- Util package in android
- About
- Полный список
- Util package in android
- About
- Implement In-app Purchase Version 3 | Android Developer
- Objective
- Step 1 Create Application
- Step 2 Export signed apk file
- Step 3 InAppPurchase Products
- Step 4 Add Products
- 4.1 Managed Product
- 4.2 Unmanaged Products
- 4.3 Subscription
- Step 5 Download Android Billing Library
- Step 6 Import Sample Project
- Step 7 Import TrivalDriveSample Project
- Step 8 Get util Package
- Step 9 Get Billing Package
- Step 10 PlaceHolderFragment.java file
- Step 11 License Key
- Step 12 QueryInventoryFinishedListener
- Step 13 launchPurchaseFlwo() method
- Step 14 OnlabPurchaseFinishedLisenter
- Step 15 OnConsumerFinishedLisetener
- Step 16 VerifyDeveloperPayload() method
- Step 17 Get result of IAPHandler
- Sachin Mamtora
Util package in android
Android-Utils
Including in your project
Android-Utils is available in the Jcenter, so getting it as simple as adding it as a dependency
where
Android-Utils-Ktx is available in the Jcenter, so getting it as simple as adding it as a dependency
where
I welcome and encourage all pull requests. It usually will take me within 24-48 hours to respond to any issue or request. Here are some basic rules to follow to ensure timely addition of your request:
- Match coding style (braces, spacing, etc.) This is best achieved using CMD+Option+L (Reformat code) on Mac (not sure for Windows) with Android Studio defaults. This project uses a modified version of Grandcentrix’s code style, so please use the same when editing this project.
- If its a feature, bugfix, or anything please only change code to what you specify.
- Please keep PR titles easy to read and descriptive of changes, this will make them easier to merge 🙂
- Pull requests must be made against develop branch. Any other branch (unless specified by the maintainers) will get rejected.
- Check for existing issues first, before filing an issue.
- Have fun!
Licensed under the Apache License, Version 2.0, click here for the full license.
This project was created by Nishant Srivastava but hopefully developed and maintained by many others. See the the list of contributors here.
If you appreciate my work, consider buying me a cup of ☕ to keep me recharged 🤘 [PayPal]
About
[Android Library] Facilitating some very common functionalities in the form of utility classes for Android
Источник
Полный список
— разбираемся, что такое Package для приложения
Package можно перевести как пакет. Этот вариант перевода я и буду использовать в уроке.
Пакет приложения мы прописываем в визарде создания приложения.
Потом его можно найти в манифесте.
Он же по дефолту становится пакетом для Java-классов
Как-то не особо значимая цель .
Может быть он используется как-то еще? Оказывается да. Более того, пакет — это крайне важная вещь при создании приложения. Пакет является идентификатором приложения в системе. Т.е. когда вы устанавливаете приложение, система смотрит его пакет и ищет уже установленное приложение с таким пакетом. Если не нашлось, то все ок и приложение устанавливается.
А вот если нашлось, то тут в дело вступает механизм подписи приложения ключом, который мы рассмотрели на прошлом уроке. Система проверяет, если установленное и устанавливаемое приложения подписаны одним и тем же ключом, то, вероятнее всего, это означает, что оба приложения создал один автор. И устанавливаемое приложение является обновлением установленного, т.к. их пакеты и ключи одинаковы. Система устанавливает новое приложение, заменяя старое — т.е. обновляет старое.
Если же система определила, что приложения были подписаны разными ключами, то это значит, что приложения были созданы разными авторами, пакеты совпали случайно, и новое вовсе не является обновлением старого. В этом случае при установке нового, старое было бы заменено, а значит потеряно (а не обновлено), т.к. приложения абсолютно разные. И система не дает поставить новое приложение, пока не будет вручную удалено старое.
Проведем пару тестов. Я создам два приложения Package1 и Package2 с одинаковым пакетом.
Установлю первое. Оно появилось в списке.
Теперь не удаляя первое, установлю второе.
Первое исчезло. Осталось только второе.
Система решила, что второе является обновлением первого (т.к. пакеты и ключи совпадают), поэтому первое благополучно снесла и заменила вторым. Собственно, это и происходит при обычном обновлении.
Теперь подпишу Package2 другим ключом, чем оно было подписано изначально и попробую обновить через adb.
Параметр r здесь означает, что приложение надо переустановить, если оно уже существует.
Видим ошибку Failure [INSTALL_PARSE_FAILED_INCONSISTENT_CERTIFICATES]. Система сверила ключи у установленного и устанавливаемого приложений, увидела, что они разные и решила, что это будет не обновление, а просто приложение от другого разработчика ломится с тем же пакетом. И вполне разумно решила не удалять имеющееся приложение, а предупредить пользователя, что не совпадают ключи.
