. You can basically choose between playing as Sonic or using your Robot Blast character. While playing as Sonic, you have various options such as collecting Chaos emeralds as you go through the levels and unlock new moves for your character by collecting certain items along the way, while fighting enemy robots as you go through the stages, and even going up the Tower to fight against the bosses.
In the beginning, the game is interesting as you learn more about Dr. Eggman’s plan to create a perfect world with Chaos. As you progress through the levels, you’ll find more tools that can be used to make things easier for you and Sonic by giving you better weapons and abilities, and even help you complete the different jobs faster. The only downside to the game is that the graphics are not really spectacular and do tend to get repetitive after a while. However, if you’re one of those people who are used to playing Sonic games on the Sega Genesis or other consoles, you’ll probably find this one to be a lot of fun.
There is a level designed for those who are familiar with the earlier versions of Sonic games. On this level, you’ll need to move very fast, use your shield, jump, and dash to get past obstacles in a short period of time, while also avoiding the many pitfalls that are thrown your way. When you are able to perform well on this level, you can go on to the next one, which is harder than the previous one, but still not as hard as the final level. In the end, it all depends on how well you know Sonic, since this game does tend to have some very difficult sections.
Источник
Sonic Robo Blast 2 v2.1.7 Full file
Sonic Robo Blast 2
Sonic Team Junior | Released May 11, 2020
Sonic Robo Blast 2 is a free 3D Sonic the Hedgehog fan-game built on a heavily modified fork of the Doom Legacy source port of Doom. It is closely inspired by the original Sonic games from the Sega Genesis, and attempts to recreate their classic design in 3D with robust multiplayer and mod support.
Thanks for voting and helping Sonic Robo Blast 2 on it’s quest to become the 2021 Indie of the Year. You are now in with a chance to score some free games. Help this game secure more votes by embedding the widget (or link) we have included below on your favorite sites.
Widget:
2021 Indie of the Year Awards via Indie DB» onClick=»javascript:this.focus();this.select();» style=»width: 390px;»/> Link:
Don’t forget to check out (and vote) for other amazing games in contention. Here are some recommendations:
This full version has been archived by the uploader because it is out of date and no longer supported. We recommend you browse the file list for the latest full version.
Location
Filename
Category
Uploader
Added
Downloads
MD5 Hash
Embed Button
Embed Widget
More than 4 years in the making, Sonic Robo Blast 2.1.7 offers a highly refined 3D take on the old-school Genesis-era Sonic experience.
Note: This is an old version intended for archival purposes only. Please view the downloads page for more recent versions.
Download today and experience:
— Old-school Genesis-era platforming — 3rd or 1st person — complete with rings, springs, baddies, reversible gravity and more!
— Fast-paced multiplayer combat with support of up to 32 players online, as well as 2 player splitscreen.
— 3 playable characters with unique abilities: Sonic (Speed), Tails (Flight) and Knuckles (Glide/Climb), all balanced for online match play.
— 8 multiplayer game modes: Cooperative, Match, Team Match, Capture the Flag, Race, Classic Race, Tag and Hide & Seek.
— Over 30 levels spanning a variety of locations, from green meadows to deep underwater ruins, mines, mountains and space stations — not counting an extensive list of unlocks!
— 7 unique weapons for use in Match / CTF play: Red Ring (Starting Weapon), Automatic Ring, Bounce Ring, Scatter Ring, Grenade Ring, Explosion Ring and Rail Ring round out a complete FPS arsenal.
— Original soundtrack, produced by some of the most renowned Sonic music artists on the internet.
— Loads of unlockables to keep you busy far past completing the single-player campaign, including hidden levels, game modes and cheats!
— Extensive configuration, allowing play with a modern WSAD + Mouse FPS control setup, a relaxed gamepad setup, arrow keys only setup, or anything in-between. All keys, sensitivities, etc. are individually configurable.
— Tons of user-created content — custom characters, levels, mods and all sorts of other crap to extend gameplay well beyond the initial package.
— Well-supported level design tools (such as SRB2 Doom Builder) that allow easy creation of your own custom content. Please see the Level Design section of the SRB2 Wiki for more information.
