Super mario portal android

Super mario portal android

On both firestick and chromecast ultra it seems to lose the bt controller (sn30 pro and asus). Thry seem to change controller#. I can’t get access to the community to report. Thanks for all of your development!

There is no use button sadly but other than that it works fine

Controller still fails with 13c on Android TV.

The controller works for a bit but then if you exit out or the app crashes it changes from joy3 to joy4 (requiring a remap), or just won’t recognize the controller altogether.

Soooo close to this working on a TV and providing a «console experience» but this bug is killin me 🙁

Help I can’t download it on Android it says «can’t open file»

You have to open file manager and then go to downloads and click the apk

Or you know use ZArchiver

Can you play online for Android?

For folks trying to use Bluetooth controllers here are some tips:

1. Don’t use a Bluetooth keyboard to press F10 to turn off the screen overlay. Instead connect a UTG cable to a USB keyboard. Then press F10, and the overlay will go away without interfering with your BT controller port.

2. Force Close the app everytime you restart it or the controller won’t respond. You can force close it in your android settings under the app menu. Similarly you can attempt to use the Android developer settings options to limit your number of background options.

Tested on Samsung S9, Android TV, Amazon Firestick. Using 8bitdo snes30 and Asus controllers

I hope this helps.

hi, i want to report a problem in your game (mari0 ae from the android version), the gelcannon system, it’s not changing the gel type anymore, it’s just this problem, but i have a suggestion: a buttons to change the type of gelcannon, and fix the level editor system, like a tutorial. It’s just my opinion

Источник

Super mario portal android

Последнее обновление игры в шапке: 6.07.2014

Краткое описание:
Super Mario Bros специально для андроид.

Описание:
Ремейек старого доброго марио в новой обертке!
Новая графика, старый геймплей! никакой рекламы
Описание из википедии
Культовая видеоигра, выпущенная в 1985 году компанией Nintendo. Занесена в «Книгу рекордов Гиннесса» как самая продаваемая игра в истории. Главный герой игры, Марио, стал символом компании Nintendo. Сейчас Марио является одним из самых известных вымышленных персонажей в мире.
Прыгай, собирай монетки, кушай грибы! Вспомни былые времена!
——————
Я постарался сделать игру максимально близкой к оригиналу.
Ремейк не официальный, нинтендо на мои запросы не отвечает, так что в Play market’е она в таком виде врятли появится.
На данный момент игра полностью доступна для прохождения на легком и сложном уровне.
А так же возможно начать игру с того мира на котором вы остановились.
*После спуска флага, салют будет бить столько раз, на сколько высоко вы прыгнули на флагшток. За каждый залп начисляется 10 монет.
*Последний замок слегка изменен, вырезан подводный тунель и слегка переделан способ прохождения лабиринта.
*Отсутствуют платформы «весы»
——————
Желающие помочь проекту и его развитию прошу сюда
И если кому не сложно, запилите обзорчик и делитесь игрой на других форумах :blush:

Русский интерфейс: Нет (пока нет, если найду подходящий шрифт, будет)

Системные требования: Android 2.3+ 512RAM

Скачать: версия: 1.2 Super Mario A.apk ( 5.64 МБ )

Что нового:
* Фикс скорости Марио (всегда ускоряется)
* Марио / Луиджи (тап в главном меню)
* Все уровни открыты
* Сложный режим игры
* 91 жизнь
* Фикс смерти на облачных уровнях
* Уменьшен вес АПК
* Мелкие исправления
ТЕСТ ВЕРСИЯ С 3D скачать

Скачать: версия: 1.1.0 Super Mario A 1.1.0.apk ( 14.24 МБ )

Скачать: версия: 1.0.7Super Mario A 1.0.7.apk ( 14.5 МБ )

Что нового:
*Теперь возможно выбрать для прохождения как пройденных уровней, так и начатых. Т.е. если вы убили Купу в первом замке и вышли из игры (проиграли на 2-м уровне) игру можно начать со 2-го уровня
*Цвета врагов и некоторых предметов под землей изменены
*Затемнение под землей теперь не пропадает
*Исправлена земля в мире 3-1 (после прохождения бонуса она пропадала, спасибо syxarik312)

