- ГДЗ Английский язык 4 класс (часть 1) Афанасьева. UNIT 4. Step 2. Номер №4
- Решение
- Напиши,что находится в указанных местах. Образец: a banana / on the dish — There is a banana on the dish. 1. some food / on the
- Конспект открытого урока английского языка в 4 классе по теме Структура there is/ there are с несколькими подлежащими
- Онлайн-конференция
- «Современная профориентация педагогов и родителей, перспективы рынка труда и особенности личности подростка»
- Свидетельство и скидка на обучение каждому участнику
- Дистанционное обучение как современный формат преподавания
- Специфика преподавания английского языка с учетом требований ФГОС
- Английский язык: теория и методика преподавания в образовательной организации
- Оставьте свой комментарий
- Подарочные сертификаты
ГДЗ Английский язык 4 класс (часть 1) Афанасьева. UNIT 4. Step 2. Номер №4
Скажи, что находится в различных местах.
А.
Образец 1 :
а banana − on the plate.
There is a banana on the plate.
1 ) an egg − in the eggcup;
2 ) an orange − on the table;
3 ) a bee − on the flower;
4 ) an armchair − by the window;
5 ) a sofa − in the living room;
6 ) a blackboard − on the wall.
В.
Образец 2 :
some apples − on the tree.
There are some apples on the tree.
1 ) some benches − in the garden;
2 ) some plants − on the windowsill;
3 ) some big classrooms − on this floor;
4 ) some maps − on the walls;
5 ) some new cups − in the cupboard;
6 ) some cute teddy bears − in the toy shop.
C.
Образец 3 :
some fish − on the table.
There is some fish on the table.
1 ) some ice − on the lake;
2 ) some coffee − in the cup;
3 ) some food − on the shelf;
4 ) some ice cream − on the apple pie;
5 ) some milk − on the low table;
6 ) some birthday cake − on the dish.
Решение
Перевод задания
Скажи, что находится в различных местах.
А.
Образец 1 :
банан − на тарелке.
На тарелке есть банан.
1 ) яйцо − в подставке для яиц;
2 ) апельсин − на столе;
3 ) пчела − на цветке;
4 ) кресло − у окна;
5 ) диван − в гостиной;
6 ) доска − на стене.
В.
Образец 2 :
несколько яблок − на дереве.
На дереве есть яблоки.
1 ) несколько лавочек − в саду;
2 ) несколько растений − на подоконнике;
3 ) несколько больших классных комнат − на этом этаже;
4 ) несколько карт − на стенах;
5 ) несколько новых чашек − в шкафу;
6 ) милые плюшевые мишки − в магазине игрушек.
C.
Образец 3 :
немного рыбы − на столе.
На столе есть рыба.
1 ) немного льда − на озере;
2 ) немного кофе − в чашке;
3 ) немного еды − на полке;
4 ) немного мороженого − на яблочном пироге;
5 ) немного молока − на низком столе;
6 ) немного праздничного торта − на блюде.
ОТВЕТ
А.
1 ) There is an egg in the eggcup.
2 ) There is an orange on the table.
3 ) There is a bee on the flower.
4 ) There is an armchair by the window.
5 ) There is a sofa in the living room.
6 ) There is a blackboard on the wall.
В.
1 ) There are some benches in the garden.
2 ) There are some plants on the windowsill.
3 ) There are some big classrooms on this floor.
4 ) There are some maps on the walls.
5 ) There are some new cups in the cupboard.
6 ) There are some cute teddy bears in the toy shop.
C.
1 ) There is some ice on the lake.
2 ) There is some coffee in the cup.
3 ) There is some food on the shelf.
4 ) There is some ice cream on the apple pie.
5 ) There is some milk on the low table.
6 ) There is some birthday cake on the dish.
Перевод ответа
А.
1 ) В подставке для яиц есть яйцо.
2 ) На столе апельсин.
3 ) На цветке есть пчела.
4 ) У окна есть кресло.
5 ) В гостиной есть диван.
6 ) На стене есть доска.
В.
1 ) В саду есть скамейки.
2 ) Есть несколько растений на подоконнике.
3 ) На этом этаже есть несколько больших классных комнат.
4 ) На стенах несколько карт.
