There are apple and cherry trees in the

Английский язык 4 класс (рабочая тетрадь) Биболетова. SECTION 2. Are they different: the country and the city?. Номер №9

Прочитай текст. Вставь пропущенные слова.
sheep, are, play, have, of, smaller
In spring, in May, the Browns go to Green Village. They visit their friends who live there. In May the days _ sunnier and warmer than in April. There are many _ and cows in the fields. The houses in Green Village are _ than in the town.
The Browns _ picnics in the garden. There are a lot _ apple trees and beautiful flowers in the garden. The children _ badminton and fly the kite. The Browns are happy.

Решение

Перевод задания
Прочитай текст. Вставь пропущенные слова.
овцы , are, играть, иметь , of, меньше
Весной, в мае, семья Браун отправляется в Зеленую деревню. Они навещают своих друзей, которые там живут. В мае дни _ более солнечные и теплые, чем в апреле. На полях много _ и коров. Дома в Зеленой Деревне _ , чем в городе.
Семья Браун _ пикники в саду. В саду много _ яблонь и красивых цветов. Дети _ в бадминтон и запускают воздушного змея. Семья Браун счастлива.

ОТВЕТ
In spring, in May, the Browns go to Green Village. They visit their friends who live there. In May the days are sunnier and warmer than in April. There are many sheep and cows in the fields. The houses in Green Village are smaller than in the town.
The Browns have picnics in the garden. There are a lot of apple trees and beautiful flowers in the garden. The children play badminton and fly the kite. The Browns are happy.

Перевод ответа
Весной, в мае, семья Браун отправляется в Зеленую деревню. Они навещают своих друзей, которые там живут. В мае дни более солнечные и теплые, чем в апреле. На полях много овец и коров. Дома в Зеленой Деревне меньше, чем в городе.
Семья Браун устраивает пикники в саду. В саду много яблонь и красивых цветов. Дети играют в бадминтон и запускают воздушного змея. Семья Браун счастлива.

Источник

Контрольная работа 5 класс
методическая разработка по английскому языку (5 класс) на тему

2 варианта итоговой контрольной работы за 5 класс

Скачать:

Вложение Размер
final_test_5th_form_i.docx 20.11 КБ
final_test_5th_form_ii.docx 17.34 КБ

Предварительный просмотр:

Final test 5 th form I

  1. Read the text. Mark the sentences T (true) or F (false)

Lily and Jimmy are hungry. There is no food in the cupboard. They go to the garden and look for some apples. There are a lot of apple-trees in the garden, but Lily and Jimmy can’t get to them the apples are too high. Jimmy says: “I must go and bring a long stick. We can get to those apples with that stick”. And so he goes to find it. Lily waits for him under an apple tree. Suddenly an apple falls down on Lily’s head. At first she wants to cry but then she understands she is very lucky. Lily eats the apple when Jimmy comes back. Jimmy is angry with Lily because he is hungry.

The children want to eat.

They don’t want the apples in the cupboard.

There are a lot of cherry-trees in the garden.

There are a lot of apple-trees in the garden.

The children can get to the apples easily.

Jimmy goes to find a long stick.

Lily doesn’t go with him.

Lily waits for Jimmy under the apple-tree.

Lily thinks she is lucky.

Jimmy is not very happy.

  1. Fill in some-any
  1. We haven`t got ______milk.
  2. Bob likes ______sugar in his tea.
  3. She has _____money.
  4. Are there ______pictures in his book?
  1. She eats __ice-cream and has got a cold.
  2. Have you _____work to do?
  3. There are_____ apples on the plate.
  4. I spend _____time for reading.
  1. Закончи предложение, выбрав глагол в Present Continuous или в Present Simple .

a) swim b) are swimming c) is swimming

a) watch TV b) am watching TV c) is watching TV

3) She always … in the afternoon.

a) is drawing b) draws c) are drawing

4) Jack and Bill … now.

a) play football b) are playing football c) are plaiing

5) The children … at the moment.

a)write b) are writing c) is writing

6) The pupils … the classroom every Friday.

Источник

Презентация по английскому языку на тему «Конструкция There is / are» (2-4 класс)

Описание презентации по отдельным слайдам:

There is a nice garden behind the house. There are a lot of big apple trees in the garden. There is a cow and a house near the river. Is there a bridge over the river? – No, there isn`t. Are there many forests in Russia? –Yes, there are.

There is a big grey carpet on my floor. There are three windows in our living room. There are a lot of books on the shelves. There is a nice armchair in Tiny`s house. There are no chairs in my bedroom.