Читайте также:  Цвет шрифта значков андроид

Скачать: версия: 1.0.5 Super Mario A 1.0.5.apk ( 14.5 МБ )

Что нового:
* Фикс сохранений (пока без них, чисто класика)
*Мелкие исправления
*На ночных уровнях добавлен эффект погоды
*Настроил Купу на всех этапах
*Мрачно под землей
*x86/mips поддержка (от сюда и прибавился вес приложения)
(!) если с эффектами будут замечены лаги я их уберу или поставлю выбор в опциях)

Скачать: версия: 1.0.4Super Mario A 1.0.4.apk ( 11.11 МБ )

Что нового:
*исправлен баг со смертью Купы (не от топора) и разрушением моста
*если у вас было скажем 97 монеток и после салюта начислили еще 10, разница сохраняется (+7 соответственно)
*тайлы больших крепостей исправлены
*финальный замок раскрашен
*сложный режим игры (после прохождения последнего замка)
*разделение управления на секторы во всю высоту экрана
*выбор пройденных уровней (для старта доступен следующий)
*добавлено управление с огромными кнопками
*фикс падения fps на 1-2 и 5-2

Скачать: версия: 1.0.1
Super Mario A 1.0.1.apk ( 11.1 МБ )

Сообщение отредактировал 19tit — 17.12.14, 12:37

Источник

Super mario portal android

Краткое описание:
Это модифицированная версия игры Mari0 — смесь Super Mario Bros и Portal

Описание:
Два жанра, определяющих игры из совершенно разных эпох: Nintendo Super Mario Bros. и Valve’s Portal. Эти две игры позволили платформерам и играм-головоломкам от первого лица занять прочное место в мире видеоигр. Но что, если Nintendo объединилась с Valve и воссоздала знаменитую игру Mario с механикой Portal?

Полное с нуля воссоздание Super Mario Bros с акцентом на идеальную имитацию ощущения, которое дала нам классика 1985 года. Затем дайте Mario Portal Gun, добавьте механику логических игр от Portal — и все. И если это не было достаточно сумасшедшим, играйте до 4-х игроков, у каждого есть своя пушка!

Особенности:
• Полное воссоздание SMB
• Элементы из портала
• Portal Gun, который создаёт порталы
• До 4-х игроков одновременно
• Редактор уровней, который использовался для создания уровней в игре
• 33 разных шляп
• Загружаемые карты
• Модификаторы игры для дополнительного удовольствия


Сайт разработчика: http://forum.stabyourself.net/viewtopic.php?f=13&t=3636

Русский интерфейс: Нет
Системные требования: OpenGL 2.1 или OpenGL ES 2.0

С запросами на обновление игры обращайтесь в тему Обновите игру!

версия: 0.10.0 UPDATE #11
Mari0_Portal_by_alesan99s_entities_0-10-0_11.apk ( 9.15 МБ )

  • Введите на титульном экране Konami-код:
    ↑ ↑ ↓ ↓ ← → ← → A B Start
  • Пройдите всю карту Super Mario Bros
  • Откройте «Level Editor», выберите самый последний уровень (8-4) и пройдите его

Сообщение отредактировал LHLineLife — 09.02.21, 06:43

Дополнительные карты можно устанавливать по пути:
Android/data/love.to.androidmari0/files/save/mari0_android/alesan_entities/onlinemappacks
(https://yadi.sk/d/mGHEmc2OfSBqmA — все мап-паки которые не конфликтуют с игрой, однако большинство из них имеют баг с «панелями веры», которые толкают в противоположную сторону, а так же некоторые механизмы которые не работают. Для комфортной игры используйте прошлую версию игры «0.10.0 №10»).
Установка кастомных персонажей (работает с ошибками, будет исправлено в следующих обновлениях). Android/data/love.to.androidmari0/files/save/mari0_android/alesan_entities/characters
(ссылка на кастомных персонажей http://forum.stabyours…wtopic.php?f=8&t=4040)
—-
При вводе текста с стоковой клавиатуры могут не вводиться/убираться символы. Нужно использовать другую клавиатуру (хорошо подходит Hacker Keyboard)
—-
При использовании геймпада не корректно работает первая строка в пункте «читы»

Сообщение отредактировал BogdySuper — 17.03.19, 17:46

Есть баг: когда нажимаешь на кнопку Start в Level Editon, то ставится блок.