5 ) В шкафу есть несколько новых чашек.
6 ) В магазине игрушек есть милые плюшевые мишки.
C.
1 ) На озере немного льда.
2 ) В чашке есть немного кофе.
3 ) На полке есть немного еды.
4 ) На яблочном пироге есть немного мороженого.
5 ) На низком столе есть немного молока.
6 ) На блюде есть немного праздничного торта.
Источник
Напиши,что находится в указанных местах. Образец: a banana / on the dish — There is a banana on the dish. 1. some food / on the
Напиши,что находится в указанных местах.
Образец: a banana / on the dish — There is a banana on the dish.
1. some food / on the table
2. some oranges / in the bag
3. an apple / on the plate
Happiness consists of many components, including loving family and faithful friends. Both these social groups are very important for each person. Everyone needs support, love and attention. When we are happy, we need close people to share our happiness with them. When we are sad, we need family and friends to support us. I think that those, who have at least two or three really close and trustworthy people beside them, are really lucky.
In my opinion, family is much more important than money, success or fame. After all, parents are the only people who love us the way we are. They will always be on our side, no matter what happens.
Friends are also important, but we can never be sure how true they will stay to us in different situations. Sometimes friends can betray. It isn’t easy to find true and faithful friends, but when we do, they stay for a lifetime and become as close as the family.
As for me, I have two best friends and we know each other from the nursery. Their names are Anna and Sveta. Today we study together at the 8th form and I hope that we will all stay best friends forever. We all love foreign languages, so we might enter the same university. Last year, we took part in an international exchange program. During this event together with our teacher we visited Great Britain and then hosted our English penfriends in Samara.
Speaking about my family, it is always on the first place for me. Apart from parents I have a younger sister and a grandmother, who lives with us. They are always there for me, when I need help or support.
Источник
Конспект открытого урока английского языка в 4 классе по теме Структура there is/ there are с несколькими подлежащими
Онлайн-конференция
«Современная профориентация педагогов
и родителей, перспективы рынка труда
и особенности личности подростка»
Свидетельство и скидка на обучение каждому участнику
Выбранный для просмотра документ Карточки.docx
Выбранный для просмотра документ Конспект открытогот урока по теме Структура There is there are с несколькими подлежащими.docx
Конспект урока английского языка в 4 классе
Тема урока: Структура There is / there are с несколькими подлежащими
Цель урока: введение новых и закрепление предметных знаний, умений, навыков, формирование универсальных учебных действий
повторить и обобщить лексику по теме «еда» и «моя классная комната»;
тренировка навыков монологической речи по теме «еда» и «моя классная комната» ;
формирование и развитие грамматических навыков употребления конструкции there is / there are ;
развитие навыков восприятия речи на слух;
тренировка использования изученных речевых образцов в речи учащихся;
воспитывать культуру общения в различных видах коллективного взаимодействия;
развивать у учащихся языковую догадку, память, внимание;
развивать у учащихся познавательный интерес к изучению английского языка;
безошибочное выполнение упражнений, решение задач отдельными учениками, коллективом класса;
безошибочные устные ответы;
умение находить и исправлять ошибки, оказывать взаимопомощь;
Тип урока: урок повторение предметных знаний, умений, навыков.
Метод обучения: игровой.
Формы организации учебной деятельности : групповая, парная, индивидуальная.
Из учета индивидуально-психологических особенностей учащихся, повышение мотивации к изучению иностранного языка происходит за счет обучающей игры. Принцип сознательности, проблемности, коммуникативности и минимизации письменных заданий.
Используемые технологии: личностно-ориентированный, деятельностный подход, игровой метод и использование ИКТ.
УМК « RainbowEnglish » 3й год обучения, авторов Афанасьева О.В., Михеева И.В., издательство «Дрофа» 2016 год, рабочая тетрадь.
презентация к уроку
раздаточный и наглядный материал
Урок подготовила учитель английского языка МОУ»Сычёвская СОШ» О. Н. Докучаева
I Создание атмосферы иноязычного общения
Определение уровня готовности учащихся к уроку и создание атмосферы комфортной ситуации на уроке.
Good morning, children! I`m glad to see you. How are you? I think you are well. Let`s begin our lesson.