Если закинуть это приложение на эмулятор и поставить через файловый менеджер, получим примерно то же сообщение.
Из вышесказанного можно сделать следующий вывод: ваш ключ, которым вы подписываете приложение ни в коем случае нельзя терять или давать кому-либо.
Если вы ключ потеряете, то ваше приложение навсегда потеряет возможность быть обновленным. Даже если вы создадите новый ключ с тем же алиасом, паролем и данными владельца, это все равно будет другой ключ. И подписанная им следующая версия приложения будет рассматриваться системой не как обновление, а как попытка приложения от другого разработчика заменить ваше приложение и не даст его установить, пока не удалите установленное.
Если же вы ключ кому-то предоставите, то этот человек сможет сделать обновление для вашего приложения без вашего участия. И если этот человек имеет доступ и к вашей учетке разработчика в маркете, то он сможет залить туда свою версию вашего приложения.
Также не забывайте пароли от хранилища и от ключа. Это будет равносильно тому, что вы потеряли ключ. В общем, относитесь к вашим ключам со всей серьезностью.
И в конце урока небольшой ликбез. Пакет имеет еще одно значение. Как вы уже наверно заметили по вкладке Devices в Eclipse, пакет используется в качестве имени процесса, в котором запускается приложение. При этом, под каждое приложение система создает пользователя. Это позволяет разграничить доступ к данным. Каждое приложение запускается и работает со своими данными в отдельном процессе под отдельным пользователем. Соответственно, другие приложения не имеют к этим данным доступа, т.к. запущены под другими пользователями.
На следующем уроке:
— разбираемся с ViewPager
Присоединяйтесь к нам в Telegram:
— в канале StartAndroid публикуются ссылки на новые статьи с сайта startandroid.ru и интересные материалы с хабра, medium.com и т.п.
— в чатах решаем возникающие вопросы и проблемы по различным темам: Android, Kotlin, RxJava, Dagger, Тестирование
— ну и если просто хочется поговорить с коллегами по разработке, то есть чат Флудильня
— новый чат Performance для обсуждения проблем производительности и для ваших пожеланий по содержанию курса по этой теме
Источник
Util package in android
Android工具类库
类 | 介绍 |
---|---|
AnimationUtils | Animation 工具类 |
AppUtils | APP 相关信息工具类 |
AssetDatabaseOpenHelper | 读取 Asset 目录中数据库工具类 |
BitmapUtil | Bitmap 工具类主要包括获取 Bitmap 和对 Bitmap 的操作 |
CipherUtils | 加密与解密的工具类 |
Colors | 常用颜色色值工具类 |
CommonUtil | 一些通用的方法 |
ChannelUtil | 为打包而生的渠道工具类 极速打包传送门 |
DataCleanManager | 应用数据清除类,主要功能有清除内/外缓存,清除数据库,清除 SharedPreference,清除 files 和清除自定义目录 |
DatabaseExportUtils | 导出应用数据库工具类 |
DateUtils | 日期工具类 |
DeviceStatusUtils | 手机状态工具类 主要包括网络、蓝牙、屏幕亮度、飞行模式、音量等 |
DisplayUtils | 系统显示相关工具类 |
DoubleKeyValueMap | 双键值对 |
DownloadManagerPro | 下载管理工具类 |
FileUtils | 文件操作工具类 |
HanziToPinyin | 汉字转拼音工具类 |
ImsiUtil | IMSI 工具类 |
JSONUtils | Json 解析工具类 |
LocationUtils | 根据经纬度查询地址信息和根据地址信息查询经纬度 |
LogUtils | Log工具类。课参考博文:Android Log 工具类。 |
NetUtil | 网络工具类 |
PackageUtils | 应用安装下载相关 |
PhoneUtil | 手机组件调用工具类 |
PollingUtils | 轮询服务工具类 |
PreferencesCookieStore | Cookie 存储工具类 |
RUtils | R 反射资源 ID 工具类 |
RandomUtils | 随机工具类 |
RegUtils | 数据校验工具类 |
ResourceUtils | 文件资源读取工具类 |
SDCardUtils | SDcard 操作工具类 |
SettingUtils | 应用配置工具类 |
ShellUtils | shell 工具类 |
ShortCutUtils | 快捷方式工具类 |
Singleton | 单例模式抽象类 |
StringUtils | 字符串操作工具包。字符串其他操作可以使用 TextUtils 类。 |
ViewAnimationUtils | 视图动画工具箱,提供简单的控制视图的动画的工具方法 |
ViewUtils | View 相关工具类 |
ViewFinder | findViewById 替代工具类 |
WindowUtils | 窗口工具类 |
BaseApplication | 应用 Application 此处主要是为了错误处理。 |
BaseCrashHandler | 在 Application 中统一捕获异常,保存到文件中下次再打开时上传 |
RebootThreadExceptionHandler | 重启线程异常处理器,当发生未知异常时会提示异常信息并在一秒钟后重新启动应用。 |
StartAppReceiver | 重启应用广播接收器。 |
ToastsUtils | Toasts弹框。 |
SharesUtils | 分享,调用手机自带的分享字符串或图片。 |
DeviceUtils | 获取设备唯一标志 |
如何使用 (How to install)
发布正式版本注释 Log 只需要设置 LogUtils.DEBUG_LEVEL = Log.ASSERT 。
代码混淆只需要在 Proguard 规则文件中添加如下代码即可( Eclipse 下为 proguard.cfg 文件):
About
It contains most of the Android utility classes.