Добавлено 18.06.2019, 20:06:

Есть баг: когда нажимаешь на кнопку Start в Level Editon, то ставится блок.

  • ADDED Super Ball Flower
  • ADDED Switch Blocks
  • ADDED Rising Water/Lava/Poison/Quicksand
  • ADDED Snake Blocks
  • ADDED Small Springs
  • ADDED Pow Blocks ADDED Big Icicles
  • ADDED Side Thwomps
  • ADDED ! Switch Conveyor Belts
  • ADDED Dry Bones Shells (Not 100% accurate, no need to tell me)
  • ADDED Red Seesaws
  • ADDED Background Tile Layer («-» Key)
  • ADDED Custom Power-Ups
  • ADDED «Makesmarioshoot»: property to custom enemies
  • ADDED «Makesmariocolor»:<,,>; only works if used with «makesmarioshoot»
  • ADDED Ice property
  • ADDED Upside down slopes (set red to 100 and green to 0)
  • ADDED Platform Slopes (Don’t use them unless you have to)
  • ADDED QUICK TEST button to test from mario’s posistion («\» Key)
  • ADDED Animation Actions: «play sound», «toggle wind», «center camera», «remove shoe»
  • ADDED Animation Triggers: «button pressed», «time below»
  • ADDED Lights out
  • ADDED Low gravity
  • ADDED Full Minimap to Editor (Press «m» OR swipe down on the minimap)
  • ADDED Axis-Independent Background Scroll Factor
  • ADDED Animated Backgrounds/Foregrounds (.json in the background folder with «quadcountx», «quadcounty», «delay», optional: «speedx», «speedy», «frames»)
  • ADDED Reverse link to conveyor belts
  • ADDED New Custom Enemies Properties «light»:number (how much light is made in the dark), «float»:true (floats in water, can also be number to set how fast it rises), «shakesground»: true, «ignoreleftcollide»: true (and other directions), «regiontriggerexlcude»: true, «platform»: true, «platformchecktable»: [«player», «entitynames»], «weight»: 1, «movement»: «circle», («circleradius»: 1, «circletime»: 1), «movement»:»homing», («homingrotation»: 0, «homingturnspeed»: 1, «homingspeed»: 1, «rotationishomingrotation»: true), «transformtrigger»: [«trigger1», «trigger2». ], «transformsinto»: [«name1″,»name2». ], «givecoinondeath»: 1, «playsoundondeath»: «stomp»,
  • ADDED Linked Pipes
  • ADDED Server Commands (/nextlevel, /reload, /level WORLD LEVEL SUBLEVEL, /infinitelives, /infinitetime, /disablecheats)
  • ADDED Autoscroll speeds (btw you can do advanced autoscrolling with the camerapan animation)
  • ADDED Undo With Ctrl Z
  • ADDED Toad and Toadette Courtesy of NH1507
  • ADDED Upside Down Spiketops and boo crawlers (place them under a tile)
  • CHANGED Custom Character Format (Now uses .json, can have multiple characters for each player, more powerup color options)
  • CHANGED ! Blocks, boom boom, angry sun, icicle, and thwomp sprites
  • CHANGED SMB3 Suit and carrot Sprites, courtesy of Oxiriar and Toonn from the Mari0 Gang Discord
  • CHANGED GladOS’s sprite because it used to look awful
  • FIXED Ingame online chat (Press /)
  • FIXED King bill killing after level is finished
  • FIXED mario colliding with enemy if «removeOnMarioContact». Undo by adding «removeOnMarioContactCollide»
  • FIXED Animation Camera Panning Disabling scrolling
  • FIXED Daily Challenges Replacing levels
  • FIXED Enemies displaying at wrong positions in the editor
  • FIXED Suspending in Daily Challenges (why would anyone even do this?)
  • TWEAKED Pipe Exits (You can have a pipe exit and enterance on the same pipe in all directions now)
  • TWEAKED Mario Maker Physics Stomp Jumping
  • TWEAKED Skewer spawn location
  • TWEAKED Boom Boom AI
  • TWEAKED Side Stepper Killing You can now hold down keys in text boxes to type faster You can type commas and dashes in Exit Goomba shoes: Up + Run button Adjusted koopa shell kicking Munchers will have physics if they are placed above air Other Bugfixes and minor tweaks