Проверяют готовность своего рабочего места к уроку, настраиваются на успешную работу в процессе урока.
Приветствуют учителя, одноклассников, гостей.
2. Постановка цели и задачи урока
It`s important to know the theme of our lesson. Answer the question and name the key word from the crossword. Please, look at the screen
Yes, we`ll continue learning about the structure There is/there are.
Today we shall revise our vocabulary, grammar material and learn something new about the structure there is/there are
Формулируют тему урока разгадывая кроссворд.
Проверка домашнего задания
First of all, let`s remember the words of the Unit 4 on the topics «Food» and «My classroom» which we have already known.
Please, look at the screen and name these things.
1.soup, bread, butter, fruit, plum, banana, orange, juice, apple, water, milk, tea, jam, ice cream, coffee, fish, cake
2.teacher`s table, window, door, clock, plant, windowsill, desk, blackboard, bookcase, chair
4.Работа в группе.
Закрепление лексики по теме Еда. Закрепление понятий: Исчисляемое. Неисчисляемое
Парная работа. Расположить картинки с продуктами в два столбика: исчисляемое и неисчисляемое
Картинки : soup, bread, butter, fruit, plum, banana, orange, juice, apple, water, milk, tea, jam, ice cream, coffee, fish, cake
Come out to the blackboard, please. And do this excises.
Let`s check. Is there anything to correct?
Работа в паре. Ученики распределяют картинки с продуктами в два столбика: исчисляемое и неисчисляемое
Самая быстрая пара демонстрирует свою работу у доски
Let`s have a rest. Stand up, please! Сейчас мы с вами повторим числительные. Я говорю вам число по-русски, а вы называете его по-английски и кончиком носа в воздухе прописываете его.
9, 1, 11, 8, 7, 20, 12, 3, 24, 2, 5, 76
Повторяют числительные и выполняют упражнения, снимая напряжение с мышц и области спины и шеи, улучшают кровообращение в области глаз.
6.Практика чтения и развитие навыков работы с текстом.
So, let`s read Greg`s letter about his school and his classroom ( стр 114 упр 2)
Who would like to be a reader?
Follow in you texts while he/ she is reading.
Listen very carefully and be ready to translate and answer the questions.
1.Is Greg`s school near his house?
2.Does he take a bus to get to his school?
3.How many classrooms are there in his school?
4. What colour is the blackboard?
5.How many desks are there in the classroom?
6.How many chairs are there in the classroom?
We have already finished Unit 3 with the Project work “My Room”. You can see some of the best projects on the wall.
Soon we are going to start our new Project “The Classroom of My Dream”
Чтение и перевод текста
Обсуждают ответы на вопросы.
Описывают свою школу и классную комнату
II Показ функционирования усваемоего материала
1.Актуализация употребления глаголов is/ are в конструкции there is / there are
Let`s revise our grammar material- конструкция there is / there are.
Look at the screen. Do some exercises. Complete the sentences with is or are.
There are some oranges and an apple on the plate.
There is some bread on the dish.
There is no any milk in the jug.
There are not any apples in the fridge.
How many bananas are there on the dish?
There is some tea in the cup.
There is some soup in the plate
There is some butter on the butter dish.
There are some desks in the classroom
Повторяют грамматический материал по теме употребление глаголов is и are в конструкции there… Выполняют тестовое задание.
Проверяют друг друга.
(используется раздаточный материал)
2.Введение новых знаний в применении структуры
And now let`s know something new about the structure there is/there are. Please look at the screen
Please compare the sentences
There is a table and two chairs in the room.
There are two chairs and a table in the room.
There is an apple and some plums on the plate.
There are some plums and an apple on the plate.
Если в предложении с there is / there are имеются два подлежащих, то форма глагола to be зависит от того в каком числе стоит первое подлежащее
Сравнивают предложения, догадываются от чего зависит форма глагола to be в предложениях с несколькими подлежащими.
Знакомятся с правилами употребления структуры в случае нескольких подлежащих
3.Тренировка навыков употребления новых знаний
Now open your book on the p 115/ Ex 4. Let`s do the task. You have to choose right form of the verb to be
Работают с упражнением в учебнике. Выбирают верную форму глагола to be
III Управление тренировкой в овладении материалом
1.Первичное закрепление темы урока
And another interesting task. Les`s play.