Вставь пропущенные слова is или are. There . a big grey carpet on my floor. There . three windows in our living room. There . a lot of books on the shelves. There . a nice armchair in Tiny`s house. There . no chairs in my bedroom. ответ

Прочитай предложения и вставь is или are. There . a nice garden behind the house. There . a lot of big apple trees in the garden. There . a cow and a house near the river. . there a bridge over the river? – No, there …n`t. . there many forests in Russia? – Yes, there … Правильный ответ

Вставь пропущенные слова is или are. Example: There are three rooms in my flat. There …….. a nice woman in the kitchen. …….. there an old armchair in Tiny`s house? – Yes, there … There …….. five shelves with interesting books in his room. There …….. no clocks in the living room. There …….. a sofa, a table and three chairs in the living room.

There is a nice woman in the kitchen. Is there an old armchair in Tiny`s house? – Yes, there is. There are five shelves with interesting books in his room. There are no clocks in the living room. There is a sofa, a table and three chairs in the living room.

Прочитай предложения и вставь is или are. Example: There are two windows in the living room. There …….. a kitchen and three bedrooms in the house. There …….. no picture in the hall. …….. there a pantry in the house? – yes, there … two pantries. …….. there any books in the bedroom? There …….. a pencil and two books in the bag. правильный ответ

Запишите краткие ответы на вопросы. Example: Is there a kitchen in your flat? – Yes, there is. Is there a bathroom in your flat?- …… Is there a bed in your room? — …… Are there any chairs in your room? — …… Is there a fireplace in your living room? — …… Are there any pictures in the hall? — ……

Вставь there is or there are. …. a picture in the room. …. a cup of tea on the table. …. four cats on the bed. …. a kitten on the box. …. two apples in the fridge. …. many pupils in the class. …. a car in the yard. …. many pictures in the book. …. six pens on the table. …. two tables in the kitchen. правильный ответ

Расставь слова в правильном порядке и запиши предложения. are, There, two, in, room, our, bedrooms. room, is, nice, There, a, my, house, in. no, lakes, our, There, house, are, near. a, my, house, in, is, bedroom, There, nice. TV, in, no, There, my, is, room. is, a, big, There, window, bedroom, in, my. ответ

Употреби существительные во множественном числе. Не забудь внести другие изменения. Образец: There is a fox in the zoo.(four) There are four foxes in the zoo. There is a bird on the tree.(eleven) There is a child in the room.(four) There is a woman on the bench.(three) There is a fish in the river.(many) There is a baby in the room.(two)

Переведи предложения на английский язык. На кухне стол. В комнате картины. В спальне есть кровать. В моей комнате два дивана. На полке есть книги. На полу есть ковёр. В гостиной есть камин. Около стены есть диван. На столе есть лампа. На окне есть цветок. правильный ответ

Напиши вопросы. There is a flower in the vase. There are oranges in the shop. There is a carpet on the floor. There are two beds in the bedroom. There are chairs near the table.

Курс повышения квалификации

Дистанционное обучение как современный формат преподавания

  • Сейчас обучается 1059 человек из 82 регионов

Курс повышения квалификации

Специфика преподавания английского языка с учетом требований ФГОС

  • Сейчас обучается 234 человека из 61 региона

Курс профессиональной переподготовки

Английский язык: теория и методика преподавания в образовательной организации

  • Сейчас обучается 1128 человек из 83 регионов

Ищем педагогов в команду «Инфоурок»

Номер материала: ДБ-1680993

Не нашли то что искали?

Вам будут интересны эти курсы:

Оставьте свой комментарий

Авторизуйтесь, чтобы задавать вопросы.

Минпросвещения разработает внеучебные курсы для школьников

Время чтения: 1 минута

Учителям предлагают 1,5 миллиона рублей за переезд в Златоуст

Время чтения: 1 минута

В России планируют создавать пространства для подростков

Время чтения: 2 минуты

Утверждено стратегическое направление цифровой трансформации образования

Время чтения: 2 минуты

Путин поручил не считать выплаты за классное руководство в средней зарплате

Время чтения: 1 минута

Для школьников к 1 сентября разработают короткие экскурсионные маршруты

Время чтения: 1 минута

Подарочные сертификаты

Ответственность за разрешение любых спорных моментов, касающихся самих материалов и их содержания, берут на себя пользователи, разместившие материал на сайте. Однако администрация сайта готова оказать всяческую поддержку в решении любых вопросов, связанных с работой и содержанием сайта. Если Вы заметили, что на данном сайте незаконно используются материалы, сообщите об этом администрации сайта через форму обратной связи.

