There is no pine or apple in pineapple

Английский язык 7 класс (рабочая тетрадь) Афанасьева. IUNIT Two. I. Reading. Номер №7

Read the text and complete it with the phrases (a—f).
a) often last longer than sixty minutes
b) like the air
c) an American linguist
d) except on very cold days
e) people create languages
f) and it is not from Guinea
English Is a Crazy Language
Have you got any problems with English? Does it sometimes seem too difficult or illogical? Richard Lederer, ( 1 ) _, writes many interesting things about his native language. Here are some of them.
Let’s face it − English is a crazy language, the most lunatic of all languages.
In the crazy English language, blackboards can be green or blue, and blackberries 1 are green, then red and black only in the end.
There is no egg in eggplant, no grape in grapefruit, and no room in mushroom, neither pine nor apple in pineapple, and no ham in hamburger.
In this English tongue a guinea pig is not a pig ( 2 ) _ .
Language is ( 3 ) _ we breathe − we just use it. But when we take the time to listen to what we say, we find that hot dogs can be cold and we can do homework at school. Hours − especially rush hours − ( 4 ) _ , and most bath rooms don’t have any baths in them but have showers.
Why is it that a king rules a kingdom but a queen doesn’t rule a queendom?
If the plural of tooth is teeth, shouldn’t the plural of booth be beeth?
If people make olive, what do they make baby oil from?
If hard is the opposite of soft, why is hardly not opposite of softly? If harmless actions are the opposite of harmful actions, why are shameful behaviour and shameless behaviour the same? Why are pricey objects less expensive than priceless ones?
Why is it that the Sun or the Moon or the stars are out, they are visible, but when the lights are out, they are invisible?
And in what other language can your nose run?
To tell the truth, all languages are a little crazy. That’s because ( 5 ) _, not computers.
That’s why six, seven, eight and nine change to sixty, seventy, eighty and ninety, but two, three, four and five do not become twonty, threety, fourty and fivety. That’s why we wear a pair of pants but, ( 6 ) _, not a pair of shirts. That’s why when I wind up my watch, I start it, but when I wind up a speech or an essay, I end it.

Решение

Перевод задания
Прочитайте текст и дополните его фразами (a − f).
a) часто длится дольше шестидесяти минут
b) как воздух
c) американский лингвист
d) за исключением очень холодных дней
e) люди создают языки
f) и она не из Гвинеи
Английский − сумасшедший язык
У вас возникли проблемы с английским? Иногда он кажется слишком сложным или нелогичным? Ричард Ледерер, ( 1 ) _ , пишет много интересных вещей о своем родном языке. Вот некоторые из них.
Давайте посмотрим правде в глаза − английский − сумасшедший язык, самый сумасшедший из всех языков.
В сумасшедшем английском языке доски могут быть зелеными или синими, а ежевика зеленой, а затем красной и черной только в конце.
В баклажане нет яйца, нет винограда в грейпфруте, нет комнаты в грибах, ни сосны, ни яблока нет в ананасе, нет ветчины в гамбургере.
На этом английском языке морская свинка не свинья ( 2 ) _ .
Язык − это ( 3 ) _ , которым мы дышим − мы его просто используем. Но когда мы находим время, чтобы послушать то, что мы говорим, мы обнаруживаем, что хот−доги могут быть холодными, и мы можем делать домашние задания в школе. Час − особенно часы пик − ( 4 ) _ , и большинство ванных комнат не имеют ванн в них, но имеют душ.
Почему король управляет королевством, но королева не управляет «queendom»?
Если множественное число tooth − это teeth, не должно ли быть booth ( конура ) − beeth?
Если люди делают оливковое масло, из чего они производят детское масло?
Если «твердый» противоположно «мягкий», то почему «едва ли» не противоположно «тихо»? Если безобидные действия противоположны вредным действиям, почему постыдное поведение и бесстыдное поведение одинаковы? Почему дорогие объекты стоят дешевле, чем бесценные?
Почему когда Солнце, или Луна, или звезды показываются, они видимы, но когда мы тушим лампочки, они невидимы?
И на каком другом языке может работать ваш нос?
Честно говоря, все языки немного сумасшедшие. Это потому, что ( 5 ) _ , а не компьютеры.
Поэтому шесть, семь, восемь и девять меняются на шестьдесят, семьдесят, восемьдесят и девяносто, но два, три, четыре и пять не становятся twonty, threety, fourty и fivety. Поэтому мы носим пару штанов, но ( 6 ), _ , не пару рубашек. Поэтому, когда я завожу свои часы, я запускаю их, но когда я заканчиваю речь или эссе, я завершаю его.