You must clap your hands when you`ll see a mistake.
Look at the screen
(Can you see a mistake?)
1.There are some water in the cup.
2.There is not some bread at home.
3.There is two bananas and a lemon in the fridge.
4.Is there a teacher`s table and 15 desks in the classroom?
5.There are a cake and some tea on the table.
6.There are some coffee in the mug.
7.Is there any apples and a orange in the box?
8.There are 5 oranges and a lemon in the bag
Ищут ошибки. Обсуждают. Повторяют правила
А теперь давайте подведем с вами итог нашего урока. Но прежде чем выполнять следующие действия дослушайте меня до конца и когда я скажу слово honey вы выполните свой ответ.
1.Если урок вам понравился погладьте себе животик.
2.Если урок вам не понравился, закройте лицо руками.
3.А если вы не поняли, чего от вас хотят на уроке, то нажмите пальцем на кончик носа.
Вместе с учителем подводят итог урока. Выполняют действие соответствующее их настроению к уроку.
That is all for today. We have done enough. Your home task is Step 5 of Unit 4 in your workbooks
In addition, one more thing before you go. It is your marks.
I give you 5 / 4 / 3.
You can put your things away and go.
Выбранный для просмотра документ Презентация к открытому уроку английского языка в 4 классе по теме Структура There is There are с несколькими подлежащими.pptx
Описание презентации по отдельным слайдам:
GOOD MORNING! I AM GLAD TO SEE YOU!
Translate the words and name the key word from the crossword Вода Дом Парта Апельсин Хлеб
There is/ There are
FOOD Soup Bread Butter Fruit Plum Banana Orange Juice Apple Water Milk Tea Jam Ice cream Coffee Fish Cake
MY CLASSROOM Teacher`s table Window Door Clock Wall Picture Plant Windowsill Desk Blackboard Chair Bookcase
Translate into English Книга на столе растение на подоконнике доска на стене часы над доской книжный шкаф у окна стулья у парт
Check your translation Книга на столе Растение на подоконнике Доска на стене Часы над доской Книжный шкаф у окна Стулья у парт The book on the table The plant on the windowsill The blackboard on the wall The clock above the blackboard The bookcase by the window The chairs by the desks
Read the letter Hi, Jeff. I’m writing to you about my school. It is very good, new but it is not near my house. So I take a bus every morning and go to school. There are thirty-one classrooms in our school. They are all light and clean. The windows are big and here are a lot of plants in pots on the windowsills. The windowsills are wide. The classroom is near the teacher’s room. There is a green blackboard on the wall. On its right there is a clock, on its left there are two pictures. We have eleven desks in my classroom and twenty-two chairs. There is no piano there. My classroom is very cosy. We like it a lot. Write to me about your school. Greg
Answer the questions 1. Is Greg`s school near his house? 2. Does he take the bus to get to his school? 3. How many classrooms are there in his school? 4. What colour is the blackboard? 5. How many desks are there in the classroom? 6. How many chairs are there in the classroom?
Our new project “the classroom of my dream”
Complete the sentences with is or are There ______ some oranges on the plate. There _______some bread on the dish. There _____ no any milk in the jug. There _______ not any apples in the fridge. How many bananas ________ there on the dish? There _______some tea in the cup. There _______ some soup in the plate. There _______ some butter on the butter dish. There _______ some desks in the classroom.
Check your answers There are some oranges on the plate. There is some bread on the dish. There is no any milk in the jug. There are not any apples in the fridge. How many bananas are there on the dish? There is some tea in the cup. There is some soup in the plate. There is some butter on the butter dish. There are some desks in the classroom.
Compare the sentences 1. a)There is a table and two chairs in the room. b)There are two chairs and a table in the room. 2. a)There is an apple and some plums on the plate. b)There are some plums and an apple on the plate.
Если в предложении с there is/ there are имеются два подлежащих, то форма глагола to be зависит от того, в каком числе стоит первое подлежащее
“find a mistake” Can you see a mistake? clap your hands. 1.There are some water in the cup. 2.There is not some bread at home. 3.There is two bananas and a lemon in the fridge. 4.Is there a teacher`s table and 15 desks in the classroom? 5.There are a cake and some tea on the table. 6.There are some coffee in the mug. 7.Is there any apples and a orange in the box? 8.There are 5 oranges and a lemon in the bag.