Все материалы, размещенные на сайте, созданы авторами сайта либо размещены пользователями сайта и представлены на сайте исключительно для ознакомления. Авторские права на материалы принадлежат их законным авторам. Частичное или полное копирование материалов сайта без письменного разрешения администрации сайта запрещено! Мнение администрации может не совпадать с точкой зрения авторов.

Источник

Открытый урок в 3 классе на тему «Описание местности»

Выбранный для просмотра документ 3 класс.doc

1.Этап – Фонетическая зарядка

2. Этап — Проверка д/з

Вспоминаем об оборотах.

3. Этап — Работа в группе.

4. Этап – работа на карточках. Работа в парах

5. Этап – Аудирование.

6. Этап – Расскажи о своей деревне.

7. Этап – Скажи, что это не так.

Раздаю яблочки. – Зачитываем пожелания.

Выбранный для просмотра документ Listen and choose the right variant.doc

Listen and choose the right variant. Выбери правильный вариант .

This is / are my village/ There is / are lots of trees and there is / are a shop. There is / are lots of houses in my village. There is / are a long slide and there is /are two swings. My village is / are very nice.

Listen and choose the right variant. Выбери правильный вариант .

This is / are my village/ There is / are lots of trees and there is / are a shop. There is / are lots of houses in my village. There is / are a long slide and there is /are two swings. My village is / are very nice.

Listen and choose the right variant. Выбери правильный вариант .

This is / are my village/ There is / are lots of trees and there is / are a shop. There is / are lots of houses in my village. There is / are a long slide and there is /are two swings. My village is / are very nice.

Listen and choose the right variant. Выбери правильный вариант .

This is / are my village/ There is / are lots of trees and there is / are a shop. There is / are lots of houses in my village. There is / are a long slide and there is /are two swings. My village is / are very nice.

Listen and choose the right variant. Выбери правильный вариант .

This is / are my village/ There is / are lots of trees and there is / are a shop. There is / are lots of houses in my village. There is / are a long slide and there is /are two swings. My village is / are very nice.

Listen and choose the right variant. Выбери правильный вариант .

This is / are my village/ There is / are lots of trees and there is / are a shop. There is / are lots of houses in my village. There is / are a long slide and there is /are two swings. My village is / are very nice.

Выбранный для просмотра документ THERE IS A.doc

Выбранный для просмотра документ barn.doc

There is a brown horse in the barn. There is a green tree next to the barn. There are two yellow birds in the tree. There is a grey goat under the tree. There is an orange cow between the barn and the tree. There is a black cat in the barn. There are two red birds on the barn. There is a pink pig next to the horse.

Выбранный для просмотра документ unit_12a-b_1.pptx

Описание презентации по отдельным слайдам:

Обороты there is / there are. Описываем местность.

Listen and repeat! There is a mouse in the house. There is a cat in the flat. There is a fox in the box. There is a bee in the tree.

Let’s check up your home task!

There is… There are…

Let’s check up! There are lots of flowers in the garden. There is a mouse in the house. There are many streets in the town. There is an apple-tree in the garden. There are pens in the pencil case. There is a small shop in my street. There is a cat on the sofa. There are books on the table.

Послушай и выбери правильный ответ!

Let’s check up! This is my village. There are lots of trees and there is a shop. There are lots of houses in my village. There is a long slide and there are two swings. My village is very nice.

What about your village? Welcome to Miroshkino.

How many schools are in your village?

How many houses are in your village?

How many rivers are in your village?

How many shops are in your village?

How many playgrounds are in your village?

Let’s have a rest!

There isn’t… There aren’t…

There isn’t a river in my town. 2. There aren’t shops in my village.

Скажи, что это не так There is a computer on the table. There are books in my school bag. There is a dog in the street. There are trees in the garden There are many girls in the class. There is a bee in the tree. There is a flower in the vase.

be a good pupil – будь хорошим учеником be a good friend – будь хорошим другом get only good marks – получай только хорошие оценки be kind and helpful – будь добрым и отзывчивым be a good sportsman – будь хорошим спортсменом be in a good mood – будь в хорошем настроении be happy and lucky – будь счастливым и удачливым

THANK YOU FOR YOUR ATTENTION!

Выбранный для просмотра документ Вставьте is или are вместо пропусков.doc

Вставьте is или are вместо пропусков.

There _____ lots of flowers in the garden.

There____a mouse in the house.

There____many streets in the town.

There ____ an apple-tree in the garden.