Читайте также:  Как найти айфон по коду с коробки

ОТВЕТ
1 – с,
2 – f,
3 – b,
4 – а,
5 – e,
6 − d.
English Is a Crazy Language
Have you got any problems with English? Does it sometimes seem too difficult or illogical? Richard Lederer, ( 1 ) an American linguist, writes many interesting things about his native language. Here are some of them.
Let’s face it — English is a crazy language, the most lunatic of all languages.
In the crazy English language, blackboards can be green or blue, and blackberries 1 are green, then red and black only in the end.
There is no egg in eggplant, no grape in grapefruit, and no room in mushroom, neither pine nor apple in pineapple, and no ham in hamburger.
In this English tongue a guinea pig is not a pig ( 2 ) and it is not from Guinea.
Language is ( 3 ) like the air we breathe — we just use it. But when we take the time to listen to what we say, we find that hot dogs can be cold and we can do homework at school. Hours — especially rush hours — ( 4 ) often last longer than sixty minutes , and most bath rooms don’t have any baths in them but have showers.
Why is it that a king rules a kingdom but a queen doesn’t rule a queendom?
If the plural of tooth is teeth, shouldn’t the plural of booth 4 be beeth?
If people make olive, what do they make baby oil from?
If hard is the opposite of soft, why is hardly not opposite of softly? If harmless actions are the opposite of harmful actions, why are shameful behaviour and shameless behaviour the same? Why are pricey 1 objects less expensive than priceless ones?
Why is it that the Sun or the Moon or the stars are out, they are visible, but when the lights are out, they are invisible?
And in what other language can your nose run?
To tell the truth, all languages are a little crazy. That’s because ( 5 ) people create languages, not computers.
That’s why six, seven, eight and nine change to sixty, seventy, eighty and ninety, but two, three, four and five do not become twonty, threety, fourty and fivety. That’s why we wear a pair of pants but, ( 6 ) except on very cold days, not a pair of shirts. That’s why when I wind up my watch, I start it, but when I wind up a speech or an essay, I end it.

Перевод ответа
Английский − сумасшедший язык
У вас возникли проблемы с английским? Иногда он кажется слишком сложным или нелогичным? Ричард Ледерер, ( 1 ) американский лингвист, пишет много интересных вещей о своем родном языке. Вот некоторые из них.
Давайте посмотрим правде в глаза − английский − сумасшедший язык, самый сумасшедший из всех языков.
В сумасшедшем английском языке доски могут быть зелеными или синими, а ежевика зеленой, а затем красной и черной только в конце.
В баклажане нет яйца, нет винограда в грейпфруте, нет комнаты в грибах, ни сосны, ни яблока нет в ананасе, нет ветчины в гамбургере.
На этом английском языке морская свинка не свинья ( 2 ), и она не из Гвинеи.
Язык − это ( 3 ) как воздух, которым мы дышим − мы его просто используем. Но когда мы находим время, чтобы послушать то, что мы говорим, мы обнаруживаем, что хот−доги могут быть холодными, и мы можем делать домашние задания в школе. Час − особенно часы пик − ( 4 ) часто длится дольше шестидесяти минут, и большинство ванных комнат не имеют ванн в них, но имеют душ.
Почему король управляет королевством, но королева не управляет queendom?
Если множественное число tooth − это teeth, не должно ли быть booth ( конура ) − beeth?
Если люди делают оливковое масло, из чего они производят детское масло?
Если «твердый» противоположно » мягкий», то почему «едва ли» не противоположно «тихо»? Если безобидные действия противоположны вредным действиям, почему постыдное поведение и бесстыдное поведение одинаковы? Почему дорогие объекты стоят дешевле, чем бесценные?
Почему когда Солнце, или Луна, или звезды показываются, они видимы, но когда мы тушим лампочки, они невидимы?
И на каком другом языке может работать ваш нос?
Честно говоря, все языки немного сумасшедшие. Это потому, что ( 5 ) люди создают языки, а не компьютеры.
Поэтому шесть, семь, восемь и девять меняются на шестьдесят, семьдесят, восемьдесят и девяносто, но два, три, четыре и пять не становятся twonty, threety, fourty и fivety. Поэтому мы носим пару штанов, но ( 6 ), кроме очень холодных дней, не пару рубашек. Поэтому, когда я завожу свои часы, я запускаю их, но когда я заканчиваю речь или эссе, я завершаю его.

Читайте также:  The future now apple

Источник

Рабочая тетрадь Spotlight 4. Workbook. Страница 23

2. Read and fill in How many or How much — Прочитай предложения и впиши How many или How much.

  1. How much bread do you want to buy? — Сколько хлеба ты хочешь купить?
  2. How many tomatoes are there? — Сколько там помидоров?
  3. How much milk do you want in your coffee? — Сколько тебе налить молока в кофе?
  4. How many potatoes have we got? — Сколько у нас картошки?
  5. How much butter is there in the cake? — Сколько масла в торте?
  6. How many oranges are there in the basket? — Сколько апельси­нов в корзинке?
  7. How much sugar do we need? — Сколько нам нужно сахара?
  8. How many pineapples are there in the fridge? — Сколько анана­сов в холодильнике?