Check your answers 1.There is some water in the cup. 2.There is not any bread at home. 3.There are two bananas and a lemon in the fridge. 4.Is there a teacher`s table and 15 desks in the classroom? + 5.There is a cake and some tea on the table. 6.There is some coffee in the mug. 7.Are there any apples and an orange in the box? 8.There are 5 oranges and a lemon in the bag. +
Your home task Unit 4 Step 5
Thanks for your attention
Выбранный для просмотра документ раздаточный материал к открытому уроку.docx
Complete the sentences with is or are .
There ______ some oranges on the plate.
There _______some bread on the dish.
There _____ no any milk in the jug.
There _______ not any apples in the fridge.
How many bananas ________ there on the dish?
There _______some tea in the cup.
There _______ some soup in the plate.
There _______ some butter on the butter dish.
There _______ some desks in the classroom.
Complete the sentences with is or are .
There ______ some oranges on the plate.
There _______some bread on the dish.
There _____ no any milk in the jug.
There _______ not any apples in the fridge.
How many bananas ________ there on the dish?
There _______some tea in the cup.
There _______ some soup in the plate.
There _______ some butter on the butter dish.
There _______ some desks in the classroom.
Complete the sentences with is or are .
There ______ some oranges on the plate.
There _______some bread on the dish.
There _____ no any milk in the jug.
There _______ not any apples in the fridge.
How many bananas ________ there on the dish?
There _______some tea in the cup.
There _______ some soup in the plate.
There _______ some butter on the butter dish.
There _______ some desks in the classroom.
Complete the sentences with is or are .
There ______ some oranges on the plate.
There _______some bread on the dish.
There _____ no any milk in the jug.
There _______ not any apples in the fridge.
How many bananas ________ there on the dish?
There _______some tea in the cup.
There _______ some soup in the plate.
There _______ some butter on the butter dish.
There _______ some desks in the classroom.
Курс повышения квалификации
Дистанционное обучение как современный формат преподавания
- Сейчас обучается 1061 человек из 82 регионов
Курс повышения квалификации
Специфика преподавания английского языка с учетом требований ФГОС
- Сейчас обучается 238 человек из 61 региона
Курс профессиональной переподготовки
Английский язык: теория и методика преподавания в образовательной организации
- Сейчас обучается 1129 человек из 83 регионов
Ищем педагогов в команду «Инфоурок»
Номер материала: ДБ-930771
Не нашли то что искали?
Вам будут интересны эти курсы:
Оставьте свой комментарий
Авторизуйтесь, чтобы задавать вопросы.
Учителям предлагают 1,5 миллиона рублей за переезд в Златоуст
Время чтения: 1 минута
Исследования вакцины для детей младше 12 лет начнутся с 2022 года
Время чтения: 1 минута
Псковских школьников отправили на дистанционку до 10 декабря
Время чтения: 1 минута
Путин поручил не считать выплаты за классное руководство в средней зарплате
Время чтения: 1 минута
Педагогам Северной Осетии в 2022 году будут выплачивать надбавки за стаж
Время чтения: 2 минуты
В Ленобласти педагоги призеров и победителей олимпиады получат денежные поощрения
Время чтения: 1 минута
Подарочные сертификаты
Ответственность за разрешение любых спорных моментов, касающихся самих материалов и их содержания, берут на себя пользователи, разместившие материал на сайте. Однако администрация сайта готова оказать всяческую поддержку в решении любых вопросов, связанных с работой и содержанием сайта. Если Вы заметили, что на данном сайте незаконно используются материалы, сообщите об этом администрации сайта через форму обратной связи.
Все материалы, размещенные на сайте, созданы авторами сайта либо размещены пользователями сайта и представлены на сайте исключительно для ознакомления. Авторские права на материалы принадлежат их законным авторам. Частичное или полное копирование материалов сайта без письменного разрешения администрации сайта запрещено! Мнение администрации может не совпадать с точкой зрения авторов.
Источник