Скачать: alesan99s_entities_0-10-0_12_android.apk ( 9.76 МБ )

——0.10.0 12.1——
ADDED Animation Output
ADDED Spikes and Spike Balls
ADDED Frozen Coins
ADDED P-blocks
ADDED Flying Boom Boom
ADDED Shell Helmets
ADDED Custom block debris (This means you can make hard breakable blocks)
ADDED Background .json property «staticx», «staticy», «static». Will stop layer from scrolling
ADDED Button release animation
ADDED A variety of new animations as well
ADDED Custom enemy editor tab
ADDED Custom enemy «rightclickmenu»: [«property», 1, 2, 3, 4..],
«rightclickmenudisplay»: [«pretty display name», 1, 2, 3, 4..]
ADDED Custom enemy path movement
«movement»: path,
«movementpath»: [[1,1]],
«movementpathspeed»: 1,
«movementpathturnaround»: false,
«movementpathoffsetx»: 0,
«movementpathoffsety»: 0,
«transformtrigger»: «movementpathend»,
«rotatetowardsmovementpath»: false,
ADDED Custom enemy grabbing
«carryable»: false,
«carryrange»: [-1, 1, -2, 2],
«carryoffsetx»: 0,
«carryoffsety»: 0,
«activeoncarry»: false,
«activeonthrow»: true,
«fliponcarry»: false,
«thrownbounce»: 0.7,
«throwndamping»: 0.7,
«throwntime»: 1.3,
«throwncombo»: false,
«thrownignorecarryspeed»: false,
«throwncombospeedx»: 9,
«throwncombospeedy»: -15,
«thrownspeedx»: 9,
«thrownspeedy»: -15,
«carryquad»: 1,
«throwsound»: «thrown»,
«nothrowsound»: true,
«grabsound»: «grab»,
«nograbsound»: true,
«transformtrigger»: «thrown»,
«noplayercollisiononthrow»: true,
«carryifholdingrunbutton»: true, (like carrying stuff in smb3)
ADDED Custom enemy spawning other enemies on spawn
«spawnchildren»: [«goomba». ]
«spawnchildrenoffsetx»: [0. ],
«spawnchildrenoffsety»: [0. ],
ADDED Custom enemy shell waking up sprites option
«smallquadoffsetY: 0,
«smallquadcenterY»: 19,
«wigglequad»: frame,
«wiggleoffsetY»: 0,
«wigglecenterY»: 0,
«upsidedownoffsetY»: 0,
«upsidedowncenterY»: 0,
«upsidedownwiggleoffsetY»: 0,
«upsidedownwigglecenterY»: 0,
ADDED Custom enemy crawl movement (spiketops) (*BUGGY*)
«movement»: «crawl»,
«crawlspeed»: 2,
«crawldirection»: «left»,
«crawlfloor»: «down»,
«crawlgravity»: 10,
«crawlrotation»: true,
ADDED custom enemy transformation trigger «»
ADDED custom enemy property «resistsenemykill»
ADDED «noshotsound»
ADDED «ignoreplatform» (will not be carried by platform enemies)
ADDED «solidkill» so mario doesn’t go through enemys after he’s hurt (think munchers)
ADDED «transformtrigger»: «damage», «stompdamage», and «shotdamage» for use with «health», «stomphealth», and «shothealth»
ADDED «smallanimationstart», «smallanimationframes», «smallanimationspeed»
ADDED Default circle movement rotation «circletimer:» 0.5
ADDED «transformtrigger»: «animation», «transformanimation»: «»
ADDED «startawayfromplayerhorizontal»
ADDED new mask catergory 32: for bombs. exactly like category 4 except with fire collisions
ADDED «dontspawnenemyonplayernear» and «dontspawnenemydist»
ADDED «rotationanimation» and «rotationanimationspeed» (remember to use with doesntunrotate)
ADDED «rollanimation»
ADDED «resistsshoe», «resistspow» and «resistseverything»
ADDED «killsonpassive» and «killsonpassiveignorestar» (think of how blocks kill when they squish mario in mm)
ADDED «platformpush» and «noplatformcarrying» (pushing like snakeblocks)
ADDED «dontloopcustomtimer»
ADDED New customtimer format
«customtimer»: [
[1, [«set», «speedx»], 2],
[0.5, «playsound», «stomp»],
[1, [«reverse», «speedx»]]
]
ADDED additional options for custom powerups
«makesmarioshoot»: <
«enemy»: «enemy»,
«max»: 2,
«speed»: 10,
«fireatangle»: false,
«offsetx»: 0>,
ADDED «spawnpassedparameters», works like transformpassedparameters
ADDED «spawnsetparameters»: [[«parametername», «parametervalue»]..]
ADDED «animationspeed»: [1, 2, 3 ..]
ADDED transformtrigger: «freeze»
ADDED enemy kicking (think bombombs)
«kickable»: true,
«kickspeed»: 2,
«kickspeedy» -10,