There _____ pens in the pencil case.

There ____ a small shop in my street.

There_____ a cat on the sofa.

There ____ books on the table.

Вставьте is или are вместо пропусков.

There _____ lots of flowers in the garden.

There____a mouse in the house.

There____many streets in the town.

There ____ an apple-tree in the garden.

There _____ pens in the pencil case.

There ____ a small shop in my street.

There_____ a cat on the sofa.

There ____ books on the table.

Вставьте is или are вместо пропусков.

There _____ lots of flowers in the garden.

There____a mouse in the house.

There____many streets in the town.

There ____ an apple-tree in the garden.

There _____ pens in the pencil case.

There ____ a small shop in my street.

There_____ a cat on the sofa.

There ____ books on the table.

Вставьте is или are вместо пропусков.

There _____ lots of flowers in the garden.

There____a mouse in the house.

There____many streets in the town.

There ____ an apple-tree in the garden.

There _____ pens in the pencil case.

There ____ a small shop in my street.

There_____ a cat on the sofa.

There ____ books on the table.

Выбранный для просмотра документ Техкарта урока 3 класс.docx

Технологическая карта урока английского языка в 3 классе

Тема урока : Описание местности. Активизация употребления оборота there is / there are в речи учащихся в соответствии с требованиями ФГОС.

Тип урока: Закрепление изученного материала.

Практическая цель урока : развитие и закрепление лексических и грамматических умений.

Сопутствующие цели урока: обеспечение применения учащимися знаний и способов действий (лексические и грамматические навыки, умения монологической речи, навыки чтения и аудирования) в разнообразных ситуациях в рамках темы « There are lots of flowers » с целью выяснения уровня их освоения учащимися.

1. Учебные : совершенствовать произносительные умения, совершенствовать лексические навыки по теме « A place , where I live », развивать умения и навыки монологической устной речи с использованием грамматической структуры there is / there are , совершенствовать навыки умения отвечать на поставленный вопрос, совершенствовать умения аудирования;

2. Развивающие : развивать способность к догадке, развивать у школьников умения ставить цель и планировать свою деятельность, содействовать развитию у детей умений осуществлять самоконтроль и самооценку учебной деятельности; развивать творческие способности учащихся;

3. Воспитательные : прививать интерес к изучению иностранного языка п.

Оборудование : учебник, проектор, компьютер, доска, флеш-карты, раздаточный материал, демонстрационный материал, презентация.

Цель: психологически настроить на учебную деятельность.

Результат: уважительное отношение друг к другу, учителю

Good morning, pupils!

Sit down, please.

I am glad to see you. Let’s begin of our lesson.

Приветствуют учителя, поддерживают диалог

Личностные (ЛУУД): формировать интерес к учению.

Коммуникативны е (КУУД): участвовать в диалоге, слушать и понимать других.

2. Постановка темы и цели урока

T : Ребята, посмотрите на доску и скажите что вы видите?

— Правильно у нас в гостя x сегодня на уроке гномик.

— А как вы думаете, что же мы будем делать сегодня на уроке?

Верно, мы поможем гномику добраться до сокровищ, выполняя задания на каждом этапе?

Учащиеся слушаю учителя, предлагают свои мнения. Называют тему и цель урока.

Регулятивные (РУУД): определяют цель, задачи, интересуются чужим мнение, высказывают свое.

Цель : обеспечить мотивацию учебной деятельности, совершенствовать произносительные навыки.

Результат: обеспечение мотивации к учебной деятельности. Улучшение произносительных навыков.

T: Vika, come to the black board and take the first task.

It is phonetic drill. Listen to me, then read with me altogether.

There is a mouse in the house.
There is a cat in the flat.
There is a fox in the box.
There is a bee in the tree.

T: You are right.

Учащиеся повторяют за учителем стихотворение, читают в разных хоровых режимах

УУД : участвовать в диалоге, слушать и понимать друг друга.

Основной этап урока

1. Повторение необходимой лексики. Проверка дом задания.

Цель : активизировать употребление лексики для последующего применения в речи.

T: We coped with this task.

And Vlad, take the second card and read the task.

T: Let’s check your home task.

I’ll show you some pictures? you should say “what is it?” using “IT IS A…”

-выполняют (учитель использует подготовленные флеш-карты)

Ученик зачитывает следующее задание.

Ученики увидев картинку говорят что это по образцу.

Регулятивные (РУУД): контроль усвоения ранее изученных лексических единиц.

2. Повторение раннее изученных грамматических оборотов и ЛЕ.