Источник
Implement In-app Purchase Version 3 | Android Developer
To download the code, login with one of the following social providers.
Login Login
Be patient. we are fetching your source code.
Objective
Introduction:
In-app Purchase Version 3 (IAP V3) makes it easier to integrate In-app Purchase into your android app. There are number of features includes in this version to improved APIs to track ownership of consumable goods, synchronous purchase flow and local caching of in-app purchase data. It also known as Google play In App billing.
Follow the below steps to implement In-app Purchase or Google play In App billing system into your Android app:
Step 1 Create Application
Create an Android project and add billing permission to your Android project’s manifest file.
Step 2 Export signed apk file
Export signed apkfile as per below image.
Step 3 InAppPurchase Products
Upload signed apk to Google Play Store Developer Console and add desired In App Purchase products.
Step 4 Add Products
Add New Product in your play store admin console. There are 3 types of products you can purchase on Android via IAP, such as Managed Products, Unmanaged Products & Subscription.
4.1 Managed Product
Managed items that can be purchased only once per user account on Google Play.
4.2 Unmanaged Products
Unmanaged products are not managed by Google Play. You are responsible for managing the transaction information and cannot query Google Play to retrieve transaction.
As we can see in the screenshot, from IAP V3 – Google has removed unmanaged products, if you want to have unmanaged product, you can rather treat it as managed consumable product.
4.3 Subscription
Subscription let you sell content, services or features in your app with automated, recurring billing.
Step 5 Download Android Billing Library
Download Latest Android Billing Library that is also known as Google Market Billing.
Step 6 Import Sample Project
Browse through the path given below and import the TrivialDrive Project in Eclipse/ ADT.
Step 7 Import TrivalDriveSample Project
Import TrivialDriveSample Project into Eclipse/ ADT.
Step 8 Get util Package
Copy and Paste util package in your project. You can rename this package name if you wish.
Step 9 Get Billing Package
Copy and Paste billing package in your project.
Make sure you don’t rename billing package.
This is how your project structure should look like.
Step 10 PlaceHolderFragment.java file
Now we will move towards coding portions for this project. Check PlaceHolderFragment.java file in the project given along with this blog.
Over here in onCreate method we are doing setup for in app purchase service (check step 11 to get your base64EncodedPublicKey)
Step 11 License Key
Copy License key from Android Developer Console.
Step 12 QueryInventoryFinishedListener
Implementing code for Query Inventory Finished Listener.
Monitor premiumPurchase to check that IAP is already subscribed or Purchased or none.
Step 13 launchPurchaseFlwo() method
Purchase flow call onClick event of button or view. Simple one time purchase call
Subscribe flow call onClick event of button or view for subscribe. Subscribe flow
Purchase flow call onClick event of button or view. Multiple time purchase call
Along with the in finish listener with following code
Step 14 OnlabPurchaseFinishedLisenter
With OnIabPurchaseFinishedListener do whatever you want when purchase finish successfully or unsuccessfully.
Step 15 OnConsumerFinishedLisetener
OnConsumeFinishedListener for multiple time buy same item.
Step 16 VerifyDeveloperPayload() method
Verify payload of the purchase flow
Step 17 Get result of IAPHandler
I hope you found this blog helpful while Implementing In-App Purchase Version 3 in Android. Let me know if you have any questions or concerns regarding Android, please put a comment here and we will get back to you ASAP.
Learning Android sounds fun, right? Why not check out our other Android Tutorials?
Got an Idea of Android App Development? What are you still waiting for? Contact us now and see the Idea live soon. Our company has been named as one of the Best Android App Development Company in India.
Sachin Mamtora
I am professional Android application developer with experience of 2 years in Android Application Development. I worked with so many technology but android is the only one which interests me.
Источник