ADDED Custom princess music option
ADDED Rolling edgeless cubes on red seesaws
ADDED Backwards circle movement «circletime»: -1
ADDED Custom Character hatoffsets
ADDED Custom Character defaulthat
ADDED Ability to link collectables
ADDED Tanooki Mario Sprites
ADDED Colored Yoshis (no abilities yet)
ADDED Option to hide collectables hud in text.txt
ADDED Ability to link skewers
ADDED Portal Entity IDS
ADDED Tile Tool Region select
ADDED Tile Tool command: «group». All tiles in region will be hit when one is hit
ADDED Placeable cleansing gel (basically anti-gel surfaces)
TWEAKED Platform and bonus platform sprites
TWEAKED JSON comma checking, you can put a comma on the last property now
FIXED Raccoon Mario not having a hat
FIXED Raccoon Spin animation
FIXED Shells not bouncing on horizontal springs
FIXED P-button music stopping
FIXED Up pipes not working online
FIXED Down pipe exits not being detected
FIXED Flyhorizontal sprite not turning (disable with «dontmirror»)
FIXED Selecting sublevel 3 in pipe entry
FIXED Reverted fireballcount for custom powerups because my other fix was broken (you’ll have to wait for previous enemies to die, sorry)
FIXED Permanent ! Switch not turning off blocks
FIXED Lights out not rendering lights when they are slightly offscreen
FIXED Some stuff not working on red seesaws
FIXED Clipping through red seesaws on low framerate
FIXED Wigglers on low framerate
FIXED Breakable Slope crash (this doesn’t mean you are able to make them!)
FIXED ice detection
FIXED Animations not playing custom sounds
FIXED Donut collision
FIXED Parabeetle collision and tweaked sprites
FIXED Frog mario collision box
FIXED Old Horizontal Oscillating platforms being set wrong
FIXED Rocket Turret laser not being portaled
FIXED Coin entities not working with pbuttons
FIXED Rotation with adhesion gel
FIXED Not gates in old maps
FIXED Custom Enemies not freezing
FIXED Tiles menu skipping over tiles when scrolling on long tilesheets
REMOVED Quicksand
fixed other misc. stuff

Other Bugfixes and minor tweaks
——-

Загрузить: alesan99s_entities_0-10-0_12.1_android.apk ( 9.79 МБ )

Сообщение отредактировал notfoundname — 29.02.20, 20:50

Источник

Читайте также:  Family friends and strangers андроид
Оцените статью