T: Puslan, take the third card and read the task. Work in groups.

T: Boys and girls let’s divide into two groups and match the words with necessary constructions/ Make some small sentences.

Учащиеся делятся на 2 группы. Одной группе даётся оборот there is , а другой there are . Учащиеся должны составить предложения, подставляя по смыслу слова.

УУД: воспитывать умения работать в коллективе, слушать и прислушиваться к мнению других учащихся

3. Повторение необходимой грамматики.

Цель: активизировать употребление грамматики для последующего применения.

T: We coped with this task.

And Alena, take the fourth card and read the task. Let’s revise our rules about constructions there is/there are. Work in pairs.

Вставьте is или are вместо пропусков.

There _____ lots of flowers in the garden.

There____a mouse in the house.

There____many streets in the town.

There ____ an apple-tree in the garden.

There _____ pens in the pencil case.

There ____ a small shop in my street.

There_____ a cat on the sofa.

There ____ books on the table.

T: Then let’s check up it!

Учащиеся работают в паре. Получают карточку с заданием в которой должны поставить нужный оборот.

После выполнения идет самоконтроль.

РУУД: воспитывать умения работать в паре, слушать и прислушиваться к мнению других учащихся.

Цель: развивать навык аудирования с пониманием основной идеи текста.

Результат : понять основную идею текста.

Now let’s do this exercise. And Nastya, take the fifth card and read the task. You should listen the text and put down necessary words.

This ___ my village. There ___ lots of trees and there ___ a shop. There ___ lots of houses in my village. There ___ a long slide and there ___ two swings. My village ____ very nice.

T: Then let’s check up it!

Учащиеся индивидуально получают карточку с заданием и выполняют задание по аудированию.

ЛУУД: формирование аудитивных навыков.

5. Формирование монологической речи.

Цель: развивать умение пправильно отвечать на поставленные вопросы с помощью оборотов

T: We coped with this task.

And Sasha, take the sixth card and read the task.

T: What about your village? Answer some questions using constructions there is/there are

Учащиеся смотрят на слайды и отвечают на поставленные вопросы учителя с помощью известных оборотов.

Познавательные УУД (ПУУД): отвечают на вопросы.

РУУД: контролируют и корректируют выполненное задание.

6. Динамическая пауза .

Цель: использовать здоровье сберегающие технологии.

T: Let’s have a rest. Stand up.

Учащиеся выполняют движения и повторяют слова по видеозаписи.

Регулятивные (РУУД): снятие напряжения и усталости.

7. Введение нового грамматического материала.

Цель: познакомить учащихся с отрицанием в оборотах there is \ there are

T : Ребята, мы с вами выучили 2 оборота, который переводятся на английский язык как «есть, находится», но как же сказать что чего-то нет? Для это мы к нашим оборотам прибавляем частичку not . И получаются новые обороты:

Look at the screen and read.

There isn’t a river in my town.

There aren’t shops in my village

Let’s try to translate them.

Учащиеся записывают новые обороты в тетрадь.

ЛУУД: формирование познавательной деятельности..

8. Первичное закрепление грамматического материала.

Цель: контроль усвоения грамматического материала.

T: We coped with this task.

And Dima, take the seventh card and read the task.

Do these sentences in negative form!

There is a computer on the table.

There are books in my school bag.

There is a dog in the street.

There are trees in the garden

There are many girls in the class.

There is a bee in the tree.

There is a flower in the vase.

Во фронтальной форме работы учащиеся устно перестраивают предложения в отрицательную форму.

ЛУУД: активизация полученных навыков путём доведения до автоматизма.

Заключительный этап урока

1. Р e флексивно – оценочный .

Цель : подведение итогов, формирование личной ответственности за результаты деятельности.

В начале урока мы с вами поставили цель – помочь гномику добраться до сокровищ. We coped with this task . – Мы справились с этой задачей. И гномик решил вас отблагодарить и дарит вам каждому яблочко с пожеланием! Прочтите свое пожелание вслух !

Your home task on the next lesson will be exercise on the card. Do it in your copybooks.

Ребята, вы теперь знаете, как описывать мест, где вы живете? Мы используем обороты :…..

Каждый из вас очень хорошо поработал на уроке, а теперь давай-те оценим свою работу. На доске вы видите уровни самооценки, поставьте свой магнитик на тот уровень оценки, которую вы сегодня должны получить!

Your marks for your work are…

The lesson is over. Thank you for your work. You may be free! Good-bye.

Источник

Читайте также:  Айфон 8 замена заднего стекла своими руками
Оцените статью