— Flexible mod support via Lua scripting interface or Sonic Object Configuation (SOC) system, allowing easy creation of new items, enemies, bosses, scenery effects and (much) more.
— Full source code for the game available on GitHub.
Overview of 2.1 changes:
General
- The collision detection has been improved and can now handle speeds beyond the previous limitations. Super Sneakers and spin dashing have been dramatically sped up as a result.
- Many bugs involving the controls beyond normal maximum speed have been fixed. This should make the controls feel more responsive when moving extremely fast.
- When holding back, the character now skids to visually and audibly demonstrate that simply letting go of forward doesn’t slow the player down as much as reversing direction.
- Dropped rings now travel farther and become harder to recover when taking repetitive hits.
- Knuckles has been updated with lavish new sprites.
- Monitors have all-new sprites, and shields now all have individual sprites instead of being palette swaps of each other.
- You can now record Animated GIFs in-game.
Single Player
- Techno Hill Zone Act 1 and Castle Eggman Zone Act 2 have been dramatically updated.
- Techno Hill Zone Act 2 has been replaced with an all-new act.
- Castle Eggman Zone Act 3 has been added with an all-new boss.
- The special stages have been completely replaced with new stages based on NiGHTS into Dreams.
- All the rest of the stages have been given a fresh coat of polish.
- The final boss has been replaced with a new, actually fun design.
- The emblem system has been completely revamped, with hidden emblems accessible as all characters. Explore for emblems however you’d like.
- Record Attack, an expanded version of Time Attack, lets players set records in time, score, and rings for each act they’ve accessed in the main game and record a replay of the run. Beating the requirement in a category for a stage grants an emblem.
- Record Attack replays can now be raced as ghosts in Record Attack, allowing players to directly see the difference while playing. They can also be saved as a guest replay to send to a friend’s copy of the game for them to race against.
- NiGHTS Mode allows players to set records on special stages similarly to Record Attack. Sadly, NiGHTS mode does not support replays and ghosts in this release.
- Sonic can now have Tails follow him around through the single player game like he can in Sonic 2 and Sonic 3.
Multiplayer
- A large amount of multiplayer stages have been added.
- In match and capture the flag modes, players now spawn with basic shields and losing players get free basic shields during the round.
- The grenade ring has been completely redesigned, and the infinity ring from older versions has been reintroduced.
- The old Classic Race gametype has been revamped and renamed to Competition. Similar to Sonic 2’s versus mode, players race through single player stages and attempt to grab goodies in the stage before completing the stage. This gametype now actually functions well beyond two players.
Editing
- The software renderer now features skyboxes, allowing for complex, animated skies by rendering another section of the level as the sky.
- The system for adding custom textures has been changed so that two WADs with custom textures can be added to the game at the same time without issues.
- Tall patches are now supported, allowing images larger than 255 pixels tall to be imported to the game as a single image.
- TypeOfLevel can now use gametype names instead of requiring numbers.
- Level headers for levels 100 and above can use letters instead of the decimal equivalent; eg Level A0, A1, AA, ZZ etc.
- SOC format now supports internal thing names, other enumerations, and basic math. Porting mods to future versions of SRB2 will be easier, as these names rarely change.
- blarrg’s Game Music Engine has been implemented, meaning you can now use rips of NES, SNES, Genesis, etc. soundtracks as music in-game.
- There are now 25 different skin color options for characters to use, including returning colors from older versions such as Dark Red and Black.
- Super forms for characters now glow like they did in Sonic 2 and Sonic 3&K, allowing yellow to be usable once again for match mode. Super Knuckles as a bonus flashes pink instead of yellow, but this is not available for custom characters.
- Multiple characters can now have the same displayed name; no more “Tails2? if you add a custom Tails character.
- All SOC actions and extra character abilities from SRB2Morphed have been imported, allowing SOC to be even more versatile even without involving Lua scripting.
- Colors, abilities, and spin items are set by name, as with SOCs, to enable forward compatibility. If the color numbers ever change again, the intended color will still be used.
- A scripting language based on Lua has been added to the engine exclusively for use by mods. It can be used to create entirely new console commands and thing behaviors in game, allowing a lot more flexibility for mod content without requiring editing SRB2’s source code itself.
Источник