3. Ask and answer. Then write — Задай вопросы по картинке, ответь на них и запиши.

  1. A: Is there any pepper? — Там есть перец?
    B: Yes, but not much. — Да, но немного
  2. A: Are there any pineapples? — Там есть ананасы?
    B: Yes, but not many. — Да, но немного
  3. A: Is there any olive oil? — Там есть оливковое масло?
    В: Yes, but not much. — Да, но немного.
  4. A: Are there any beans? — Там есть бобы?
    В: Yes, but not many. — Да, но немного.
  5. A: Are there any lemons? — Там есть лимоны?
    В: Yes, but not many. — Да, но немного.
  6. A: Is there any butter? — Там есть масло?
    В: Yes, but not much. — Да, но немного.
  7. A: Are there any coconuts? — Там есть кокосовые орехи?
    В: Yes, but not many. — Да, но немного.
  8. A: Are there any bananas? — Там есть бананы?
    В: Yes, but not many. — Да, но немного.

Источник

Читайте также:  Не удается восстановить прошивку айфон

Английский язык 5 класс Spotlight Английский в фокусе Ваулина. 8b Master chef (страница 98). Номер №5

a) Look at the pictures and fill in some or any .

1 . There are _ eggs.
2 . There aren’t _ onions.
3 . There isn’t _ butter.
4 . There is _ cheese.
5 . There aren’t _ apples.
6 . There is _ bread.
b) Look at the pictures again. Use the words to ask and answer questions.
• banana
• orange
• pineapples
• lemons
• cheese
• potatoes
• cherries
• bread
• biscuits
• chocolate
• milk
• carrot
• tomatoes
• onions
A: Are there any bananas?
B: No, there aren’t any. Is there an orange?
A: Yes, there is.

Решение

Перевод задания
a) Посмотрите на картинки и вставьте some или any.
1 . Есть _ яиц.
2 . Нет _ лука.
3 . Нет _ масла.
4 . Есть _ сыр.
5 . Нет _ яблок.
6 . Есть _ хлеб.
b) Посмотри на картинки еще раз. Используйте слова, чтобы задать вопросы и отвечать на них.
• банан
• апельсин
• ананасы
• лимоны
• сыр
• картофель
• вишня
• хлеб
• печенье
• шоколад
• молоко
• морковь
• помидоры
• лук
A: Есть ли бананы?
В: Нет, их нет. Есть апельсин?
A: Да, есть.

ОТВЕТ
a)
1 There are some eggs.
2 There aren’t any onions.
3 There isn’t any butter.
4 There is some cheese.
5 There aren’t any apples.
6 There is some bread.
b)
A: Is there a banana?
B: No, there isn’t. Is there an orange?
A: Yes, there is. Are there any pineapples?
B: Yes, there are. Are there any lemons?
A: No, there aren’t. Is there any cheese?
B: Yes, there is. Are there any potatoes?
A: No, there aren’t. Are there any cherries?
B: Yes, there are. Is there any bread?
A: Yes, there is. Are there any biscuits?
B: Yes, there are. Is there any chocolate?
A: No, there isn’t. Is there any milk?
B: No, there isn’t. Is there a carrot?
A: No, there isn’t. Are there any tomatoes?
B: Yes, there are. Are there any onions?
A: No, there aren’t.

Перевод ответа
a)
1 Есть яйца.
2 Нет лука.
3 Нет масла.
4 Есть сыр.
5 Яблок нет.
6 Есть хлеб.
b)
A: Есть банан?
B: Нет. Есть апельсин?
A: Да. Ананасы есть?
B: Да. Есть ли лимоны?
A: Нет. Есть ли сыр?
B: Да. Картошка есть?
A: Нет. Есть ли вишня?
B: Да. Есть хлеб?
A: Да. Есть ли печенье?
B: Да. Есть шоколад?
A: Нет. Молоко есть?
B: Нет. Есть морковь?
A: Нет. Есть ли помидоры?
B: Да. Есть ли лук?
A: Нет.

Источник

Why is «pineapple» in English but «ananas» in all other languages?

Why is «pineapple» in English but «ananas» in all other languages?

4 Answers 4

Columbus encountered the pineapple in 1493 on the Leeward island of Guadeloupe. He called it piña de Indes, meaning «pine of the Indians», and brought it back with him to Europe, thus making the pineapple the first bromeliad to leave the New World.

(Actually, this probably isn’t quite right . since piña also means pinecone in Spanish, and since pineapples look nothing like pine trees but quite a bit like pinecones, the meaning was undoubtedly «pinecone of the Indians».)

The question is: why did the English adapt the name pineapple from Spanish (which originally meant pinecone in English) while most European countries eventually adapted the name ananas, which came from the Tupi word nanas (also meaning pineapple).

This is pure speculation, but it may have to do with the fact that there were English colonies in the New World, and these had lots of trade with the Caribbean. If the fruit was called by one name in the Caribbean and a different name in Spain, the English could easily have ended up using the Caribbean name, while the rest of Europe used the Spanish name.

Источник

Оцените статью